Windows 7 glömmer bort? O_o

Permalänk
Medlem

Windows 7 glömmer bort? O_o

Hejsan, har ett litet problem. Jag har installerat olika program och alla fungerar bra förutom att varje gång jag startar windows verkar denna glömma bort vad jag har sagt åt den.

T.ex. så har jag Steam, och jag har kryssat i "Remember password" men det spelar ingen roll utan rutan kommer upp ändå att jag måste logga in på steam .

uTorrent installationen startar varje gång jag sätter på datorn, den finns inte med i startup filerna och även ifall jag kryssar ur "visa inte det här meddelandet igen" så kommer den igen.

Samma gäller för mitt Soundmax HD Audio program.

Någon som vet varför? Jag har ominstallerat alla tre program och undrar om det kan vara något register fel?

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem

Programmet kanske fortfarande inte är helt kompitabla med Windows 7 ännu. Prova att lägga om EXE-filerna så att de alltid ska startas i Windows Vista eller Windows XP-läge.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Fast för mig komemr Steam ihåg mitt lösen och uTorrent startar inte automatiskt heller så det måste bero på nåt annat...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Steam och utorrent är helt komplatibla så det är inte det som krånglar.
Men vad som krånglar var knepigt, nått med behörigheter/rättigheter på kontot kan man misstänka kanske

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Stäng av UAC helt och hållet, det kanske hjälper (som ggustavsson föreslog)

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig