Windows 8 USB/DVD Download Tool?

Permalänk
Medlem

Windows 8 USB/DVD Download Tool?

Mitt SSD har typ karshat och vad jag behöver är att ladda ned win 8 till ett USB, men, just Win 8 verkar inte finnas på Microsoft anti användarvänliga hemsida, men win 7 samt win 8.1 finns... Är det någon som ahr liknande problem eller vet en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvTHDD:

Mitt SSD har typ karshat och vad jag behöver är att ladda ned win 8 till ett USB, men, just Win 8 verkar inte finnas på Microsoft anti användarvänliga hemsida, men win 7 samt win 8.1 finns... Är det någon som ahr liknande problem eller vet en lösning?

Förstår inte riktigt vad du menar. Men här kan du tanka ner ISO filer till 8 och 8.1.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av EvTHDD:

Windows 7 USB/DVD Download Tool fungerar också till Windows 8(.0).
Finns även en guide på SweC hur du gör samt alt. tillvägagångssätt.

Edit: Fanns uppenbarligen nedladdningslänkar likt för Win 7 (DigitalRiver) som var "legit", my bad.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Avstängd

http://www.zotac.com/uk/z-zone/zotac-winusb-maker.html

Den absolut bästa usb toolen jag har använt.Den funkar med åtminstone win7 win8 rakt upp och ner,bara dra och släpp:-)
Du behöver inte ens förbereda minnet det gör du på en knapp direkt i programmet innan du börjar släpa dit dina isofiler.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

http://www.zotac.com/uk/z-zone/zotac-winusb-maker.html

Den absolut bästa usb toolen jag har använt.Den funkar med åtminstone win7 win8 rakt upp och ner,bara dra och släpp:-)
Du behöver inte ens förbereda minnet det gör du på en knapp direkt i programmet innan du börjar släpa dit dina isofiler.

men då behöver jag ju en windows source fil, var hittar jag den? (har zotac och måste nu transfer en windows installation source).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EvTHDD:

men då behöver jag ju en windows source fil, var hittar jag den? (har zotac och måste nu transfer en windows installation source).

Se svar nummer 2 här i tråden:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt

Jag förstår verkligen inte vad det står på Swec egna "tutorial". Har suttit i säkert 5 timmar med att föröka ladda ned win 8... någon som har lust att göra en punkt lista? vore oerhört tacksam för det iaf..