Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Alina-skärmen? Loggar man in så hamnar priset på 1990kr. Fullt giltigt fynd.

ah så det är därför.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av richirichard:

Tjena grabbar!
Tänkte kolla om det finns lite fina delar att fynda för datorn jag vill bygga!

Vart finns billigaste GTX 970? Ska jag slå till idag eller vänta tills fredag / helgen?

vänta, black friday är på g

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Jag har kollat in den därna 74tums tvn UE75H6475 från Samsung som typ ALLA butiker rear ut för 19990 pix, men jag kan för mitt liv och min kniv inte hitta en enda riktig recension nånstans av den. Vilket får mej att undra om de har satt nåt specialmodellnummer på den, eller vad är det liksom? Det här är iaf Samsungs egen sida om den. Kanske värt att notera att när jag söker på "test" "75" "samsung" "H6475" så får jag en massa danska sidor iaf, men bara tekniknyhetssidor info om "vad som ska släppas framöver", fortfarande inga recensioner. Weird.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafant:

Jag har kollat in den därna 74tums tvn UE75H6475 från Samsung som typ ALLA butiker rear ut för 19990 pix, men jag kan för mitt liv och min kniv inte hitta en enda riktig recension nånstans av den. Vilket får mej att undra om de har satt nåt specialmodellnummer på den, eller vad är det liksom? Det här är iaf Samsungs egen sida om den. Kanske värt att notera att när jag söker på "test" "75" "samsung" "H6475" så får jag en massa danska sidor iaf, men bara tekniknyhetssidor info om "vad som ska släppas framöver", fortfarande inga recensioner. Weird.

Av alla tester jag läst om årets Samsung tv så är 7xxx-serien den mest prisvärda, hög panelkvalitet på både FHD och UHD. Och icke-curved.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chourou:

ah så det är därför.

Dock borde det ju faktiskt stå med, ganska vital information för att komma åt själva erbjudandet.

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Av alla tester jag läst om årets Samsung tv så är 7xxx-serien den mest prisvärda, hög panelkvalitet på både FHD och UHD. Och icke-curved.

mm, men det här är 6xxx-serien dårå: UE 75 H 6475

Permalänk
Inaktiv

Gratis appar från Amazon.de går inte att köpa från Sverige står det.

Permalänk
Medlem

Snabbkollat på de olika hemsidorna och måste säga att förra året var mycket bättre än detta år. Kanske för att Black Friday ännu inte riktigt var etablerat förra året på samma sätt som det börjar bli numera. Förra året så var 40-50% minimum och man fick ofta 60-70%. Numera är det mycket 15-20% som man brukar se på mellandagsreaorna.

Finns fortfarande riktiga kap att göra men de är oftare saker som kaffekokare etc än dator/pryl-relaterade. För att ge ett konkret exempel: jag köpte ihop hela min dator förra året. Fick massiva reor på mitt nätaggregat, min processor, RAM-minne och fläktar(hade redan ett case från tidigare och väntade med att köpa ett nytt GPU då R9-290 ännu inte hade kommit i eftermarknadsversion då).

Idag hade jag inte kunnat göra om samma bedrift, till samma galna rea. Det tycker jag är orättvist mot de som kommit lite senare till denna readag.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/klipsch/klipsch-energy-power-em-...
Vad tror ni om de här, har någon någon erfarenhet med dem? Jag tänkte köpa ett par billiga högtalare ändå, och dessa ser väl rätt ok ut för 150 spänn. Tankar?

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Cable:

Klipsch Energy Power EM-2.1 Multimedia Speakers för 149 SEK istället för 999 SEK, gäller även enbart tills 07.00.

Tackar för tipset, fick bli ett par sådana till mor och far till deras tv

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Gratis appar från Amazon.de går inte att köpa från Sverige står det.

Där har du fel. Har själv laddat ner MAPS ME shredder chess mm och det fungerar alldeles utmärkt, Du behöver som sagt ladda ner amazon appen först, och sen installera apparna därifrån och inte via amazon.de hemsidan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndyX:

Där har du fel. Har själv laddat ner MAPS ME shredder chess mm och det fungerar alldeles utmärkt, Du behöver som sagt ladda ner amazon appen först, och sen installera apparna därifrån och inte via amazon.de hemsidan.

Hur går jag till tyska Amazon inifrån appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur går jag till tyska Amazon inifrån appen?

Beöver inte gå till tyska amazon. Tror de bara har en version av appstore som är på engelska. Ladda ner den på mobilen på www.amazon.com/getappstore
och installera, sen har du apparna där

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndyX:

Beöver inte gå till tyska amazon. Tror de bara har en version av appstore som är på engelska. Ladda ner den på mobilen på www.amazon.com/getappstore
och installera, sen har du apparna där

De verkar ju inte presenteras allihopa på en sida i appen. Ska jag leta upp dem manuellt menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

De verkar ju inte presenteras allihopa på en sida i appen. Ska jag leta upp dem manuellt menar du?

inne i appen, klicka på "store home" uppe i vänstra hörnet. Högst upp på den sidan finns en banner som det står thanksgiving på. Scrolla till höger så kommer nästa banner som det står Black Friday APP BUNDLE.

