Bahnhof döms till att lämna ut uppgifter om kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Den delen kommer snart. Regeringen har redan utrett åt sig själv att CJEU inte räknas och att övervakning av hela folket är helt ok. FRA får ju STASI att se som företrädare för privatlivet och Svenska domstolar får ju Somaliens att se respektabla och laglydiga. Det är bara att inse att hela landet håller på att förvandlas till en polisstat medan alla röstar på samma gamla korrupta idioter (SD är exakt samma skitar som sossar/moderater/gänget).

Om det stämmer så återstår att se vad Bahnhof i så fall svarar/gör. Hittills har de ju alltid hittar vägar runt dumheterna, och jag tror det blir så även fortsättningsvis. EU ser inte heller med blida ögonpå Sveriges övertramp så det vete katten om de kan hålla på som de gör hur länge som helst.

I värsta fall så får jag väl pröksa 49Kr/mån för deras OpenVPN-lösning. Då bör man ju vara hyffsat ifred sedan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

De i min bekantskapskrets som fildelar är pga att man vill se sånt som inte täcks av streamingtjänster eller tjänster som bara finns i vissa länder. Det är ju en signal att det finns en bredare marknad och att det finns fler som vill ta del av materialet och som dessutom är villiga att betala för tjänsterna, men man har tyvärr inte möjlighet att göra det, och enda metoden är via "kriminella" nätverket.

Precis, det var min poäng också. Synd att våra politiker och andra diverse instanser har väldigt svårt att förstå detta.

Permalänk
Medlem

Enligt P3 nyheter nu i morse så skulle Bahnhor överklaga beslutet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Om det stämmer så återstår att se vad Bahnhof i så fall svarar/gör. Hittills har de ju alltid hittar vägar runt dumheterna, och jag tror det blir så även fortsättningsvis. EU ser inte heller med blida ögonpå Sveriges övertramp så det vete katten om de kan hålla på som de gör hur länge som helst.

I värsta fall så får jag väl pröksa 49Kr/mån för deras OpenVPN-lösning. Då bör man ju vara hyffsat ifred sedan.

EU kan inte tvinga varken Poland eller Kroatien att sluta glorifiera nazismen och skriva om historien så jag tvivlar att den kommer lyckas tvinga Sverige från att instifta STASI 5.0. Det är antingen folket som börjar slåss för sina rättigheter eller så är det kört. Finns inte ett ända exempel i historien där någon annan gjorde arbetet åt folket.

VPN låter som en lösning men hur långt tar det innan VPN är olagligt för det är bara jävla pedofiler och terrorister som använder VPN... Tänk på att Sverige redan försökte trycka igenom att prat mot staten skulle anses som terroristtal! Det finns inga begränsningar på statens maktbegär speciellt nu när samhället håller på att falla sönder och risken för uppror ökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Läste lite för snabbt. Men banhof sparar väll inget mer än 24 timmar om det inte gäller allvarlig brotslighet (mer än 2års fängelse?)

Skickades från m.sweclockers.com

Eh hur ska de veta om det är allvarliga brott som begåtts?
händer det något lär det ta mer än 24 timmar innan banhof ens har fått informationen att inte ta bort något

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon127948:

Polisen ska inte ha rätt att få vilka uppgifter som helst så det är därför de måste informera ISP om varför de begär uppgifter. Nu verkar det i för sig att det som USA kallar national security stavas upphovsrätt i Sverige och så fort man åberopar upphovsrätten åker alla lagar ut i ivern att slicka röv.

Privatpersoner och företag ska under inga omständigheter i ett rättssäkert samhälle få veta vad personer misstänks som. Ber t.ex. polisen hyresvärden lämna ut nycklarna till en lägenhet så har inte hyresvärden rätt att få veta varför, om hyresvärden misstänker att polisen inte har rätt så kan den kräva saker som en husrannsakan. Men hyresvärden ska ändå inte ha rätt att veta varför polisen är där och snokar i en lägenhet som de hyr ut.

Exakt samma sak gäller självklart bredbandsbolag, om de får ta del av information om vilka brott som deras kunder misstänker så anser jag att vi inte längre är ett rättssäkert samhälle.

*edit*
Bara kolla i tabellen ovanför, en person var misstänkt för mord. Då ska någon sekreterare på ett bredbandsbolag lämna ut utgifter kring vem som är misstänkt på polisen, sina polare på facebook och vem den nu vill sprida det till. Nej, personen ska inte veta varför polisen vill ha uppgifterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

EU kan inte tvinga varken Poland eller Kroatien att sluta glorifiera nazismen och skriva om historien så jag tvivlar att den kommer lyckas tvinga Sverige från att instifta STASI 5.0. Det är antingen folket som börjar slåss för sina rättigheter eller så är det kört. Finns inte ett ända exempel i historien där någon annan gjorde arbetet åt folket.

VPN låter som en lösning men hur långt tar det innan VPN är olagligt för det är bara jävla pedofiler och terrorister som använder VPN... Tänk på att Sverige redan försökte trycka igenom att prat mot staten skulle anses som terroristtal! Det finns inga begränsningar på statens maktbegär speciellt nu när samhället håller på att falla sönder och risken för uppror ökar.

Bahnhof är ju ett företag som idag bygger merparten av sin affärsidé på att de sätter kundernas integritet i fokus, och det är klart att det är självklart att de inte vill se det raseras, så de kommer nog att kämpa på.

VPN går inte göra olagligt utan en satans massa krångel. Ta bara en sådan sak som att tusentals företag idag använder Microsofts Direct Access för att kunna jobba utanför kontoret. Så mja, jag ser det inte för troligt.

Sen får vi inte heller glömma att militär och polis är människor de också. Om staten skulle få för sig allt för tokiga saker skulle de ju vändas mot dem såklart. Visst vore det en Statskupp, men Sverige är ingen bananrepublik där militär och polis är lojala staten till vilket pris som helst. så helt åt helvete tror jag inte att det går.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

En sak jag kan tycka är värd att titta in på:
Varför läggs så mycket fokus på att jaga reda på fildelare, när både skottlossningar och sprängningar sker varje vecka?

Vilket av dessa stör samhällsmedborgarna mest?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Privatpersoner och företag ska under inga omständigheter i ett rättssäkert samhälle få veta vad personer misstänks som. Ber t.ex. polisen hyresvärden lämna ut nycklarna till en lägenhet så har inte hyresvärden rätt att få veta varför, om hyresvärden misstänker att polisen inte har rätt så kan den kräva saker som en husrannsakan. Men hyresvärden ska ändå inte ha rätt att veta varför polisen är där och snokar i en lägenhet som de hyr ut.

Exakt samma sak gäller självklart bredbandsbolag, om de får ta del av information om vilka brott som deras kunder misstänker så anser jag att vi inte längre är ett rättssäkert samhälle.

Jag litar mer på bahnhof att slåss för mina rättigheter än varken polisen (speciellt gänget som sysslar med så kallade upphovsrättsbrott som har visat att de skiter fullständigt i alla lagar och regler) eller ännu värre domstolar som gång på gång visar att de skiter i folket. Tänk på att förvaltningsrätten gick direkt mot både vad Svensk lag säger (grova brott för att komma datalagrings uppgifter) och CJEUs beslut att datalagringsdirektivet och allt med den är olagligt då den bryter mot EUs grundlag. Men, som vi vet, spelar lagar ingen roll när det ska göras tjänster åt mediabolagen.

Permalänk
Medlem

Dags för VPN igen..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

En sak jag kan tycka är värd att titta in på:
Varför läggs så mycket fokus på att jaga reda på fildelare, när både skottlossningar och sprängningar sker varje vecka?

Vilket av dessa stör samhällsmedborgarna mest?

Vem har sagt något om medborgarna? Bara lobbyisterna med copyswede i spetsen får sitt så är resten sekundärt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Bahnhof är ju ett företag som idag bygger merparten av sin affärsidé på att de sätter kundernas integritet i fokus, och det är klart att det är självklart att de inte vill se det raseras, så de kommer nog att kämpa på.

VPN går inte göra olagligt utan en satans massa krångel. Ta bara en sådan sak som att tusentals företag idag använder Microsofts Direct Access för att kunna jobba utanför kontoret. Så mja, jag ser det inte för troligt.

Sen får vi inte heller glömma att militär och polis är människor de också. Om staten skulle få för sig allt för tokiga saker skulle de ju vändas mot dem såklart. Visst vore det en Statskupp, men Sverige är ingen bananrepublik där militär och polis är lojala staten till vilket pris som helst. så helt åt helvete tror jag inte att det går.

Om någon vid FRA eller SÄPO hade minsta lilla gnutta etik hade de länge sedan slutat att arbeta där då båda har visat sig vara bäst på att övervaka vanliga människor och har brott mot lagen som sin SOP. Visst, jag tvivlar att svensk militär skulle återigen gå till Dalarna och skjuta folk men att skjuta folk är bara osmidigt. Det är bra mycket lättare att styra samhället genom media och massövervakning. Fåren kommer inte ens märka att de blir manipulerade till att gilla torr analsex.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fredag:

Typiskt Sverige att skita i EU när de passar. Varför är vi ens med då?
Snart blir väl inopererad geotagg obligatoriskt om vi ska offra frihet i den här takten...

Mjaa. Visst slarvade Sverige när vi inte införde datalagringen i tid enligt EUs deadline för ett gäng år sedan. Då misskötte sig Sverige och då fick vi även böter för att vi inte fick in datalagringen enligt uppsatt tidsram (som vi fick tillbaka när EU insett att det nog inte var så bra med datalagring av alla ändå).
Men som det är nu så skiter Sverige inte i den ändrade reglerna från EU. Reglerna har ändrats och det är inte en självklarhet att det går att anpassa nationens lagar efter detta på några minuter. Det behövs i en del lägen en hel del arbete för att ta fram nya lagar som passar och därför får EUs medlemsländer tid på sig att anpassa sina lagar när det kommer nya direktiv från EU.
Där är vi nu. Vi väntar på en utredning ska bli färdigt som ska ta fram nytt lagförslag och det har vi fått tid att göra från EU också.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

En sak jag kan tycka är värd att titta in på:
Varför läggs så mycket fokus på att jaga reda på fildelare, när både skottlossningar och sprängningar sker varje vecka?

Vilket av dessa stör samhällsmedborgarna mest?

Då kommer följdfrågan.
Läggs det egentligen så mycket fokus på att leta fildelare eller är det mest fokus på detta i snacket i forumen?
Och hur mycket är "mycket"?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Läste lite för snabbt. Men banhof sparar väll inget mer än 24 timmar om det inte gäller allvarlig brotslighet (mer än 2års fängelse?)

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du att de skulle göra det - kontinuerligt snabbutreda all trafik inom 24 timmar för att se om den var kriminell och då spara undan den?

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Den delen kommer snart. Regeringen har redan utrett åt sig själv att CJEU inte räknas och att övervakning av hela folket är helt ok. FRA får ju STASI att se som företrädare för privatlivet och Svenska domstolar får ju Somaliens att se respektabla och laglydiga. Det är bara att inse att hela landet håller på att förvandlas till en polisstat medan alla röstar på samma gamla korrupta idioter (SD är exakt samma skitar som sossar/moderater/gänget).

Vad grundar du ditt uttalande om Sverigedemokraterna "SD är exakt samma skitar som sossar/moderater/gänget"?

Vad jag vet så har dom än så länge inte suttit i någon form av regeringsställning och fattat några beslut, och därmed inte svikit något vallöfte eller visat sig vara korrupta.
Eller menar du att politikerna inom SD är gamla avdankade sossar och moderater?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det vidriga är hur det hanteras från politiskt håll. När de konfronteras ang. integritetskränkning får vi gång på gång höra att detta är för att komma åt "terrorism" och "grov organiserad brottslighet", men det är bevisligen inte det polisen lägger resurser på.

Permalänk
Medlem

@Drenmi:
Finns allvarliga våldsproblem där jag bor, våld i hemmet i form av hedersvåld och argument av fyllon där barn för illa, inbrott osv. Även droger(inte marijuana) i gymnasieskolor vilket skapar problem-cirklar. Deras lösning? Två nattvandringar ska ske 2018 och de ska besöka grundskolor(inte gymnasieskolorna i fråga) och prata om droger. Samt fler bälteskontroller och fartkontroller.

Ja snacka om att satsa på rätt saker.

Ska en 46 årig mamma bli ekonomiskt ruinerad för livet för att dottern/sonen laddade ned två filmer tre år sedan? Fildelning är inte ett allvarligt brott. Det är fel, mer fel än att fildela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Då kommer följdfrågan.
Läggs det egentligen så mycket fokus på att leta fildelare eller är det mest fokus på detta i snacket i forumen?
Och hur mycket är "mycket"?

Var någon i tråden som länkade vilka slags förfrågningar som Bahnhof får in, och den vanligaste förfrågningen var just fildelning.
Så att svara på din fråga så skulle iallafall jag säga att svaret är ja.
Det läggs alldeles för mycket resurser på just det här området, när så mycket annat skit händer i vårat samhälle just nu, som det saknas resurser för.
Och mycket är mycket när, åklagare och polismyndigheten inte ens har tid längre att utreda våldtäker på 4 åriga barn..utan det läggs på hög..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Vad grundar du ditt uttalande om Sverigedemokraterna "SD är exakt samma skitar som sossar/moderater/gänget"?

Vad jag vet så har dom än så länge inte suttit i någon form av regeringsställning och fattat några beslut, och därmed inte svikit något vallöfte eller visat sig vara korrupta.
Eller menar du att politikerna inom SD är gamla avdankade sossar och moderater?

Har de med ett ord eller liknande visat sig vara emot införande av polisstat i Sverige? Har de sagt en ända sak mot övervakning? Deras ideologi är uppbyggd runt en polisstat så det är föga förvånande att de inte har något emot det.

Ända skillnaden mellan S/M och SD är att SD är i öppet rasistiska medan moderater och sossar inte är lite mer civiliserade även om moderaterna börjar närma sig SD.

Problemet är att i Sverige finns det inte ett ända parti som vill faktiskt göra något bra för befolkningen i stort. Man väntar sig av moderater att sälja ut hela landet till sina polare men när så kallade vänstern gör väldigt liknande drag börjar det kännas att det är kört.

När det kommer till polisstat och massövervakning ska man komma ihåg att ända verkliga fienden för rika och deras köpta "makthavare" är befolkningen och ingen annan. Förklarar väldigt bra varför de flesta stater inför mer och mer övervakning av sin egen befolkning samtidigt som de skriker sig hesa om externa hot. Det är bara idioter som tror på skitsnacket om externa hot i Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

När det faktiskt rör sig om äkta brottslighet.

Jaha, och vad klassar du som äkta brottslighet och hus skiljer sig det från oäkta brottslighet?

För mig ter det sig som att du har en egen definition på vad som är brott eller inte. Visserligen har vi nog alla lite till mans synpunkter på hur olika brottslighet ska rangordnas, men faktum är att upphovsrättsbrott är precis lika mycket ett brott som t.ex. snatteri eller att parkera bilen på någon annans parkeringsplats.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Jaha, och vad klassar du som äkta brottslighet och hus skiljer sig det från oäkta brottslighet?

För mig ter det sig som att du har en egen definition på vad som är brott eller inte. Visserligen har vi nog alla lite till mans synpunkter på hur olika brottslighet ska rangordnas, men faktum är att upphovsrättsbrott är precis lika mycket ett brott som t.ex. snatteri eller att parkera bilen på någon annans parkeringsplats.

Jag är säker att polisen också ignorerar lagar och regler när det kommer till att lösa snatteri och parkeringsbrott.

Brott som inte ger någon bevislig skada på samhället ska vara lågprioriterade även om media gnäller. Men framförallt ska inte polisen och domstolarna göra allt i sin makt för att skydda upphovsrätten som är en vidrig lag till att börja med. Det finns långt viktigare saker för de att syssla med. Upphovsrättsbrott är på sin höjd i nivå med att gå mot rött. Visst om polisen står precis bakom dig och ser vad du gör ska de ge dig 100 sek i böter men allt utöver det är slöseri med samhällets begränsade resurser för att springa ärenden åt redan rika och övermäktiga bolag.

Permalänk
Medlem

"Det är bara idioter som tror på skitsnacket om externa hot i Europa."
Krim ligger väl hitom Uralbergen där asien börjar eller? Så nog har vi externa hot så det räcker...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Brott som inte ger någon bevislig skada på samhället ska vara lågprioriterade även om media gnäller.

Vad menar du med samhället? Är det t ex ok att mörda personer som inte bidrar till samhället?

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Jaha, och vad klassar du som äkta brottslighet och hus skiljer sig det från oäkta brottslighet?

För mig ter det sig som att du har en egen definition på vad som är brott eller inte. Visserligen har vi nog alla lite till mans synpunkter på hur olika brottslighet ska rangordnas, men faktum är att upphovsrättsbrott är precis lika mycket ett brott som t.ex. snatteri eller att parkera bilen på någon annans parkeringsplats.

Det jag menar är att ska polisen och åklagare lägga resurser på att jaga pirater på internet ska de göra de enligt de regler som finns och inte offra svenska folkets privatliv på upphovsrättshavarens altare. Gäller det faktiskt våldsbenägna brottslighet så som terrorism eller gängkriminalitet tror jag inte det finns någon som inte skulle ställa sig bakom polis och åklagare i det tycket. Problematiken är ju att historiskt sätt har man inte jagat terrorister eller våldtäktsgäng online, man har istället lagt resurser, som polis konstant klagar över att de saknar, på brott som egentligen inte skadar svenska medborgare.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

VPN går inte göra olagligt utan en satans massa krångel. Ta bara en sådan sak som att tusentals företag idag använder Microsofts Direct Access för att kunna jobba utanför kontoret. Så mja, jag ser det inte för troligt.

