Final Fantasy VII Remake – en storartad nytolkning

Permalänk
Melding Plague

Final Fantasy VII Remake – en storartad nytolkning

Nytolkningen av 1997 års klassiker slår an en bra balans mellan nytt och gammalt, men svärtas av inflation i bosstrider.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bossfighten mot sentinel scorpion i demot tyckte jag var suverän, är det den typen du kallar för onödigt utdragna?

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Asså kan inte säga mer än att spelet är underbart! Har försök med flera olika spel senaste 3-5 åren men aldrig fastnat som man gjorde förr. Men detta spel i kombination av nostalgin av att ha kört originalet när man va liten är oslagbart! Sänkt runt 10 timmar än så länge och är nog mer än vad jag spelat något annat spel senaste två åren.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Får mitt imorgon från Square Enix store Har längtat som fan :#

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeeJaySWE:

Bossfighten mot sentinel scorpion i demot tyckte jag var suverän, är det den typen du kallar för onödigt utdragna?

Beror väl på hur man vinklar på det. Nu är spelet mera utav en action RPG och action RPGs utspelar ju säg betydligt annorlunda än traditionella turn-based.

I turn-based är ju antalet attacker du behöver att ta död på nån fiende typ kanske 1/10 om ens det då det är väntetid emellan vilket kanske gör att fighterna känns nu mera utdragna då fienderna har mera HP som kompensation också.

Själv skulle jag önska att man får "klassika" läget som bättre skulle motsvara orginalet vad gäller hur allting är balanserat och förstås betydligt svårare. Mitt hopp är nog i moddande av PC versionen så småningom, annars är det fint spel men gillar inte hur det är balanserat då jag själv gillar mera turn based "hög damage" / mindre slag gameplay.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@CeeJaySWE: ja den är en av flera bosstrider under spelets gång som blir för långdragna, men antalet bosstrider under kort tid blir också ett problem vid olika tillfällen. Det är en subjektiv invändning, den som uppskattar möjligheten att sätta skickligheten på prov mot tuffare fiender ofta ser kanske det som en fördel, men för min del blev det drygt. Vid några tillfällen suckade jag högt i frustration över att behöva kötta sig igenom den femtielfte bossen i rad. Jag älskar spelet, men den/de som ansvarar för bossarna borde ta en lärdom från konceptet "less is more" i min mening.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Om det är kingdom hearts långa fighter x2 förstår jag det blir lite jobbigt :/ Men annars ser jag fram emot spelet så sjukt mycket!

Permalänk
Medlem

Ingen konsoll.... så ett år ish tills man själv får njuta av mästerverket igen. Har fantastiska barndomsminnen av att spela originalet 97 och åren efter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tyckte demot av FF7 Remake gav extremt mycket mersmak, så är taggad som fasen på att spela igenom "fullversionen" framöver! Har laddat upp med att spela igenom Midgar-delen i originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tyckte demot av FF7 Remake gav extremt mycket mersmak, så är taggad som fasen på att spela igenom "fullversionen" framöver! Har laddat upp med att spela igenom Midgar-delen i originalet.

Blev väldigt sugen av att spela demot jag med. Och jag har tänkt samma sak att jag ska spela igenom Midgar i originalet.. men det är jag strax klar med och det var så roligt så tror fan det kan bli en hel genomspelning istället! Det var länge sedan för mig...

Permalänk
Medlem

"Tids-exklusivt"? Vad betyder det?

Permalänk
Medlem

@Tommy: Håller med men det känns onekligen som ett högriskprojekt att spela en ff7-remake.
Kan det leva upp till ens minnen av orginalet?

En del minnen gör sig bäst som just minnen (tänker på Ronny och Ragge, McGuyver etc)

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@olle1884: det innebär att spelet är exklusivt för Playstation 4 i ett år. De har inte sagt vad som gäller när den perioden löper ut, men en PC-version anses av många vara sannolik därefter.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Inte lirat FF så mycket, men det här såg spännande ut

Permalänk
Medlem

@loevet: Det finns den lilla texten nere i hörnet i början av trailern som säger Rendered on PC - öppet för optimistisk tolkning

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av dpom86:

@loevet: Det finns den lilla texten nere i hörnet i början av trailern som säger Rendered on PC - öppet för optimistisk tolkning

Nog väldigt optimistisk tolkning då Det är ju inte ovanligt att företag renderar trailers för konsolspel PC för att det ska se så imponerande ut som möjligt. Men 2021 är nog FFVII-året för PC:n!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas