SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Det är ju just detta som är det stora problemet med "uppdateringar" överlag.

Det envisas alltid (oftast helt omotiverat) med att flytta runt och ändra en massa i GUI.

Fixa alla buggar och säkerhetshål, jättebra.

Lägg till alla nya flashiga funktioner ni vill, men ge användaren möjligheten att genom aktivt val välja bort dessa och fortsätta använda sidan/tjänsten som tidigare.

Verkligen, sidan ser ut att vara mest anpassad för mobilen. För mig som arbetar via datorn ser sidan bara trasig ut. Menyn Försvinner när man scrollar vilket jag inte gillar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt hemsidan i ett dygn, både på android och desktop, så kan jag säga att jag gillar den. Ser stilrent ut, och är väldigt responsiv. Tar en stund att vänja sig kanske, men har inget konkret att klaga på. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Känner ju rent spontant att logga ut genvägen inte behöver finnas i topbaren. Om man nu skulle behöva logga ut kan man ju klicka på sitt namn och logga ut där.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

När artiklarna på framsidan blir utgråade efter att de lästs tycker jag inte de är tillräckligt ljust gråa, svårt att se vilka man läst även om man tittar noga (mobil, ios)

Edit: En sak till man kan som andra nämnt inte välja sida i en tråd, men det går inte heller att se hur många sidor som finns i tråden. Ofta kan en tråd explodera och man inte vill läsa 4+ sidor av bråkande fanboys, så det är en viktig sak för mig att kunna se när man återvänder till et tråd man läst eller svarat i sedan tidigare

Edit2: trådar i ’följda’ listan blir inte gråa som lästa om man klickar på ikonen för att komma direkt till första olästa. Tråden räknas dock som läst när man klickar på titeln för att komma till första inlägget...

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ahlen:

Känner ju rent spontant att logga ut genvägen inte behöver finnas i topbaren. Om man nu skulle behöva logga ut kan man ju klicka på sitt namn och logga ut där.

Verkligen! Borde absolut inte vara så lätt att råka logga ut av misstag. Har patchat Better SweClockers så att bekräftelsen vid utloggning (som funnits i över två år) åter fungerar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kul med lite nytt även om det är lite svårt att hitta såhär i början. Men önskar att man kunde få bort alla dessa rundade hörn.. Ge tillbaka mina hörn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Att den äntligen tagits bort är en av de viktigaste förbättringarna för forumets kvalitet de senaste åren!

Jag är en som ville ha knappen kvar. Men om det inte blir något gnäll om att man citerar hela inlägg direkt efter, eller tätt efter, ett inlägg så går det ju bra att göra så istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Klicka på siffran så kommer du till första olästa. Tycker det funkar smidigt. Lika som gamla väl?

Faktiskt ganska omöjligt att träffa på min mobil.
Och hur gör man med forumtrådarna i den orangea rutan? Första inlägget hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Fast nu har du ju valet. Vill du komma till olästa, klicka på siffran. Tycker det verkar dumt att ändra.

Användardesignmässigt så är det nuvarande felaktigt, det prioriterade valet (med störst yta) borde vara det som flest vill ha, och jag har svårt att tro att det valet är en tråds första sida.

Det nuvarande är inte heller konsekvent.
På första sidan så om man trycker på titeltexten till ett tråd så hamnar man på första sidan för tråden.
Gör man det sammma i forumindex så hamnar man på första olästa tråden.
Och sen så måste man trycka på ikonen till vänster.

Om jag är inloggad så borde jag komma till senaste olästa inlägget i en tråd när jag trycker på trådens titel.

Edit: gäller förövrigt även länken till forumstråden för nyhetsartiklar, tester, osv, den länken borde också gå till första olästa inlägget.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte längre se antalet svar på en annons i marknaden?

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte "fuskandet" ni gör på förstasidan.

Läste igår en artikel som hette "Läckt prestanda för AMD Ryzen 7 5800X "Vermeer" imponerar", nu idag kollar jag förstasidan igen och översta artikeln heter "AMD Ryzen 7 5800X "Vermeer" kan ge Intel ordentlig konkurrens i höst" wow spännande tänker jag, mer Vermeer nyheter. Men ehh är ju samma artikel ni bumpar med nytt namn?

