Permalänk
Medlem

Roligaste måste ju ändå vara att killen som har så grym koll tänker fullkommligt spräng kingpins världsrekord i småbitar i vantage, med omoddade sylar, ska jag lägga in en bild på hans rigg oxå för lite perspektiv?

Permalänk
Medlem

Rekord i vanlig burk utan massa vattenkylning är mitt mål.

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Roligaste måste ju ändå vara att killen som har så grym koll tänker fullkommligt spräng kingpins världsrekord i småbitar i vantage, med omoddade sylar, ska jag lägga in en bild på hans rigg oxå för lite perspektiv?

pics plx

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk

Kom igen nu lite uppdatering!

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

Håller med de andra, inte det minsa avis. Men vafan tänker du med. Ska du bygga ett skrytbygge o få bra poäng på vantage borde du ju fatta att lagt 5k på ett vattenkylnings system hade gjort mer nytta än att lägga en jävla massa pengar på dyra delar som inte kommer palla med dina drömmar pga värmen.

Och förresten vet inget om Antec lådorna men skulle tro att det säkert är förborrade hål bakom 200mm fläkten för både 1 120mm o kanske 2 120mm fläktar. Så du kunnat sätta din siberian där eller h50. Så blåser de 2 bakre fläktarna ut luft isället om det skulle behövas.

o ja lägga 40lax o skita i en ordentlig hd. Köp kingstons ssd v+ eller intels. Eller iallafall 2 raptors i raid 0 så borde du känna lite skillnad på laddningstiderna.

Swec har många duktiga datanördar som lever för denna sidan och datorer. Fråga här innan du beställer något så kan säkert många komma med vettiga förslag.

Permalänk
Medlem

tycker att du gjorde det bra tillslut, du fick 8p från mig men ändrar såklart om du fixar ännu fetare grejer.

Permalänk
Medlem

Jag har Raptor jag har SCSI HD på 15000RPM, kommer inte använda dessa.

Det blir 2X80 SSD Raid 0 intel antagligen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash

Bra att du tar SSD (y)

Mindre bra att du försöker slå rekord utan riktig vattenkylning, vad är meningen med det? Som en annan skrev kommer dina komponenter inte palla att överklockas utan rejäl kylning, och det är ju det man gör när man försöker slå rekord, pressa komponenterna till max. Vad vill du ha ut av detta bygget egentligen? Ha en bra och prisvärd prestandadator, eller bara ha poäng i Vantage 3dmark? Isåfall om du enbart satsar på rekord har du prioriterat fel, sedan om du vill ha en prestandadator, har du även här prioriterat fel. Varför ka du inte erkänna att du klantade dig, och att du bevisligen inte har de kunskaperna om datorer och komponenter som du vill påvisa?

Om du vill göra någon som hellst reklam för din expertis gällande datorbyggen, råder jag att du tar bort ditt galleri, så inte dina kunder kan de hur labil du är.

Sen att du kan montera ihop en dator på 1 timme bevisar inget. Som en annan också sa finns det något som heter kabeldragning....något som du heller inte lyckats med i ditt system.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Fragdeath.... jag skulle vilja att du la upp ett galleri, på din schyssta rigg.

Det blir nog svårt. Datorn vibrerar så mycket att jag inte lyckats få någon skärpa med någon kamera överhuvudtaget. Jag testade även att SLi-koppla två st. EOS-1Ds Mark III men inte ens då gick det att få till en bra bild, det blev bara suddigt och jävligt. Stänga av datorn är inget alternativ heller för slocknar pumparna så fryser den heliga blandsaften till is och då går mina platina-belagda slangar troligtvis sönder.

Tackar dock för komplimangen!

=/

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

intressant detta ju
Har man inte det i huvudet så får man ha det i plånboken.

Om han nu har koll på saker och ting, då borde ju inte dessa fel uppkomma?
lika så knäcka ett rekord utan bra kylning.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Det blir bra med intel 2x80 SSD i raid 0. Har du beställt det än? Vilken skärm kommer du att köpa (nyfiken). Vi vill se lite mer bilder snart.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

mrflash säger: jag behöver hjälp av er nu, välj mej hitta en ny låda.

Ok här har du en bra låda: Corsair Obsidian 800D Big Tower.
Där har du utstansade hål för vattenkylning, både för processorn och grafikkorten.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=489882

mrlash säger: Fick 31644 Poäng i 3D Mark Vantage utan att göra Överklockning på GPU'n
Mitt mål är 50000 Poäng nu vet jag inte om dessa sifror duger ?

Möjligtvis om du kör en överklockad i7 975 eller en i7 980X med EVGA X58 Classified 4-Way SLI och 4st Fermi.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Om han ska ha ett nytt chassi tycker jag så ska man ha Corsair Obsidian 800D eller cooler master atcs 840!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k|RAM: Corsair 8gb Vengeance | PSU: Corsair HX650 | MB: P8P67 WS REVOLUTION | GPU: XFX 5870 |Chassi: CM ATCS 840

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 800D Corsair Obsidian 800D Ser bra ut, men den skall jag bygga till nästa burk kanske blir EVGA X58 Classified 4-Way SLI och 4st Fermi.

Är du nöjd med din i7 975 Extreme ?
Har funderingar på köpa en.

Jag har aldrig funderat på vatten kylning tidigare...men kanske man skall börja tänka om, men själva sporten är ju enligt mej att lyckas bra med Luft!

Jag vill bara spela spel i 1200x1600 och allt på max.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Corsair Obsidian 800D Corsair Obsidian 800D Ser bra ut, men den skall jag bygga till nästa burk kanske blir EVGA X58 Classified 4-Way SLI och 4st Fermi.

Är du nöjd med din i7 975 Extreme ?
Har funderingar på köpa en.

Jag har aldrig funderat på vatten kylning tidigare...men kanske man skall börja tänka om, men själva sporten är ju enligt mej att lyckas bra med Luft!

Ja jag är nöjd med min i7 975'a. Men den är absolut inte prisvärd ,om man tänker på förhållandet pris/prestanda. Just nu är en i7 920 DO mest prisvärd, tycker jag. Men den i7 920 försvinner ju snart och kommer att ersättas av i7 930.

Om du kan vänta några månader, så kommer den nya 6-kärniga i7 980X. Den är det kräm i. När det gäller vattenkylning, så den lite effektivare än luft, då vatten leder värme bättre.

När det gäller att spela spel, så finns det flera upplösningar och olika skärm alternativ .Just nu så finns det flera prisvärda 24" skärmar.

Om JAG skulle välja skärm för att få en maximal spelupplevelse, så skulle jag välja en 30" skärm med en upplösning på 2560x1600.

Sen finns ju 24" skärmar med upplösningen 1920x1200 och 1920x1080. Som jag sagt förut, så skulle jag satsa på den här skärmen, om jag hade pengarna.

http://www.dustin.se/pd_5010172670.aspx

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildskärmar/pro...

En sak fattar jag inte, på dustin så tar dom ca: 15000 kr för Dell-skärmen och på Dell så tar man 23586,25 kr. Skilladen är 8586 kr.
Här kommer lite info om i7 980X.

http://www.sweclockers.com/nyhet/10268-gulftown_ar_core_i7_98...

http://www.nordichardware.se/nyhet,17046.html

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath

Vafan? Du måste ju köra 2500x1600 med den datorn!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vafan? Du måste ju köra 2500x1600 med den datorn!

Nej han måste spela med en 120 hz skärm!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Nej han måste spela med en 120 hz skärm!

Nej! tre stycken Eyefinity ftw

Edit: Eller nej 3 stycken 120Hz i 2560*1600 (men det finns väl ej)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Nej! tre stycken Eyefinity ftw

Edit: Eller nej 3 stycken 120Hz i 2560*1600 (men det finns väl ej)

Det finns inte... ÄN! Finns ju LCD/Plasma med 200Hz+ och Full-HD i 40" och uppåt annars, men känns lite overkill att sätta 3st 40" på rad i Eyefinity :D.

Fast tre stycken Dell Ultrasharp U2410 i Eyefinity är väl inte fy skam heller :D.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Det finns inte... ÄN! Finns ju LCD/Plasma med 200Hz+ och Full-HD i 40" och uppåt annars, men känns lite overkill att sätta 3st 40" på rad i Eyefinity :D.

Fast tre stycken Dell Ultrasharp U2410 i Eyefinity är väl inte fy skam heller :D.

Otur att det inte är äkta 200 Hz, utan bara interpolerat! DUMDUM

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Otur att det inte är äkta 200 Hz, utan bara interpolerat! DUMDUM

Har inte läst något om det ;). Såg det snabbt i Media Markt-tidningen för ett tag sedan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Det blir nog svårt. Datorn vibrerar så mycket att jag inte lyckats få någon skärpa med någon kamera överhuvudtaget. Jag testade även att SLi-koppla två st. EOS-1Ds Mark III men inte ens då gick det att få till en bra bild, det blev bara suddigt och jävligt. Stänga av datorn är inget alternativ heller för slocknar pumparna så fryser den heliga blandsaften till is och då går mina platina-belagda slangar troligtvis sönder.

Tackar dock för komplimangen!

=/

Klockrent

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Finns 600hz med, men som sagt BS

Och nää, inte eyefinity...snacka om att förstöra spelupplevelsen(tycker jag) med ramar å skit som delar bilden

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Avstängd
Citat:

men själva sporten är ju enligt mej att lyckas bra med Luft!

Ehe, ändå väljer du att montera ett budgetvattenkylningspaket och inte luftkylning? Hur tänker du......

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Ehe, ändå väljer du att montera ett budgetvattenkylningspaket och inte luftkylning? Hur tänker du......

Ska man gå efter denna tråden så tänker han nog inte alls innan han gör och skriver saker. =0)

Permalänk
Medlem

budgetvattenkylningspaket?
Fläkt fins på denna och den saknar kompressor.
STOR SKILNAD !

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

STOR SKILNAD !

Ehe, det är ett vattenkylningspaket och pump finns ju. Varför skriver du med capslock? Nu snackar vi om sånt "vattenkylning" du har, och sådan som man har reparar kylare, pump, och reservoar a.k.a riktig vattenkylning. Svår att förstå? Det är nog du som inte vet skillnaden på olika komponenter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

STOR SKILNAD !

Där slog du till igen med dina "kunskaper"... Denna tråden är ren humor ju.

Det är budget-vattenkylning, inget annat, definitivt inte luftkylning även om luften kyler ner vattnet. Jag är nöjd med den och behöver inte mer än så. Du däremot har gjort ännu ett dumt köp om du planerat att lyckas komma upp i 50000 poäng i Vantage.

Grattis...

Permalänk
Medlem

Delarna är värda ett bättre chassi.

Du skulle kört på ett evga x58 classified 760 som inte har nf200 chip. För du kommer alltid ligga ett par fps efter de andra moderkorten om de skulle haft samma hårdvara.