Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Samsung sålde ju för 3500kr S25 Edge.
Detta är lite överpris i jämförelse. Förvånad om de inte skickar !

Det är väl skillnad på om tillverkaren själv säljer billigare eller till självkostnadspris. I det här fallet lär inköpspriset för iPhone Air för Tre ligga betydligt högre än 7680 SEK.

Blir intressant att se hur snabbt detta åtgärdas!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det står även att det kräver att man tecknar avtal med 24 månaders bindningstid dock, så det verkar väl orimligt att man kan få samma deal utan att teckna ett sådant avtal?

Samtidigt kan man inte gömma viktiga saker bland långa avtal hur som helst.

Annars hade dom lika gärna kunnat skriva på hemsidan att telefonen kostar 0kr/mån och sedan gömma i avtalet att det även krävs ett abonnemang som kostar 1000kr/mån. Det hade aldrig funkat i verkligheten.

För övrigt så är det ändå värt ett bundet abonnemang eftersom tre i familjen vill ha nya mobiler och det krävs bara ett abonnemang för att få ner priset på Air från 14000kr till 7700kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag vet inte, jag har inte aktiverat abonnemanget än, det verkar inte behövas för att kunna beställa.

Mitt nya abbonemang finns inte ens på Mitt3 o därför kan jag inte synka beställningen mot ett befintligt telnr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Mitt nya abbonemang finns inte ens på Mitt3 o därför kan jag inte synka beställningen mot ett befintligt telnr :/

Skriv in numret som står i ditt avtal som finns i mailet från Tre.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Angående Tre dealen så kom ihåg att man kan säga upp abonnemang via E-post till kundservice@tre.se istället för ringa dom ÄVEN OM DOM INTE VILL DET.
Telia hade i alla fall samma tjafs på sin supportsida om mitt TV-Abb men när jag drog iväg ett meddelande i ett formulär inloggad på Telia.se formulerat enligt nedan så fick jag mail om bekräftad uppsägning.

Citat:

Skriv ditt e-postmeddelande:
Ange tydligt ditt ärende: "Uppsägning av abonnemang".
Inkludera nödvändig information: Ditt personnummer, ditt telefonnummer eller abonnemangsnummer.
Var tydlig med din önskan: Ange att du vill säga upp ditt abonnemang.
Be om bekräftelse: Be om en skriftlig bekräftelse på att de har mottagit din uppsägning och att den har godtagits.

Söker man på ämnet så verkar det vara lagkrav på att man ska kunna säga upp sina abonnemang oavsett kontaktväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Skillnad att sälja av sina egna produkter och att sälja vidare helt nya telefoner som tre gissningsvis betalat betydligt mycket mer än 7k för. Vad tror du en S25 edge kostar samsung?

Samsung har ju dessutom en historia av bra deals på liknande sätt, även om nog s25 edge för knappa 3500 var det 'värsta" jag sett. Sedan kom ju bra dela på Samsung Tab med tillbehör etc

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Snackade precis med en kompis som jobbar på Tre och frågade om dealen, men fick bara som svar att de är medvetna om det och att det är under kontroll (vad det nu sen betyder). 😅

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Skriv in numret som står i ditt avtal som finns i mailet från Tre.

Får bara felsvaret "Numret finns inte hos Tre" så jag ger nog upp den här dealen och mailar in för att säga upp abbonemanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Om man läser villkoren för att delbetala en mobil står det dock:
Kredittagaren måste ha fyllt 18 år, ha ett svenskt personnummer och vara folkbokförd i Sverige samt, vid delbetalning av mobiltelefon, i samband med ingående av Kreditavtalet teckna avtal med Tre om röstabonnemang med 24 månaders bindningstid.

Edit:
<Uppladdad bildlänk>

Konsumentverket är väldigt tydliga med att minsta totalkostnad ska omfatta samtliga kostnader såsom avbetalning av telefon, abonnemangskostnad, eventuell uppläggningsavgift och/eller månadsavgift m.m.

https://publikationer.konsumentverket.se/produkter-och-tjanst...

Av hemsidan framgår det också väldigt tydligt att minsta totalkostnad anges som 7680kr och man ges möjlighet att köpa telefonen utan att ändra befintlig abonnemangsform i och med den valda formuleringen och det valbara alternativet ("Nej tack, jag vill inte ha rabatten som ges vid uppdatering av mitt abonnemang, jag vill bara köpa mobilen (kostnad för ditt nuvarande abonnemang tillkommer)").

Då känns det spontant svårt att hänvisa till en paragraf i deras kreditvillkor som skulle kräva att man binder upp sig i 24 månader på en specifik abonnemangsform eller påstå att avtalet skulle vara ogiltigt på grund av avsaknaden av detta när man själv erbjudit möjlighet att frångå detta i och med valet ovan där man uttryckligen ges möjlighet att "bara köpa mobilen" till en specificerad minsta totalkostnad.

Det kommer säkert att bli en shitshow utan dess like men jag har svårt att se hur man skulle kunna helgardera sig mot detta när det finns så många detaljer i detta fall som talar till kundens fördel.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Får bara felsvaret "Numret finns inte hos Tre" så jag ger nog upp den här dealen och mailar in för att säga upp abbonemanget

Det tog någon halvtimme eller så för mig från att jag beställde tills att jag kunde använda numret från avtalet och beställa telefonerna, kanske behöver du bara avvakta lite.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tips på skärmskydd till 17 pro max?
Belkin körde vi alltid förr då de faktiskt hade livstidsgaranti även vid dropp osv. Men de har inte längre och är rena skiten med ersättning nu så vill inte betala 500kr för det.

Spigen. Medföljer en ram som är mycket smidig vid montering.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Viking
Skrivet av Nivity:

Belkin körde vi alltid förr då de faktiskt hade livstidsgaranti även vid dropp osv. Men de har inte längre och är rena skiten med ersättning nu så vill inte betala 500kr för det.

Du vill nog ha ett skärmskydd med antireflexskydd. Av vad jag sett så verkar Torras OrigArmor och Flolab Onetime Pro vara bäst. Billiga skärmskydd som Spigens känns inte värt när man köper en dyr mobil.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Alla sorters form utav skärm kommer du få svårt med om du har polariserat glas

Fast det stämmer ju inte.
Det skiljer sig avsevärt från skärm till skärm, beroende på vilken teknik den använder, och hur skärmens polariseringsfilter ser ut.
Det skiljer även mellan olika polariseradeglas, tillverkare osv och hur dom gör sitt filter.
(I mitt fall är det Zeiss glas, vilket förmodligen räknas som dom bästa optikglasen på marknaden, och ifall inte bäst så absolut bland dom bästa)

Här är bild på min iPhone 12pro, iPad pro M2, min andra IPS skärm och min 4K OLED primära skärm.

iPhone 12pro = Inga problem alls!

iPad Pro M2 = Inga problem alls!

1440p IPS skärm = Tydliga problem, nästan svart och oanvändbar!

4K OLED skärm = Inga problem alls!

4K OLED skärm och IPS bredvid varandra för att se kontrasten.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Det är väl skillnad på om tillverkaren själv säljer billigare eller till självkostnadspris. I det här fallet lär inköpspriset för iPhone Air för Tre ligga betydligt högre än 7680 SEK.

Blir intressant att se hur snabbt detta åtgärdas!

Jag tänker att detta kan vara ett sett för Apple, som senaste tiden slitet med försäljning och hjap på iPhone avtagit, att få en lyckad nystart med både senaste iPhone-serien, men även start med nya Air-serien. Kanske de är med i bakgrunden och ger kraftiga rabatter till Tre och andra operatörer för att kickstarta igång försäljningen och kunna ge media en försäljningsframgång.