Permalänk
Medlem

Saknar att kunna välja sida i långa trådar på mobilen, på datorn kan man hoppa ett gäng sidor framåt så behovet är inte riktigt lika stort där.
Går då och då in i trådar som hörlurstråden, "Hur investerar ni" osv men om jag inte varit inne där på länge kan det ha hänt mycket. Jag vill inte börja läsa på sista sidan utan kanske 3-4 sidor från slutet. Gick in i investeringstråden nu, hade visst inte besökt den tråden sedan i december 2019 och hur folk investerade då känns inte så relevant nu... Men att enkelt kunna komma några sidor från trådens nuvarande slut vore trevligt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Som alltid vid designförändringar är det lite bökigt i början, och man blir lite anti. Känns dock som det kommer vara snabbt övergående denna gång. Upplever inga jätteförändringar kring hur sidan fungerar, mest bara tycker det ser lite skumt ut. Om ett par veckor kommer nog den gamla designen vara helt glömd

Angående toppmenyn vore det trevligt att kunna stänga av autohide i olåst läge, och därmed alltid visa menyn. Har ganska gott om skärmyta, offrar gärna lite av den för att slippa extramomentet att scrolla upp för att komma åt menyn.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Entusiast

Riktigt bra jobbat med nya sidan, känns "snappy", smidig och i min mening känns väldigt modern. En inkörningsperiod vid större förändringar såklart, men när är det inte.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Varför kan man inte längre se antalet svar på en annons i marknaden?

Precis vad jag tänkte skriva.
Med FF och har även Stylus och dessa ger mej en helt ok sida.
Tänkte infoga en smylie men var är de numera, ser ingen knapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Verkligen, sidan ser ut att vara mest anpassad för mobilen. För mig som arbetar via datorn ser sidan bara trasig ut. Menyn Försvinner när man scrollar vilket jag inte gillar.

Du kan låsa menyn om det är den där det står SweClockers som du pratar om. Bredvid sök innehåll så finns ett hänglås, tryck på den så visas menyn hela tiden. Med det sagt, så gillar jag också mer den gamla än denna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut på min mobil, ska det vara så? Det är ju helt oanvändbart?

Permalänk
Medlem

Tumme upp för nya sidan, riktigt bra!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Querth:

https://i.imgur.com/MNGZZZw.png

Så här ser det ut på min mobil, ska det vara så? Det är ju helt oanvändbart?

Så ska det inte se ut nej. Vilken browser och telefon?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

https://i.imgur.com/MNGZZZw.png

Så här ser det ut på min mobil, ska det vara så? Det är ju helt oanvändbart?

Rensa historiken kanske?
Funkar fint för mig i Safari.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Jag blir väldigt förvirrad när sökknappen ligger kvar vid sökfältet. I det här fallet så upplever jag att det endast är förändringar i textfältet som kräver ett tryck på sökknappen medan ändringar såsom län eller annonstyp ska slå igenom direkt. Men det verkar inte vara så det fungerar.

I annat fall borde knappen flyttas ner alternativ att det finns en till knapp längst ner då det blir så konstig ordningsföljd att gå "nedåt" i formuläret för att sedan gå upp igen för att söka.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Den nya sidan känns clean och modern, bra jobbat!
Tyckte om den gamla som var väldigt simpel, det är så klart en vanesak.

@UndaC Förslag på förbättringar :

Statusikon för online/off saknas.

Profilsidan, Informationen känns lite stökig. Förslag på att spalta upp kolumnerna.

Profilsidan, Förslag på att lägga till en knapp som leder till referens-tråden ifyllt nickname & visa statistik på profilsidan från det man är citerad i tråden. Kanske svårt att synliggöra statistik då det kan vara både positivt/negativt omdöme. Dock ett alternativ på befintligt system.

Referens/omdömes-tråden, Förslag på förskriven mall direkt i kommentarsfältet så strukturen blir densamma på alla inlägg.

