Geforce GTX 470 och 480 billigare än väntat

Permalänk
Medlem

flamewar hit och fanboy dit... Om en vecka har vi svart på vitt hur kortet kommer prestera och huruvida det kommer vara prisvärt eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Physx som används i 8 spel. Sedan ~2005.
3DVision som är en gimmick som kommer dö ut och vara en grej för Bio-salonger. (Folk vill inte köpa en 3D Skärm/TV liksom när dom redan har köpt en HD tv!) Tesselation lär knappt användas i några spel förräns ett bra tag. Bra Drivrutiner, kanske det. Mer VRAM som du inte har nån direkt nytta för.

Dessutom tappar man väl stöd för tre skärmar med ett kort (eyefinity)? 22" 1080p skärmar går att få tag på för dryga tusenlappen idag..

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Så, det jag säger är påhitt, att jag inte haft några problem med mitt kort? Och att alla som köpt AMD's kort sedan oktober har haft problem? Okej!

Och jag har hittills inte sett någon här prata prutt om nvidia ;/

Och varför inte svara på det Ratatosk skrev?

Påhitt, nej? Men bara för det är så för dig, gör inte mitt påstående till "prutt" eller mindre fakta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är om det blir 2x GTX470 eller 2x GTX480

GTX480 är 43% dyrare än GTX470, frågan är hur många % snabbare

Äntligen ska mitt Corsair HX1000W få visa vad det går för <3

Den här bilden övertygar mig om att jag ska köpa Nvidia:

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/2004.jpg

Vissa verkar bara kolla på prestanda, gå och köp ett ATI kort då för billig peng och bra FPS i spel..

NVIDIA FTW!

Du verkar lite knäpp så köp 2 st GTX480.
Nej, allvarligt talat så verkar GTX470 betydligt mer prisvärda, om inte prestandaskillnaden mot GTX480 är större än vi tror (10-20%), borde 2st GTX470 SLI räcka och bli över.
Nackdelen är att ditt Corsair 1kW, fortfarande kommer att gå på tomgång, kanske tripple-SLI i framtiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är om det blir 2x GTX470 eller 2x GTX480

GTX480 är 43% dyrare än GTX470, frågan är hur många % snabbare

Äntligen ska mitt Corsair HX1000W få visa vad det går för <3

Den här bilden övertygar mig om att jag ska köpa Nvidia:

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/2004.jpg

Vissa verkar bara kolla på prestanda, gå och köp ett ATI kort då för billig peng och bra FPS i spel..

NVIDIA FTW!

Du fattar att den där bilden är väldigt suspekt? Kolla vad som listas och hur informationen framhävs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du fattar att den där bilden är väldigt suspekt? Kolla vad som listas och hur informationen framhävs.

Även om bilden inte är korrekt, så ser du ändå poängen, du får mer utav Nvidia.. så enkelt är det, om jag köper ett nytt grafikkort för 4000kr+.. som jag kommer ha i 2 år, då köper jag hellre ett som har bättre stöd för framtiden än ett som har sämre..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Du verkar lite knäpp så köp 2 st GTX480.
Nej, allvarligt talat så verkar GTX470 betydligt mer prisvärda, om inte prestandaskillnaden mot GTX480 är större än vi tror (10-20%), borde 2st GTX470 SLI räcka och bli över.
Nackdelen är att ditt Corsair 1kW, fortfarande kommer att gå på tomgång, kanske tripple-SLI i framtiden.

Lika bra att köpa 1000W, än att köpa ett 750 för några hundringar mindre, sen behöva byta när man ska köpa nytt grafikkort..

Tänka på framtiden = smart.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Även om bilden inte är korrekt, så ser du ändå poängen, du får mer utav Nvidia.. så enkelt är det, om jag köper ett nytt grafikkort för 4000kr+.. som jag kommer ha i 2 år, då köper jag hellre ett som har bättre stöd för framtiden än ett som har sämre..

Sant, beror ju helt på vad man vill ha. CUDA är ju ett plus men i övrigt så erbjuder den ju inget extra. Huruvida den är världens snabbaste GPU vet vi inte ännu. Att den är snabbare på Tesselering är vi tillräckligt säkra på. "Interactive Ray Tracing" vet jag personligen inte vad det är och huvuvida AMD's kort kan göra det. PhysX kvittar mer eller mindre.

