Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Fy fan vad jag mår illa när jag läser vad vissa av er skriver.

Varför i hela helvetet skall ni skita ner en tråd om en människa som dött. Oavsätt vem det är?

tekwar om vi säger att din hund dör (vet inte om du har någon men låtsas isf). Då har det inget värde alls för oss. Men jag kan på riktigt tycka det är tråkigt för din skull. Jag skulle aldrig få för mig att säga att den hundrasen ser ut som en golvmopp i det sammanhanget!

Jag är/var absolut inget stort fan, men det går inte att missa allt bra han gjort. Dessutom dog han väldigt hastigt borde varit med oss i en 10-20 år till.

R.I.P

Jag kanske är kallhjärtad och hård, men det är den jag är...alla ska vi dö någongång...det är så jag ser det.

Jag hade inte brytt mig om du sagt att hunden sett ut som en golvmopp, hade nog hållt med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mannequin
Tekwar attackerar inte Michael Jackson som väsen, utan snarare detta mediala uppbåd kring hans resa till de sälla jaktmarkerna.

BINGO!

Jag gillade inte honom eller hans musik, visst ett par tre låtar men inte mer.
Det finns andra storheter som dött rätt nyligen och de har bara fått en liten sketen spalt.

Farrah Fawcett och Karl Malden t ex, var de mindre värda?(Dagens ungdom kanske inte känner till dem?)
Farrah dog av cancer och Karl av naturliga skäl(97 år)...varför inte mer om dem?

En annan storhet som dött är ju Stan Winston, mästaren av effekter...Jurrasic park, terminatorfilmerna, Aliens mfl...han fick inte många rader i svensk media.

Som Sumitomo sa: Money money money.

It´s all about the Benjamins!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Fast läste i tidningen att fans tagit sina liv, så stor var han väl inte så att när ens idol dör så måste man ta livet?

Där har ju några som är värda dagens Darwin Award.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
MJ är den största artist genom tiderna, större än Elvis, större än Hendrix och alla andra, dumt att påstå något annat. Han har gjort så jävla mycket ändå sedan han var ca 5 år gammal eller något, ett jävla geni var han. Kan också säga att jag inte lyssnar särskilt mycket på MJ, J5 är grymma dock, och jag bryr mig inte särskilt mycket om hans död men att ifrågasätta hur stor han var är dumt. Du kan väl annars säga någon större om du inte håller med, och gäller alla andra med.

Åhnä, inte var han större än Hendrix!
Där hade ni ett geni, INGEN kan spela gura som han, och han gjorde det hög som en skyskrapa.

Bara för att man lyckas kränga en miljon ex av en LP med hjälp av en video gör en inte störst, bara bra på PR.

Elvis lever ju, han har bara blivit så stor att han inte kommer upp ur källaren på Grace Land.

Edit: Lade till en massa.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Så det är rimligt att man tar sitt liv när en artist går och dör, för att han var störst, eller vad är det du försöker få fram?

Folk tog väl förfan livet när Dumbledore dog så varför skulle det inte finnas psykfall som gör det för MJ då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar

Åhnä, inte var han större än Hendrix!
Där hade ni ett geni, INGEN kan spela gura som han, och han gjorde det hög som en skyskrapa.

Bara för att man lyckas kränga en miljon ex av en LP med hjälp av en video gör en inte störst, bara bra på PR.

Elvis lever ju, han har bara blivit så stor att han inte kommer upp ur källaren på Grace Land.

Edit: Lade till en massa.

Jo, jag gillar också Hendrix mer än MJ men bara för det blir han inte större än MJ. Alla vet vem MJ är, alla vet vem Elvis är, men en random 15 årig tjej på stan vet knappt vem Hendrix är.

EDIT: Överreagerade kanske på MJs storhet men alla ifrågasätter det så jävla mycket, han var störst även om jag inte lyssnar på honom kan jag ändå fatta det. Och inte bryr jag mig om hans död.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Fast läste i tidningen att fans tagit sina liv, så stor var han väl inte så att när ens idol dör så måste man ta livet?

Skrattade rakt ut när jag läste om detta på löpsedlarna, M.J har som musiker varit död i snart 10 år? Ganska pinsamt att ta självmord nu bara för att han har dött.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag gillar också Hendrix mer än MJ men bara för det blir han inte större än MJ. Alla vet vem MJ är, alla vet vem Elvis är, men en random 15 årig tjej på stan vet knappt vem Hendrix är.

hmm, i disagree, Hendix var sjukt innovativ. Han har inspirerat så många olika genrer, musiker och gitarrister. Vad har MJ lämnat till sina fellow pop artists? Moonwalk :P? Btw jag hoppas verkligen 15 åriga random tjej vet vem hendrix är!

P.S en tanke, kanske har MJ "storhet" en del att göra med hans kontroversiella rykte? Jag och större delen (tror jag) av dom jag känner lyssnade aldrig på hans musik mer än någon gång lite passivt, men kanske visste och vet vi precis vem han är mycket pga hans kontroversiella närvaro medierna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
hmm, i disagree, Hendix var sjukt innovativ. Han har inspirerat så många olika genrer, musiker och gitarrister. Vad har MJ lämnat till sina fellow pop artists? Moonwalk :P? Btw jag hoppas verkligen 15 åriga random tjej vet vem hendrix är!

P.S en tanke, kanske har MJ "storhet" en del att göra med hans kontroversiella rykte? Jag och större delen (tror jag) av dom jag känner lyssnade aldrig på hans musik mer än någon gång lite passivt, men kanske visste och vet vi precis vem han är mycket pga hans kontroversiella närvaro medierna?

Är ganska trött och så men fler har ju hört MJ än Hendrix. Elvis som varit död ett bra tag känner fler till än Hendrix dessutom. Men klart som du säger så har ju hans våldtäkter etc vållat en del uppmärksamhet men MJ har ju gjort jävligt mycket från J5 till singelkarriären och moonwalken har säkert gett lite. Ang. Hendrix och random tjejer fråga någon i din släkt eller så om dem känner till honom.

Är trött som fan så lite dåligt inlägg.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

Permalänk

Jag är 14 snart 15 och har lyssnat mycket mer på JH än på MJ, däremot är MJ mycket mer känd. Anledningen är rätt uppenbar MJ var kreativ och kunde dansa, skapade musik som folk lyssnade på då (iaf mer mainstream än JH). Dessutom var han först med att sätta musikvideos i fokus (se thriller),

Men enligt mig var det dansen som är bäst med MJ medans han bara skapade max 10 riktigt bra låtar

Permalänk
Medlem

Elvis och Hendrix må vara stora på sina tider "ganska lokalt" Men i stort sett alla vet ju vem MJ är och har lyssnat på hans låtar.

Drar du till någon random håla i Asien och frågar de vem hendrix eller elvis är så lär de rycka på axlarna samma sak i Africa, sydamerika.

Frågar man dock vem MJ är så vet i stortsett alla även folk i uländer.

Så ja MJ är större än de 2.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Men i stort sett alla vet ju vem MJ är och har lyssnat på hans låtar.

Har hört kanske 3-4 låtar av honom under mitt 14-åriga liv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Är ganska trött och så men fler har ju hört MJ än Hendrix. Elvis som varit död ett bra tag känner fler till än Hendrix dessutom. Men klart som du säger så har ju hans våldtäkter etc vållat en del uppmärksamhet men MJ har ju gjort jävligt mycket från J5 till singelkarriären och moonwalken har säkert gett lite. Ang. Hendrix och random tjejer fråga någon i din släkt eller så om dem känner till honom.

Är trött som fan så lite dåligt inlägg.

Jimi Hendrix dog många år före Elvis Presley.

Hela diskussionen om vem som är "störst" är ju dock dödfödd, jag tror också att det är fler människor på jorden som har hört talas om Michael Jackson än det är som känner till Elvis eller Hendrix, men samtidigt finns det ju minst lika många som känner till t ex McDonald's..

