Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

CS 1.6 : 75 fps ingame

Har uppstått ett problem efter att jag installerade Windows7.
Med nedanstående inställningar kunde jag innan w7 installationen uppnå 100fps ingame i CS, nu är den låst på 75.

- 75hz på skärmen
- v-sync = off
- fps_max 101

Undrar om det finns någon med liknande problem eller som vet varför det har blivit såhär. Vore ytterst tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Avstängd

Kolla i inställningar för grafikkortets drivrutin. VSYNC: Alway off.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kolla i inställningar för grafikkortets drivrutin. VSYNC: Alway off.

Har det inställt redan..

Permalänk
Medlem

Det e ju ingen skillnad på 75 - 100 direkt?
Och om den ligger stabilt på 75 e det ju inga problem.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Har du nVidia kort?

Högerklicka på skrivbordet -> NVIDIA Control Panel -> Manage 3D settings -> Global Settings -> scrolla ner till Vertical Sync -> Force off.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saber
Det e ju ingen skillnad på 75 - 100 direkt?
Och om den ligger stabilt på 75 e det ju inga problem.

Det är CS 1.6 han snackar om, spelet där verkligen ALLA märker skillnad på 1 ynka fps. Haha, ironi.

Permalänk
Medlem

Om du redan har vsync off > sätt på vsync och stäng sedan av det. Det buggar sig ibland.

Annars kolla "max_fps" i consolen. Men jag gissar på att det förstnämnda åtgärdar problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
Om du redan har vsync off > sätt på vsync och stäng sedan av det. Det buggar sig ibland.

Annars kolla "max_fps" i consolen. Men jag gissar på att det förstnämnda åtgärdar problemet.

Jag har V-sync avstängt redan och har prövat att sätta på och stänga av ett par gånger utan resultat.

Permalänk
Medlem

Ni som tipsar om att slå av vsync, är ni medvetna om att han precis skrivit att han gjort detta utan resultat?
Om ni vill komma med bättre tips än så är ni gärna välkomna men att upprepa saker han redan gjort och sagt i tråden hjälper inte det minsta.

Själv antar jag att det har med Windows 7 att göra, då han sagt att han haft högre fps i windows xp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du ens en skärm som är mer än 60hz? Värdelöst annars.

Permalänk

Gå in på Steam Sen På my games, sen högerklickar du på "counterstrike" sen klicka på "properties" sen "set launch options" sen skriver du "-freq 100"

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem

Även om datorn är kapable att håla 100fps så kan väll skärmen i sig bara vissa 75Hz/bildrutor.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marosfalvi
Gå in på Steam Sen På my games, sen högerklickar du på "counterstrike" sen klicka på "properties" sen "set launch options" sen skriver du "-freq 100"

Jag har en TFT skärm som bara klarar 75hz... suck...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Har du ens en skärm som är mer än 60hz? Värdelöst annars.

Ja den klarar upp till 75.... Annars hade jag ej kört med det....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Har du ens en skärm som är mer än 60hz? Värdelöst annars.

Man märker skillnad på 60-75 och 100 fps ifall man har spelat med 100 fps mer än tio minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Även om datorn är kapable att håla 100fps så kan väll skärmen i sig bara vissa 75Hz/bildrutor.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6262...

En tråd med info angående varför 100fps i CS är viktigt, massa annat skoj med där också:P

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Kryssa ur "Dölj lägen som den här bildskärmen inte kan visa" under inställningarna för skärmen. Så ska det nog funka bra...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."