Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se

Angående RX 6000-lanseringen i dag. Korspost mot #18737378

Vi trodde inte dagen skulle komma då det är sådant tryck efter AMD-grafikkort att det lyckas sänka siten en kort stund. Vi har pallat med en del lanseringar men här var det högt tryck, hatten av till team red som verkar kunna utmana Nvidia (och Intel) på riktigt 😁

Vi har fått in en MASSA beställningar och som utlovat så verifierar vi samtliga beställningar manuellt och kommer under kvällen att börja maila ut till alla kunder som beställt. Ni som lagt en order kommer få ett infomail samt en bekräftelse som klargör om ni får ett kort eller ej. Vi vill åter igen betona att ni än så länge ska bortse från den automatiska orderbekräftelsen och den status er order har just nu, som ni ser under "Min sida". Håll ut och invänta våra mail.
Och till er som inte får ett kort av denna begränsade upplaga, misströsta inte. Partnerkort från flera tillverkare släpps i nästa vecka och kommer komma i lager löpande efter det. Men som med många lanseringar i höst så är svag tillgång att vänta till en början.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett Bra att det inte verkar varit jag som sänkte er site med min strulande kreditfaktura

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Angående RX 6000-lanseringen i dag. Korspost mot #18737378

Vi trodde inte dagen skulle komma då det är sådant tryck efter AMD-grafikkort att det lyckas sänka siten en kort stund. Vi har pallat med en del lanseringar men här var det högt tryck, hatten av till team red som verkar kunna utmana Nvidia (och Intel) på riktigt 😁

Vi har fått in en MASSA beställningar och som utlovat så verifierar vi samtliga beställningar manuellt och kommer under kvällen att börja maila ut till alla kunder som beställt. Ni som lagt en order kommer få ett infomail samt en bekräftelse som klargör om ni får ett kort eller ej. Vi vill åter igen betona att ni än så länge ska bortse från den automatiska orderbekräftelsen och den status er order har just nu, som ni ser under "Min sida". Håll ut och invänta våra mail.
Och till er som inte får ett kort av denna begränsade upplaga, misströsta inte. Partnerkort från flera tillverkare släpps i nästa vecka och kommer komma i lager löpande efter det. Men som med många lanseringar i höst så är svag tillgång att vänta till en början.

//Erik

Hej Erik. Jag lade två separata beställningar på 6800 och 6800xt. Fick en infomail med två helt olika svar som jag klistrar in nere. Innebär det at en av mina order gick genom och den andra ej? Samt hur vet jag om det är 6800 eller 6800xt?

18:32
Bästa kund,
Gratulerar! Du får det här mailet eftersom du är en av de lyckliga få som säkrat dig ett av de nya korten i AMD Radeon RX 6000-serien.
Tack för ditt tålamod under tiden vi arbetat med att verifiera alla ordrar.
Dessvärre har vi ännu inte alla kort i lager, men vi förväntar oss att alla kunder med en bekräftad beställning skall ha mottagit sitt kort inom 1-2 veckor.

18:57
Bästa kund,
Du är en av extremt många entusiaster som vill köpa första leveransen av nya AMD Radeon RX 6000-serien hos Komplett.
Intresset var enormt, och tyvärr har vi inte fått tillräckligt många kort för att det ska räcka till alla som önskar beställa. Din order är en av många som vi inte kan leverera, och det beklagar vi.
Kortet som såldes i den första rundan tillhör en begränsad upplaga som AMD inte tillverkar fler av. Vi kommer därför att kreditera din order. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu verkar det dock gått rejält åt skogen

https://i.imgur.com/iYp7TDN.png

Måste bero på att du är inne på nån skum sida som liknar svenska men ej är det

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

@Komplett Vad blir lösningen angående TUF non-oc, till slut? Antiklimax deluxe om ni kommer med ett negativt besked idag..

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av improwise:

@Komplett Bra att det inte verkar varit jag som sänkte er site med min strulande kreditfaktura

Haha, nej du var inte skulden till det Det var lite svajigt i sviterna efter trycket som blev vid RX 6000-lanseringen. Men nu lyser alla lampor gröna så det ska funka normalt. Tack för att du informerade oss om problemen.

