Muskampen 2025: Segraren korad!

Riksdagen röstar ja till avlyssningslag

Permalänk
Medlem

kommer någonsin kunna ladda ner nu utan att åka fast?O.o

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Lite väl mycket slippery slope-argument här. Bara för att de nu lagligt FÅR titta på all internettrafik som går över gränserna betyder inte att de kommer göra det.

De har aldrig någonsin hållt det löftet gällande någonting, så varför skulle det vara annorlunda denna gång?

Och om de nu ändå inte skall göra det, varför insisterar de på att de måste få göra det? Om de nu verkligen hade tänkt sig att hålla sitt ord, varför ens behöva få göra det? Det går inte ihop. Enda anledningen till att ändra så at de FÅR göra det, är att de faktiskt kommer göra det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Staten har redan rätt att avlyssna telefoner, utföra husrannsakan eller spana på brottsmisstänkta. Tullen har rätt att öppna era paket som ni får från utlandet. Polisen tittar på dig när du raglar hem från krogen. Övervakning är inget problem i sig, det beror helt på hur det görs.

Jag blir så innerligt trött på folk som sparkar bakut så fort de ser ordet övervakning, som om vår värld redan är perfekt och vacker och att övervakning per automatik skulle vara något dåligt och onödigt. De flesta här reagerar helt känslomässigt utan att veta ett skit om förslaget eller vilka skyddsspärrar det har.

Snack från gymnasiekids om slutet på demokratin, diktatur, 1984, världens undergång, Ragnarrök och Armageddon är inget annat än pinsamt.

Javisst, staten har rätt att avlyssna och övervaka redan idag, men inte utan att vissa krav uppfylls. Det den här lagen effektivt gör är att byta ut "ni får men bara om" till "ni får, och ni får själva avgöra när/var/hur" eftersom samma människor som drivit igenom det är dem som skall sköta de så kallade "skyddsspärrarna" vilket är helt absurt.

Jag kan helt klart förstå varför de vill ha en sådan lag. Men systematisk och i praktiken oreglerad övervakning av alla medborgare för att komma åt det extrema fåtal som kanske, men troligen inte, är inblandade i brott som aldrig direkt påverkat oss är helt uppåt väggarna. Om inte annat så borde man slå bakut på ren princip.

Den här lagen är verktyget som behövs för att slå hål på grundläggande saker i vårt samhälle så som åsiktsfrihet, anonymitet i frågor om uppgiftslämnande m.m. Att de sen lovar att inte använda detta verktyg är ju bara löjligt. Om de inte tänkt använda det, varför behöver de då ha det? Varför inte låta tidigare spärrar kvarstå och kräva brottsmisstanke först?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nitrobensen
Vilka dramadrottningar ni är. Innan man målar fan på väggen så kanske man ska ta och fundera lite över vad det finns för positivt med lagen, stoppafralagen.nu och liknande propaganda har bara gett oss ena sidan av myntet. Utbyte av underrättelseinformation länder emellan är viktigt för rikets säkerhet. Vill vi ha information från utländska underrättelsetjänster om hot mot Sverige i framtiden måste vi också ha något att erbjuda i gengäld och då rör det sig knappast om random Svenssons lunarpost. Lägg därtill att FRA sniffade en stor del av internettraffiken då denna gick genom etern under 90-talet, mig veterligen var det inte många som dog av nackskott eller blev deporterade under samma tid...

Och vilken underrättelseinformation skulle vi utbyta hade du tänkt? Eller tror du verkligen att vi har något underjordiskt nätverk av terrorister som är smarta nog att inte åka dit, men korkade nog att skicka information som avslöjar dem i klartext?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag tror itne heller att dom kommer få fast en enda terrorist med detta, det är väldigt lätt att kryptera trafiken, visst kan deras 13k cpus knäcka mycket, men det lär ju inte bara vara 1-2 mails som är krypterade per dag om man säger så, och hur ska dom veta VILKA dom ska föröka med?

För terroristerna lär ju inte vara talibaner i bora bora-grottan som just fått en dator med win95 och lärt sig använda musen, dom vet nog rätt så mycket om kryptering mm.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Asså, jag kan betta 500kr på att "de yttre hoten" och "terroristerna" i verkliga fallet är fildelare...

Det känns ju redan nu som det, fildelare verkar ju ha en jävligt hög plats på prioriteringslistan för polisen....