Men. Multi-Monitor Gaming? Rätt intressant att man slår sig på bröstet och visar att "Vi är de enda som erbjuder detta" och AMD's Eyefinity inte ens nämns. Att Nvidias lösning kräver två kort för tre skärmar och är en mjukvarulösning medans AMD's lösningen klarar minst tre skärmar per kort och sköts via hårdvara var ju inte så relevant uppenbarligen. AMD's kort stödjer ju OpenCL sen ett tag tillbaks med.

Nåväl, dina pengar. Lär inte vara ett dumt köp, speciellt om du tänkt folda för lag 37451.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Även om bilden inte är korrekt, så ser du ändå poängen, du får mer utav Nvidia.. så enkelt är det, om jag köper ett nytt grafikkort för 4000kr+.. som jag kommer ha i 2 år, då köper jag hellre ett som har bättre stöd för framtiden än ett som har sämre..

Det beror ju helt på vad du är ute efter.
Struntar du i GPGPU-funktioner och 3D Vision finns det plötsligt otroligt lite som verkligen talar för Nvidias alternativ utöver bättre tessaleringsprestanda utifrån ett enskilt prestandatest.

Jag kan tänka mig att det finns en hel del som hellre vill ha ett individuellt kort som stödjer tre skärmar i spel (a' la Eyefinity) hellre än minst lika dyra 3D-Vision konfigurationen. Något Nvidia inte kan leverera med ett enskilt kort vad jag minns från vinterrapporteringarna.

Så det finns inget svart-på-vitt vilket av alternativen som är att föredra, man får helt enkelt prioritera vad man personligen är ute efter. På det sättet blir det ju mycket lättare att bestämma sig också om man Bara är ute efter konkret prestanda, då vi lär se det den 26:e.

Permalänk
Medlem

förvånande att Nvidia lägger sina kort under sina respektive motståndare.
nu är det bara prestandabiten kvar , presterar de lika/snäppet under amd korten så är det godkännt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du fattar att den där bilden är väldigt suspekt? Kolla vad som listas och hur informationen framhävs.

har för mig att den är fottad på en "behind closed doors" visning på cebit
Sen så kommer det en variant på stereoskopisk gaming till radeon korten , det är ju inget som man kan ge credit till korten för , sån är ju enbart mjukvara. så det ska ju inte finnas i listan imo .
dessutom så stödjer visst 5000 serien opencl så en bock där för amd.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Även om bilden inte är korrekt, så ser du ändå poängen, du får mer utav Nvidia.. så enkelt är det, om jag köper ett nytt grafikkort för 4000kr+.. som jag kommer ha i 2 år, då köper jag hellre ett som har bättre stöd för framtiden än ett som har sämre..

de flesta vill nog bara att crysis ska flyta.

det är nog bättre att köpa kort för 3d gaming osv sen när det slagit igenom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms

Lika bra att köpa 1000W, än att köpa ett 750 för några hundringar mindre, sen behöva byta när man ska köpa nytt grafikkort..

Tänka på framtiden = smart.

frågan är om grafikkort i framtiden blir så mycket hungrigare dock.

4870 drar som max 160 watt medans ett 5870 drar 188 som mest.
då ska man tänka på att ett 5870 presterar enormt mycket mer för dessa 28 extra watt den drar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
har för mig att den är fottad på en "behind closed doors" visning på cebit
Sen så kommer det en variant på stereoskopisk gaming till radeon korten , det är ju inget som man kan ge credit till korten för , sån är ju enbart mjukvara. så det ska ju inte finnas i listan imo .
dessutom så stödjer visst 5000 serien opencl så en bock där för amd.

Men eftersom det finns stöd för stereoskopisk bildåtergivning på korten så bör det ju gillas i vilket fall som helst, vare sig det är något som introducerades samtidigt med korten eller inte. Även om jag självfallet ser varför Nvidia inte lägger till det i just denna bilden, då det känns ganska fjantigt att lägga till teoretiska inslag som kan komma att se ljuset med tiden.

