Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

@Fey: Aa kontaktade klarna men fick inte något utdrag.

De sa att fakturan är reserverad och väntar på att bli aktiverad från Wish.

Permalänk
Skrivet av Neknoh:

Funderar på om en skulle peta på klarna om det hela, pengarna har ju liksom betalats ut till företaget redan.

Det är inte säkert att Klarna betalar ut pengar till företaget så fort de dragit pengar från dig, eftersom många som är anslutna till Klarna har det så att de får utbetalt i en klump vid fasta datum varje månad, om man önskar annat så har det iaf innan kostat extra.

Permalänk
Medlem

Ni som har fått problemet med att processing date saknas och verifiering av konto etc: Har ni gjort mer än ett köp hos Wish, på mer än ett wishkonto?

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag beställde för någon månad sedan och det tog tre dagar (om jag minns rätt) innan ordern behandlats och grafikkortet skickats. Sedan tog det ytterligare några dagar så var det framme.

Hade du samma problem som här? #17067817

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Ni som har fått problemet med att processing date saknas och verifiering av konto etc: Har ni gjort mer än ett köp hos Wish, på mer än ett wishkonto?

Inte jag. Aldrig använt Wish förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Hade du samma problem som här? #17067817

Hur behöver det där vara ett problem? Som tidigare påpekat kan det lika gärna betyda att det faktiskt hanteras nu.

Permalänk
Jubileumsmästare

Anländer trettioförsta december, det intalar jag mig konstant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

står att jag har payment issues nu när jag ska beställa fler saker, går detta att fixa eller fuckar wish upp alla beställningar nu?

Permalänk
Medlem

Är detta vad ni fick med från Klarna supporten?

Citat:

Problemet är att wish inte har aktiverat din faktura för betalning så den ligger som en reservation. Det går därför inte skicka något utdrag på något sätt eftersom att det inte finns en faktura att betala i dagsläget. Det du kan få är reservationsnumret i vårt system samt ordernummer på köpet. Tror du att det hjälper? Dom kan inte begära något annat heller

Permalänk

Beställde innan hypen av detta gick igång på riktigt, har fortfarande inte dragits några pengar från mitt konto trots att jag beställde via Klarna Direkt. :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Ingen som tänker på att de här med å testa 200 olika kombinationer av rabattkoder kan ses som ett litet brått mot deras förstakund rabatt.... Kan ju va så att dom börjar kolla lite noggrannare när folk använder koder som ej stämmer in på användaren. Önskar alla lycka till med era köp men de känns lite sådär hehe.

För oss som faktiskt är förstagångskund hos wish är det nog ingen fara. För de som skapat flera konton/nytt konto kan det möjligen vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Tack för ett så hjälpsamt svar.

Någon annan som har erfarenhet med att beställt något i fel namn och hur man kan gå tillväga för att lösa det?

om du inte fixat det än så skriv till dom på wish så ändrar dom det. glömde byta ifrån mitt alias också men dom fixade det på ca 1h

Permalänk

50% kod: kbrqwqd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Ingen som tänker på att de här med å testa 200 olika kombinationer av rabattkoder kan ses som ett litet brått mot deras förstakund rabatt.... Kan ju va så att dom börjar kolla lite noggrannare när folk använder koder som ej stämmer in på användaren. Önskar alla lycka till med era köp men de känns lite sådär hehe.

mina andra dator grejer har gått igenom, dock inte grafikkorten,. verkar bara som butikerna har fullt upp

Permalänk
Medlem

Kan vi bara ta ett par minuter och vara lite tacksamma för tipset som @Mansion levererade. Damn! 2 dygn och 1700 inlägg senare(!). Nån lokal medlem borde bjuda karln på en bira, eller en vandringpokal i form av något så episkt som en färgad plupp under sitt namn i forumet eller nåt.
Kudos. (själv beställde jag inte nåt grafikkort, men väl lite blandat krimskrams pga tipset)

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Anländer trettioförsta december, det intalar jag mig konstant.
http://i66.tinypic.com/2q1rwvo.jpg

SLI eller? Inte konstigt att de höjde priset

Skrivet av Chrisj:

För oss som faktiskt är förstagångskund hos wish är det nog ingen fara. För de som skapat flera konton/nytt konto kan det möjligen vara så.

Koderna kunde ju fås av andra användare, blir svårt att bevisa.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Har också försökt att förklara för dem hur Klarna fungerar och att det är deras arbetspartner. Skickade bara en bild på det kvitto jag fick emailat.

