MSI med Intel Z87 och högupplöst speldator på Computex 2013

Permalänk
Melding Plague

MSI med Intel Z87 och högupplöst speldator på Computex 2013

Komponenttillverkaren MSI breder ut sig på mässgolvet, med båset fyllt av Z87-baserade moderkort i alla smaker. Samtidigt demonstrerar företaget en ny bärbar speldator med 3K-upplösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det numera standardiserade ris-testet. När införs det i Sweclockers testsvit?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill gärna se upplösningen 2 880 x 1 620 på en bärbar speldator men jag skulle hellre vilja se det på en 17,3"-dator eller större. Tror upplösningen blir för hög i förhållande till skärmstorleken (15,6") > mycket smått men imponerande.
Sen om GTX 780M klarar spel i den upplösningen är en annan femma.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Inaktiv

Hmm, vart är den halvnakna tjejen? Trodde hon skulle demonstrera produkten och eventuellt bygge ihop något inför publiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Vill gärna se upplösningen 2 880 x 1 620 på en bärbar speldator men jag skulle hellre vilja se det på en 17,3"-dator eller större. Tror upplösningen blir för hög i förhållande till skärmstorleken (15,6") > mycket smått men imponerande.
Sen om GTX 780M klarar spel i den upplösningen är en annan femma.

Finns tyvärr inte en chans att en mobil GPU skulle klara av spel i den upplösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Finns tyvärr inte en chans att en mobil GPU skulle klara av spel i den upplösningen.

Beror på vilket spel och inställningar. SC II, WoW, LoL, CoD skulle den nog klara om man justerar inställningarna. BF3 däremot... definitivt inte i ultra men low eller medium kanske skulle gå. Eller så skulle man kunna klämma i två GTX 780M i en dator såsom Alienware, Clevo eller liknande och då kan man nog vrida upp inställningarna något.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen hunnit klaga på 16:9 än så ser jag till att göra det här och nu: synd med 16:9.

Och att "klara av" spel i 2880x1620 med ett 780M borde inte vara så svårt. Kan själv spela vissa spel i 2880x1800 med mitt (aningen överklockade om jag inte missminner mig) 650M. Däremot är det absolut inga maxade grafikinställningar vi talar om i de flesta spel, och ofta inte heller några 60FPS, men om man bara exempelvis sitter på ett hotellrum någonstans och vill spela litet i hög upplösning är det genomförbart. Å andra sidan är kanske inte MSI:s målgrupp "människor som spelar lättare spel i hög upplösning på resande fot"...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

780M SLI borde klara av 2880x1620 utmärkt, om det nu kommer med en framtida bärbar dator är en annan femma...

EDIT: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-780M-SLI.9334...

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)

Permalänk
Medlem

Vad är det för poäng med högupplösta laptops som ändå kommer agera ersättare till stationära datorer? Eller kopplar folk in en mus och faktiskt spelar på laptopen?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Inga halvnakna tanter med behov av tandvård?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Svart och gult, sexigt värre!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zetsu:

Eftersom ingen hunnit klaga på 16:9 än så ser jag till att göra det här och nu: synd med 16:9.

Och att "klara av" spel i 2880x1620 med ett 780M borde inte vara så svårt. Kan själv spela vissa spel i 2880x1800 med mitt (aningen överklockade om jag inte missminner mig) 650M. Däremot är det absolut inga maxade grafikinställningar vi talar om i de flesta spel, och ofta inte heller några 60FPS, men om man bara exempelvis sitter på ett hotellrum någonstans och vill spela litet i hög upplösning är det genomförbart. Å andra sidan är kanske inte MSI:s målgrupp "människor som spelar lättare spel i hög upplösning på resande fot"...

Det roliga är att skillnaden mellan 16:9 och 16:10 är att du får en liten mer kvadratisk skärm. Du får alltså ett par pixlar mer på höjden. Förstår inte riktigt gnället. Sedan så nöjer sig de flesta inte med att "klara" att spela ett spel om man lagt ut över tio tusen på en laptop (förutsätter att det är priset).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Stor tumme upp för mer clean design på moderkort+medföljande box

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Snygga grejer! Blir nog MSI-mobos i de datorer som byggs åt vänner de kommande månaderna. ASUS bling-serie faller mig inte i smaken. Och polare som inte kan bygga själv behöver inte ROG-kort. MSI:s gamingserie ser helt klart intressant ut.

Och hade jag själv byggt nytt idag hade det nog blivit ett Z87-Xpower.

Men varför finns det inte några vettiga special-kylare som likt referenskylarna dumpar ut varmluften bakom chassiet? Gillar mina 6970 Lightning i CF skarpt. Men vad fan är poängen med tysta zoomg-kylare när jag ändå måste ha en vindtunnel till chassie för att inte rosta övriga komponenter?

Alternativet är ju vattenkylning, men då får dom gärna sälja koret utan kylare alt. bundna det med ett slutet vattenkylningspaket.

Och slutligen - har Jonas och Jakob medvetet utelämnat info om ev. booth-babes för att slippa skitstormen det skulle medföra komplett med att fokus flyttas från produkterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hmm, vart är den halvnakna tjejen? Trodde hon skulle demonstrera produkten och eventuellt bygge ihop något inför publiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Samlar du likes?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OgZer:

Samlar du likes?

Efter nån sekund kanske poletten trillar ner för dig, men jag är hygglig och länkar åt dig.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17073-lattkladd-kvinna-fran-...

Permalänk
Medlem

Hoppas skärmen håller hög kvalité, tycker det är en mycket förbisedd egenskap, folk ser bara på antalet pixlar och struntar i om skärmen ger en huvudvärk. Har själv ett synfel som gör mig mycket känslig för dåliga skärmar som anstränger ögonen onödigt mycket. Min personliga favorit är PLS skärmar, och hoppas på att IGZO skärmarna skall ha liknande egenskaper(har aldrig sett en IGZO irl ännu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Efter nån sekund kanske poletten trillar ner för dig, men jag är hygglig och länkar åt dig.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17073-lattkladd-kvinna-fran-...

Jo visst. Men samma skämt på alla MSI artiklar efter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OgZer:

Jo visst. Men samma skämt på alla MSI artiklar efter

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ju vi som faktiskt är besvikna att de ändrade på sitt koncept

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC