Häftklammerincident en varning till Switch 2-kunder

Permalänk
Medlem

Om alla slutar att förbeställa så är detta ett icke problem och världen en bättre plats.

Alla som förbeställer är förrädare!

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hoggaforfan:

Tejp tar längre tid och du riskerar att riva bort trycket på kartongen, osäker hur en samlare ställer sig till det.

Men två hål går bra?
Lägg allt i en kasse istället eller om det går, skjut in kvitto/papper i kartongens.

Permalänk
Medlem

Jävligt tråkigt och dumt typ...

Extra dumt att Nintendo inte förstår konceptet "emballage".

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Det är så USA-ianskt att klammra fast kvittot på grejerna, klarar inte USAiter av att hålla koll på en liten pappersbit.. typ lägga den i samma påse eller lägga den i plånboken?

Permalänk
Medlem

Det hade kunnat lösas med en dymo med ett ordernummer och namn, alternativt tejp.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det hade kunnat lösas med en dymo med ett ordernummer och namn, alternativt tejp.

Bokar du saker på t.ex. elgiganten att hämta i butik, hamnar mindre varor på en papperspåse, med kvittot fäst på påsen, inte varorna t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Och klammer gör ingen skada på kartongen??

Ska du vara dryg så kan du i alla fall försöka hänga med i diskussionen.
Ingen som påstått att klammer inte gör skada på kartongen men vilket gör mest skada?
Var för komplicerat för dig att lista ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Men två hål går bra?
Lägg allt i en kasse istället eller om det går, skjut in kvitto/papper i kartongens.

Tydligen inte, något mer i diskussionen du inte orkat läsa innan du postade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Ska du vara dryg så kan du i alla fall försöka hänga med i diskussionen.
Ingen som påstått att klammer inte gör skada på kartongen men vilket gör mest skada?
Var för komplicerat för dig att lista ut?

Låt mig nyansera: en vettig tejp som inte har för mycket klister har ju potential att kunna plockas bort utan skada alls.
En klammer skapar ju alltid åtminstone två hål... Plus att den alldeles uppenbarligen kan göra skada innanför förpackningen.
Så jag förstår fortfarande inte riktigt ditt grundresonemang, men ber om ursäkt för tonen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Dåligt av personalen att inte ha ett bättre system för hanteringen av kvitton. Jobbar du inom teknik bör du veta att kartonger ofta sparas.

Men också otroligt stort minus till Nintendo som inte har bättre emballage. Kartongen som varan levereras i bör ju klara stötar och skarpa kanter till en viss gräns. En häftapparat bör ändå ses som något som ska vara under den gränsen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT 20GB / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Låt mig nyansera: en vettig tejp som inte har för mycket klister har ju potential att kunna plockas bort utan skada alls.
En klammer skapar ju alltid åtminstone två hål... Plus att den alldeles uppenbarligen kan göra skada innanför förpackningen.
Så jag förstår fortfarande inte riktigt ditt grundresonemang, men ber om ursäkt för tonen

Tack, bättre
Är inte samlare själv så undrade över om det inte med var med ett problem. För mig är två små hål mindre åverkan än en eventuellt en stor vit fläck. Man måste tänka ur butikens vinkel, vid en release så lär det vara stressigt och tidsbrist så man kan inte utgå från en samlares enstaka hantering och krav och en samlares önskan är inte alltid självklara. Man kans säkert få en omärkt kartong med varken tejp eller klammer men kanske inte utan att önskat det och kanske inte vid release. Butikens val var uppenbarligen olyckligt men knappast galet men förhoppningsvis händer det inte igen.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Härligt att flera skyller detta på Nintendo

Amerikanerna har piercat kartongen, that’s it. Dom klantade sig och det var bara ren tur att de inte hade en spikpistol i närheten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

De förpackningar jag sett för mobiltelefoner och plattor har varit lite kraftigare, mer rigida kartonger som troligen tålig smällar bättre.
Dessutom så spelar den relativa storleken roll: liten telefon i väldigt rigid kartong, jämfört med stor skärm i bräcklig kartong.

Nintendo Switch 2 ligger i en ganska ordinär, bräcklig kartong.
Första Nintendo Switch är mindre och låg i en större kartong, visserligen med skärmen uppåt och med tunn kartong ovanpå men i alla fall med tom kartong runt kanterna som extra skydd.

Jag har för övrigt jobbat med att pekskärmar för industri/proffsbruk, och de har alltid packats bättre. Ibland har enheten legat högst upp i lådan med skärmen uppåt (som för en konsumentprodukt) men då har det åtminstone funnits en extra skyddande rektangel av wellpapp att lyfta bort först.

Ta och häfta dit ett kvitto och ser hur mycket dessa rigida kartonger tål.

Var det nån som gnällde om Switch 1 kartong lika tunna som Switch 2 innan häftning incidenten på Switch 2?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Låter som två fel gör inte ett rätt.

Inte speciellt smart av Gamestop att häfta fast kvittona i kartongerna.

Men samtidigt inte så bra paketering av Nintendo om skärmen ligger nära kartongens topp med egentligen inget skydd förutom några mm kartong emellan skärmen och utsidan.

Uttrycket "Two wrongs don't make a right" syftar på att man t.ex. inte ska hämnas när någon annan gjort fel, vilket inte är fallet i detta sammanhang.

Permalänk
Medlem

Tänk ifall någon bara kunde uppfinna ett annat sätt att fästa ett kvitto på en förpackning. Man skulle kunna kalla lösningen för något vilt som "klistermärke", eller "tejp".
Synd att man måste fästa kvittot på förpackningen till att börja med, men det är väl helt oundvikligt antar jag.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

man inte ska hämnas när någon annan gjort fel, vilket inte är fallet i detta sammanhang.

Jag kan förstå att kunderna som får trasiga skärmar kan bli irriterade.
Men de borde få byta eller pengarna tillbaka mot uppvisande av kvitto.
Verkar onödigt att hämnas i detta sammanhang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Osmart av butiken absolut, dock helt hjärndött av Nintendo att inte bara vända den om.

Eller göra som med Steam Deck och skicka med ett förvarings case direkt som den ligger i.