Skrivet av Tjeck:

Hej Erik. Jag lade två separata beställningar på 6800 och 6800xt. Fick en infomail med två helt olika svar som jag klistrar in nere. Innebär det at en av mina order gick genom och den andra ej? Samt hur vet jag om det är 6800 eller 6800xt?

18:32
Bästa kund,
Gratulerar! Du får det här mailet eftersom du är en av de lyckliga få som säkrat dig ett av de nya korten i AMD Radeon RX 6000-serien.
Tack för ditt tålamod under tiden vi arbetat med att verifiera alla ordrar.
Dessvärre har vi ännu inte alla kort i lager, men vi förväntar oss att alla kunder med en bekräftad beställning skall ha mottagit sitt kort inom 1-2 veckor.

18:57
Bästa kund,
Du är en av extremt många entusiaster som vill köpa första leveransen av nya AMD Radeon RX 6000-serien hos Komplett.
Intresset var enormt, och tyvärr har vi inte fått tillräckligt många kort för att det ska räcka till alla som önskar beställa. Din order är en av många som vi inte kan leverera, och det beklagar vi.
Kortet som såldes i den första rundan tillhör en begränsad upplaga som AMD inte tillverkar fler av. Vi kommer därför att kreditera din order. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Mvh

Kort och gott. Ja. En av dina beställningar har nekats. Exakt vilken kommer du kunna se på" min sida". Vi tar med oss detta till nästa gång och ser om och hur vi kan vara förtydliga vilken order som avses när vi informerar på detta sätt.

Skrivet av welllpapp:

@Komplett Vad blir lösningen angående TUF non-oc, till slut? Antiklimax deluxe om ni kommer med ett negativt besked idag..

Se nedan.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Till alla er som tålmodigt väntat på leverans av de väldigt försenade ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING så har vi nu en möjlighet att förhoppningsvis korta ner väntan.

Då tillgången på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING (Artikelnummer: 1168358) är väldigt begränsad och vi i dag ser att det är kortare kö och större tillgång på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING (Artikelnummer: 1168491). Så ger vi nu möjligheten för dig som står i kö för TUF GAMING, att även ställa dig längst bak i kön för “TUF OC” i hopp om att vi snabbare kunna leverera dig ett kort.
Tillgången på RTX 3080 är i regel låg och väntetiden kommer fortsatt att vara lång. Men med den information vi har i dag så kommer kön för “TUF OC” att betas av betydligt snabbare än för “Non OC”

Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten.

Vi erbjuder dig att ställa dig i kö till samma introduktionspris som vid lansering, dvs. 7 990:-
För att ta dela av erbjudandet så kontaktar du vår kundservice via support@komplett.se och uppger “RTX 3080 byte” i ämnesfältet. Vi kommer inom ca 5 dagar att upprätta ett erbjudande som skickas till dig via mail och du kan då omvandla detta till en beställning med den betalningsmetod som du önskar.

Observera att detta endast gäller dig som har en beställning av ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.
Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Det har vi märkt vid den här tiden när leveransdatum flyttas fram två veckor per automatik varannan vecka. Vore ju bra om ni kunde redovisa hur många kort ni har fått och hur många bokningar det finns på TUF korten. Jag vågar inte ens fråga köplats tex. Lite mer transparens hade varit bra så man vet vad chanserna är i alla fall.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Yasko:

Det har vi märkt vid den här tiden när leveransdatum flyttas fram två veckor per automatik varannan vecka. Vore ju bra om ni kunde redovisa hur många kort ni har fått och hur många bokningar det finns på TUF korten. Jag vågar inte ens fråga köplats tex. Lite mer transparens hade varit bra så man vet vad chanserna är i alla fall.

