Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ja du kan spela det.
Spelet verkar kul än så länge, spelat 1 timma och 36 minuter.
Dock så gillar jag inte att spelet är så blurry samt att jag vill kunna ändra ljus styrkan/Fov i spelet
Men det flyter på bra med 1070/I7 5960X i 1440p Ultra men i 4k så får jag cirka 40-60fps i medium.
har märkt 1 bug än så länge och det är att varje gång jag laddar om pistolen så skjuter den 1 skott
Spelet får 7/10 av mig pga att jag tycker spelet känns tomt på något vänster,vet inte riktigt varför men jag hoppas de lägger in mer saker i spelet eller så är det jag som spelar spelet fel haha
Kommer som sagt vänta tills de jag ska spela med sen slutat jobbet så man kan lira ett par timmar kanske

Bättre bugg än min där jag gick från att ha 170-något skott till slut på ammunition utan att skjuta något

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Är det någon som klarat uppdraget på Dyviks Udde, det som går ut på att rensa området på metallfän? Vet inte hur många timmar vi tillbringat där nu över flera kvällar men inte f*n blir det nån mission completed för det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Den är buggad tyvärr :/
Det står bara Clear the area of the machines.
Hoppas dom fixar den snart!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Den är buggad tyvärr :/
Det står bara Clear the area of the machines.
Hoppas dom fixar den snart!

Jag läste det också men hoppade någon hade råkat snubbla runt buggen, så att säga ;). Dock har jag kikat på nästa ö och den såg inte kul ut så kanske lika skönt att lura runt lite till på Norra Saltholmen...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har roligt i spelet men skulle ha roligare om man inte fick blackscreen och krascher var och varannan minut
Tror jag har max 20min sammanhängande speltid hittils utan en krasch
2 olika scenarion vid krasch
1)
Får svartskärm, ljud i bakgrunden cirka 30sec-1min sedan bumpad ut till desktop utan någon form av varning eller meddelande
2)
Får svartskärm med varningsljud (windows "ding") med krasch till desktop och meddelandet att directX har kraschat eller slutat fungera

I övrigt så ser spelet jättesnyggt ut och jag gillar atmosfären i spelet och gameplay

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Att tänka på är ju att stålenhag och Avalanche inspirerats av samma saker under samma förutsättningar. Mutant är bra mycket äldre. Stålenhag var ju inte heller först. Det gör förvisso inte saken lättare att de faktiskt hade samtal om temat. Komplicerat i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, fast om ser på hur Stålenhag inspirerats av Mutant och hur Avalanche inspirerats av Stålenhag så får man nog säga att Avalanche approach mer liknar kopiering än inspiration. Därav att det känns rätt surt om man som jag är ett stort fan av Stålenhag.

Permalänk
Medlem

Det som får mig till att avvakta ett tag med detta är:
1. Endast spelhosten får progress - har man sagt något om detta från utvecklarnas sida?
2. Ständiga krascher som majoriteten rapporterar.

Permalänk
Medlem

"Klarade" spelet i eftermiddags. 60 timmar spelglädje blev det enligt Steam :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Nu när det har gått lite tid sedan release, hur upplever ni spelet? mvh Freron

Permalänk
Skrivet av freron:

Nu när det har gått lite tid sedan release, hur upplever ni spelet? mvh Freron

Ett tag sedan Jag spelade men nu blev jag lite sugen igen. Fortfarande lika billigt. Utmanande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Jag har nog tappat intresset. Det var för långsamt i hur storyn utvecklas. Bara massa pangande, och lika fruktlösa besök i diverse hus i sökandet efter överlevande. Det ger inte särskilt mycket. Kanske när backloggen är avklarad.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Värt köpa detta spelet för singleplay? Har ingen kompis att lira med, såvida inte cross-platform funkar. Inget stort fan av multiplayer heller iofs. Ser kul ut iaf, hoppas det funkar solo..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Värt köpa detta spelet för singleplay? Har ingen kompis att lira med, såvida inte cross-platform funkar. Inget stort fan av multiplayer heller iofs. Ser kul ut iaf, hoppas det funkar solo..

Skickades från m.sweclockers.com

Lätt värt! Största behållningen med att ha en medspelare är förstås att striderna blir lite lättare, och att du har någon att skrika "SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT" till när du går runt ett hörn, ser ett par motståndare och spårljusen börjar flyga. Det är dock ingen deal-breaker att lira solo, IMHO.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag körde det solo. Känns rätt jag är ju ensam överlevare liksom. Fast varför överlevde jag kom detta fram någonsin i storyn?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Lätt värt! Största behållningen med att ha en medspelare är förstås att striderna blir lite lättare, och att du har någon att skrika "SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT" till när du går runt ett hörn, ser ett par motståndare och spårljusen börjar flyga. Det är dock ingen deal-breaker att lira solo, IMHO.

