Permalänk
Medlem

Det jag fick i 3 ex var kreditavtalet, som du sa, en egen kopia, ett till Zepto o ett till GE Bank.

Ser att jag skrivit lite luddigt.. förlåt:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Det jag fick i 3 ex var kreditavtalet, som du sa, en egen kopia, ett till Zepto o ett till GE Bank.

Ser att jag skrivit lite luddigt.. förlåt:)

Nu känns det ännu knepigare, jag mottog bara 2 ex av kreditavtalet, ett som skulle till GE och ett till mig, inget till Zepto alltså.

Vaf*n va virrigt, har dom ingen gemensam bestämmelse för hur de hanterar det här? Vilken var din säljare/Personen som skickade ut papperen? Skicka i PM om du inte vill posta namn öppet.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Kan man leva på Noxens tangentbord när det kommer till hardcore gaming?
Eller hardcore & hardcore, låt oss säga gaming bara?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

bOOred-du har PM

Ortmon - jag tror inte det finns nån som kan svara på det då Noxen är en helt ny modell från Zepto med en ny leverantör som jag förstått det.
Ännu har ingen fått Nox i sin ägo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Fyfan, det kan inte stämma att mythosen kommer komma den 29.. Jag pratade med zepto i tidags då sa de att de skulle skicka dem i slutet av nästa vecka:.:

Okej. Jag ringde dem i fredags den 8/8.
Men oberservera att 29/8 bara gällde min beställning, för att den var med tillvalet av högupplöst skärm som jag förstod det.

Kan inte nån mer ringa och kika lite? Jag kanske fattade fel, men har man beställt vanlig mythos kan man säkert få dem tidigare. Kolla gärna när de högupplösta beräknas komma in också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clx

Kan inte nån mer ringa och kika lite? Jag kanske fattade fel, men har man beställt vanlig mythos kan man säkert få dem tidigare. Kolla gärna när de högupplösta beräknas komma in också

Jag har valt den högupplösta.. blää och fy!

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Sådär, eftersom jag valde "betalning vid leverans" stannade jag till vid en bankomat idag och gjorde ett par uttag. Kändes rätt läskigt att knalla med 13k gömt i fickan på väg ut till bilen men jag klarade mig helskinnad.

Rätt underligt att det var billigare att betala kontant vid leverans än vad det var att förbetala med VISA-kort, men men. Känns iallafall tryggt att inte lämna ifrån sig pengarna förrän datorn kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Sådär, eftersom jag valde "betalning vid leverans" stannade jag till vid en bankomat idag och gjorde ett par uttag. Kändes rätt läskigt att knalla med 13k gömt i fickan på väg ut till bilen men jag klarade mig helskinnad.

Rätt underligt att det var billigare att betala kontant vid leverans än vad det var att förbetala med VISA-kort, men men. Känns iallafall tryggt att inte lämna ifrån sig pengarna förrän datorn kommer.

Håller med dig totalt. Betalning vid leverans är det enda rätta alternativet. Speciellt när man inte köpt hos företaget tidigare. Och JA det var läskigt och oroligt haha. Själv knallade jag tillbaka till bilen med 14k i innerfickan
Jag var totalt paranoid.

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

lol, jag är rätt säker på att ups tar visa vid dörren

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
lol, jag är rätt säker på att ups tar visa vid dörren

När min kompis beställde en Znote 6224W från Zepto för ett par månader sedan tog UPS endast emot kontanter. Knasigt men sant.

Permalänk
Medlem

i finland sköter UPS så att man skickar in pengarna sen leverar de, ingen aning om sverige dock kan väl också ha att göra om man bor i en stor stad lr sånt

Permalänk
Medlem

Skumt att så stort företag inte kan ha en såndär bärbar dosa man drar kortet i, särskilt när det handlar om stora summor pengar. Glassbilen tar kort för mina 100 kronors inköp!

Zepto kanske skulle vända sig till Hemglass för att få sina datorer levererade istället

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Någon som tror att Zepto hör av sig redan imorgon (Måndag) ? Eller kommer det vara tyst Måndag, Tisdag, och på Onsdag blire The Big Bang ?
Jag frågar inte vad som kommer hända jag frågar vad ni TROR kommer hända. Man är ju lite ivrig nu som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad som kommer hända är att Annas Pepparkakor i Tyresö kommer få en väldigt stor order på apelsinpepparkakor imorgon kl 14 om min Nox inte är här.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

enligt emailet som jag fick i fredags verkade det nog inte som att några blivit iväg skickade ännu, men i början av denna vecka skulle dom börja skickas ut, så får du din imorgon ska du nog ha en otrolig tur

Permalänk
Medlem

Frågan är om UPS kommer kunna hantera alla förbeställningar som ska iväg på samma gång. Det kommer säkert gå åt ett antal lastbilar till det.

Tagg: Så du kör på pepparkakor med apelsinsmak? Själv kör jag mestadels 'orginal'-varianten med lite Bravo Apelsinjuice till. Det går åt kan jag lova.

