Permalänk
Medlem

Dags för BBB att lägga ner!

Hej.
Idag fick jag mitt nya modem till internet/tele.
och gissa vad.

Detta modemet fungerar inte heller.
nu har jag haft 3 modem sammanlagt med detta som inte fungerar som de ska.
alla från BBB.

Och pga att deras tele inte fungerar kan vi inte ringa heller.
lyckat ellerhur?

någon som kan rekomendera en bra internet leverantör i skåne?

Permalänk
Medlem

Telia - du får vad du pröjsar för.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Var i skåne?

Annars är ju Telia bäst, dom har kvalite och kan sina saker. BBB är totala xDSL amatörer, kan lika mycket om det som dej & mej.

Permalänk
Medlem

ok tackar norra skåne.
jo håller med när det gäller amatör delen...

Permalänk
Medlem

Tre crasher på två timmar idag med gris-BBB, troligtvis fler men tre är vad jag märkt av då jag sparkats ut ur mina onlinespel.

Permalänk

Vad med modemet är det som inte funkar?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

anslutningen håller inte.
okej det kan vara deras lina med som inte håller.
enda problemet annars som man kan säkert säga är väll de senaste då något i modemet låg och blockarade telefon linan

Permalänk
Medlem

Samma problem som mig! Fast mitt är brutalt dåligt.. 15-16min funkar det, sen försvinner det i runt 1min.. Jobbigt som fan! Funderar på att byta till något annat >_>

Någon som vet något bra man kan få nere i trelleborg?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

Min kompis har samma problem, men det har inte med bbb o göra... blixten slått ner 3 gånger i våra hus

edit: om det har nån betydelse så jag har telia 2mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amerus
anslutningen håller inte.
okej det kan vara deras lina med som inte håller.
enda problemet annars som man kan säkert säga är väll de senaste då något i modemet låg och blockarade telefon linan

Skämtar du? Väntar ju ett nytt modem i dagarna för att det nuvarande bryter hela j*vla tiden.
Varför sa inte fjortisen på supporten något om detta, borde ju vara ett känt problem numera hos BBB?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Har BBB, ASNÖJD. Men jag har fiberteknik typ.. inget modem endast en liten gyllig switch ^^
Sen har jag ju också Telia hos mor, också "ASNÖJD" !

Visa signatur

Intel Pentium 4, 1024Mb DDR, ATi Radeon 9600Pro, IntelliMouse 3.0, fUnc sUrface 1030 .

Permalänk
Medlem

Ring dem och be dem fixa signalstyrkan. Det gjorde dom idag när jag ringde efter 3 dagars problem. Nu funkar allt igen som det ska.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

ringde också precis BBB. min internet tele fungerar.
och han jag snackade med hade haft hand om bostreams innan.
denna killen vissta vad han snackade om.
så de sänkte nivån på internetet för att göra det hela lite stabilare.
ligger runt 10 mb/s i motagning nu. håller vi tummarna

Permalänk
Medlem

Mitt BBB funkar så sjukt bra, har inte haft ett avbrott som jag märkt av på de två år som jag haft det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoeL_90
Har BBB, ASNÖJD. Men jag har fiberteknik typ.. inget modem endast en liten gyllig switch ^^
Sen har jag ju också Telia hos mor, också "ASNÖJD" !

Haha, joo.. men det är helt annan sak... Fiber/LAN uppkopplingar fungerar tusen gånger bättre än annat..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigTasty
Mitt BBB funkar så sjukt bra, har inte haft ett avbrott som jag märkt av på de två år som jag haft det...

Visste inte att BBB har haft ADSL ute i 2 år.. trodde det va rätt nytt.. eller relativt iaf..

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget, är vad jag vet, medvetna om att detta problemet kan uppstå. Annars skulle de nog inte skicka ett nytt modem. Ring supporten och be om en tekniker som åker ut och tar med sig ett modem som fungerar, om du fått ett andra som inte fungerar det heller.

Gissar på att modemet är det med inbyggt filter? Du har alltså inget externt eller mellanpropp med filter.

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk
Medlem

Re: Dags för BBB att lägga ner!

Kompisen hade samma problem. Fick sitt nya Xavi 5222 modem i förra veckan för uppgradering av Bostream 8/1 till BBB 24/1. Modemet fungerade i 5 min och gav då ca 1 Mbit/s i mottagningshastighet med TPTEST. Stendog sedan efter att ha gett en massa konstiga klickljud ifrån sig. Bytte tillbaks till gamla Speedtouch 510 som fungerar som förut med 6.5-7 Mbit/s mottagning enl TPTEST. Kontaktade kundtjänst som genast lovade skicka nytt modem Xavi 5222. De sa till honom att de har våldsamma problem med det inbyggda filtret/splittern i Xavi 5222. Han fick intrycket att de skickar ut nya modem tills man får ett som fungerar. Verkar inte klokt...

Permalänk
Medlem

hehe. john_J, håller med att det verkar faktiskt som att de gör så.
bara för att va självisk återgår jag till mitt problem.

som sagt ringde jag BBB igår igen.
Fick då prata med en kille som haft hand om Bostrems anslutningar.
och fick då höra att t.ex. Xstream o. dyliknande va uppbyggt på ett helt annan sätt så den anslutningen va stabilare än BBB nuvarande.

Då BBB anslutning var "finare" så de klarar inte lika mycket om jag uppfattade honom rätt.

I vilket fall som helst så sänkte dem hastigheten för att detta möjligtvis skulle kunna lösa problemet.
Allt verkade fint i ca 6 timmar. sen började internet försvinna igen.

weee.

alltså. i eftermiddag är det dags för en ny kö i BBB kundtjänst underbara hjälp verkstad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Visste inte att BBB har haft ADSL ute i 2 år.. trodde det va rätt nytt.. eller relativt iaf..

