Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

väldigt offtopic, men jag fick verkligen mig ett gott skratt när jag såg bilden. Känns som "någon" hade en tråkig dag på jobbet när han/hon kom på detta.

Ontopic:
En tumme upp för den nya layouten, riktigt snygg och den nya/omstrukturerade navigeringen tillsammans med AJAX sökningen är kanon. Går riktigt snabbt... Kan bombadera lovord men det har alla andra redan gjort. Sen saknar jag den avancerade sökningen, men det var kanske bara jag som använde den.

En liten sak som jag retar mig lite på, det är att där finns många kategorier där de saknar produkten. Inte så svårt att dölja kategorin om där inte finns några produkter i den, kanske något att tänka på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nope så är det inte, jag antar att du har klickat på en länk på datorbutiken.com och har öppnat den i ny flik. Och sedan fortsatt på den. Då buggar det till sig och det runtom och kan försvinna och bli en Untitled Page.Starta om din webbläsare och kolla igen!

Jo precis, när man klickar på "Läs mer om bonus-systemet" när man ska beställa så öppnas den i en ny flik och heter då Untitled Page.

Permalänk

Allmänt - 1, 2, 3 etc tillbaka i den enkla listan.

NabalXela - Favvo bytt.

Mental - RMA via sidan möjligt inom ett år, enligt garanti. Reklamationsrätt är nåt annat, det hanterar vi via telefon. Hårddiskutbudet är nu utökat, kolla igen! Noterar dina övriga synpunkter då det är dags att grotta med annat än hemsida ett tag! Stort tack för betyget!

Nuukeer - RMA ansöker man om genom att klicka [Returanmäl] på berörd vara i orderdetaljerna. Vi har lakrits eller mintchoklad just nu, tyvärr kan man inte välja vilket man får dock, vi vet inte själva från gång till annan nämligen då de ser likadana ut nu. Får ta upp detta, blandad frukt kanske hade varit lite mer neutralt?

kulan_78 - Lagerstatus i kundvagnen är planerat, dvs i den kundvagn du har öppen och inte lagt in som en order. Dock har du redan sett dessa uppgifter i samband med att du lade dem däri, men visst - det kan ju förändras under tiden du har dem i vagnen. Direktbetalning via Internetbank kan man säga att vi har i någon form, vi har ju förskottsbetalning som fungerar med alla banker - inte bara SwedBank och några till. Montering som "lös komponent" medför större risk för beställning av icke kompatibla komponenter, men ditt önskemål är noterat.

sin.swe - Och på vilket sätt ger det oss fler ordrar in menar du? Skämt åsido - ökar detta köpupplevelsen på något sätt, eller är det bara en kul funktion? Angående lakrits i påsen, skall ta upp diskussion om att byta till blandad frukt. Alltför många är antingen ordentligt för eller ordentligt emot just lakrits. Själv gillar jag dem, men vad hjälper det dig?

str8forthakill - Detta har förklarats innan, men för tydlighetens skull - Vi har valt att inte erbjuda SMS-avisering av en rad orsaker. Dels pga att posten inte skickar ut pappersavi förrän två veckor efter SMS-aviseringen vilket ställer till det om SMSet inte når mottagaren, och dels pga den ökade bedrägeririsken. Vi stoppar dagligen beställningar lagda med falska kort, och SMS-avisering kortar ner tiden vi har på oss att stoppa paket som hunnit lämna lager. Det må te sig som ett marginellt problem, men det är det inte i dagsläget. Det finns alltför många som tror sig kunna tjäna en hacka på den typen av verksamhet, vi plockade en kille på vårt hämtlager för någon vecka sedan som helt fräckt trodde han ostraffat skulle kunna vandra iväg med prylar beställda med ett falskt kort. Först blev han arg när han åkte dit, därefter tog han till lipen.. Tuff kille!

Loxus - Det kan gå om posten är mindre nogräknad eller om de känner igen kunden, men kunden bör ha någon form av avi med sig för att få ut paket - som str8forthakill skriver sköter de sig nog bättre i stan där de inte ser samma kunder ofta.

Scheimpflug - Det är ingen bugg - det skall vara så. Vill du ha det som en rad ändrar du antal i kundvagnen istället för att klicka köp två gånger. På detta sätt har du som kund full kontroll över hur ordern listas. Det är små hemmabyggare som bygger till familj, släkt, vänner och grannskap som velat ha det så, och vi lyssnar.. Tack för beröm om sidan, det glädjer mig mycket att se skillnaden i mottagande för denna nya sida mot den vi lanserade 2006, ujuj vilken sågning vi fick då... Är dustins sida fortfarande slö? Det minns jag att den var när den lanserades som Beta, men fortfarande? Hmm, det borde de kunna göra bättre tycks det mig, men inte mig emot

teposen - Vår sida bygger på frames, vi har nog inte lagt så mycket kärlek på att byta namn på sidor som visas i framesetet. Sidor som köpvillkor och annat som faktiskt kan öppnas som egna frames ibland skall dock ha korrekta titles, annars får du gärna höra av dig.

str8forthakill igen - Hehe, det vet jag vem som gjort den, men det berättar jag inte - så det så!

