Permalänk
Medlem

Vad har SweClockers i sin taco?

Lite nyfiken på om det är någon som har något unikt i sin taco. Så vad brukar ni ha i er taco?

Jag brukar oftast ha
Tacokryddad nötfärs
Sallad
Tomat
Ananas
Majs
Rödlök
Gurka
Riven ost
Paprika
Gröna oliver
Feta/salladsost
Vanlig medium tacosås på burk

Inget jättespännande, men det brukar bli ganska fullt i brödet

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

färs kryddad med Old el pasos fajitakrydda
Gurka
Sallad
BBQ-sås
Paprika
Ost
Creme fraiche

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag diggar ju att göra nacho-tallrik, med cheddarost som botten. Sedan slängs det på:

- Köttfärs
- Sallad
- Tomat
- Gurka
- Röd Paprika
- Jalapeno
- Guacamole
- Chunky Tacosås Stark eller Medium
- Färsk koriander
- Inlagd rödlök
- Gräddfil

Såg ut såhär senast jag åt:

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Själv kan jag inte äta tacos utan Creme Fraiche Paprika/Chili.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Inget unikt, men kanske lite ovanligt, jag använder Zigges taco dust istället för de vanliga kryddorna.

Oftast är det bara jag och min dotter som äter och då är jag lat och har bara gurka/tomat/paprika/majs i salladen (det hon äter) plus nån tacosås och burk-jalapeños till mig.
Ev gräddfil också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag är vegetarian, så det blir något slags veg-färs, ooumph eller quornbitar, men det spelar ingen roll, köttfärs eller fejk-grejer så blir tacon mycket godare med..... pressad lime!
Fräscht, syrligt, gör grönsakerna godare, kanongott!

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra falukorv istället för köttfärs!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

- Tacokryddad köttfärs
- Majs
- Ananas
- Tomat
- Gurka
- Lök
- Tacosås (Milt/medium)
- gräddfil
- Vindruvor (sjukt gott o ha i!)
- knaperstekt bacon
- Sallad (ibland)
- riven ost

Permalänk
Avstängd

Äter bara Tacochips och till dessa kör jag en blandning av:

Köttfärs, Nöt (med tacokrydda)
Riven ost
Ananas
Lök (gul eller röd)
Gräddfil med ett antal pressade vitlöksklyftor
Gurka
Tomat
Paprika
Sallad
Tacosås (Hot)

Det är väl det mest normala, guckar sen ihop och slevar med chipsen. Ska vara Icas chips.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Förutom det normala brukar jag ha banan+saltade cashewnötter. Tyckte också det lät galet till jag testade och nu vill jag inte vara utan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Någon form av soja-färs med hot tacomix. Hot tacosås, gurka, majs, lök, ananas, tomat. Och givetvis nachos vid sidan av. Allt fint lagt i tortilla-bröd eller bara på en tallrik. Blir lite blandat med det sista.

Och är man lat blir det bara färs, sås och nachos(och majs om det finns hemma).

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Köttfärs med tacokrydda, ost, isbergssallad, majs, tacosås, gräddfil och rödlök. Ibland har jag tacochips i också.

Gurka och tomat tycker jag inte tillför något, så de brukar jag skippa.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag har inget speciellt i min taco. Nötfärs, santa maria tacokrydda, salsa, grönsaker mm. Däremot har jag min taco i något väldigt speciellt - nämligen vietnamesiskt rispapper! Används vanligen till vårrullar. Ett hårt ark som är gjort av risstärkelse eller något sånt, doppar det i vatten så blir det mjukt, slemmigt och väldigt stretchigt.