Så dels OpenCL-stöd på HD5870 som Nvidia blundat för plus Eyefinity, som antagligen duger till Multi-Monitor Spelande per definition då man använder sig av... flera skärmar.

Permalänk
Medlem

omg gtx 480 drar så mkt strömm måste de gemföras me ati 5970 o då tror ja inte gtx480 har direkt mkt o komma med..

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är om det blir 2x GTX470 eller 2x GTX480

GTX480 är 43% dyrare än GTX470, frågan är hur många % snabbare

Äntligen ska mitt Corsair HX1000W få visa vad det går för <3

Den här bilden övertygar mig om att jag ska köpa Nvidia:

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/2004.jpg

Vissa verkar bara kolla på prestanda, gå och köp ett ATI kort då för billig peng och bra FPS i spel..

NVIDIA FTW!

Men snälla. Går du på propaganda får du skylla dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är om det blir 2x GTX470 eller 2x GTX480

GTX480 är 43% dyrare än GTX470, frågan är hur många % snabbare

Äntligen ska mitt Corsair HX1000W få visa vad det går för <3

Den här bilden övertygar mig om att jag ska köpa Nvidia:

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/2004.jpg

Vissa verkar bara kolla på prestanda, gå och köp ett ATI kort då för billig peng och bra FPS i spel..

NVIDIA FTW!

Den där listan går att fylla på lite som man vill. Up to 6 sreens check! Opensource Stereoscopic 3D gaming Check! HDMI + Graphicsport check!, Sound through Graphicsport Check! Worlds first DX11 GPU Check! Best Bang for the Buck Check! Up to 4 GPUs in CrossfireX osv osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
de flesta vill nog bara att crysis ska flyta.

Metro 2033 är det nya o snyggaste spelet
http://www.youtube.com/watch?v=2tKJFyvusDU

Ändå inte högsta då spelet stödjer dx11

Permalänk

Shit vad dyrt, 5100 kr för ett singel-gpu gfx? När det släpps kommer säkert 5870 vara runt 2k billigare, och GTX480 presterar inte överdrivet mycket bättre förutom i DX11. Tänkte köpa ett GTX480, trodde inte det skulle kosta över 4500kr. Blir lätt ett 5870

Sen är man inte så smart ifall man köper ett GTX480 istället för ett 5970 som presterar bättre och bara kostar nån hundring mer.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Metro 2033 är det nya o snyggaste spelet
http://www.youtube.com/watch?v=2tKJFyvusDU

Ändå inte högsta då spelet stödjer dx11

spela igenom det innan du säger så , det är fint på vissa ställen , röken är grym , men om man jämför med bfbc2 t.ex så drar spelet på tok för mycket för vad det smakar.

vissa delar av spelet hackar som tusan utan anledning ( mörk smal tunnel utan mycket effekter i )

http://sv.tinypic.com/useralbum.php?ua=Hd9J5Pmp9zFJvRMmFLIXGg%3D%3D där har du lite bilder på maxinställningar dock så är det klart att det ser finare ut i rörelse

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Shit vad dyrt, 5100 kr för ett singel-gpu gfx? När det släpps kommer säkert 5870 vara runt 2k billigare, och GTX480 presterar inte överdrivet mycket bättre förutom i DX11. Tänkte köpa ett GTX480, trodde inte det skulle kosta över 4500kr. Blir lätt ett 5870

Sen så tycker jag att man är rätt dum ifall man köper ett GTX480 istället för ett 5970 som presterar bättre och bara kostar nån hundring mer.

Du låter väldigt säker på det du säger över ett kort som inte ens finns ute än.
Jag säger inte att du GISSAR ganska rätt men du får det att låta som att du har ett kort där hemma redan.