Nix, vi kommer inte redovisa några sådana siffror. Datumen kommer fortsätta att fluktuera då vi ibland får leveransinfo som endast sträcker sig 1-2 veckor in i framtiden Ställer man sig sist i kön till TUF OC i dag så bör man kunna få ett kort i mitten av december om leveranserna från ASUS håller i sig. Men jag vill pointera att det är med den info vi har just nu
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix, vi kommer inte redovisa några sådana siffror. Datumen kommer fortsätta att fluktuera då vi ibland får leveransinfo som endast sträcker sig 1-2 veckor in i framtiden Ställer man sig sist i kön till TUF OC i dag så bör man kunna få ett kort i mitten av december om leveranserna från ASUS håller i sig. Men jag vill pointera att det är med den info vi har just nu
//Erik

Jag har beställt en TUF OC den 20:e september och ligger den 12:e december efter senaste framskjutningen. Har väldigt svårt att se ens någon leverans i december, förväntar mig mer en ny framskjutning runt 25:e november. Som sagt, man sitter helt i mörkret. Nåja, får bli en AMD 6800xt från webhallen istället...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Till alla er som tålmodigt väntat på leverans av de väldigt försenade ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING så har vi nu en möjlighet att förhoppningsvis korta ner väntan.

Då tillgången på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING (Artikelnummer: 1168358) är väldigt begränsad och vi i dag ser att det är kortare kö och större tillgång på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING (Artikelnummer: 1168491). Så ger vi nu möjligheten för dig som står i kö för TUF GAMING, att även ställa dig längst bak i kön för “TUF OC” i hopp om att vi snabbare kunna leverera dig ett kort.
Tillgången på RTX 3080 är i regel låg och väntetiden kommer fortsatt att vara lång. Men med den information vi har i dag så kommer kön för “TUF OC” att betas av betydligt snabbare än för “Non OC”

Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten.

Vi erbjuder dig att ställa dig i kö till samma introduktionspris som vid lansering, dvs. 7 990:-
För att ta dela av erbjudandet så kontaktar du vår kundservice via support@komplett.se och uppger “RTX 3080 byte” i ämnesfältet. Vi kommer inom ca 5 dagar att upprätta ett erbjudande som skickas till dig via mail och du kan då omvandla detta till en beställning med den betalningsmetod som du önskar.

Observera att detta endast gäller dig som har en beställning av ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.
Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Det här är bra att höra, men hur är det med STRIX non-OC? Får vi inte samma erbjudande? Är vi glömda?

Permalänk
Medlem

Något nytt om Zotac Trinity-härvan? :/ Jag tycker det är helt sjukt att ni i flera omgångar skickat rätt rejäla mängder kort till de som faktiskt beställde efter oss. Det fanns som sagt ingen OC på lanseringsdagen, det var bara något Zotac hittade på för att tjäna pengar.

Jag är förstås bara intresserad av att byta om det kostar runt 7825-8000 kr.

Jag vet ni kollar upp det och det är toppen men det har ändå gått två månader nu.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mybox:

Det här är bra att höra, men hur är det med STRIX non-OC? Får vi inte samma erbjudande? Är vi glömda?

Ni är inte glömda men för STRIX så ser det ljusare ut och vi har inte en lika stor backlog som på TUF. Så här har vi just nu inga planer på att göra något liknande. Men skulle situationen förändras till det sämre så kommer vi såklart utvärdera om vi ska göra något speciellt tilltag även här.

Skrivet av TKD_1337:

Något nytt om Zotac Trinity-härvan? :/ Jag tycker det är helt sjukt att ni i flera omgångar skickat rätt rejäla mängder kort till de som faktiskt beställde efter oss. Det fanns som sagt ingen OC på lanseringsdagen, det var bara något Zotac hittade på för att tjäna pengar.

Jag är förstås bara intresserad av att byta om det kostar runt 7825-8000 kr.

Jag vet ni kollar upp det och det är toppen men det har ändå gått två månader nu.

Härvan? Vi har inte sett att det ska vara några problem med köordningen för Zotac -korten och att kunder fått sina beställningar i fel ordning. Men det är väntetid på "Non OC" medan vi har haft positiva lagersaldon på OC. Vill man knipa ett OC-kort när de kommer i lager så håll koll på produktsidan och välj "Meddela mig" så dyker det in ett mail när de kommer i lager. Men som alltid så försvinner de ganska snabbt så man får vara snabb på bollen.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Härvan? Vi har inte sett att det ska vara några problem med köordningen för Zotac -korten och att kunder fått sina beställningar i fel ordning. Men det är väntetid på "Non OC" medan vi har haft positiva lagersaldon på OC. Vill man knipa ett OC-kort när de kommer i lager så håll koll på produktsidan och välj "Meddela mig" så dyker det in ett mail när de kommer i lager. Men som alltid så försvinner de ganska snabbt så man får vara snabb på bollen.

