Permalänk
Medlem

mmm. en sak hade ju varit om jag hade höjt vcoren till 1.8 eller nått.. då hade det varit förståligt.. aja... hoppas på svar snart..

Visa signatur

...

Permalänk

Det är vid sånna här tillfällen man skriker HJÄÄÄÄÄLP !! Han sprang ditåt -->

Permalänk

hahaha

btw, trist för dig! Jag har tuktat min cpu som fan, men den bara går o går hehe, men nu har jag den inte klockad längre, i brist på pengar om den skulle pajja hehe

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

hehe.. en kompis körde sin duron 700 i 110 C i en vecka... och den höll och håller än fast han inte använder den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3r0c
hehe.. en kompis körde sin duron 700 i 110 C i en vecka... och den höll och håller än fast han inte använder den

Hehe hårt som f*n.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sabbade min P4C genom överklockning, den gick bra i ett par veckor sen började jag få bluescreens sen när jag körde prime95 så fick jag fel nästan direkt.
Dock så är en ny påväg.
Men ett varningensfinger, klocka inte P4or för mycket, jag hade riktigt låga temps med men den gick sönder ändå.
Det var en 2,6GHz som kördes i 3,2GHz.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Jag sabbade min P4C genom överklockning, den gick bra i ett par veckor sen började jag få bluescreens sen när jag körde prime95 så fick jag fel nästan direkt.
Dock så är en ny påväg.
Men ett varningensfinger, klocka inte P4or för mycket, jag hade riktigt låga temps med men den gick sönder ändå.
Det var en 2,6GHz som kördes i 3,2GHz.

Det där låter väldigt mycket som SNDS... Jag tror att du körde den i mer än 1,7V och ifall du inte gjorde det så levererade moderkortet för mycket spänning, utan tvekan.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Hedersmedlem

1,48V enligt moderkortet, fick lite spänningsfall när datorn jobbade hårt, men spänningen var aldrig högre än 1,50V.
Default med andra ord...

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
1,48V enligt moderkortet, fick lite spänningsfall när datorn jobbade hårt, men spänningen var aldrig högre än 1,50V.
Default med andra ord...

Det var konstigt... Har aldrig varit med om något liknande, det är nämligen exakt som SNDS, men ifall spänningen var såpass låg så måste något annat legat bakom det...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske fick en felaktig cpu?
Intel höll ju på med lite skumma saker som att stoppa leveranser osv..

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara möjligt... De kanske körde den i 1,9V i ett par dagar i fabriken bara för att jävlas.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Nått skumt verkar det vara i alla fall eftersom att dom inte ens tvekade gällande att ge mig en ny cpu.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jah!.. intel ringde från england idag... dom sa att jag får en ny processor på måndag!!! sen sa dom nått om att den hade gått sönder pga för hög spänning... hmmm... vi kom fram till att det var nog nätagget som var ostabilt och gav för mycket ström

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagasaki
Jah!.. intel ringde från england idag... dom sa att jag får en ny processor på måndag!!! sen sa dom nått om att den hade gått sönder pga för hög spänning... hmmm... vi kom fram till att det var nog nätagget som var ostabilt och gav för mycket ström

åh herregud... Du ska alltså få en helt ny CPU av Intel, fastän det var du som pga överklockning pajjade din förra? Snacka om generositet. Jag tycker du får döpa din förstfödda till "Intel" som tack. Najs att det ordnade sej.

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xav1er
åh herregud... Du ska alltså få en helt ny CPU av Intel, fastän det var du som pga överklockning pajjade din förra? Snacka om generositet. Jag tycker du får döpa din förstfödda till "Intel" som tack. Najs att det ordnade sej.

överklockning.. nu vet jag inte vad du pratar om

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

CPU:N

tror det e cpu:n som e bränd.hände samma sak med min kusins data:D

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+, Corsair XMS2-5400 TWIN2X 2048MB , Radeon HD4850

Permalänk
Medlem

jah! för första gången på väldigt länge blev jag idag glad när jag blev väckt på morgonen. det var inte morsan eller nått sånt utan dhl som först ringde ca 25 singnaler och sen ringde på dörren. jag släpade mig upp ur sängen om såg mig om för nått att banka ner personen som störde min ljuvliga sömn. när jag öppnade dörren står då en person med dhl keps som ber mig skriva på lite här o var.. jag kladdar ivrigt något oläsligt och rycker hastigt till mig det lilla paketet som han bär på.. väl inne i huset så sliter jag upp plasten och allt annan shit. till slut får jag fram en kartong med en sprillans ny 2,4C :D.. jag behöver nog inte berätta hur lycklig jag var..

FPO: L321 dvs malaysia 03 vecka 21...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Grattis, sa ju att Intel skulle hjälpa dig.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

man behöver inte hög spänning för att bränna P4or

brände min p4 3,06 (b) för ett par månader sen.
sålde min vapo och satte på orginal fläkten och poff så tyckte inte p4an om mig.. :/

jag som inte ens matat han med mer än 1,6volt.. nånsin..
men men.. 4ghz gränsen spräckte jag iafa

hoppas min budget cpu 2,4 (c) håller ett tag.. kör max vad min lilla shuttel pallar.. 255bus.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

ehh Vapo på shuttle?

Visa signatur

| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
ehh Vapo på shuttle?

Vad får du vappo på shuttle ifrån?

Jag *sålde vappon*
Nu har jag Shuttle

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du mummla om Vapo o shuttle i ett o samma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

förklara dig och klipp och klistra.
för jag fattar inte hur du får ihop shuttle och vappo på samma gång..
hadde varit rätt ballt dock..
men tungt fult och stort..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger
förklara dig och klipp och klistra.
för jag fattar inte hur du får ihop shuttle och vappo på samma gång..
hadde varit rätt ballt dock..
men tungt fult och stort..

Bara jag som rörde ihop det, inget elakt menat. Förlåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ähhh.. ingen fara grabben.
vara bara lite tjurig igår.

f-låt om det gick ut över dig.

/mvh phille

gammal som datan men vis ändå..

Visa signatur