Men runt 5k för ett sånt kort kan bara betyda en sak, kortet är absolut inte så bra som de hade hoppats. Det är inte dyrt med 5100kr för ett nysläppt nvidia highend-kort om man tittar till historien. OM jag inte missminner mig såg jag Ultrakort för 8k+ för några år sen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Metro 2033 är det nya o snyggaste spelet
http://www.youtube.com/watch?v=2tKJFyvusDU

Ändå inte högsta då spelet stödjer dx11

För tidigt att säga. Ser bra ut, men utifrån vad jag sett ser det väl ut som en upphottat "STALKER" eller som Fallout 3 skulle sett ut om man inte använde den gamla skräpmotorn från Oblivion.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett GTX 470 för mig, nu har jag bestämt mig Dags att byta ut mitt 9800gt också så.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Amd lär ju sänka sina priser ganska rejält dock:P De har ju större marginal än nvidia

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Du låter väldigt säker på det du säger över ett kort som inte ens finns ute än.
Jag säger inte att du GISSAR ganska rätt men du får det att låta som att du har ett kort där hemma redan.

Men runt 5k för ett sånt kort kan bara betyda en sak, kortet är absolut inte så bra som de hade hoppats. Det är inte dyrt med 5100kr för ett nysläppt nvidia highend-kort om man tittar till historien. OM jag inte missminner mig såg jag Ultrakort för 8k+ för några år sen.

Har du inte kollat alla artiklar här på SweC eller måste jag länka dom? Det presterade bättre i det där DX11-benchmarket, och för övrigt är det ca 15-20% bättre än 5870. Iaf enligt alla inlägg jag läst, samt artiklar. Tror det stämmer rätt bra! Så jag förstår inte hur folk tänker ifall de tror att det ska vara bättre än 5970...

Jo jag känner mycket väl till nVidia's prissättningar, 8800GTX var värt 5k då det hänger på bra än idag. Känns inte lika framtidssäkert längre med så dyra kort, jag tycker att dom borde försöka pressa priserna lite för att konkurrera lite med ATI och plocka tillbaks marknadsandelar. Den prislappen hade varit acceptabel för ett halvår sen då det var meningen att korten skulle släppas, och de väljer ändå att sätta hög prislapp. Förstår mig inte riktigt på nVidia faktiskt

SKULLE det prestera bättre än 5970 så är det ju en annan femma, men det är inte så troligt. Har väntat och sparat till ett GTX480, hoppas det är mycket bättre än vad det har ryktats om. Blir ett 5870 annars.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

men nu vet man ju inte
470 är inte bättre än 5870, och 480 är lätt bättre än 5870 men nästan lika dyr som 5970. Och vilken ska man ta då:)

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen 470 blir bra jämfört på pris/prestanda punkten jämfört med ATI

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
...och för övrigt är det ca 15-20% bättre än 5870.

Vart står det att kortet är 15-20% snabbare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vart står det att kortet är 15-20% snabbare?

Läs på

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Läs på

Vart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Läs på

Eller så kan du länka, för jag har uppenbarligen missat något som du har koll på. Uppenbarligen är det fler som gjort det också.

15-20% bättre på vad och enligt vem i vilket test?

Du påstår mycket med stor säkerhet men du länkar till inget.

Kom igen nu, länka. Och nu främst till det som du påstår om 15-20% bättre. Tala gärna om vart också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Physx som används i 8 spel. Sedan ~2005.
3DVision som är en gimmick som kommer dö ut och vara en grej för Bio-salonger. (Folk vill inte köpa en 3D Skärm/TV liksom när dom redan har köpt en HD tv!) Tesselation lär knappt användas i några spel förräns ett bra tag. Bra Drivrutiner, kanske det. Mer VRAM som du inte har nån direkt nytta för.

De är inte bra att börja med en kommentar som denna med att ha fel

The following games feature PhysX support

* 2 Days to Vegas
* Adrenalin 2: Rush Hour
* Age of Empires III (Only on the Mac version)
* Alpha Prime
* APB
* Army of Two
* Auto Assault
* Batman: Arkham Asylum
* Backbreaker
* B.A.S.E. Jumping
* Bet on Soldier: Blackout Saigon
* Bet on Soldier: Blood of Sahara
* Bet on Soldier: Blood Sport
* Beowulf: The Game
* Bladestorm: The Hundred Years' War
* Borderlands
* Brothers in Arms: Hell's Highway
* Captain Blood
* CellFactor: Combat Training
* CellFactor: Revolution
* City of Villains
* Crazy Machines 2
* Cryostasis: Sleep of Reason
* Dark Physics
* Dark Void
* Darkest of Days
* Desert Diner
* Dragon Age: Origins[20]
* Dragonshard
* Dusk 12
* Empire Above All
* Empire Earth III
* Entropia Universe
* Fallen Earth
* Fat Princess
* Frontlines: Fuel of War
* Fury
* Gears of War
* Ghost Recon: Advanced Warfighter
* Race Driver: Grid
* Global Agenda
* Gluk'Oza: Action
* GooBall
* Gothic 3
* Gunship Apocalypse
* Heavy Rain
* Helldorado: Conspiracy
* Hero's Journey
* Hour of Victory
* Huxley
* iFluid
* Infernal
* Inhabited island: Prisoner of Power
* Joint Task Force
* Kran Simulator 2009[21]
* Kuma\War
* Aura of Wisdom
* Mafia 2
* Magic Ball 3
* Mass Effect
* Mass Effect 2
* Medal of Honor: Airborne
* Metro 2033
* Mirror's Edge
* Mobile Suit Gundam: Crossfire
* Monster Madness: Battle for Suburbia
* Monster Truck Maniax
* Myst Online: Uru Live
* Need for Speed: Shift
* Nights: Journey of Dreams
* Nurien
* Odd Blox
* Open Fire (and its successor, Open Fire Gold)
* Overlord 2
* Parabellum
* Paragraph 78
* Pirates of the Burning Sea
* Prince of Persia
* Point Blank
* PT Boats: Knights of the Sea
* Rail Simulator
* Red Steel
* Rise of Nations: Rise of Legends
* Risen
* Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy
* Roboblitz
* Sacred 2
* Shadowgrounds (Only on the Linux version)
* Shadowgrounds: Survivor
* Sherlock Holmes: The Awakened
* Showdown: Scorpion
* Silverfall
* Sovereign Symphony
* Sonic and the Black Knight
* Sonic and the Secret Rings
* Speedball 2
* Stoked
* Stoked Rider: Alaska Alien
* Switchball
* Trine
* The Hunt
* The Stalin Subway
* The Void
* Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter
* Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
* Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
* Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
* Tortuga: Two Treasures
* Turok
* Two Worlds
* Ultra Tubes
* Unreal Tournament 3
* Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod
* Valkyria Chronicles
* Velvet Assassin
* Warfare
* Warmonger: Operation Downtown Destruction
* W.E.L.L. Online
* Winterheart's Guild
* Wolverine Origins
* WorldShift
* Zombie Driver

Ser dock vissa spel som inte släppts än men listan är ändå längre än 8 rader.

3D är här för att stanna nu när TV-apparaterna klarar av äkta 3D, man slipper färgade glasögon som ger huvudvärk och konstiga färger.

Tesselation blir allt vanligare. Tänk på att tekniken funnits tillgänglig i bara 4-5mån då 5800-serien och Windows 7 kom, och vi har redan tesselation i Dirt 2, Metro 2033, AvP och STALKER: Call of Pripyat, de är ett spel i månaden, vilket är ganska bra enligt mig för att vara så pass nytt.

Det blir alltid negativa kommentarer från osäkra AMD-fanboys är Nvidia hotar och tvärtom. Och ärligt talat så skiter jag vilket kort som har mer FPS i spel där man ändå har runt 50-70 FPS (95% av alla spel), de är helt oväsentligt då ögat ändå inte klarar av så mycke.

Jag är mer intresserad av tungdrivna spel där 20FPS är betydligt mer värdefullt än 15FPS än 75vs70. Och då Fermi sägs klara av tesselation bättre så lutar de mer åt de kortet då de är tesselation som är den stora FPS-skurken idag.

Trivs du med Radeon, byt inte. Trivs du med Nvidia, så byt inte.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Amd lär ju sänka sina priser ganska rejält dock:P De har ju större marginal än nvidia

Hur vet du det? Länka gärna till hur mycket ATI tjänar per kort och hur mycket nVidia kommer att tjäna, mycket nyfiken på den informationen.

Visa signatur

Woot!