Permalänk
Medlem

Skulle hängt med tidigare Colorful GTX 1080 Ti kostar nu typ 12000 utan rabatt, är det ens värt att köpa det nu även med alla rabatter man kan få?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Fey:

Har också försökt att förklara för dem hur Klarna fungerar och att det är deras arbetspartner. Skickade bara en bild på det kvitto jag fick emailat.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar garantin ?
Måste ni skicka in era kort till Kina och sen vänta 1 år på att det ska hända något.Nej inget jag skulle riskera direkt även om det är superbilligt så är det ju ändå en hel del stålar.Vet dock inte hur wish har med sina garantier.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Fey:

Fick du också som svar på din mail att kontot är blockat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Skulle hängt med tidigare Colorful GTX 1080 Ti kostar nu typ 12000 utan rabatt, är det ens värt att köpa det nu även med alla rabatter man kan få?

Tror att det är kört nu oavsett.
Verkar som om att Wish insett sitt misstag och försöker slakta ordrarna.

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Det här är ju komiskt. Vilket Kalle anka-företag.

Inte heelt oväntat dock. Synd dock. Hoppades ändå på ett kort, nu ser det mörkt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Inte direkt, du kanske sparar cirka 2000 kr och i min värld är det då en bättre idé att köpa ett kort från en svensk återförsäljare och få reklamationsrätt, garanti, snabbare leverans etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Väntar nu på svar från Wish, mailat deras support-mail och frågat vad som händer med min order, varför den är utgråad, att Klarna inte kan skicka ett bank-statement innan de har aktiverat/godkännt fakturan snarare än reserverat den osv.

Det här är sannerligen ett moment 22 tror jag.

Wish vill inte aktivera fakturan innan de fått ett bank statement för att de är rädda att det är någon form av enorm bot-attack eller fejkföretag eller något (trots att de dealat med klarna förut, tror det är den enorma influxen av köp + en motvilja att lägga ut så mycket pengar på rabattkoder).

Vi kan inte skicka bank statements innan fakturorna är aktiverade.

Så ja, maila direkt, var hövliga och diskutera i sansad ton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Fick du också som svar på din mail att kontot är blockat?

Ja. Men det är inte blockat som svar på vad vi skickat in, det är blockat för alla som fått förfrågan om ett kontoutdrag.

Vi fick helt enkelt en kontostatus uppdatering som svar på vårt brev, och dessutom möjligheten att fortsätta våra kontakt genom att svara på utskicket.

Permalänk
Medlem

Rx 580
2881kr

rx 580

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

Min order ser ut såhär: https://i.imgur.com/78ipjf0.png

Jag valde Klarna som betalalternativ men när jag loggar in på Klarna så finns det inga fakturor att betala. Är det något jag bör vara orolig för? Ska jag kontakta Wish? För vet att vissa har fått förfrågningar om "size".

Vill även påpeka att jag inte fått något mail om bekräftelse än.

Och när jag försöker se vart min order har tagit vägen behöver jag ange min e-postadress och en skärmbild av kontoutdrag(???), hur ska jag möjligtvis göra det när jag beställt med klarnas faktura?
https://i.imgur.com/z0keFgw.png

Permalänk
Skrivet av UrbanHazard:

Min order ser ut såhär: https://i.imgur.com/78ipjf0.png

Jag valde Klarna som betalalternativ men när jag loggar in på Klarna så finns det inga fakturor att betala. Är det något jag bör vara orolig för? Ska jag kontakta Wish? För vet att vissa har fått förfrågningar om "size".

Vill även påpeka att jag inte fått något mail om bekräftelse än.

Och när jag försöker se vart min order har tagit vägen behöver jag ange min e-postadress och en skärmbild av kontoutdrag(???), hur ska jag möjligtvis göra det när jag beställt med klarnas faktura?
https://i.imgur.com/z0keFgw.png

Testa, skicka vad som helst man får autosvar att kontot har blivit blockat på sin mail

Permalänk
Medlem

Från deras FAQ:

"Why is my account restricted?
There may be certain instances when we restrict your account as a safety precaution. This is usually for your own financial safety and protection. If you have any questions, you can contact our Customer Service team in the app by navigating to the left-hand menu and tapping Customer Support. You may also contact us on the web at www.wish.com/transaction. Then click Contact Support."

Ett förstagångs-account som gör ett fett, fett, fett stort köp är väl ändå lite väl oroväckande och de väljer att flagga det så att det inte är någon som stulit ett eller femtioelvatusen olika accounts för att bygga en mining fabrik med andras konton.