Jorå, dom lanserade ADSL tjänsten 2003...och jag lyckades övertala farsan att byta från Telias 0.5Mbit så vi fick de ganska omgående faktiskt. Varit nöjd enda sen dess.

Permalänk

Har också BBB:s Adsl tjänst och är mycket nöjd har inte haft ett enda avbrott under ett halvårs tid och bra ping är det med.

Permalänk
Medlem

Igår ringde jag teknisk support som svarade efter knappt en minut, en tjej som verkade veta precis vad hon gjorde såg att någon drullputte hade satt felkorrigeringen på 0 så den höjde hon till standardvärde. Kanske hon gjorde något mer men nu verkar det fungera, kunde spela Battlefield 2 utan krasch i över fyra timmar och det har aldrig fungerat sålänge förut. Fast sedan på kvällen runt niotiden dog internet helt och hållet, kunde inte ens kommunicera i nätverket på en halvtimme, men det var inte samma sak som krasch var tjugonde minut. Kanske de gjorde en slutgiltig justering där ? Kan ju hoppas.

Permalänk
Medlem

Mitt blir bara värre.. kan göra något som tar bandbredd i ca 2-3 minuter, sen försvinner internetet igen >_>

får ringa BBB så fort som möjligt

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Re: Dags för BBB att lägga ner!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amerus
Hej.
Idag fick jag mitt nya modem till internet/tele.
och gissa vad.

Detta modemet fungerar inte heller.
nu har jag haft 3 modem sammanlagt med detta som inte fungerar som de ska.
alla från BBB.

Och pga att deras tele inte fungerar kan vi inte ringa heller.
lyckat ellerhur?

någon som kan rekomendera en bra internet leverantör i skåne?

jag kan rekomendera dig telia. jag bor i skåne och sitter själv på telia. mycket stabilt enligt mig och många andra. som någon skrev tidigare; du får vad du pröjsar

Permalänk
Medlem

om det vore så, så borde man få massvis av BBB, men det får man inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Amerus

Är det verkligen modemet som inte fungerar? Det låter konstigt att du skulle få flera defekta modem. Det kan inte ha att göra med din övriga utrustning? Har du testat att koppla bort alla övriga telefoner mm för att se om det fungerar då? Trådlösa telefoner kan vara ett H"lvete för en adsl-tjänst t.ex.

ps. det finns en bra guide på www.bredbandsprodukter.se --> support --> guide "Huvudjack"
som visar hur jacken skall vara kopplade. Om det skulle vara nått sådant.
ds.

Visa signatur

När man sitter vid datorn, sugs man in i ett nytt tidsrum där tid inte spelar roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Samma problem som mig! Fast mitt är brutalt dåligt.. 15-16min funkar det, sen försvinner det i runt 1min.. Jobbigt som fan! Funderar på att byta till något annat >_>

Någon som vet något bra man kan få nere i trelleborg?

Har exakt samma problem som dig. Det fungerar i 15-30 minuter, går ner i 1-5 minuter (ev omstart av modemet krävs för att få det att fungera igen). Jag börjar bli riktigt trött på BBB!

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luvis
Amerus

Är det verkligen modemet som inte fungerar? Det låter konstigt att du skulle få flera defekta modem. Det kan inte ha att göra med din övriga utrustning? Har du testat att koppla bort alla övriga telefoner mm för att se om det fungerar då? Trådlösa telefoner kan vara ett H"lvete för en adsl-tjänst t.ex.

ps. det finns en bra guide på www.bredbandsprodukter.se --> support --> guide "Huvudjack"
som visar hur jacken skall vara kopplade. Om det skulle vara nått sådant.
ds.

du låter som deras support
vi har bredbands telefoni. så skulle någon telefon störa där så är det deras modem.
modemt står för sig själv långt från annan utrustning.

gammlingen har kopplat allt och vi har dubbel kollat. allt är rätt kopplat.

EDIT: jag ringde senast BBB i fredags och då så fick jag inte ens hjälp med att lösa problemte utan de ansåg att där va inte mycket mer de kunde göra för att åtgärda problemet utan de tog mitt mobil numer och skickade vidare ärendet till en tekniker.

så nu är det bara o. gå med mobilen 24/7.

Permalänk
Medlem

Hehe... jag erkänner. Jag lät lite som en supportkille Jag är inte deras support trust me!
Men jag bara tänkte säga det jag sade för att jag själv hade liknande problem.
"då är det väl inte mycket mer jag kan göra.. =P"

Visa signatur

När man sitter vid datorn, sugs man in i ett nytt tidsrum där tid inte spelar roll.

Permalänk
Medlem

ah okej.
har försökt allt jag kan komma på.
utan router, med routher, nya sladdar, de sänkte hastigheten.
etc etc etc...

fortfarande problem ^^

saken är den att problemet verkar ganska självklart.
då det ser ut lite så här.

2.5 (bostream) - Funkerade felfritt
8.0 (BBB) - Började försvinna lite då, men inget farligt
8.0 Ink. Bredbands telefoni (BBB) modemet anlände och helvetet brakade löst. internet började försvinna upprepade gånger på 1 dag.
24 ink. Bredbands telefoni (BBB) samma som ovan, märks inte att vi har 24 överhuvudtagt.
uppfattade det som att vi bor ca 2500 från tele station...

vad jag räknat en kväll mellan 20:00 -> 23:00. så försvann nätet 5 gånger.
och tänk er själva. sitta o. lira BF2 mitt uppe i en flyg runda och nätet försvinner
eller vara mitt uppe i en instance och jag lirar präst och nätet försvinner...