Klickar du på den så listas alla de spel och appar som lagts ut gratis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndyX:

inne i appen, klicka på "store home" uppe i vänstra hörnet. Högst upp på den sidan finns en banner som det står thanksgiving på. Scrolla till höger så kommer nästa banner som det står Black Friday APP BUNDLE.

Klickar du på den så listas alla de spel och appar som lagts ut gratis.

Tack! Du skulle skrivit det från början

Permalänk
Medlem

Har någon sprungit på en deal på en bra TV idag? Letar något runt 50" och <6000kr

Lite sugen på den här från Sony, KDL50-w805bbn
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2534247

Den har 3D och smartfunktioner.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har kollar runt på olika sidor med rea idag och såg att Komplett hade rea på en Intel Core i5-4690K.
Sitter på en 2500k just nu och funderar på att slå till, den ända frågan jag har är om det är värt att vänta på Broadwell istället för att köpa denna?
Eller kommer det inte vara sån stor skillnad?

Permalänk
Medlem

Någon som hittat bra deal på GTA V för PS4?
529kr hos webhallen/electroworld e det enda jag hittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizze_Trial:

Går det att köpa mobil från tele2 även om man kör med telia?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av barabom:

Har kollar runt på olika sidor med rea idag och såg att Komplett hade rea på en Intel Core i5-4690K.
Sitter på en 2500k just nu och funderar på att slå till, den ända frågan jag har är om det är värt att vänta på Broadwell istället för att köpa denna?
Eller kommer det inte vara sån stor skillnad?

Nix, då lär du köpa nytt moderkort också, du tjänar kanske 10% högre IPC på det. Upp till dig om det är värt 25-3000kr.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Kul med prissänkningen på Tab Pro 8.4 från 2590->1790 hos Webhallen.

Inte lika kul för brorsans tjej som köpte den i måndags.

Beställ en ny och returnera den dyra eller hur gör man?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Kul med prissänkningen på Tab Pro 8.4 från 2590->1790 hos Webhallen.

Inte lika kul för brorsans tjej som köpte den i måndags.

Beställ en ny och returnera den dyra eller hur gör man?

Maila o kolla om dom kan dra av mellanskillnaden o ge dig pengarna, eller så gör du precis som du skrev! Kom ihåg att du som köper via nätet har en så kallad distansköplag(heter kanske inte exakt så). Detta innebär att du kan 2v från inköpet lämna tillbaka den.....även om du har öppnat o testat produkten!

Permalänk
Medlem

Det enda jag köpt är Inets 140mm tysta fläktar för 29:-/st och köpte 4 st.
Hittar inga bra Black Friday deals alls och endast CDOn har bäst "prismässigt". Men inget som jag vill ha eller behöver.

Missade NetOnet PS4 för 2490:-, då det var slut när man kom fram till pallen och typiskt så ligger det längst bak genom "labyrinten". Såg många som kom ut med PS4 i kassan vid kön, samma inne i butiken och i kassan. :S

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Köpte oxå Harman Kardon Onyx Studio Bluetooth Speaker för 999:-! Not bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Maila o kolla om dom kan dra av mellanskillnaden o ge dig pengarna, eller så gör du precis som du skrev! Kom ihåg att du som köper via nätet har en så kallad distansköplag(heter kanske inte exakt så). Detta innebär att du kan 2v från inköpet lämna tillbaka den.....även om du har öppnat o testat produkten!

Brorsan ringde och de krediterar mellanskillnaden genom Klarna. Kramar till Webhallen för det!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Tjo,

Funderar på att klicka hem detta. Är det prisvärt? Har hört både bu och bä gällande corsairs nätagg. Alternativet är väl ett EVGA G2 från Amazon, men det är ju en smula meckigare att beställa därifrån, speciellt om det blir garantiärenden och sådant. vad tycker ni?
http://www.inet.se/produkt/6911729/corsair-rm-1000w-80-gold-m...

Klickade hem en Onyx studio nyss btw, tack för tipset!

MVH
Chrille

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ang. Football Manager 2015 för 199kr hos cdon. samt fri frakt.

Lägg till koden FMSE2015 så dras 50kr till av.

Bra tips men lägg det i speltråden istället.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Bra tips men lägg det i speltråden istället.

Den tråden gäller bara digitala spel. Fysiska boxade spel hör fortfarande hemma i Dagens Fynd-tråden.

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar Seagate SSHD 2TB som sekundär hårddisk? Vet att de är tänkta att ha som primära diskar så tänkte om det blir någon skillnad/nackdel?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator