Permalänk
Medlem

ah, vi kör på denna, kommer ihåg att man körde det en del på skolans datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

haha aldrig sett eller ens hört talas om det, jag gjorde bara en googling på vad jag såg på bilden vilket blev:
flash games destroy the castle
sen söka i bilder efter något med liknande grafik och fann denna artikel
https://www.rockpapershotgun.com/2019/10/29/have-you-played-d...

håller på och klurar på vad jag ska ge som mitt bidrag, börjar bli trött dock, kan hända bilden kommer ut tidigt på morgonen istället

Om du får en chans och har fungerande mus-hand är det bara att köra. Stressigt är bara förnamnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ah, vi kör på denna, kommer ihåg att man körde det en del på skolans datorer

https://puu.sh/H3OCC/1a10191f02.png

Det måste väl vara Drugwars?
Spelade nog inte det men en lite senare variant.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om du får en chans och har fungerande mus-hand är det bara att köra. Stressigt är bara förnamnet

redan postat en sak om ingen gissning kommit framåt eftermiddag/kväll börjar jag med lite ledtrådar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

redan postat en sak om ingen gissning kommit framåt eftermiddag/kväll börjar jag med lite ledtrådar

Och jag har gissat

Och jag är rätt säker på min sak, kan dock inte komma på vad det var jag spelade men det var windowsbaserat och lite mer avencerat men det var samma stuk av spel vad det verkar.

Här kommer något helt annat

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Och jag har gissat

Och jag är rätt säker på min sak, kan dock inte komma på vad det var jag spelade men det var windowsbaserat och lite mer avencerat men det var samma stuk av spel vad det verkar.

https://i.imgur.com/947OzRX.jpg

jag ger det rätt för det, vet inte om drug wars är en nyare version eller hur det är, det jag la ut bild på och som jag spelade heter dope wars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Och jag har gissat

https://i.imgur.com/947OzRX.jpg

det där är professor layton (vet inte om man måste gissa just rätt del i serien då alla ser likadana ut)
så chansar väl på "professor layton and the curious village"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

jag ger det rätt för det, vet inte om drug wars är en nyare version eller hur det är, det jag la ut bild på och som jag spelade heter dope wars

Hmm det verkar vara samma spel med olika namn, i alla fall samma layout.
Lite svårgooglat men däremot hittade jag Dope wars 2.1 och det är det jag spelade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

det där är professor layton (vet inte om man måste gissa just rätt del i serien då alla ser likadana ut)
så chansar väl på "professor layton and the curious village"

Det hade du inte behövt med det var helt rätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

får se om jag kan klura ut något svårare denna gång, måste fundera lite

Permalänk
Medlem

Ok, bläddrat lite i spelhögen här hemma och fick bli detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ok, bläddrat lite i spelhögen här hemma och fick bli detta

https://puu.sh/H3ZXE/76e20c5569.png

Viewtiful Joe?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Viewtiful Joe?

rätt, din tur nu

Permalänk
Medlem

Bjuder på ett mindre bra spel från min barndom:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

just pojken med det blonda håret känns bekant på nå't sätt men kan inte komma på vart ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Jag menade att det är ganska kul spel och helt klart värt att testa om du får igång det

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag menade att det är ganska kul spel och helt klart värt att testa om du får igång det

ah, har så mycket annat att beta av så vet inte om det kommer bli av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

https://i.imgur.com/bZztThh.jpg

Dennis? (bara vildgissar lite)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dennis? (bara vildgissar lite)

Det är inte Dennis men det här spelet bygger faktiskt på en TV-serie.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

https://i.imgur.com/bZztThh.jpg

Dags för en ledtråd:

Spelet på bilden släpptes till både SNES och Genesis. Det baserades som sagt på en TV-serie men även på populära leksaker.

Röstskådisar i TV-serien var bl.a. Tim Curry och Ron Pearlman.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Två sköna röstskådisar där
Jag blev tvungen att gräva lite på IMDB (småfuskigt kanske) och min första gissning är Prince Valiant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Två sköna röstskådisar där
Jag blev tvungen att gräva lite på IMDB (småfuskigt kanske) och min första gissning är Prince Valiant.

Bra luskat men det är tyvärr inte rätt

Här kommer en bild från TV-serien som innehåller en del Mäktiga ledtrådar:

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

Mighty Max
The Adventures of Mighty Max

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Fina ledtrådar där
Och styrkan låg i kepsen hela tiden tydligen!
Mighty Max heter det tydligen!
Inget jag hört talas om förut (inte serien heller)

Ska se om jag kommer på något men om någon hinner före är det helt ok

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Mighty Max
The Adventures of Mighty Max

Rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fina ledtrådar där
Och styrkan låg i kepsen hela tiden tydligen!
Mighty Max heter det tydligen!
Inget jag hört talas om förut (inte serien heller)

Ska se om jag kommer på något men om någon hinner före är det helt ok

Rätt!

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

Spelet släpptes 1983-1984 på denna dator https://en.wikipedia.org/wiki/BBC_Micro + två andra mer kända hemdatorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Spelet släpptes 1983-1984 på denna dator https://en.wikipedia.org/wiki/BBC_Micro + två andra mer kända hemdatorer.

Jag råkade halka på den här direkt igår efter att ha gogglat på "cat and mouse spectrum" eller nått liknande
Caesar the Cat heter spelet tydligen!

men jag har ont om uppslag så någon annan får gärna köra en till!

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Roger W:

Jag råkade halka på den här direkt igår efter att ha gogglat på "cat and mouse spectrum" eller nått liknande
Caesar the Cat heter spelet tydligen!

men jag har ont om uppslag så någon annan får gärna köra en till!

Rätt

Visa signatur