Permalänk
Medlem

Ringer imorgon vid öppningstid och kräver att min dator kommer fram innan 14, eller så kommer de få brev med apelsinpepparkakor varje dag på posten de kommande 12 åren........ det där lät så mycket bättre i mitt huvud

Kom igen, kreativa förslag på hur jag kan hota att straffa zepto med mina pepparkakor så de levererar snabbare.

Kan säga att jag söker upp killen som svarar och tvångsmatar honom med 5000 pepparkakor tills han spricker!

Genmah: låter mumsigt, en personlig favorit är mjölk till pepparkakorna. Apelsinvalet var mest spontant, alla sortens pepparkakor går åt här hemma

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

frågar du mig så tar jag hellre emot en dator som blivit testat så den fungerar till 100% istället för att de skickar iväg en en dator som de tror fungerar men ändå inte gör det

Att skicka en dator på reparation skulle säkert ta flera veckor, under den tiden lär du ha dött av för mycket kakor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
frågar du mig så tar jag hellre emot en dator som blivit testat så den fungerar till 100% istället för att de skickar iväg en en dator som de tror fungerar men ändå inte gör det

Att skicka en dator på reparation skulle säkert ta flera veckor, under den tiden lär du ha dött av för mycket kakor

Meeeen, jag gör ju redan mitt bästa för att uppehålla mitt brinnande missnöje för Zepto, måste du komma och försöka vinna över mig med din lysande logik?

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Meeeen, jag gör ju redan mitt bästa för att uppehålla mitt brinnande missnöje för Zepto, måste du komma och försöka vinna över mig med din lysande logik?

Tss, du vet själv att ditt missnöje ändå kommer försvinna så fort du sitter med din Nox i knäet.

Permalänk
Medlem

Snackade nyss med Zepto.
Min order blev bekräftad den 23:e juli och enligt den jag pratade med var den med i den "andra sändningen" som har kommit in och skulle gå ut till kunderna denna vecka.

Permalänk
Medlem

Börjar likna detta...

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.115321

Zepto skärpning!

Permalänk
Medlem

Jag håller med er som beställt om att ordern ska dyka upp i tid och när man väntar ivrigt så går tiden långsammare. Dock är extra väntetid något som verkar ingå, efter att ha läst i fler trådar om detta "fenomen", när man köper dator från både Dell & Zepto... Håll ut! Jag längtar efter testresultat, intryck och tankar!

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Snackade nyss med Zepto.
Min order blev bekräftad den 23:e juli och enligt den jag pratade med var den med i den "andra sändningen" som har kommit in och skulle gå ut till kunderna denna vecka.

Jahopp.. Då kan man ju undra när den "första sändningen" skickas ut -.-
Man behöver inte ens ringa och fråga för man får endå svaret: Denna vecka!=D

-När?
-Denna vecka!=D
-När?
-Denna vecka!=D
-Ja men NÄR?!
-Denna vecka!=D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Snackade nyss med Zepto.

Inte för att vara sådan, men det där låter som riktigt jävla försäljarskarvande.

Sevi som beställde i Juni har inte fått sin dator än så när fan skulle "första" försändningen gått ut?

Okej att de har problem, men att rakt upp och ner ljuga för att mörka deras kassa förmåga att hålla datum är lågt tycker jag.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Snackade nyss med Zepto.

Det låter lovande. "18/7" står det på min faktura, så får hoppas på att min dator finns med i den laddningen också.

Permalänk
Medlem

Måndag... Jag beställde också min i Juni, har inte hört ett ord från zepto sen de sa att den skulle skickas den 24e...

Tråkigt nog var jag dum nog att förskottsbetala, tror ni jag lyckas få tillbaks mina pengar om jag tröttnar på att vänta? Har inte så mycket förtroende för de där typerna, så man vågar ju inte meddela dem att jag avbeställer sen sticka och köpa en laptop nån annanstans. Slutar kanske med 2 laptops, eller att jag sitter med en laptop men 2 laptops mindre i plånboken.

Permalänk
Medlem

Jag har ändrat på min order och fick pengar tillbaka på mitt konto inom 2-3 dagar.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

veracity, detta borde vara veckan då de flesta som förbeställt får sina laptops jag har ännu fullt förtroende, som sagt, det är förbeställningar vi gjort, finns många personer som beställt nya centrino2 laptops och ännu inte fått sina..

Det enda som zepto skulle kunnat göra annorlunda är att inte gett något datum, vilket också skulle resulterat i att vi skulle väntat lika länge och kanske t.om. varit ännu bittrare för att vi inte fått något datum alls

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att han nämnde något om komponenter som var slut som kom först i andra sändningen. Kanske därför både första och andra sändningen kommer gå ut samtidigt?
Enligt killen på ktj så skulle jag ha den dagen efter de skickar den om UPS kan boka utkörningstid.