(ja jag känner till de 6 punkterna, men de går säkert att vrida på dem så de kan använda skiten till att få tag på fildelare.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

"Hitta den hos lage: http://lagen.net/index.php/2008/06/...rande-som-text/"

Japp det var det uttalandet jag menade;).

"Asså, jag kan betta 500kr på att "de yttre hoten" och "terroristerna" i verkliga fallet är fildelare..."

Jag är inte tillräckligt insatt men jag tror inte just fildelare är deras högsta prioritet, men om så skulle vara fallet blir jag inte förvånad. Jag oroar mig dock inte för det utan för de öerhörda konsekvenser detta kan komma att få i framtiden. Som någon redan nämnt är det väldigt ovanligt att man tar tillbaks en lag, trenden är snarare att man förstärker den ytterligare. Hade grundlagen varit etsad i stål så hade en sådan här lag aldrig kunna bli av men eftersom den är relativt "svag" så kan nu detta genomföras. Jag litar inte ett dyft på politiker och därför är jag väldigt oroad för denna lag. Observera, det är inte lagen som sådan utan vad den kan komma att leda till i framtiden som är orsaken till min oro.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Förbannade idioter, är man ledamot ska man för f*n vara det också, inte slöa nån annanstans. Att man är ledamot har ju en förklaring och en särskild uppgift. OMG.

Permalänk

Näe fyfan, Sverige börjar likna Big Brother! SKIT land!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1rd
Förbannade idioter, är man ledamot ska man för f*n vara det också, inte slöa nån annanstans. Att man är ledamot har ju en förklaring och en särskild uppgift. OMG.

Som någon redan skrivit, de hade legetim orsak att inte vara närvarande. Det är antalet mandat (alltså väljarnas röster) som påverkar hur många ledamöter som sitter i riskdagen och så även vid en votering. Alla kan inte var närvarande vid en votering och då har de löst det genom att använda sig av ett visst antal mandat (eller vad det nu var, någon beskrev det bättre tidigare i tråden så mitt förslag är att du backar en eller två sidor ).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Jag känner enorm frustration. Mer behöver inte sägas.

Permalänk
Medlem

Det kanske har tagits upp tidigare i tråden, och ni får ursäkta mig då, men hur svårt är det att i efterhand "dra tillbaka" en sådan här lag? (För jag kan tänka mig att vi får en socialdemokratisk regering nästa period)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nitrobensen
Vilka dramadrottningar ni är. Innan man målar fan på väggen så kanske man ska ta och fundera lite över vad det finns för positivt med lagen, stoppafralagen.nu och liknande propaganda har bara gett oss ena sidan av myntet. Utbyte av underrättelseinformation länder emellan är viktigt för rikets säkerhet. Vill vi ha information från utländska underrättelsetjänster om hot mot Sverige i framtiden måste vi också ha något att erbjuda i gengäld och då rör det sig knappast om random Svenssons lunarpost. Lägg därtill att FRA sniffade en stor del av internettraffiken då denna gick genom etern under 90-talet, mig veterligen var det inte många som dog av nackskott eller blev deporterade under samma tid...

Vad är fördelarna?
Jag håller med om ett system som fångar "terrorister" och hot mot rikets säkerhet låter väldigt bra, dock med detta genomförandet så kommer det få mer motsatt effekt.
Upplys mig gärna hur det skulle kunna fungera på något annat vis?

Om dom nu verkligen skulle fånga EN "terrorist" så är det ju väldans bra och väl värt pengarna.
Dock vilken terrorist är så urbota dum att han inte krypterar sin trafik eftersom han VET han avlyssnas?
Eller helt enkelt skickar det han vill skriva i ett brev på posten?
Om nu en "terrorist" åker dit med FRA så är han så dum att han inte "utgör ett hot" mot rikets säkerhet.

Nu säger dom att dom även skall anställa kryptografer så det kanske löser sig, tar ju bara några veckor med en superdator att hacka ens "lätta" krypton och då är det nog redan försent ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle köpa sig en egen liten ö nånstans

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
[B]"Jag tror itne heller att dom kommer få fast en enda terrorist med detta"

Definitionen av "terrorist" är ju inte bara någon som spränger en tunnelbanestation eller sabbar ett kärnkraftverk. Det är någon som
på något sätt(dvs inte enbart genom materiel förödelse) allvarligt
hotar eller stör samhällsordningen och samhällets funktioner.