Coolt! Kanske får köpa det då. Saknat att lira openworld ända sen jag klarade ut far cry new dawn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Lego Master

@oqvist:
Spelaren (och eventuella polare i co-op) var ute med båt i skärgården när shit hit the fan hemma. Man blir påskjuten på väg hem med båt, och man lyckas kravla i land där man börjar spelet.
Har för mig att det står på hemsidan och beskrevs i nån launch-video.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Är ju så jäkla stort! Typ tagit mig upp på norra Saltholmen, 13 timmar in i spelet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Är det någon som klarat uppdraget på Dyviks Udde, det som går ut på att rensa området på metallfän? Vet inte hur många timmar vi tillbringat där nu över flera kvällar men inte f*n blir det nån mission completed för det.

Det finns ju en låst dörr i huset. Ska man hitta en nyckel till denna? I så fall var?

Har dyrkar och skill tror jag men har ännu ej lyckats dyrka upp något.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Coolt! Kanske får köpa det då. Saknat att lira openworld ända sen jag klarade ut far cry new dawn.

Skickades från m.sweclockers.com

Open World kan man sannerligen kalla Generation Zero

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Det finns ju en låst dörr i huset. Ska man hitta en nyckel till denna? I så fall var?

Har dyrkar och skill tror jag men har ännu ej lyckats dyrka upp något.

Ingen aning! Undrat det även jag. Uppdraget säger ju att man ska rensa maskiner. Har själv inte lyckats ta mig in i rummet, inte ens med pansarskott...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Värt köpa detta spelet för singleplay? Har ingen kompis att lira med, såvida inte cross-platform funkar. Inget stort fan av multiplayer heller iofs. Ser kul ut iaf, hoppas det funkar solo..

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar singleplayer endast. Fungerar jättebra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

jaha...cirka 20h in i spelet och så nu börjar kraschandet nu för mig med, kan logga in och spela i 5 min sen dör spelet..:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

... vad slogs man emot i Sverige på 80-talet ?

Ryssarna

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Hej, några updates kring Spelet? Buggar som är fixade, nytt content? Funderar på att köpa ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Hej, några updates kring Spelet? Buggar som är fixade, nytt content? Funderar på att köpa ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Nytt dlc släpptes ju idagarna. Billigt men det är ingen större skillnad bortsett robotar med gasattacker.

Fungerar likadant som förr. Får någon ctd i timmen ca. Bra med inventorykista nu men det blev snabbt överfullt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Lego Master

@freron:
Första riktiga DLCn släpptes igår, med nya fiendeklasser (samma sorters robotar dock vad jag förstår), och ett par nya vapen samt att de har öppnat upp en av de kringliggande öarna.

Jag gillar det fortfarande, spelar det sporadiskt när andan faller på eller när ungarna vill titta på.
Tycker det har fått oförtjänt mycket skit, jag har inte upplevt speciellt mycket buggar under de 120 timmar jag har lagt på det hittills.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Såg den Blomstertid nu kommer. Tog inte lång tid innan man började gapa! De släpptes typ samtidigt ser jag när jag gjorde research i efterhand men herregud så mycket som var absolut identiskt. Husen, ladugårdarna, ljussättningen, musiken, en kyrka var absolut identisk med vad jag redan sett hundra gånger i generation zero (zero copy och pastar ju hej friskt så man hinner bli expert på arkitektur!), bunkrarna banne mig allt.

Gillade storyn i den blomstertid nu kommer. Ska inte spoila men den är klart annorlunda mot generation zero bara ryssen kommer som är samma

Tror jag hade gillat filmen även utan generation zero. Den är grymt välgjord inkl specialeffekterna som håller hollywoodklass.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Såg den Blomstertid nu kommer. Tog inte lång tid innan man började gapa! De släpptes typ samtidigt ser jag när jag gjorde research i efterhand men herregud så mycket som var absolut identiskt. Husen, ladugårdarna, ljussättningen, musiken, en kyrka var absolut identisk med vad jag redan sett hundra gånger i generation zero (zero copy och pastar ju hej friskt så man hinner bli expert på arkitektur!), bunkrarna banne mig allt.

Gillade storyn i den blomstertid nu kommer. Ska inte spoila men den är klart annorlunda mot generation zero bara ryssen kommer som är samma

Tror jag hade gillat filmen även utan generation zero. Den är grymt välgjord inkl specialeffekterna som håller hollywoodklass.

Nu går jag lite off topic men även jag är väldigt imponerad av den filmen.

Tyvärr blir den, i mitt tycke, lite sämre när de går från att vara lite mystisk till in-your-face-det-här-är-vad-som-händer. Lämna lite till min fantasi för bövelen!

Permalänk
Medlem

Beställde en collectors edition från amazon.co.uk för 32£ ska bli kul å testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med risk för att försöka få liv i en gammal ”död” tråd, så köpte jag precis Generation Zero så här i sjukdomstider. Har kanske plöjt ned dryga 5 timmar i det, och tycker hittills att det är mycket underhållande. Det blir också lite av en bonus om man under skolåldern fick göra valet pop/synth eller hårdrock (det var så enkelt för oss som växte upp på 80-talet); givetvis springer jag omkring i en skinnpaj nu.

Jag läste lite gamla recensioner och tycker det fick lite väl oförtjänt dålig kritik. Visst är det inget actionspel ala Doom utan innehåller mycket mer smygmoment, men vem blir inte glad när man hittar ”gamla bettan”?!?

Är jag helt ensam om att spela detta nu?