S-2011 processor, Extern hårddisk, Minnen

Permalänk
Medlem

S-2011 processor, Extern hårddisk, Minnen

Efter sista uppgraderingen är även alla lådor genomgångna så det blev lite saker jag nog aldrig själv kommer behöva, men det kanske finns
någon här som är intresserad av dem.

Det jag har är...

Extern hårddisk

2.5" 2Tb USB3 Verbatim

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2663909

Hårddisken har fungerat som extern lagring men behövs inte längre.

Processor Socket 2011

Intel Xeon E5-2630 V2

2.6 Ghz 15Mb cache
6 Kärnor, 12 trådar

Har du ett 2011-kort så är denna processor en riktigt bra uppgradering (såtillsvida att ditt MB stödjer den).
Den håller jämna steg med de mittersta Coffe Lake-processorerna.

DDR3 - ECC

6 stickor 'a 4Gb = 24 Gb

MB måste stödja ECC om dessa ska funka.

Nätverkskort

Supermicro AOC-DG-I4 PCI-E

Jag har 2 st 4-portarskort. Kortet är inget lågbudgetkort utan har två separata Intel-kretsar för att avlasta processor osv.

Perfekt om du virtualiserar OS och behöver ha fysiska portar till varje OS.

http://www.supermicro.com/products/accessories/addon/AOC-UG-i4.cfm

Grafikkort

Gigabyte GV-4600C-G1
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N460OC-1GI#ov

Kanske ett bra instegskort för den tajta budgeten eller första datorn till lillgrabben?

nVidia K600
https://www.nvidia.com/content/PDF/data-sheet/nv-ds-quadro-k600-us.pdf

Instegkort till CAD/CAM/3D

Som ni ser är det mycket som egentligen riktar sig till arbetsstationer men det kanske finns något som är av intresse såå...

Lägg ett bud. Jag avstår gärna både fönstershoppande och skambud eftersom det bara tar upp tid
för oss båda och inte leder någonvart.
Buden läggs med fördel i tråden och jag kommenterar buden vartefter.
Antingen avhämtning här i Norrköping eller så skickas det mot fraktkostnad med Schenker Privpak.
Betalning via Swish, Swedbank eller direkt i handen.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till den jag känner för, bara så att ni vet...

Läs hela annonsen här

Permalänk

@norrko: hey ! vad är det mer exakt för ramminnen ?

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 9800X3D Grafikkort: 4070 SUPER RAM:32GB HYPERX MB: Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 SSD: 1x2TB Kingston KC3000 1x1tb Kingston NV2 CPU-Cooler: Thermalright Peerless 120 mini Case: NZXT H6 FLOW PSU: ASUS TUF 1000W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av banzified:

@norrko: hey ! vad är det mer exakt för ramminnen ?

De finns på bild 2.

Det är samsungminnen men DDR 3 ECC-reg, alltså rena workstation eller serverminnen.

Dessa finns på Serversupply.. https://www.serversupply.com/MEMORY/PC3-10600/4GB/SAMSUNG/M39...

Det är inga billiga minnen, men jag behöver dem inte så jag tänkte att någon kanske har nytta av dem.

/norrko

Uppgav fel bildnr.
Permalänk

@norrko: aajo det är jag fullt medveten om, frågade eftersom jag själv kör 58gb ecc från hynix i min, frågan är hur pass kompatibelt det skulle vara montro ?

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 9800X3D Grafikkort: 4070 SUPER RAM:32GB HYPERX MB: Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 SSD: 1x2TB Kingston KC3000 1x1tb Kingston NV2 CPU-Cooler: Thermalright Peerless 120 mini Case: NZXT H6 FLOW PSU: ASUS TUF 1000W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av banzified:

@norrko: aajo det är jag fullt medveten om, frågade eftersom jag själv kör 58gb ecc från hynix i min, frågan är hur pass kompatibelt det skulle vara montro ?

Har du ett namn på MB så kan vi väl kolla...
Gärna hela namnet på dina befintliga minnen också.

/Norrko

Permalänk

@norrko:

kör ett supermicro x9dri-ln4f+

och Hynix 64GB 4gb 2Rx4 PC3-10600R DDR3-1333Mhz ECC

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av banzified:

@norrko:

kör ett supermicro x9dri-ln4f+

och Hynix 64GB 4gb 2Rx4 PC3-10600R DDR3-1333Mhz ECC

Ahh, Supermicro.. bra grejer..

MB klarar definitivt minnena.
Men är dina minnen enbart ECC eller Registered ECC? En sökning bara på det du skrev så är dina minnen Reg ECC så då ska det inte vara några problem.

/Norrko

Permalänk

@norrko: ja de ska vara ECC Reg minnen

vad hade du tänkt för dem ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av banzified:

@norrko: ja de ska vara ECC Reg minnen

vad hade du tänkt för dem ?

Ge mig ett bud bara.. Tänk dig vad de kan vara värda för dig.
Så.. tänk högt och ge ett bud...

Jag har aldrig använt dem. De var inköpta för en uppgradering som aldrig blev av innan blixten tog den riggen.

/Norrko

Permalänk
Medlem

@norrko:
Vad vill du ha för båda nätverkskorten? Har ingen aning vad de är värda. Åker genom Norrköping ikväll ifall du är hemma?

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350