Tänker som ungefär när BMW, Tesla och VAG erbjuder billig finansiering (ibland 0%-ränta) via banker (då är det biltillverkarna som subventionerar räntat på leasing och avbetalningsplaner/lån, och inte bankerna själva)

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

ESR har jag hört mest gott om när jag köpte till min 16 PRO.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Min gamla iPhone 7 duger duger fortfarande fint till det jag behöver den till.
Dessvärre så upphör BankID stödet för iOS15 i februari 2026, så jag blir illa tvungen att uppgradera.
Är inte riktigt där ännu att bli en gammal surgubbe som skrotar allt vad smartphones heter och sätter mig på en stubbe i skogen.
BankID är svårt att vara utan i dagens samhälle, tyvärr.
Men iPhone 17 med Promotion 120Hz och AOD får det bli i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Konsumentverket är väldigt tydliga med att minsta totalkostnad ska omfatta samtliga kostnader såsom avbetalning av telefon, abonnemangskostnad, eventuell uppläggningsavgift och/eller månadsavgift m.m.

<Uppladdad bildlänk>https://publikationer.konsumentverket.se/produkter-och-tjanst...

Av hemsidan framgår det också väldigt tydligt att minsta totalkostnad anges som 7680kr och man ges möjlighet att köpa telefonen utan att ändra befintlig abonnemangsform i och med den valda formuleringen och det valbara alternativet ("Nej tack, jag vill inte ha rabatten som ges vid uppdatering av mitt abonnemang, jag vill bara köpa mobilen (kostnad för ditt nuvarande abonnemang tillkommer)").

Då känns det spontant svårt att hänvisa till en paragraf i deras kreditvillkor som skulle kräva att man binder upp sig i 24 månader på en specifik abonnemangsform eller påstå att avtalet skulle vara ogiltigt på grund av avsaknaden av detta när man själv erbjudit möjlighet att frångå detta i och med valet ovan där man uttryckligen ges möjlighet att "bara köpa mobilen" till en specificerad minsta totalkostnad.

Det kommer säkert att bli en shitshow utan dess like men jag har svårt att se hur man skulle kunna helgardera sig mot detta när det finns så många detaljer i detta fall som talar till kundens fördel.

Så är det, men du ingår ju 2 avtal.
Så totalkostnaden för dom blir ju inte inräknat i samma avtal, och som jag förstod det (jag har inte läst igenom avtalen själv) så godkänner du i abonemangsavtalet att du måste ha 24 mån tre, alltså under avbet tiden när du ingår i avtalet.
Tre kan alltså hävda, att även om du inte är bunden i ditt abonemang, så måste du betala det minst 24mån ändå för att det har du ingått avtal på.
Det blir luddigt, jag vet. Men jag killgissar att det är det här som gör att Tre inte är inne snabt och ändrar något.

Dock är det ju 14d ångerrätt. Osäker på hur den funkar dock när man måste aktivera abonemanget för att kunna få mobilen.
Och är det som jag säger, så kommer inte Tre ha ett gäng glada kunder direkt för framtiden!

Apple är ju kända för att inte ge operatörer stora rabatter på mobiler, utan att marginalerna är riktigt små.
Så att dom ska sälja mobilerna till Tre för halva kostnaden så dom inte går minus, ser jag som enormt tveksamt.

Men har jag fel, så säger jag helt ärligt grattis!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

iPhone AIR beställd från tre tack för tipset.
Leveranstid 1 vecka, låter orimligt att man kommer få den dock…

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

iPhone AIR beställd från tre tack för tipset.
Leveranstid 1 vecka, låter orimligt att man kommer få den dock…

Det tror inte jag heller.
Men har jag fel, kan jag inte mer än säga grattis isf!

Jag har beställt Tre med 24mån 200gb, som också var en bra deal, dock inte på samma nivå som den ovan.
Men jag behöver ändå ett abonnemang no matter what, och det var inte en kass deal ändå.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Så totalkostnaden för dom blir ju inte inräknat i samma avtal, och som jag förstod det (jag har inte läst igenom avtalen själv) så godkänner du i abonemangsavtalet att du måste ha 24 mån tre, alltså under avbet tiden när du ingår i avtalet.
Tre kan alltså hävda, att även om du inte är bunden i ditt abonemang, så måste du betala det minst 24mån ändå för att det har du ingått avtal på.
Det blir luddigt, jag vet. Men jag killgissar att det är det här som gör att Tre inte är inne snabt och ändrar något.