Loxus igen - Känns som om vederbörande jag inte namnger bundit ris åt egen r.. genom att skapa Lambo-bilden så du är förlåten.

kontro - Ja, det undrar jag också faktiskt. Är det många som saknar den detaljerade sökningen? Är det många som minns den alls?

teposen igen - Usch då - en bugg! Maila mig om detta tillsammans med ditt kundnummer hos oss så får du en fraktfri leverans som tack för att du hittade den.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Tycker fortfarande att ni bör göra följande ändring på denna sida:

idag ser det ut så här:

rad82: <span id="LabelOrderInformationDynamic">Levererad (83874260835SE)</span>

Det borde istället se ut så här:

rad82: <span id="LabelOrderInformationDynamic">Levererad (<a href="http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&xsl..." target="_blank">83874260835SE</a>)</span>

Denna ändring gör att man kan söka paketet direkt genom att klicka på ordernumret. Minimal instats och ett resultat som är mycket uppskattat av kunderna, en no brainer helt enkelt

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

teposen igen - Usch då - en bugg! Maila mig om detta tillsammans med ditt kundnummer hos oss så får du en fraktfri leverans som tack för att du hittade den.

Yeeey ^^. Då blir det nog att beställa sig en logitech 555a. Thx!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Loxus igen - Känns som om vederbörande jag inte namnger bundit ris åt egen r.. genom att skapa Lambo-bilden så du är förlåten.

Haha

Permalänk
Medlem

Jag önskar att namnet på den sparade varukorg som visas skrivs ut på sidan. Det skulle underlätta när man har beslutsångest och bläddrar mellan de datorpaket som man väljer mellan.

Simma lugnt!

Visa signatur

ASUS UX-32VD
ESXI-server med 3 "fasta" VM + ett antal test-VMs
HP EX-470 MOD(2Gb RAM, AMD LE-1640, 1Tb WD Green 32Mb) Krashad...
Mini-ITX-server(LAMP+filserver) Egen design

Permalänk
Medlem

Jag ser att ni fixat klickbara kollinummer nu enligt superboss förslag

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Jippi!!!!! Nästan så att jag vill spontanbeställa något för att jag blir så lycklig av ett företag som lyssna på sina kunder

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem

liten fråga bara.. fungerar db-kortet i vanliga butiker? eller är det något för framtiden?

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Avstängd

mitt gigabyte moderkort kom med hem söndrigt, (Chipset har smält) och db.com svarar varken i telefonen eller på några mail -.-, riktig irriterad är jag på dom nu.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sin.swe
liten fråga bara.. fungerar db-kortet i vanliga butiker? eller är det något för framtiden?

Aldrig hört om det där DB kortet innan så jag blev jätte nyfiken vad det var så jag kollade upp det nogranare på sidan.

Tydligen är det ett "brandat" Resurs bank kort vilket funkar som vilket kredit kort som hellstr. Saxat från info sidan för att svara på din fråga.

"Det kostar ingenting att skaffa eller inneha ett kundkort. Dessutom gäller det i fler än 5000 butiker"

Så det är väll samma sak som ett "vanligt" Siba, OnOff eller vilken annan butiks kort som hellst. Hade varit riktigt coolt om man hade kunnat samla DB poäng med det genom att handla mat på ICA. Kanske något för framtiden?

Permalänk
Medlem

Tycker lagerhållningen har blivit sämre på sistone. Var ute efter en intel cpu och till min stora förvåning fanns de, när jag kikade in på hemsidan för ett par dagar sedan, bara 3 cpu:er i lager. Då räknade jag ihop alla socklar både amd och intel ! Orkade inte vänta längre så de blev en annan butik som fick min order. Lite väl mycket framflyttningar av beräknat leveransdatum! (Blir tokig på sådant). Tycker annars de är en ganska så trevlig butik.