Smakar ingenting egentligen men har som sagt en väldigt stretchig, gummiliknande konsistens. Väldigt ovant till en början men jag tycker det har mycket fördelar! Sväller inte i magen vilket jag tycker vetetortillasen gör, i princip inga kalorier och socker likt de vanliga vita vetetortillasen, spricker inte och läcker sås över händer och tallrik. Bäst är nog att de aldrig blir dåliga om de ligger hemma, har alltid ett 50-pack liggandes redo att förpacka min taco, eller annan valfri rullvänlig mat

Kallas i vårt hem för "kondomtacos"

Dold text
Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Köttfärs
Färsk habanero
Taco krydda
Ost
Gurka
Majs
Hot taco sås

Detta är bara till mig själv men är det mer som ska ha så brukar jag väl slänga upp detta på bordet också.
Lök
Sallad
Gräddfil

Och skippar den färska habaneron

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ni som kör gräddfil (typ alla?), testa att blanda ut den med chips dipp! Holiday funkar bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Ni som kör gräddfil (typ alla?), testa att blanda ut den med chips dipp! Holiday funkar bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag blandar med pressad vitlök, gärna två eller kanske tre klyftor. Blir dåligt med hångel bara😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Fjällfil

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

ganska standard MEN jag gillar att ha i ett finhackat stenhårt kokt ägg...

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Tacokryddad älgfärs.
Tortilla-bröd.
Gurka.

Det räcker bra så.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LudvigLindell:

Lite nyfiken på om det är någon som har något unikt i sin taco. Så vad brukar ni ha i er taco?

Jag brukar oftast ha
Tacokryddad nötfärs
Sallad
Tomat
Ananas
Majs
Rödlök
Gurka
Riven ost
Paprika
Gröna oliver
Feta/salladsost
Vanlig medium tacosås på burk

Inget jättespännande, men det brukar bli ganska fullt i brödet

Nermalda komponenter och Kylarpasta till dressing.

Permalänk
Medlem

Det vanliga, plus självklart:

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Det vanliga såklart, jag piffar dock ibland upp dem med:

Ansjovis, räkor, krabba. Ansjovis är underskattad, det går att lägga på precis allt.

*edit*
Ett recept med räkor som är gött, det gäller att våga pröva något nytt:
https://www.hemmets.se/recept-raktacos-med-chilimajonnas/

Ett annat tips som lax, makrill, sik, böckling i tacos
https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/recept/rokt-fisk-i-taco...
Just böckling är lite svenskt, så ska man bjuda någon på en svensk variant av tacos så kör med böckling.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha det som de flesta redan skrivit men även stekta skivade champinjoner.
Blev bjuden på tacos hos brorsan för inte länge sedan och de hade hackade salta jordnötter till, blev riktigt gott till.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Köttfärs
Champinjoner på burk
Ost

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag blandar med pressad vitlök, gärna två eller kanske tre klyftor. Blir dåligt med hångel bara😀

två eller 3 klyftor? tråkigt.
jag kör 5-6 klyftor så håller folk avståndet ifrån mig

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Brukar göra carnitas, eller pankopanerad kyckling.. och har gärna gräddfil, jalapenos, någon hot sauce, lök, färsk koriander och kanske lite guacamole

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Min viktigaste grej och familjens största krav är en slags guacamole där man har lika mycket hackad färst tomat som tärnad avocado. Sen pangar man i en stor näve hackad koriander, ett par nypor salt och en ordentlig skvätt lime. Veva runt innehållet och mumsa
Går givetvis även att ha i finhackad lök och chili för mer smak.

Utöver detta brukar vi ha de normala Svenssongrejerna.
Och Santa Maria corn sprout tortillabrödet - överlägset godast!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Min viktigaste grej och familjens största krav är en slags guacamole där man har lika mycket hackad färst tomat som tärnad avocado. Sen pangar man i en stor näve hackad koriander, ett par nypor salt och en ordentlig skvätt lime. Veva runt innehållet och mumsa
Går givetvis även att ha i finhackad lök och chili för mer smak.

Utöver detta brukar vi ha de normala Svenssongrejerna.
Och Santa Maria corn sprout tortillabrödet - överlägset godast!

Guacamole med 50/50 avocado och tomat.. Detta låter väldigt intressant. Kommer att prövas när jag får tid/nästa tacodag! Tack för tipset :3

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

I princip allt förutom anmanas och oliver, inte fan tänker jag förpesta gommen när jag äter det heligaste en svensk äter en fredag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X