Göra en imagefil genom nätverket..........

Permalänk
Medlem

Göra en imagefil genom nätverket..........

Hej,

jag har en laptop vars hårddisk jag vill göra en imagefil utav. Problemet är att jag tror inte att jag kommer få plats med imagefilen på den hårddisken så jag undrar om det finns något sätt att göra det genom nätverket? Så att imagefilen hamnar på den stationära datorn direkt när programet gjort klart imagefilen (och inte på den bärbara där den troligtvis inte får plats).

Sen undrar jag, vilket program är enklast för att göra imagefiler med? Ska helst gå så smidigt som möjligt

/ Oskar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

med Symantec's Norton Ghost kann man spara images via nätverket.

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in och lånar tråden lite också, jag har en laptop(Compaq Business Notebook NC4000) som inte har några interna enheter(förrutom HDD) och jag har ej införskaffat dockningsstation till den ännu. Finns det möjlighet att göra en image av disken utan att behöva starta upp på diskett? Något som lär vara ännu knivigare blir väl att återställa imagefilen utan att boota på extern media.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Att göra en image på hd:n utan diskett är inga prob det klarar Symantec Ghost Corp x.x men att återställa utan diskett har jag inte lyckats med

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Att återställa utan diskett funkar med Acronis True image...

/Tobbe

Permalänk
Medlem

hur ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
hur ?

NEW! Acronis Startup Recovery Manager
Acronis' unique Startup Recovery Manager allows you to recover your system by restoring your disk image without creating a bootable rescue media. Just press the F11 button during the PC start up, even if your PC's drive becomes corrupted, and you'll be able to restore your system in just minutes.

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur