Permalänk
Medlem

Skivomslag - Tävling!

Ok.

Detta handlar alltså om att vi ska göra snygga skivomslag.

För att göra det hela lite mer intressant så kan man göra ett det hela på följande sätt.

Ett eller flera bandnamn (hitpåband) läggs fram med en liten beskiving om vad det är för band. Tex ett hiphop/Soul, Metal/hårdrock, Rock/pop, Teckno/trance.... band/artist.

ge era bidrag till oss och tillslut kan en vinnare utses!

Edit2

-------------------------------REGLER---------------------------------------------------------

uppdrag 1

Du gör ett omslag, sedan så skriver du bara något kort om "ditt" band.

Uppdrag 2

Gör ett omslag till något av följande band som jag så fint kommit på:

Hårdrock/Metal: "Revolving Death" Band från norge som spelar glad men ändå dyster musik, med många härliga melodier. 5 bandmedlemmar.

Rock/pop: "Medic kid" Ett band från Irland som spelar Glatt med mycket blåsinstrument. 4 medlemmar.

Teckno/trance: "Whateva" band som spelar (vad fan vet jag, lyssnar inte på den sortens musik ) 2 medlemmar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så, gör något av detta, eller båda.....Sätt igång och designa nu

/Gårdis

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

NightWish. Beskrivning.. humm... soft metal? ingen aning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
NightWish. Beskrivning.. humm... soft metal? ingen aning

Tråkigt med redan befintliga band.

Tänkte mer, typ följande, tex:

ROCK

Bandnamn; "Goldeating retards"

Beskrivning: "Goldeating retards" är ett band från södra London, de spelar ganska hård rock med inslag av blåsinstrumet, de spelar väldigt glad musik. Typ.

Så.

Det snyggaste omslaget vinner

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

ska jag hitta på ett band alltså? och göra ett skivomslag sen?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

heheh detta kan bli spännande

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
ska jag hitta på ett band alltså? och göra ett skivomslag sen?

haha... ingen förstår

Vi kommer överens om ett bandnamn bara typ, tex. ett popband som spelar mystisk men ändå glad musik. Sedan är det upp till alla att göra ett snygg omslag till detta band....

Eller, var det en dålig idé så kan alla bara göra omslag till vad de vill, men tänkte att det blir mer intressant, och så blir det ju en tävling, sådant är alltid kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Orkade inte följa dina regler riktigt, men fick ett infall när jag läste ditt inlägg att fixa till en gammal bild.

Permalänk
Medlem

Egentligen en bra idé, rätt så mycket pill bara i jämförelse med att plocka befintliga band. Antingen bestämmer du enhälligt eller så röstar du eller nått. Så länge jag kommer ihåg är jag tokpå idén iaf.

Kan inte var och en få göra sitt omslag och sen skriva en beskrivning för bandet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vic
Egentligen en bra idé, rätt så mycket pill bara i jämförelse med att plocka befintliga band. Antingen bestämmer du enhälligt eller så röstar du eller nått. Så länge jag kommer ihåg är jag tokpå idén iaf.

Kan inte var och en få göra sitt omslag och sen skriva en beskrivning för bandet?

Ok. Det är nog lättare. Men, fan, hade varit kul att se allas bidrag till samma band...

Köra båda ?

Edit:

Vic: tror du detta funkar ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antingen får man välja eller så får man göra två omslag

Alt 1. Ett obligatoriskt band och ett valfritt
Alt 2. Ett påhittat eller ett gemensamt om man inte kommer på något

Visa signatur
Permalänk

Beh så ändrade du reglerna, jag som gjort ett till ditt goldeating retards...

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Det bästa vore helt klart om vi kom på ett fantasiband. Varför inte bara kalla det Fantasy? Sen Rock är ju en jäkligt bred musikstil, så det kan ju passa bra iom att det blir rätt öppet för tolkning

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
Beh så ändrade du reglerna, jag som gjort ett till ditt goldeating retards...

haha, skicka in

Jävligt bra bandnamn va

Visa signatur

Permalänk

Bra ide!

Bandnamn: Date raping gay necrophiles

Folkmusik/Metal

2 aboriginer från the outback i Australien på didgeridoo. och jag på sång/bas(hade Lemmy som husgud ett tag)

Permalänk

Finns även i skivtråden. Tyvärr så råkade de två sista artistlåtarna komma lite fel (ett mellanslag fel) så det ser lite fel ut men men...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Baracuttra_fo... http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Baracuttra_fo...

Finns även i skivtråden. Tyvärr så råkade de två sista artistlåtarna komma lite fel (ett mellanslag fel) så det ser lite fel ut men men...

Snyggt som fan!

Någon som skulle kunna hjälpa mig med ett photshop problem?

Körde två skärmar förrut nu kör jag bara en, och det är så att "Blending options" hamnar utanför skärmen eller något för jag ser inte den rutan, skulle någon kunna vara vänlig att säga exakt hur man flyttar fönstret genom knapptryckningar?

Typ tryck ALT sedan neråt 2 gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Snyggt som fan!

Någon som skulle kunna hjälpa mig med ett photshop problem?

Körde två skärmar förrut nu kör jag bara en, och det är så att "Blending options" hamnar utanför skärmen eller något för jag ser inte den rutan, skulle någon kunna vara vänlig att säga exakt hur man flyttar fönstret genom knapptryckningar?

Typ tryck ALT sedan neråt 2 gånger.

Återställ bara "arbetsytan"? Finns som alternativ på någon av de 4 sista menytabsen.
(Minns bara, sitter på reservdator)

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

I'm in! Ni får bidrag snart!

Permalänk
Avstängd

Frux bild äger ju

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Baracuttra_fo... http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Baracuttra_fo...

Grymt snyggt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Återställ bara "arbetsytan"? Finns som alternativ på någon av de 4 sista menytabsen.
(Minns bara, sitter på reservdator)

Hittade det men det verkar inte vara det som är problemet, hm...

Permalänk
Medlem

Men hallå eller! Det finns redan ett band som heter Revolving Death ju!
De kommer visserligen inte från Norge, utan USA. De håller på och sjunger om nära-döden-upplevelser hela tiden, men du hade rätt: De sysslar med Death Metal... Tror de har varit på David Letterman nån gång...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mine?
Men hallå eller! Det finns redan ett band som heter Revolving Death ju!
De kommer visserligen inte från Norge, utan USA. De håller på och sjunger om nära-döden-upplevelser hela tiden, men du hade rätt: De sysslar med Death Metal... Tror de har varit på David Letterman nån gång...
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Revolving_Dea...

helt klart snyggt!

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Vilken storlek ska de vara i ?

Mine: haha, hade ingen aning om. Ska jag byta till ett annat namn ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir inget bra, ska göra en till tror jag.

Bandinfo:

Påhittat band som spelar stenhård full-on med ännu hårdare tamburininslag, den nya skivan som kom för 2 veckor sedan har sålt oerhört bra.
Bandet består bara av Benke och Stefan, Benke lirar tamburin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Vilken storlek ska de vara i ?

Mine: haha, hade ingen aning om. Ska jag byta till ett annat namn ?

Jag skojar! Så professionell såg min bild ut att du trodde den var riktigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mine?
Jag skojar! Så professionell såg min bild ut att du trodde den var riktigt?

Va ? haha...

Din bild var riktigt fin, men jag trodde att du hade gjort den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej då... KOM IGEN NU ALLA! GÖR!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testar att göra ett omslag till Medic Kid