Dock är det ju 14d ångerrätt. Osäker på hur den funkar dock när man måste aktivera abonemanget för att kunna få mobilen.
Och är det som jag säger, så kommer inte Tre ha ett gäng glada kunder direkt för framtiden!

Vem har sagt att man måste aktivera abonnemanget? Jag har inget aktivt abonnemang (beställt, men inte aktiverat) och har beställt mobil till mig och dottern.

Jag har ingått två avtal (ett tredje för dotterns mobil). Det första där totalkostnaden står som 249kr och ett annat för mobilen där det står att totalkostnaden är 7680kr. Jag har inte skrivit på något avtal att förlänga något abonnemang, tvärtom har jag uttryckligen blivit erbjuden och valt att inte göra någon ändring på det abonnemang jag har.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vem har sagt att man måste aktivera abonnemanget? Jag har inget aktivt abonnemang (beställt, men inte aktiverat) och har beställt mobil till mig och dottern.

Jag har ingått två avtal (ett tredje för dotterns mobil). Det första där totalkostnaden står som 249kr och ett annat för mobilen där det står att totalkostnaden är 7680kr. Jag har inte skrivit på något avtal att förlänga något abonnemang, tvärtom har jag uttryckligen blivit erbjuden och valt att inte göra någon ändring på det abonnemang jag har.

Jag har inte läst avtalet mer än det som postats.
Men som jag förstår det (#intejurist) så måste du alltså har något abonnemang hos Tre under dom här 24månaderna.
Oavsett om det är ett gammalt abonnemang, ett nytt, eller ett obundet.
Men jag vet inte! Det är rörigt! (Enligt mig iaf)

Går allt igenom som ni tänkt så grattis!
Men jag har svårt att tro att det kommer göra det.
Marginalerna på iPhones är väldigt liten för operatörerna, så att dom ska förlora flera tusen per mobil känns tvekamt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag har inte läst avtalet mer än det som postats.
Men som jag förstår det (#intejurist) så måste du alltså har något abonnemang hos Tre under dom här 24månaderna.
Oavsett om det är ett gammalt abonnemang, ett nytt, eller ett obundet.
Men jag vet inte! Det är rörigt! (Enligt mig iaf)

Går allt igenom som ni tänkt så grattis!
Men jag har svårt att tro att det kommer göra det.
Marginalerna på iPhones är väldigt liten för operatörerna, så att dom ska förlora flera tusen per mobil känns tvekamt.

Det som gäller är att man måste ha beställt ett abonnemang från Tre men det behöver inte vara aktiverat. Dvs. skulle dom inte skicka ut några telefoner så kommer man inte aktivera abonnemanget och behöver därmed inte betala något för det.

Huruvida Tre faktiskt skickar ut telefonerna återstår förstås att se, men just nu tyder allt på att dom kommer göra det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Du vill nog ha ett skärmskydd med antireflexskydd. Av vad jag sett så verkar Torras OrigArmor och Flolab Onetime Pro vara bäst. Billiga skärmskydd som Spigens känns inte värt när man köper en dyr mobil.

Torras verkar ju inte helt enkelt att få tag på (sett mycket om detta märke på youtube osv). Går beställa ifrån dom direkt men då blir det ju tull o dyra avgifter om det skickas från USA typ.
Verkar typ samma med flolab.

Permalänk
Viking
Skrivet av Nivity:

Torras verkar ju inte helt enkelt att få tag på (sett mycket om detta märke på youtube osv). Går beställa ifrån dom direkt men då blir det ju tull o dyra avgifter om det skickas från USA typ.
Verkar typ samma med flolab.

Det är inte alls dyra avgifter. Priset som du betalar är det slutgiltiga priset (Flolab skickade från kina när jag beställde). Sen är det enkelt att hitta rabattkoder på 20-30%, så priset inklusive frakt hamnar på drygt 300kr.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det är inte alls dyra avgifter. Priset som du betalar är det slutgiltiga priset (Flolab skickade från kina när jag beställde). Sen är det enkelt att hitta rabattkoder på 20-30%, så priset inklusive frakt hamnar på drygt 300kr.

Står att de kan tillkomma eventuella importavgifter osv på deras sida så därför. Ser de skickar från Kina, så ska man slippa avgifter då så sköter de väl VAT kostnaden när man betalar då.

Bra att veta iaf, o tack för tips om rabattkod.
Har varit nyfiken på Torras saker så kanske värt o prova då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Apple är ju kända för att inte ge operatörer stora rabatter på mobiler, utan att marginalerna är riktigt små.
Så att dom ska sälja mobilerna till Tre för halva kostnaden så dom inte går minus, ser jag som enormt tveksamt.

Men har jag fel, så säger jag helt ärligt grattis!

Det blir nog svårt att hävda att man skulle ha ingått två separata avtal oberoende av varandra om de motstrider varandra. I så fall skulle man lika gärna kunna teckna ett abonnemang med 24 månaders bindningstid för sig och köpa mobilen för sig för att sedan säga upp abonnemanget utan att nyttja det då avtalet enbart specificerar att man i samband med kreditavtalet måste teckna ett abonnemang, inte att man förbinder sig till det under avbetalningsperioden för hårdvaran (där man för övrigt har rätt att betala av summan i sin helhet i förtid) eller att de inte får/kan tecknas var för sig och sedan själv hänvisa till att det är två separata avtal som ingåtts.

(Det blir bara juridisk semantik för vad man anser vara "i samband med" men jag har svårt att se att man skulle kunna förlita sig på detta som en "gotcha!”)

Med tanke på att dealen fortfarande ligger uppe så låter det som att Tre anser sig ha täckning för detta genom klausulen i kreditavtalet eller liknande men det är otroligt vilseledande och otydligt om det är nu är så tankarna går och jag har även där svårt att se att ARN t.ex. skulle köpa detta resonemang.

Jag skulle kunna ha någon slags förståelse om det var ett simpelt tryckfel med en uppenbart orimlig prisuppgift men i det här fallet är man så extremt tydlig med kostnaden, att man specifikt kan välja att endast köpa mobilen samtidigt som man behåller sitt befintliga abonnemang med oförändrade villkor osv. att det blir direkt orimligt att hänvisa till en paragraf som annullerar allt detta som man uttryckligen erbjuder, särskilt när övriga alternativ tydligt specificerar villkor för bindningstid, minsta totalkostnad inklusive abonnemang osv.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Dags för ny tråd om iPhone Air och abonnemang hos tre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Om man läser villkoren för att delbetala en mobil står det dock:
Kredittagaren måste ha fyllt 18 år, ha ett svenskt personnummer och vara folkbokförd i Sverige samt, vid delbetalning av mobiltelefon, i samband med ingående av Kreditavtalet teckna avtal med Tre om röstabonnemang med 24 månaders bindningstid.

Edit:
<Uppladdad bildlänk>

Ja, det står att det krävs att man tecknar ett abonnemang med 24 månaders bindningstid för delbetalning. Men det står inte att man blir bunden till ett abonnemang i samband med avtalet.

Permalänk

Kan man slutbetala telefonen direkt när man fått den?

Permalänk
Medlem

Strax efter iPhone 16 släpptes hade elgiganten iPhone 16 256GB med 60GB data (genom Telia/Halebop) för typ 7600 totalkostnad (24mån) så det är ingen ovanligt deal, tror jag, men iaf mycket billigare än ett vanligt "nuvarande modell" iPhone pris. Frågan är - är iPhone Air värt pengara eller är det vad 17e skulle ha varit