Eftersom både definitionen av begreppet terrorist är ganska böjbart (t.ex. under Göteborgskravallerna 2001 då några kastade sten (bl.a. polisen själva...) ) och vad som är viktiga samhällsfunktioner, kan det i ett framtida samhälle bli ganska otäckt...

Och tänk nu om en terrorist skulle få för sig att avslöja något för media, skulle han/hon inte få göra det likaväl som en vanlig medborgare med "rent mjöl" i påsen, utan risken att övervakas & kanske till och med tystas? Rikets säkerhet? BAH!

Ny fattas bara att Reinfeldt & Co driver igenom en "patriot act", så kan vi börja slänga diverse olika dissidenter i fängelse. Sverige kanske till & med redan nu skulle börja förhandla om leasingkonstrakt på Guantanamo Bay?

Annars kunde vi ju använda FRA:s nya superdator till något vettigt istället; cancerforskning eller klimatsimuleringar t.ex.

Nä just det, cancer & klimatet är visst inte några prioriteringar värda i sammanhanget. Förlåt så mycket!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

Igår tog Sverige ett stort steg mot en diktatur och en gigantiskt steg bakåt i all som Sverige står för...

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

har man rent mjöl i påsen behöver man inte bry sig. Däremot blir det problem om arbetsgivare skulle ta del av informationen innan de bestämmer sig vilka som ska på intervjuer. Exempelvis kan en potentiell kandidat som har alla eftersträvansvärda meriter bli mindre lämplig om de ser att han privat porrsurfar mer än 2 timmar per vecka på kvällarna. Det är mer vanligt än vad man tror. Vissa företag skulle kanske ha en gräns på 5 minuter per vecka. Annars ser jag inga problem med lagförslaget om man inte porrsurfar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Det kanske har tagits upp tidigare i tråden, och ni får ursäkta mig då, men hur svårt är det att i efterhand "dra tillbaka" en sådan här lag? (För jag kan tänka mig att vi får en socialdemokratisk regering nästa period)

Sossarna kmr jue glida på moderaternas lagtabbar och ändringar, de gynnar jue staten , så om sossarna inte tar de som vallöfte att ändra nåt så räkna inte med nån större förändring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5

Sossarna röstade Nej för de är emot moderaterna, inte för lagen och de ville ju själv rösta Ja men för att se bättre ut valde de Nej, iaf vad jag har läst, men tidningar har ju inte så rent mjöl i påsen heller.

Permalänk
Medlem

Det är både upprörande och pinsamt att en lag som denna röstas igenom i ett tillsynes demokratiskt land som Sverige. Jag känner en enorm frustration och stort missnöje med de folkvalda politikerna som uppenbarligen inte har samma värdegrund som resten av det Svenska folket. Jag vill protestera, jag vill kräva en misstroendeomröstning men inget av alternativen skulle leda till någonting så jag biter ihop och tiger, jag kanske kan tiga ihjäl FRA.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Kanske dags för en totalrensning i riksdagen. Uppenbarligen har de politiker som sitter där tagit sig dit genom manipulation och lögn. För inte skulle väl någon rösta på dessa hemska politiker?
Rensa riksdagen och få in lite folk med verklighetsförankring och samhällsvana.

Nästan så man önskar en "speciell grupp" skulle gå lös i riksdagshuset.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Sverige är tydligen inte en demokrati. Vad folket vill har ingen vikt längre.

Sorgligt...

Permalänk
Medlem

Tycker vi ska ge posten rätt att sprätta upp och läsa alla brev/packet som går in och ut ur vårt land. Annars fallerar ju lite detta "spaningsproject". Låt oss snabbt klubba igenom det också tack.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

En sak som jag gillat med Sverige och känt mig stolt över är att vi alltid har haft någorlunda vettiga lagar. Men efter det här känner jag bara en stor klump i magen och jag frågar mig varför man ska bo kvar i detta land? För vädret?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Ren jävla idioti att moderaterna är korkade vet nog de flesta men detta slår ju alla rekord nej fyfan tvinga fram ett omval av regering och avskaffa denna förbannade fra lag som bara sinkar vanliga svenson.

Det är så jäkla typiskt med 40-60-talister som inte har någon vettig insyn på
dator sidan utan de lever i sin jäkla "80-tals" bubbla och har stannat där i teknikutveklingen

Det finns inget som styrker att just denna lag skulle kunna hjälpa till att skydda sverige mer än förut i min mening ytterligare en ONÖDIG lag åt helvete med reinfeldt han är ju urbota dum i *********

Fredrik du kommer att gå till historien som sveriges mest HATADE stadsminister det känns väl bra !

Moderaterna? Det var väl Bodström och hans sossekompisar som drog igång hela den här härvan när S satt vid makten?
Jänkarna tryckte på att vi skylle lyssna av all internettrafik från Ryssland som går via vårat nät, Jättebra tyckte Bodström och c.o.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Eller så väljer man att rösta på ett parti som har lite andra ideologier i dessa sakfrågor och inte bara efter hur skatten ska fördelas, vilket är det 95% av de giriga svenskarna bryr sig om.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Här är dem som inte röstade nej till förslaget. Skicka e-mail till dem och berätta vad ni tycker om det (några namn kan saknas, tog listan från Expressen; http://www.expressen.se/nyheter/1.1203802/de-sa-ja-till-att-s... ).

jan.andersson@riksdagen.se, sven.bergstrom@riksdagen.se, ulrika.carlsson@riksdagen.se, staffan.danielsson@riksdagen.se, lars-ivar.ericson@riksdagen.se, erik.a.eriksson@riksdagen.se, fredrick.federley@riksdagen.se, annie.johansson@riksdagen.se, jorgen.johansson@riksdagen.se, kenneth.johansson@riksdagen.se, maria.kornevik.jakobsson@riksdagen.se, sofia.larsen@riksdagen.se, lennart.levi@riksdagen.se, per.lodenius@riksdagen.se, kerstin.lundgren@riksdagen.se, karin.nilsson@riksdagen.se, lennart.pettersson@riksdagen.se, annika.qarlsson@riksdagen.se, ake.sandstrom@riksdagen.se, eva.selin-lindgren@riksdagen.se, birgitta.sellen@riksdagen.se, solveig.ternstrom@riksdagen.se, mildred.thulin@riksdagen.se, roger.tiefensee@riksdagen.se, stefan.tornberg@riksdagen.se, claes.vasterteg@riksdagen.se, solveig.zander@riksdagen.se, anders.akesson@riksdagen.se, per.asling@riksdagen.se, tina.acketoft@riksdagen.se, gunnar.andren@riksdagen.se, hans.backman@riksdagen.se, agneta.berliner@riksdagen.se, anita.broden@riksdagen.se, jan.ertsborn@riksdagen.se, eva.flyborg@riksdagen.se, karin.granbom@riksdagen.se, liselott.hagberg@riksdagen.se, carl.b.hamilton@riksdagen.se,

solveig.hellquist@riksdagen.se, tobias.krantz@riksdagen.se, nina.larsson@riksdagen.se, maria.lundqvist.bromster@riksdagen.se, fredrik.malm@riksdagen.se, ulf.nilsson@riksdagen.se, christer.nylander@riksdagen.se, johan.pehrson@riksdagen.se, karin.pilsater@riksdagen.se, mauricio.rojas@riksdagen.se, lars.tysklind@riksdagen.se, barbro.westerholm@riksdagen.se, allan.widman@riksdagen.se, cecilia.wigstrom@riksdagen.se, cecilia.wikstrom@riksdagen.se, christer.winback@riksdagen.se, yvonne.andersson@riksdagen.se, otto.von.arnold@riksdagen.se, stefan.attefall@riksdagen.se, kjell.eldensjo@riksdagen.se, annelie.enochson@riksdagen.se, holger.gustafsson@riksdagen.se, lars.gustafsson@riksdagen.se, emma.henriksson@riksdagen.se, eva.johnsson@riksdagen.se, dan.kihlstrom@riksdagen.se, lars.linden@riksdagen.se, else-marie.lindgren@riksdagen.se, mikael.oscarsson@riksdagen.se, irene.oskarsson@riksdagen.se, sven.gunnar.persson@riksdagen.se, desiree.pethrus.engstrom@riksdagen.se, chatrine.palsson.ahlgren@riksdagen.se, rosita.runegrund@riksdagen.se, lennart.sacredeus@riksdagen.se, alf.svensson@riksdagen.se, ingvar.svensson@riksdagen.se,

