Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Varför tycker alla att Telia är så bra? Mina kompisars uppkoppling lägger ner flera gånger i veckan.

EDIT: För övrigt tror jag att det är så att BBB tagit åt sig för många kunder i och med uppköpet av Bostream.

För att dom är det, det är den i särklass bästa isp'n, speciellt på adslmarknaden.
Men självklart så krånglar uppkopplingar hos alla företag, beroende på kunden oftast och ibland på företaget.
Om man däremot har en optimalt fungerande lina hos telia och jämför den med en jämnbördig hos vilken annan isp somhelst så får den spö, främst tack vare Telias nät(peering och täckning etc.). Men det har ju iofs inte direkt med själva ADSL tjänsten i sig att göra, dock får man det med på köpet hos Telia.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Varför tycker alla att Telia är så bra? Mina kompisars uppkoppling lägger ner flera gånger i veckan.

EDIT: För övrigt tror jag att det är så att BBB tagit åt sig för många kunder i och med uppköpet av Bostream.

*suck* Och dom gör ingenting åt det eller? Sitter bara hemma, suckar och gnäller och hoppas på att uppkopplingen ska laga sig själv? Be dem ringa och göran en felanmälan. Denna skickas då till IOC (Skanova) för analys, hittar teknikerna inget nätfel då får de boka hem en tekniker för då ligger problemet antagligen hemma hos dem.

Permalänk

Ni som pratar om att man ska korta telekabeln och köra med längre tp-kabel istället, de kablarna jag fått av BBB är av samma sort, det som skiljer är kontakterna... då borde det väl kvitta? Eller?

Edit: Sorry, det var de visst inte riktigt, men båda är CAT5 UTP Patch...

Permalänk

**En korrigering**

jag bodde inte 3600 meter från stationen utan 2600 meter
Det hade blivit ett litet missförstånd...

Frågade dessutom om signalvärdet och han på supporten sa att jag hade riktigt bra värden.......15 i signalvärde var det tydligen.

När han pingade modemet så såg han att det fick packetloss på ca 5-15 % sen gå ner till noll och sen gå upp till 20% igen.
han tyckte det var konstigt.

Enligt honom så borde jag kunna komma upp i 14mbit i mottagning utan ngr problem...
Så problemet kanske är i telestationen....men han ville testa att sänka mitt nät till 10/1 ändå för att testa.

Det sjuka är ju att det funkade innan.....jag satt ju å laddade hem grejer från typ www.fragzone i 1.3 till 1.7 mb/s tidigare

Permalänk
Medlem

Ifall de funkar bra på 10/1 så är de ju antagligen något som strular vid högre profiler. Ring in å whina lite ifall de funkar bra på 10/1 så får dom lägga ett felärende...fast whina på ett trevligt sätt

Permalänk

Mm..Det får man nog ta å göra.
problemet är ju bara att hålla det på en lagom nivå

När t.o.m supporter killen tycker det är konstigt så hoppas jag att dom skickar ut en tekniker om det inte blir bättre.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

De skickar ut en tekniker.. men jag tror det kommer ta ett tag före den teknikern kommer eftersom ditt internet "fungerar". Du kommer hamna långt ner i prio listan om du inte smörar riktigt mycket för killen på supporten.

Permalänk
Medlem

då snackade man med grannen igår.
GISSA VAD?
det är inte fel på mitt nät.

ett par kvaret runt om mig har samma problem.
så de vissade sig att problemet ligger ÄNDÅ på BBB.
Så där sket de sig att skylla problemen på kunden.

har till och med fått ett brev hemskickat som försäkrar mig om ersättning när problemet är åtgärdat.

pga det finns på papper är det bindande så hej svej BBB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amerus
då snackade man med grannen igår.
GISSA VAD?
det är inte fel på mitt nät.

ett par kvaret runt om mig har samma problem.
så de vissade sig att problemet ligger ÄNDÅ på BBB.
Så där sket de sig att skylla problemen på kunden.

har till och med fått ett brev hemskickat som försäkrar mig om ersättning när problemet är åtgärdat.

pga det finns på papper är det bindande så hej svej BBB

Om du skulle lägga ner tid på att läsa det andra skriver istället för att bara lyssna på dig själv så kanske du skulle sett att jag (antar att det var mig du syftade på) skrev att det antagligen inte är ditt fel.. Men men, vissa är ju mer självupptagna än andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Om du skulle lägga ner tid på att läsa det andra skriver istället för att bara lyssna på dig själv så kanske du skulle sett att jag (antar att det var mig du syftade på) skrev att det antagligen inte är ditt fel.. Men men, vissa är ju mer självupptagna än andra.

eee LOL va?

vem snacka om dig?
du é inte lite ego trippad?
jag la inlägg här om det för att jag startade denna tråden. därför postade jag den informationen av vad jag fick ut av samtalet med BBB.

så oavsett om du gillar det eller inte är inte mitt problem.
jag skriver inlägg lite då o. då för att uppdatera för de som är intresserade.

så snälla ge upp herr duktig fasonerna.
klarar mig fint utan dem.

men du ska ha tack ändå för att du försöker assistera och komma med idér det säger jag inget om.

Permalänk
Medlem

Fråga: Om lång telekabel är en dålig idé då måste det väl även vara en dålig idé att flytta första jacket? Telekabeln blir ju längre av det också. Eller menar ni att kabeln bara blir dålig efter den lämnar mellanproppen? Känns ologiskt...

Osaken att jag frågar är att en vanlig lösning som föreslås av leverantören är att flytta första jacket genom att dra om kablarna i huset.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dags för BBB att lägga ner!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av John_J
Kompisen hade samma problem. Fick sitt nya Xavi 5222 modem i förra veckan för uppgradering av Bostream 8/1 till BBB 24/1. Modemet fungerade i 5 min och gav då ca 1 Mbit/s i mottagningshastighet med TPTEST. Stendog sedan efter att ha gett en massa konstiga klickljud ifrån sig. Bytte tillbaks till gamla Speedtouch 510 som fungerar som förut med 6.5-7 Mbit/s mottagning enl TPTEST. Kontaktade kundtjänst som genast lovade skicka nytt modem Xavi 5222. De sa till honom att de har våldsamma problem med det inbyggda filtret/splittern i Xavi 5222. Han fick intrycket att de skickar ut nya modem tills man får ett som fungerar. Verkar inte klokt...

Själv så har jag ett Xavi x7722R+ som fungerar utmärkt..

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Re: Dags för BBB att lägga ner!

Citat:

Hej.
Idag fick jag mitt nya modem till internet/tele.
och gissa vad.

Detta modemet fungerar inte heller.
nu har jag haft 3 modem sammanlagt med detta som inte fungerar som de ska.
alla från BBB.

Och pga att deras tele inte fungerar kan vi inte ringa heller.
lyckat ellerhur?

någon som kan rekomendera en bra internet leverantör i skåne?

Chansen är lika stor att det är fel på den som ska koppla in det..

tvivlar att du fått 3 modem och alla har varit trasiga vid leverans.. snarare du som inte vet vad du gör.

Visa signatur

| AMD Barton XP2500+ @ 2200Mhz Abit NF7-S 2.0 Temp 40/48 Asus Radeon 9600XT |
| AMD San Diego 4000+ 1mb cache ASRock 939Dual-SATA2 Temp 34/43C3D X800GTO|

Permalänk

Mitt modem gick sönder för några dagar sedan. Redigt också men dom skulle skicka ett nytt.

När man sätter igång modemet så lyser alla lampor efter ett tag, sen kan man dra ut wan och den lyser fortfarande. Sen så blir det, Nätverkkabeln ansluten, sen inte ansluten, sen ansluten, Med intervaller på några sekunder. Så håller det på så.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

hur länge tycker ni att man ska acceptera ett internet som inte fungerar?

Vi och ett par kvarter runt oss har exakt samma problem med bristande anslutningar.

för oss har de hållit på i 3 veckor exakt nu.

Permalänk
Citat:

hur länge tycker ni att man ska acceptera ett internet som inte fungerar?

Vi och ett par kvarter runt oss har exakt samma problem med bristande anslutningar.

för oss har de hållit på i 3 veckor exakt nu.

Får man fråga vart i vårt avlånga land ni befinner er?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man bara ska acceptera någon dags nertid på sitt bredband... om ens det.

Permalänk
Medlem

Felanmäl, följ upp varje dag. Du betalar för en tjänst.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

lika kul varje gång någon med stor käft får problem med någonting.

ni har nog allihopa fått måndagsexemplar av modemen, alternativt bara haft otur.

finns nog ett par tusen här som inte har problem med BBB som inte klagar på dem. personligen hadde jag problem emd bbb ja, men det var för att de var aningen optimistiska i längdmätningen av mina kablar, men det löste sig på en vecka.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Citat:

ah okej.
har försökt allt jag kan komma på.
utan router, med routher, nya sladdar, de sänkte hastigheten.
etc etc etc...

fortfarande problem ^^

saken är den att problemet verkar ganska självklart.
då det ser ut lite så här.

2.5 (bostream) - Funkerade felfritt
8.0 (BBB) - Började försvinna lite då, men inget farligt
8.0 Ink. Bredbands telefoni (BBB) modemet anlände och helvetet brakade löst. internet började försvinna upprepade gånger på 1 dag.
24 ink. Bredbands telefoni (BBB) samma som ovan, märks inte att vi har 24 överhuvudtagt.
uppfattade det som att vi bor ca 2500 från tele station...

vad jag räknat en kväll mellan 20:00 -> 23:00. så försvann nätet 5 gånger.
och tänk er själva. sitta o. lira BF2 mitt uppe i en flyg runda och nätet försvinner
eller vara mitt uppe i en instance och jag lirar präst och nätet försvinner...

min polare och jag lirade l2 nyss och alla våra 4 chars dog och han droppade saker för ett värde av 500kr. skojj med BBB

Visa signatur

-|- EVGA 780i SLI FTW -|- E8500 -|- Corsair Dominator 8500 CL5 -|- ASUS 8800gt x2 -|- Corsair 1000w -|- 3TB+ -|- Lian Li PC-X2000 -|-

Permalänk
Medlem

Jag har inte kunnat spela L2 alls sedan jag fick BBB 24. Det vore självmord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
lika kul varje gång någon med stor käft får problem med någonting.

ni har nog allihopa fått måndagsexemplar av modemen, alternativt bara haft otur.

finns nog ett par tusen här som inte har problem med BBB som inte klagar på dem. personligen hadde jag problem emd bbb ja, men det var för att de var aningen optimistiska i längdmätningen av mina kablar, men det löste sig på en vecka.

Kan bara hålla med dig !

Min lina är stabil när jag tankar ligger alltid på 1.7 - 1.8 från newsservern, även vid online spel så är det stabilt.

Men men ....gnäller man så kanske det fixar sig kanske , vad vet jag en bra bild är det iallafall !

/Esko

Visa signatur

Quad 2.4@3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Mitt modem gick sönder för några dagar sedan. Redigt också men dom skulle skicka ett nytt.

När man sätter igång modemet så lyser alla lampor efter ett tag, sen kan man dra ut wan och den lyser fortfarande. Sen så blir det, Nätverkkabeln ansluten, sen inte ansluten, sen ansluten, Med intervaller på några sekunder. Så håller det på så.

Hm säker på att du kör rätt strömadapter? det där är ett fel som kan uppstå när du kör med fel. Den du ska köra med ska kräma ut 15V 1A. Antar att du kör en 5222:a?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eolair
Jag har inte kunnat spela L2 alls sedan jag fick BBB 24. Det vore självmord.

vi lirar duo och 2 boxar, brukar vara så att han räddar mitt liv när jag fryst och jag räddar han när han fryst. när båda fryser och blir dcade så är det kört. händer bara 3 gånger om dagen dock..

Visa signatur

-|- EVGA 780i SLI FTW -|- E8500 -|- Corsair Dominator 8500 CL5 -|- ASUS 8800gt x2 -|- Corsair 1000w -|- 3TB+ -|- Lian Li PC-X2000 -|-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JME
Hm säker på att du kör rätt strömadapter? det där är ett fel som kan uppstå när du kör med fel. Den du ska köra med ska kräma ut 15V 1A. Antar att du kör en 5222:a?

Kör med den jag fick med. Vet inte vilken modell men det är det silvriga. Fick ett nytt modem igår, Fungerade i 10 minuter sen gick det sönder. Då testade jag det gammla (trasiga) igen och då fungerade felfritt och har gjort det änsålänge iaf. Skummt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Kör med den jag fick med. Vet inte vilken modell men det är det silvriga. Fick ett nytt modem igår, Fungerade i 10 minuter sen gick det sönder. Då testade jag det gammla (trasiga) igen och då fungerade felfritt och har gjort det änsålänge iaf. Skummt

Jobbar med BBB:s grejjer och det gick inte sönder. Du tog sönder det. Modemet tankar först nyaste firmware sedan så lägger uppkopplingen av för att några minuter senare starta om sig själv. Antar att du startade om modemet när det "slutade fungera" och pajjade därför modemet när den var på väg att lägga in nya fimwaren...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jobbar med BBB:s grejjer och det gick inte sönder. Du tog sönder det. Modemet tankar först nyaste firmware sedan så lägger uppkopplingen av för att några minuter senare starta om sig själv. Antar att du startade om modemet när det "slutade fungera" och pajjade därför modemet när den var på väg att lägga in nya fimwaren...

Ju mer man läser om BBB och deras utrustning desto klarare inser man att de är idioter...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltid lika trevligt med apparater som gör allt självständigt och utan förvarning, men det kan kanske ses som ännu ett sätt för BBB att få extra kassaklirr genom att sälja tredubbla uppsättningar modem till sina kunder.
Köp två, eller varför inte tre när du ändå är igång.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

är det 1:a april?
prylarna får ju inte gåsönder bara för att någon slår av dom. är ju inte alldeles ovanligt att man startar om något om det slutar funka eller är det bara jag som gör det?
detdär låter för dumt för att vara sant:(

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
är det 1:a april?
prylarna får ju inte gåsönder bara för att någon slår av dom. är ju inte alldeles ovanligt att man startar om något om det slutar funka eller är det bara jag som gör det?
detdär låter för dumt för att vara sant:(

Säg den datorkomponent som klarar av avbruten strömförsörjning under en firmwareflashning?

Tillverkaren skulle kunna lägga in en felkod som indikerade att den flashar om firmware, så att folk inte rebootar den. Fast å andra sidan, ingen skulle kolla upp en felkod. Win95 indoktrineringen är djupt rotad

Visa signatur

Nej är också service.