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem

Bugg eller användarvänlighet

Hej,

Lade nyss en order och hade då med en Samsung 320GB som fanns i lager. Betalade med kort och avbeställde direkt ordern när jag såg att den var som ingående komponent och valde istället att göra en ny med en Seagate 320GB. Samma sak hände och jag ringde kundtjänst, han sa att allt var reserverat och att det stod fel. Han loggade sedan in på mitt konto och kollade och sa att det var konstigt och det inte borde stå så. Här kommer en screenshot på vad jag menar:

Där jag har markerat med rött och gjort frågetecken borde det ju givetvis ha stått "Leveransklar" och inte varit tomt. Ingående komponenter kan ju tolkas som de är på väg in eller som att de ingår i produkten. Sedan står det inom parantes "expandera för att se lagersaldo". Gör man detta så får man i mitt fall "1 st Extra godis i samband med order [Leveransklar]".

Så vare sig det är en bugg eller ett användarvänlighetsfel så anser jag att det måste förtydligas.

Leveransklar skall stå där jag har markerat med rött och istället för "Ingående komponenter" så bör exempelvis texten "Komponenter som ingår med denna vara" eller liknande användas.

Annars måste jag påpeka att jag är väldigt nöjd med den nya hemsidan och att den är ett rejält lyft mot den förra.

Permalänk
Medlem

Jag anser fortfarande inte att det här med gratis frakt/rabatt för studenter blivit besvarta ordentligt.. jag har i många år köpt allt på datorbutiken, tills för nått år sen när jag upptäckte dustins fri frakt och en varierande rabatt för studenter, nu väger priset nästan alltid över precis till dustins fördel, ofta pga frakten om man tex köper ett chassie eller många grejer. jag och en kompis ska köpa var sitt datorpaket nu i sommar och ´byggde ihop motsvarande paket på de tre stora (dustin, komplett och db), och då var det jämmt mellan DB och dustin, med komplett lite dyrare, tills jag loggade in med mitt konto på dustin och fick det nästan en tusenlapp billigare(!) dock får man ju inget godis av dustin...

men jag tror som någon sa innan att DB förlorar många kunder till framförallt dustin, då det finns många stundenter som är hårdvarunördar, och DB och dustin är ganska likvärdiga i övrigt.

Permalänk
Medlem

@LeVeN

Man kan också se det i den aspekten att de kanske inte låter
övriga kunder subventionera en specifik kundgrupp utan håller
låga priser för alla.

Sannolikt kör Dustin detta i hopp om att värvade kunder fortsätter handla
efter studenten till fullt pris.

Permalänk

Eller så gör dustin bedömningen att även om marginalerna är små (speciellt om man bjuder på frakten) så lönar det sig iaf eftersom så många studenter väljer att handla från just dustin eftersom de har studentrabatt och gratis frakt för studenter. Små marginaler * många kunder = sjysst vinst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag börjar fundera på om det är lönt att handla från DB mer då mina två senaste ordrar blivit kraftigt framskjutna den första innehållande ett sandisk 8gb m2 minneskort blev framskjuten i 2 och 1/2 månad och hela tiden hade de ett bekräftat leveransdatum! Sen för 2 veckor sen la jag en order på en WD passport hdd som det var ett bekräftat leveransdatum den 30/5 men inte då fick idag reda på att den utgått. Samtidigt som de höjt priserna på de andra färgerna utav disken! Tycker att man i dagens datorstyrda samhälle skulle kunna ha bättre koll på leveranserna.

Permalänk

superboss - Kollinummer nu klickbara. Om du inte mailat mig redan - gör det!

sin.swe - db-kortet är ett Resurs-kort. funkar i alla butiker som tar dessa (ca 5000 st) utöver våra fysiska butiker och web.

piddeman - Illa, har lite tufft men sjukdom i nuläget men är kortet kass skall du helt enkelt göra en returanmälan på kortet. Det gör du på egen hand under ditt konto -> berörd order och vi står för frakten.

kontro - Nja, nej.. Ica tar inte Resurs-kortet. Men vi har lite lösa planer på att knyta vårt bonussystem till db-kortet för att alla, inklusive företagskunder med sina kort, skall kunna ta del av vårt bonussystem.

Crym - Just processorer har varit en bristvara ett tag nu, så de är inte riktigt representativa för vår lagerhållning.

Cr0wN - Som synes är disken kopplad till någon annan komponent, kanske ett tillbehör? Detta skall vara förtydligat redan, typ "Expandera för status" (läs - tryck på "+"), men maila mig med referens till ditt ordernummer så jag kan kolla varför det ser ut så.

Killer.X - Ordernummer via mail plz, vill gärna se vad jag kan göra åt saken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så lite saker i lager =/ , AM2+ moderkorten till exempel, finns två sorter i lager och säkerligen inte många av dem. Varför är det så tomt på lagret nu tro? Har ni något lagermonster som käkar upp allt eller o_O.

Permalänk
Medlem

Detta har kanske redan nämts, men skrivaren eller skrivarna som skriver ut den medföljande retursedeln som följer med varje paket på kvittot, är av usel kvalite. Själva kvittot och det är bra, men det brukar 2 av 3 gånger vara så att Kolli streck koden inte går att avläsa. Sedan så kan det vara att det fattas en siffra i nummret så det går inte att fixa det manuellt heller.

Det blir liksom som ett streck just på streck koden samt nummret nedanför, detta är extremt jobbit då man skall returera något. Senast idag så stötte jag på detta problem, som tur är har jag några retursedlar på lager. Men för dom som inte har det kan det bli ett stort problem.

Jag tror mig veta vad detta beror på, min teori är att hjulen som rullar ut pappret från skrivaren gör så att färgen inte fastnar. Bifogar en bild på detta.

http://filer.rutten.se/cb578e9db623201ca78dab1a6474ce49.JPG

Hoppas detta går att åtgärda ganska lätt samt fort.

Permalänk

str8forthakill - Hehe, nej något lagermonster har jag inte sett till. 5 av 19 modeller i lager just nu, 8st är tillfälligt slut med under en veckas leveranstid och resterande är beställningsvaror. Inte helt tokigt med tanke på att vi som andra kloka aktörer håller lagrena så låga som möjligt under årets något trögare månader, och där är vi just nu.

LemurenSwe - Detta är nytt för mig och givetvis helt oacceptabelt. Dessa skrivare har tjänat oss både väl och länge, och till synes är det dags att se över dem. Kanon att du upplyste mig om detta, maila mig med referens till ditt kundnummer eller senaste ordernummer så får du en fraktfri leverans som tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

LemurenSwe - Detta är nytt för mig och givetvis helt oacceptabelt. Dessa skrivare har tjänat oss både väl och länge, och till synes är det dags att se över dem. Kanon att du upplyste mig om detta, maila mig med referens till ditt kundnummer eller senaste ordernummer så får du en fraktfri leverans som tack!

Tack, men nu är läget så att jag redan har en fri frakt på mitt konto. Men jag kan höra av mig och referera hit om jag någon gång skulle behöva det.

Permalänk

Dh summer 08

Hallå!

Kommer datorbutiken ha några "super" priser på dh i sommar?

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASEEEPCBL

Undrar bara:
"Ingående Komponenter
1 Kingston Secure Digital SDHC 8GB
1 LG Electronics GSA-E50N 8X DVD-Recorder Slim USB2.0 Vit/Svart RETAIL
1 Sandisk Secure Digital Ultra II 16Gb
1 Kingston Secure Digital SDHC 4GB"

Medföljer allt eller är det tillbehör?
Lite svårt att tro att allt det medföljer för ynka 2000kr?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASEEEPCBL

Undrar bara:
"Ingående Komponenter
1 Kingston Secure Digital SDHC 8GB
1 LG Electronics GSA-E50N 8X DVD-Recorder Slim USB2.0 Vit/Svart RETAIL
1 Sandisk Secure Digital Ultra II 16Gb
1 Kingston Secure Digital SDHC 4GB"

Medföljer allt eller är det tillbehör?
Lite svårt att tro att allt det medföljer för ynka 2000kr?

Var ser du ingående komponenter?

Dessutom står det 2 980:- på länken

Permalänk

KebabPappa - I år kommer vi att ha en "riktig" butik på plats som man kan gå runt och klämma/känna i. Vi har ingen "hemsida" för eventet i år, men skall du dit så är du givetvis välkommen in i butiken!

feliQ, Loxus - Någon råkade lägga in tillbehören i fel flik så det istället blev en s.k "strukturartikel" av det hela, så hade man beställt den hade man fått de 4 ingående prylarna men ingen dator.. Fixades ganska omgående dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tur, jag tänkte beställa en

Permalänk
Medlem

Har en fråga, testar ta den i tråden istället för ett mail.

Om jag skulle beställa ett GX280 så fort de hoppar i er sortiment istället för att vänta på en fast lager status. Kommer jag isåfall betala priset det första priset. Altså de pris kortet har när ni lägger in det i erat system. Kan tillägga att det handlar om ett kort köp.

Tänkte mest på att dessa priser kan gå upp och ner ganska mycket på en vecka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blafa
Har en fråga, testar ta den i tråden istället för ett mail.

Om jag skulle beställa ett GX280 så fort de hoppar i er sortiment istället för att vänta på en fast lager status. Kommer jag isåfall betala priset det första priset. Altså de pris kortet har när ni lägger in det i erat system. Kan tillägga att det handlar om ett kort köp.

Tänkte mest på att dessa priser kan gå upp och ner ganska mycket på en vecka.

Du får betala priset som var när du lade din beställning (ifall inte datorbutiken har nåt special-grejs vill säga )