Leverantörerna av vpn kan tvingas av staten att kräva F-skattsedel av sina abonnenter. Eller kunna visa upp att man är en myndighet till exempel.

Visst kan du kanske nyttja ditt företags vpn hemma, men knappast till fildelning/olagligheter ifall du har mer än en halv hjärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Var någon i tråden som länkade vilka slags förfrågningar som Bahnhof får in, och den vanligaste förfrågningen var just fildelning.
Så att svara på din fråga så skulle iallafall jag säga att svaret är ja.
Det läggs alldeles för mycket resurser på just det här området, när så mycket annat skit händer i vårat samhälle just nu, som det saknas resurser för.
Och mycket är mycket när, åklagare och polismyndigheten inte ens har tid längre att utreda våldtäker på 4 åriga barn..utan det läggs på hög..

Så om polisen lägger så oerhört stora resurser på att jaga fildelare. Hur många utredningar leder till åtal? Hur många svenskar är dömda för fildelning? Vad jag kan minnas har bara en person blivit dömd för fildelning i Sverige. Sen har man även satt åt en handfull personer som driver (och gör stora ekonomiska vinster på) sidor som sprider upphovsrättsskyddat material.

Men vad du inte heller tar med i dina beräkningar överhuvudtaget är ration mellan antalet brott och antalet lagförda. Varje år sker antagligen flera miljoner upphovsrättsbrott med fildelning i Sverige, av dem så har en person blivit dömd.

Man kan ju inte be polisen att lägga alla resurser de har på de grova brotten, och sen skita i resten. Vi kan inte ha en kår som bara utreder terrorbrott, mord, grova rån och grova våldtäkter, men helt strunta i trafikbrott, stöld, inbrott, sexuella trakasserier, misshandel, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Har de med ett ord eller liknande visat sig vara emot införande av polisstat i Sverige? Har de sagt en ända sak mot övervakning? Deras ideologi är uppbyggd runt en polisstat så det är föga förvånande att de inte har något emot det.

Ända skillnaden mellan S/M och SD är att SD är i öppet rasistiska medan moderater och sossar inte är lite mer civiliserade även om moderaterna börjar närma sig SD.

Problemet är att i Sverige finns det inte ett ända parti som vill faktiskt göra något bra för befolkningen i stort. Man väntar sig av moderater att sälja ut hela landet till sina polare men när så kallade vänstern gör väldigt liknande drag börjar det kännas att det är kört.

När det kommer till polisstat och massövervakning ska man komma ihåg att ända verkliga fienden för rika och deras köpta "makthavare" är befolkningen och ingen annan. Förklarar väldigt bra varför de flesta stater inför mer och mer övervakning av sin egen befolkning samtidigt som de skriker sig hesa om externa hot. Det är bara idioter som tror på skitsnacket om externa hot i Europa.

Om SD är öppet rasistiska så är sossarna och moderaterna lika så, och om du har missat, så har både sossarna och moderaterna anpassat sin politik dom senaste åren efter SDs förslag och politik.

Och om du verkligen tycker SD är öppet rasistiskt, då kan jag inte tänka mig vad du tycker om alla våra nordiska grannländer, dom kanske är ny upprättade Nazi Tyskland? Faktum är att dom flesta länderna i världen har strängare syn på invandring än vad SD:s politik någonsin kommer att ha, om dom ens hamnar i regeringsställning.

Även när det gäller polisstat så kommer Sverige alltid ligga i lä mot resten av världen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av eurythmech:

Sjukt att folk inte kan begå brott ostraffat

Vart är världen på väg?

Brott enligt vem? Enligt lagen? Det är upphovsrättslagarna det är fel på. Polisen och myndigheterna är sjukt korrupta, vi alla vet det. Sorgligt med sant.

Det finns ett enkelt sätt att lösa detta på. EN tjänst som har ALLT. 99% är beredda att betala för det. Men nix, vi kör häxjakt som inte gjort ett skit beviserligen om och om igen. Sen har vi ju upphovsrättslagen som sätter stopp för det. Åt helvete är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joakim99:

Vad menar du med samhället? Är det t ex ok att mörda personer som inte bidrar till samhället?

För att upphovsrätten är minst lika viktig som rätt till liv? Trodde det var ganska självklart att mord inte tillåtet i ett civiliserat samhälle.