Permalänk
Medlem
Skrivet av Micksson:

Om inte minnet sviker mig så såldes det 22 svensksålda ATR och strax under 2000 i Europa. Sist jag kollade så fanns det 18 i Sverige med importer inkluderat. En väldigt udda fågel som fick mycket skumma blickar av folk. Många tummar upp från dom som "visste".

Har också Porsche som drömbil sedan barnsben, 964 eller 993. Men den där Accorden... wow! Haft två type r bilar (ep3 och fn2), saknar min ep3a än idag efter snart 8år sedan skillsmässan xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Vart är bilarna göbbar? Upp med bilder nu!

Några bilder tagna utanför nya huset 😁.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Har också Porsche som drömbil sedan barnsben, 964 eller 993. Men den där Accorden... wow! Haft två type r bilar (ep3 och fn2), saknar min ep3a än idag efter snart 8år sedan skillsmässan xD

Porsche är Porsche så klart. Gillar dom flesta modellerna, varje modell har sin charm. Men accorden var verkligen en udda fågel med mycket körglädje. Mer gokart är svårt att hitta. Ep3 är ren körglädje och en av dom roligaste bilarna man kan köra tycker jag. 😊

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Skrivet av Manett:

Några bilder tagna utanför nya huset 😁.

Kul med fler R kombi här Kanske var du som köpte mina Pirelli vinterdäck?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Kul med fler R kombi här Kanske var du som köpte mina Pirelli vinterdäck?

Stämmer bra 😊 Dem sitter på bilderna 😅

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Lite sval aktivitet i tråden tycker jag! Är alla roliga bilar inne i garagen?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Lite sval aktivitet i tråden tycker jag! Är alla roliga bilar inne i garagen?

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Vilken dröm att ha så stort garage! Den som hade det utrymmet... min fru hade vetat var hon skulle hitta mig iaf! 😅

Permalänk
Medlem

Lite bilder på mina två banbilar från årets sista bandag med polarna på Gelleråsen med Tracklife den 8:e oktober. Riktigt bra avslutning på säsongen!

Bil 1: Jaguar F-Type V6, manuell låda, KW-coilovers, limited slip diff, kolfibertak, ProTrack-fälgar, Nankang AR-1 med mera.

Bil 2: Subaru BRZ, manuell låda, HKS oljekylare, HKS Spec II coilovers, HKS catback avgassystem, HKS tune, Endless-bromsskivor och belägg, Yokohama-fälgar, Toyo R888R-däck och lite annat.

Permalänk
Medlem

Aldrig lagt upp min bil på Sweclockers men nån gång ska väl vara den första!

Köptes i November

Mercedes CLA 200 -2018, 7800 mil.
Bränslesnål och billig bil i drift (försäkring 375kr/månad, skatt 635kr/år).
Väldigt pigg trots en relativt liten motor.
AMG-paket, panorama tak, i princip fullutrustad i övrigt med backkamera etc.
Gjorde mig av min gamla BMW 325:a från 2006 som jag kört i ett år ungefär, som det var lite väl mycket reparationer på.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av raynak:

Vilken dröm att ha så stort garage! Den som hade det utrymmet... min fru hade vetat var hon skulle hitta mig iaf! 😅

Garaget är bra på många sätt! Delar på ca 110kvm med två kompisar och betalar inte så mycket i hyra. Negativa är att det är lågt i tak, dåligt isolerat och luktar källare, men det fyller helt klart behoven ändå!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av raynak:

Lite bilder på mina två banbilar från årets sista bandag med polarna på Gelleråsen med Tracklife den 8:e oktober. Riktigt bra avslutning på säsongen!

Bil 1: Jaguar F-Type V6, manuell låda, KW-coilovers, limited slip diff, kolfibertak, ProTrack-fälgar, Nankang AR-1 med mera.

Bil 2: Subaru BRZ, manuell låda, HKS oljekylare, HKS Spec II coilovers, HKS catback avgassystem, HKS tune, Endless-bromsskivor och belägg, Yokohama-fälgar, Toyo R888R-däck och lite annat.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Mycket mysiga bilar båda två! Väldigt olika körkänsla mellan dom kan jag tänka mig

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kan bjuda på en sommarbild:

Bara några månader kvar nu. 🙂

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Bytte bort min Arteon till nåt mindre.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3Johan:

Kan bjuda på en sommarbild: <Uppladdad bildlänk>
Bara några månader kvar nu. 🙂

Äkta? Nyköpt? Haft länge?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk

Har bytt ut min A4 3.2 2008 till denna istället.
Audi A5 Sportsback 2.0T 2018

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Bytt ut Mercedes CLA mot denna:

Mazda Mx-30
Billigaste elbil jag kunde hitta, räckvidd på sommaren cirka 20mil, nu på vinter är det cirka 12-14 mil.

146 hästar så inget fartmonster men helt ok känsla i kupén och det blir billig pendling till och från jobb / fritidsaktiviteter.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Bytt ut Mercedes CLA mot denna:

<Uppladdad bildlänk>

Mazda Mx-30
Billigaste elbil jag kunde hitta, räckvidd på sommaren cirka 20mil, nu på vinter är det cirka 12-14 mil.

146 hästar så inget fartmonster men helt ok känsla i kupén och det blir billig pendling till och från jobb / fritidsaktiviteter.

Ser fräsch ut, är nog ett bra alternativ till Zoe om man ville ha en större bil på bekostnad av räckvidden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ser fräsch ut, är nog ett bra alternativ till Zoe om man ville ha en större bil på bekostnad av räckvidden.

Haft vår i 2 år drygt, köpte på förbeställning när dom kom. Supernöjda rakt igenom!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte har flera bilar att visa och ingen direkt update på dessa så får ni bild på min brors bil. han har verkligen lyckats med denna tycker jag. Den ser ju ny ut. Små detaljer som att måla om huven men det är som sagt detaljer. Den var ett riktigt ras när han köpte den.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Eftersom jag inte har flera bilar att visa och ingen direkt update på dessa så får ni bild på min brors bil. han har verkligen lyckats med denna tycker jag. Den ser ju ny ut. Små detaljer som att måla om huven men det är som sagt detaljer. Den var ett riktigt ras när han köpte den.
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Dodge Coronet 67'? Mopar or no car som man brukar säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Dodge Coronet 67'? Mopar or no car som man brukar säga

Ja det är det, ett riktigt slagskepp. Den är rätt rolig med difflås och 525 hästar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu för tiden får man åka lite större, och mörkrädd har jag blivit också med åren

T5.1, 180Hk DSG 4-Motion

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem

Mitt senaste bilköp. Maserati 3200 GTA Stått i garage okörd sedan 2007 då den togs in från Belgien!
Köpt utan att startat den... men litar på säljaren, så längtar efter vår och att allt som skall servas/bytas blir klart. Precis rivit kamremen och den hade nog inte gått många mil men gammal såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJorNus:

Mitt senaste bilköp. Maserati 3200 GTA Stått i garage okörd sedan 2007 då den togs in från Belgien!

Jäklar, det var modigt - hoppas du får utdelning på det!
(kan tänka mig det tex kan vara lite torkade gummidetaljer som kan behöva bytas ut efter så långt stillastående?)
Helskön bil

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mitt pärla!
Dock lite snö idag men grillen syns fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJorNus:

Mitt senaste bilköp. Maserati 3200 GTA Stått i garage okörd sedan 2007 då den togs in från Belgien!
Köpt utan att startat den... men litar på säljaren, så längtar efter vår och att allt som skall servas/bytas blir klart. Precis rivit kamremen och den hade nog inte gått många mil men gammal såklart.

https://i.imgur.com/UXm2mPj.jpg
https://i.imgur.com/LQ5RYKn.jpg
https://i.imgur.com/8gM7OLk.jpg

Känner igen den känslan, våren och pula med bilen är halva nöjet.
Skymtar jag en liten billyft i garaget?

Visa signatur

P4 3.0 @ 3.5. 1024 DDR 3200 Twinmos. Geforce Gainward 6600GT 256DDR. SB X-Fi A400 Ljudkort. Western Digital Raptor 36.7 GB. Maxtor Diamondmax Plus 9 160 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jäklar, det var modigt - hoppas du får utdelning på det!
(kan tänka mig det tex kan vara lite torkade gummidetaljer som kan behöva bytas ut efter så långt stillastående?)
Helskön bil

Jo då bilen regbesiktigades 2019 så då startade den så är inte så orolig men lite...
Nya däck är inköpta annars ser ledningar och bussningar fina ut, men går givetvis igenom allt.
Bilen köptes till en bra pris men ej gratis med alla delar på en exklusiv bil, men att jaga delar är en del av bilhobbyn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikE:

Känner igen den känslan, våren och pula med bilen är halva nöjet.
Skymtar jag en liten billyft i garaget?

Ja precis! Det bästa köpet för en hobbymekaniker! Lyfter ca 1,1m men behöver höja taket i garaget

Permalänk
Medlem

Snygg. Speciellt för att vara en Golf kombi. Kollade nyligen på en Golf Kombi 2018 års modell men såg inte alls lika fin ut. Verkade vara riktigt bra skick dock.

Håller mig till min 2014 Opel Zafira Tourer dock. Har inga kort för inte värt ta kort på. För sitt jobb och aldrig varit med om bil som lastar så mycket. Med alla 5 bakstolar nere är det rejält med utrymme för det mesta. Något prestandamonster är det dock inte med 1.4L turbodiesel.

Skulle vilja ha något lite roligare men viktigaste är ändå hur praktisk den är och att den är bekväm.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalZon:

Äkta? Nyköpt? Haft länge?

Det är en replika byggd av mig med originaldelar både exteriört, interiört samt chassi. Den blev "färdig" och omregistrerad runt 2007 så det är bara att besikta så som den står.
Jag har ägt den sedan år 2000.
Jag råkade köpa c-stolpen och bakluckan från en M3 och det var väl ungefär då det hela började.

Men jag har en äkta också, en årsmodell 1987. Även den är alpinvit. Den har precis passerat 16500 mil. Den inköptes 2003 så den har också hängt med ett tag. 🙂
Länk till den på bmw m registry finns här:

Klickbar bild

Visa signatur

///Arch