MJ är ett enormt internationellt varumärke, de har varit mycket framgångsrika med att marknadsföra honom och däremd har han också blivit väldigt känd - det betyder inte per automatik att han är den mest begåvade eller mest innovativa musikern som någonsin har levat, på samma sätt som Big Mac inte är den nyttigaste och godaste maten som går att äta.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=WzXTFP5SeIs

Stämmer detta, vilket jag själv är övertygad om, har alltid varit, så hoppas jag dom mår riktigt dåligt idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jimi Hendrix dog många år före Elvis Presley.

Aa, skrev lite fel ser jag men man förstår nog vad jag menar.

Visa signatur

Permalänk

10 poäng till tekwar för hans skrivningar.

Dessutom, till er som börjat tjabba om att MJ skulle varit den största artisten genom tiderna...

Alla vet vem Jesus var.

Inte fan bryr sig folk om att han är död?

Permalänk
Medlem

För att sammanfatta tråden;

Mediahype kring MJ's död = Negativt
MJ som artist = Positivt

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164

Dessutom, till er som börjat tjabba om att MJ skulle varit den största artisten genom tiderna...

Alla vet vem Jesus var.

Jesus är inte död enligt de som bryr sig...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jesus är inte död enligt de som bryr sig...

Det beror på hur man ser det. Rent fysiskt sett är han död för alla(i alla fall dom kristna jag träffat). Såvitt jag vet har ingen nämnt något om att MJ's ''själ'' skulle ha dött...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164

Alla vet vem Jesus var.

De kristna antar jag bryr sig om jesus död.
Mihchael jackson var en stor och känd artist, finns inte många som varit lika kända som han,när en så känd persson går bort är det väl självklart att folk bryr sig?

Såg begravningen på tv4 innan.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=3lVUvOLdg50

Blir intressant när sanningen kommer fram, för det kommer den att göra tids nog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
De kristna antar jag bryr sig om jesus död.
Mihchael jackson var en stor och känd artist, finns inte många som varit lika kända som han,när en så känd persson går bort är det väl självklart att folk bryr sig?

Såg begravningen på tv4 innan.

Jag har väl inte sagt att folk inte ska bry sig? I så fall har ni missuppfattat det jag försöker få fram här. Det jag försöker säga är att MJ inte var den största artisten genom tiderna, för det finns alltid någon som är bättre. Alla vet vem Jesus var, men han var inte ''bäst'' på något(i alla fall inte något som musik eller liknande).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Fin hyllning @ Sergels Torg

http://www.youtube.com/watch?v=V3dh0HcnBnw

Kändes inte riktigt lyckat... alla på plattan borde va med, det var för många som stod i vägen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Kändes inte riktigt lyckat... alla på plattan borde va med, det var för många som stod i vägen.

Meningen var att det skulle se spontant ut, då kan man inte spärra av hela torget utan får räkna med en del sepåare.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Hörde lite kort på radion idag att MJ kanske blev mördad.. skratta lite för mig själv. Höll på parkera bilen så jag hörde inte mer än så.

Permalänk
Medlem

han dog av alla preparat han tog.. inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

Sitter här nu och pumpar med lite MJ musik, vilken artist... helt underbara låtar.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Nu skriver dom mera om ett ''gift'' som ska ha dödat honom... Undra vem det var?:O

Permalänk

läkaren

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

var bara en tidsfråga innan han skulle trilla av pinn så mkt skit som han preppade sin svartvita kropp med. Har aldrig fattat hysterin kring den muppen alls: helt värdelös på alla sätt. och pedofil!

Permalänk

så låt han sova. likaså tråden.. jobbig jävel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Alla som går emot Michael hela jävla tiden. Han var fan ingen pedofil. Han är kung, och kommer alltid att förbli det. Ni som snackar skit hela tiden, dra åt helvete.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zithos
Alla som går emot Michael hela jävla tiden. Han var fan ingen pedofil. Han är kung, och kommer alltid att förbli det. Ni som snackar skit hela tiden, dra åt helvete.

Jag förstår att det är upprörande att läsa allt dåligt som skrivs om någon man ser upp till men försök att inte sprida din egna ilska ut över andra då det bryter mot reglerna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM