iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
lite nyheter

"Priset för Iphone kommer att vara 499 dollar för 4 GB-modellen och 599 dollar för 8 GB modellen. Översatt i svenska pengar betyder det 3 500 kronor för 4 GB och 4 200 kronor för 8 GB"

"Åtta timmars taltid, Iphone får ännu bättre batteritid"

står detaljerat på

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200706/19/20070619072...

Du glömde momsen som aldrig listas i de amerikanska priserna p g a olika moms i olika delstater. 499 dollar ~ 4500 kr och 599 ~ 5250 kr. Men tyvärr tror jag att priset kommer vara högre då 1 dollar brukar bli 10 svenska kronor då omräkningen mellan amerikanska riktpriser och svenska priser görs, dvs $499 = 4990 kr och $599 = 5990 kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Du glömde momsen som aldrig listas i de amerikanska priserna p g a olika moms i olika delstater. 499 dollar ~ 4500 kr och 599 ~ 5250 kr. Men tyvärr tror jag att priset kommer vara högre då 1 dollar brukar bli 10 svenska kronor då omräkningen mellan amerikanska riktpriser och svenska priser görs, dvs $499 = 4990 kr och $599 = 5990 kr.

Allt beror ju på vilket operatör som Apple kommer överrens med.

AT&T har ju inget samarbete i Europa.

Vodafone har idag en egen musikbutik så hur passar Apple iPhone in där? Orange är heta men har med en musikbutik, men vill slå Vodafone.

Sen finns ju möjligheten att Apple väljer nationella operatörer, men det undrar jag om de vill. Väljer Apple Vodafone lär vi få iPhonen hit snabbt. Väljer de Orange så undrar jag om vi kommer se iPhonen innan 2008.

Jag är nyfiken på hur Apple kommer göra.

Priset på enheterna kommer vara hög i början. Allt för att se till så den inte tar slut för fort.

Permalänk
Medlem

Jag håller nästan med endel andra här, känns som man använder det där några ggr sen känns det jobbigt och krångligt att svepa över skärmen jämt och hålla på...

Men vi får se hur den blir då den är ute så man får känna IRL, man vet ingenting förrän då

Permalänk
Medlem

Tror knappast att priset kommer ligga på 5999kr mer runt 4000kr låter rimligt.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Varför sälja något för 4000 om den går att sälja lika bra för 6000?

I alla produkters livscykel så är priset högt i början. Varför inte samma sak med iPhonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Det skulle vara orimligt om iPhonen blir 2000 kr billigare än N95:an...

Permalänk

läste nyss också att youtube kommer på telefonen, antar att det funkar bäst via wifi ... då den inte har 3G än

tycker personligen dom borde sattsat på 3G från början.... geez.

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

läste nyss också att youtube kommer på telefonen, antar att det funkar bäst via wifi ... då den inte har 3G än

tycker personligen dom borde sattsat på 3G från början.... geez.

den mobil som kommer nu, är ju som sagt avsed för usa, där 3G inte "slagit" så stort som här, där är EDGE större, så egentligen inte så konstigt att apple satsat på det, det intressanta är väll om den som sen kommer till europa kommer vara 3G eller inte

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vad är detta Edge?

Bättre eller sämre än 3G?

3e parts program på iphonen skulle väl ordnas via java?
Sen som många påpekat så är styrningen via mjukvara visserligen flexiblare men samtidigt segare än hederliga knappar, får se hur det blir med det. Youtube låter ju väldigt trevligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Vad är detta Edge?

3e parts program på iphonen skulle väl ordnas via java?
Sen som många påpekat så är styrningen via mjukvara visserligen flexiblare men samtidigt segare än hederliga knappar, får se hur det blir med det. Youtube låter ju väldigt trevligt

Tredjeparts program gör man med web 2.0. Funkar grymt bra.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Tredjeparts program gör man med web 2.0. Funkar grymt bra.

betyder det att det blir Applets och allt vad det innebär?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
betyder det att det blir Applets och allt vad det innebär?

Ja, det kan man ju kalla det för.

Dock kan du skräddarsy ett program till 100% till varje användare.

Jag har fixat med att får vårt CRM att funka iPhone för våra säljare. Funkar klockrent. Tog fyra timmar att få det ok. Nu skall jag bara ha en iPhone att provköra det på!

Permalänk

vad ät CRM?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Vad är detta Edge?

EDGE är långsammare än 3G, snabbare än GPRS. i sverige äre väll bara telia som har EDGE, i USA är det betydligt större. i sverige kan man få 3G täckning lite varstans, i USA bara i större städer. därför tror jag att de inte satsa på 3G där, men tror att de kommer göra det här i europa

Visa signatur

Permalänk
Citat:

vad ät CRM?

Customer relationship management (CRM)

http://en.wikipedia.org/wiki/Customer_relationship_management

Allt om våra kunder som våra säljare och projektledare behöver veta i deras relationer med kund. Vi har även projektstyrning, tidsrapportering och kalender inbakat i vår CRM.

Permalänk
Medlem

4 Gb bort, bara 8 Gb kvar, o ner me priset me 200 dollar till 399 Dollar för 8 Gb

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ååh. Känner ett stort begär efter iPhone nu såhär efter prissänkningen.. Återstår bara att fundera ut om man orkar vänta på en Sverigelansering, eller om man ska slå till på en nu och lösa det med något av de många hack som finns ute.

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB

Permalänk

hej alla iPhone-fantaster där ute! är det nån som skulle vilja höra av sig med fakta och erfarenheter av den? ja, ni som har och använder den vill säga. framtida köp är på g så uppskattar alla ord och avsikter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe13370
hej alla iPhone-fantaster där ute! är det nån som skulle vilja höra av sig med fakta och erfarenheter av den? ja, ni som har och använder den vill säga. framtida köp är på g så uppskattar alla ord och avsikter!

Skrev lite i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=770...

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk

Antalet testare är fullt.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag kunde dra upp tråden igen då det borde närma sig en svensk release snart?

Ni som har den, vad tycker ni om den?

Vad tror ni att priset kommer att hamna på i Sverige?

Permalänk
Medlem

Ska man uppdatera till 1.1.2?

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte updaterat till 1.1.1 än så

Kappy mer än vad den är värd iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Jag har inte updaterat till 1.1.1 än så

Kappy mer än vad den är värd iaf!

Och jag som uppgraderade till 1.1.2 i förrgår
MEN, det är inte att rekommendera om man inte vet vad man gör! Vänta till det kommer ett enkelt gui.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har just låst upp min iphone och är super nöjd:D
Men har dock ett problem. Hur laddar jag telefonen? De är ju en amerikans stickkontakt. Eller måste man ladda den via datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willpan
Har just låst upp min iphone och är super nöjd:D
Men har dock ett problem. Hur laddar jag telefonen? De är ju en amerikans stickkontakt. Eller måste man ladda den via datorn?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21957267

Permalänk
Medlem

kan man koppla den till sin office exchange server för att få tillgång till sin företagsmail?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

För er som installerat ssh på telefonen och tycker att det är väldigt kort batteritid, gör detta:

Gå in i installer, välj Utilities, välj Services och installera.
Öppna Services och avaktivera ssh så kommer ni att märka stor skillnad i batteritid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer iPhone till Sverige?

och hur pass billigt är det att köpa elektronik i Thailand? Då menar jag iPhone-kopior...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
När kommer iPhone till Sverige?

och hur pass billigt är det att köpa elektronik i Thailand? Då menar jag iPhone-kopior...

Kom ihåg att en kopia enbart är en kopia i utseende. Där iPhone är unik kan ingen kopiera den.