Problem med 8800 GT SHG.BIZ

Permalänk

Problem med 8800 GT SHG.BIZ

Köpte mig en 8800 GT 512 MB av SHG.biz

när jag starta datorn så funkade inte ens fläkten. sen snurrade jag lite lätt på fläkten så gick den igång men skrapade som fan. märke inte av att fläkten inte funka förens datorn bara stängdes av o pep.

Om man reklamerar kollar dom på kortet först eller skickar ett nytt direkt?

Någon som haft liknande fel?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

har det fungerat innan?

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort? VIA kretsar på det?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

trodde de var fel på mitt men bytte moderkort och sen dess har det fungerat fint.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Läste ni tidigare inte vad han skrev? Fläkten verkar inte vara så bra eftersom den låter låter och inte startar av sig själv. Så ska det såklart inte vara och du bör få ett nytt kort på garantin. Säger du ett det var trasigt direkt när du fick det så kanske de skickar ett nytt kort på en gång, vet faktiskt itne hur SHG brukar göra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Precis köpte allt nytt. fick det i måndags men har inte hunnit montera det förens igår. (fredag) Och kortets fläkt startade inte ens först så då fick jag kolla lite på det o sen starta den och fläkten måste ta imot någonstans så att det låter som ett skrapande moment. ungefärlig db ligger på kanske runt 70 - 80. det låter inte bra alls.

så det är bara att hoppas på att kunna skicka tillbaka det.

har ett sprillans mobo : http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1122583&node=1122

Visa signatur

Permalänk

gör en rma genom deras hemsida

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Ja, Support -> Reklamation -> Online.

Permalänk

Jag har precis köpt ett likadant kort (om det är ett Inno3D) från SHG.biz jag med. Det funkar väl bra men kylaren är lite skum på mitt kort, det låter ganska högt och kyler inte särskilt bra. Men det värsta var när jag hade använt det ett par dagar så "small" det till inuti datorn så till och med katterna hoppade till.

När jag öppnade burken så kollade jag runt och allting såg bra ut tills jag kollade på grafikkortet. Klistermärket som sitter uppepå fläkten med Inno3D:s logga på hade släppt och satt sig mellan bladen på fläkten och stannat den helt. Det bästa var att det hände när jag var hemma och inte när jag va på jobbet så jag kunde åtgärda felet direkt.

Ska man reklamera en sån sak?

Visa signatur

Macbook - Intel Core 2 Duo 2.4ghz

Permalänk

ja det tycker jag, jag har samma kort med. Och det skrapar mot kanterna o funkar inte alls bra. Kan aldrig vara så att ett grafikkort ska låta som en jättmotor.

min låter inte eller så låter den som en jättmotor. Kan aldrig vara átt det ska vara så låter som in i hälvete.

http://www.pcb.se/images?id=261818227&type=web

Visa signatur