Menyn privatannonser, Menyn till höger visar väldigt lite text i annonsrubrikerna. Korta ned säljes/köpes/bytes eller liknande för att få fram mer text.

Permalänk
Medlem

Om det här är framtidens internet kanske det är dags att börja använda stående bildskärmar istället för liggande så att man kan nyttja mer än 25% av skärmens totala yta

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av M_X_E_Q:

Tänkte infoga en smylie men var är de numera, ser ingen knapp?

Har det någonsin funnits knappar för smilies, förutom i Better SweClockers (vilka fortfarande fungerar som vanligt för mig)?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har det någonsin funnits knappar för smilies, förutom i Better SweClockers (vilka fortfarande fungerar som vanligt för mig)?

Jag har den, väl inte säker. Kan det ha med alla dessa rödingar att göra tro?

Gjort ett misstag blanande ihop Better SweClockers med scriptet i Stylus det mörka. Nu har jag instalerat BSC och

rättade till mitt misstag
Permalänk

Är inte ett dugg förtjust i dropdown-menyer tyvärr, utan föredrar helt klart "statiska" element, tyckte det var elegant med flikar som det var innan. Visst, mycket vana, men kommer aldrig gilla dropdown-menyer. Sen var det för mycket vitt och det blir snabbt väldigt opersonligt enligt min åsikt.

Var tvungen att skona mina egna ögon och göra ett mörkare tema med Stylus. Det är dock inte ett mörkt tema i den bemärkelsen, men mörkare, mer beige-brunt och grått och mindre bländande. För den som är intresserad att testa så lade jag upp det på Pastebin.

EDIT: Lade till skärmdumpar för att visa hur det ser ut:

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Användardesignmässigt så är det nuvarande felaktigt, det prioriterade valet (med störst yta) borde vara det som flest vill ha, och jag har svårt att tro att det valet är en tråds första sida.
<snip>
Om jag är inloggad så borde jag komma till senaste olästa inlägget i en tråd när jag trycker på trådens titel.

Nu säger jag inte att du har fel gällande vad som är bäst användarvändarmässigt men så som det fungerar nu har det väl alltid fungerat på Sweclockers? Det är väl inte något nytt i nya versionen av siten att man kommer till första inlägget när man klickar på trådens namn. Jag vill minnas att på gamla sidan så kom man också till första inlägget när man klickade på trådens namn och man kom till första olästa inlägg när man klickade på ikonen till vänster om trådens namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Så ska det inte se ut nej. Vilken browser och telefon?

Skrivet av huxflux:

Rensa historiken kanske?
Funkar fint för mig i Safari.

Fixade, hade en missad uppdatering och rensade webbplatsdata och historik.

Iphone 7, safari

Permalänk
Medlem

Nya swecklockers färgprofil är inte bra, ska man ha så här ljusa färger på allt, går det inte att ha en vitt bakgrundsfärg, ögat dras automatiskt till det som är ljusast (högersida), vilket vilket gör att det blir jobbigt att fokusera på texten.

Ni bör omgående ändra det vita bakgrundsfärgen så den har den mörkaste tonen av grå av alla element på siten.

Det finns en anledning varför program som Photoshop, Autocad osv har har mörka arbetsytor,

Tycker ni det är ok att användare ska behöva använda div plugins för att själva ändra detta? har inte orkat räkna ihop hur många inlägg som gjorts om hur ljussidan är och plugin tips, men det är för många, för att ni ska blunda för detta problem.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Mögel:

Menyn beter sig lite lustigt på min mobil (Iphone, Safari)

Skrivet av Tobitheo:

När jag väl lyckas trycka på "marknad" längst upp får jag bara upp skapa annons, avslutade annonser och regler i menyn.

Skrivet av anon265474:

På telefonen måste jag klicka 3(!) gånger för att komma till markanden.

Hej, tack för era buggrapporter. Jag lyckades tyvärr inte replikera problemet på Android, men förhoppningsvis var det samma problem som iOS telefoner hade. Vänligen testa igen ifall det löser era problem.

Det ska självfallet inte vara 3 steg utan 2 för att komma in på Marknaden eller andra drop-down alternativ.