gunilla.tjernberg@riksdagen.se, ingemar.vanerlov@riksdagen.se, jan.r.andersson@riksdagen.se, magdalena.w.andersson@riksdagen.se, staffan.anger@riksdagen.se, staffan.appelros@riksdagen.se, sofia.arkelsten@riksdagen.se, lena.asplund@riksdagen.se, anti.avsan@riksdagen.se, gunnar.axen@riksdagen.se, eva.bengtson.skogsberg@riksdagen.se, finn.bengtsson@riksdagen.se, ulf.berg@riksdagen.se, sten.bergheden@riksdagen.se, anna.bergkvist@riksdagen.se, per.bill@riksdagen.se, gustav.blix@riksdagen.se, helena.bouveng@riksdagen.se, anne.marie.broden@riksdagen.se, katarina.brannstrom@riksdagen.se, mikael.cederbratt@riksdagen.se, margareta.cederfelt@riksdagen.se, lars.elinderson@riksdagen.se, annicka.engblom@riksdagen.se, hillevi.engstrom@riksdagen.se, karin.enstrom@riksdagen.se, jan.ericson@riksdagen.se, mahmood.fahmi@riksdagen.se, patrik.forslund@riksdagen.se, inge.garstedt@riksdagen.se, mats.gerdau@riksdagen.se, lisbeth.gronfeldt.bergman@riksdagen.se, rolf.gunnarsson@riksdagen.se, walburga.habsburg.douglas@riksdagen.se, bjorn.hamilton@riksdagen.se, ann-charlotte.hammar.johnsson@riksdagen.se, krister.hammarbergh@riksdagen.se, anders.hansson@riksdagen.se, lennart.hedquist@riksdagen.se, lars.hjalmered@riksdagen.se,

christian.holm@riksdagen.se, isabella.jernbeck@riksdagen.se, bengt-anders.johansson@riksdagen.se, mats.johansson@riksdagen.se, jeppe.johnsson@riksdagen.se, christine.jonsson@riksdagen.se, ulrika.karlsson@riksdagen.se, reza.khelili@riksdagen.se, marianne.kierkemann@riksdagen.se, anna.kinberg.batra@riksdagen.se, bertil.kjellberg@riksdagen.se, margareta.b.kjellin@riksdagen.se, anna.konig.jerlmyr@riksdagen.se, olof.lavesson@riksdagen.se, bjorn.leivik@riksdagen.se, goran.lennmarker@riksdagen.se, anna.lilliehook@riksdagen.se, goran.lindblad@riksdagen.se, lars.lindblad@riksdagen.se, ulla.lofgren@riksdagen.se, malin.lofsjogard@riksdagen.se, cecilia.magnusson@riksdagen.se, betty.malmberg@riksdagen.se, goran.montan@riksdagen.se, mats.g.nilsson@riksdagen.se

Och skicka ett tack till camilla.lindberg@riksdagen.se för att hon som enda person röstade nej.
http://www.idg.se/2.1085/1.168911

Permalänk

Till er som inte ser farorna med sådan här typ av övervakning: Vågar ni lita på alla framtida makthavare i detta land?
Självklart är inte tanken med denna lag att den ska missbrukas, men ger man den här möjligheten till missbruk är iallafall jag säker på att någon, någon gång, tar chansen.

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem

Sjukt, vart är Sverige på väg? Måste följa i storebror USA´s fotsteg.

Visa signatur

Håll isär spel o datorvärlden från Verkligheten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Inte en krona? Det kommer kosta en hel förmegenhet att dra igång detta, datorn de ska köpa in är den femte (har jag för mig) bästa i världen och tro mig den kommer helt klart kosta mycket pengar, pengar som kommer tas från vår budget. De har själva sagt att om de skulle övervaka vad varenda svensk gör skulle vår budget gå åt på bra någon dag så mycket information måste filitreras...

Hade du läst hela min post så hade du förstått....

Citat:

*obs halvoseriöst avsnitt*

Visa signatur

Systemet: E8500 @ 3990MHz • 9800GTX 512MB @ 780MHz • 8 GB XMS2 Xtreme DDR2 PC6400 • GA-P35-DS4 • 2 * X25 120GB SSD + 2 * 2TB + 2 * 750GB HD • Antech P182 • TRUE • Corsair HX 520W • BenQ FP241W + Dell P1911 • W7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prolund
Sjukt, vart är Sverige på väg? Måste följa i storebror USA´s fotsteg.

Så sant, och man kan även se det i andra sammanhang..

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk

Det är ett faktum att makt skapar makt, när de ser hur lätt det är att genomdriva lagar som denna så kommer nästa lag vara ätter värre och om ingen bryr sig då så ska vi vara glada om vi ens får lov att tänka fritt. De säger att man ska lära av historien men efterföljs det?

Visa signatur

Jack of all trades