//Erik

Jag syftar på att ni och Zotac gör allt för att leverera OC-korten för 9300 kr istället för att leverera non-OC-kort. Ni skulle ju ta en titt på om det gick att byta och för mig och säkert många andra är priset avgörande. Jag vill bara betala mellanskillnaden som max. Jag vill inte ha ett dyrt OC-kort från Zotac, det finns mycket bättre alternativ då.

Två månaders väntan. Ni har fortfarande inte sagt något heller om 2 januari kan vara ett riktigt leveransdatum eller om det bara är en gissning då det är en lördag.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TKD_1337:

Jag syftar på att ni och Zotac gör allt för att leverera OC-korten för 9300 kr istället för att leverera non-OC-kort. Ni skulle ju ta en titt på om det gick att byta och för mig och säkert många andra är priset avgörande. Jag vill bara betala mellanskillnaden som max. Jag vill inte ha ett dyrt OC-kort från Zotac, det finns mycket bättre alternativ då.

Två månaders väntan. Ni har fortfarande inte sagt något heller om 2 januari kan vara ett riktigt leveransdatum eller om det bara är en gissning då det är en lördag.

Som sagt så ser det just nu ljusare ut för Zotac än för ASUS. Skulle vi framöver se att det drar ut på tiden och vi erbjuder att byta kö så får man betala mellanskillnaden, precis som vi gör med ASUS nu. 2 januari är det bästa datum vi kan få fram just nu för din beställning. Lagret jobbar helg under högsäsong.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som sagt så ser det just nu ljusare ut för Zotac än för ASUS. Skulle vi framöver se att det drar ut på tiden och vi erbjuder att byta kö så får man betala mellanskillnaden, precis som vi gör med ASUS nu. 2 januari är det bästa datum vi kan få fram just nu för din beställning. Lagret jobbar helg under högsäsong.

//Erik

Okej, tack för svaret. Det låter bra. Hoppas Zotac levererar snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Till alla er som tålmodigt väntat på leverans av de väldigt försenade ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING så har vi nu en möjlighet att förhoppningsvis korta ner väntan.

Då tillgången på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING (Artikelnummer: 1168358) är väldigt begränsad och vi i dag ser att det är kortare kö och större tillgång på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING (Artikelnummer: 1168491). Så ger vi nu möjligheten för dig som står i kö för TUF GAMING, att även ställa dig längst bak i kön för “TUF OC” i hopp om att vi snabbare kunna leverera dig ett kort.
Tillgången på RTX 3080 är i regel låg och väntetiden kommer fortsatt att vara lång. Men med den information vi har i dag så kommer kön för “TUF OC” att betas av betydligt snabbare än för “Non OC”

Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten.

Vi erbjuder dig att ställa dig i kö till samma introduktionspris som vid lansering, dvs. 7 990:-
För att ta dela av erbjudandet så kontaktar du vår kundservice via support@komplett.se och uppger “RTX 3080 byte” i ämnesfältet. Vi kommer inom ca 5 dagar att upprätta ett erbjudande som skickas till dig via mail och du kan då omvandla detta till en beställning med den betalningsmetod som du önskar.

Observera att detta endast gäller dig som har en beställning av ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.
Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Tack för den Erik! Hur lång tid förväntas det att ta innan ny order skapas? Mailade 16:48 igår och inget svar ännu. Hoppas på snabbt byte så man hamnar hyffsat ok i OC kön

Permalänk
Medlem

@Komplett

Har fått svar från er kundtjänst nu, att det är inget fel på min order, men jag har ju konkret bevis på att beställningar 30 minuter efter ligger 400 före i ordernummer?

Kan man i alla fall få en förklaring?

Permalänk
Medlem

Har ni "i system" att visa "1 i lager" när det faktiskt finns fler än så? Kollade på https://www.komplett.se/product/893832/datorutrustning/datork... tidigare idag och lagernivån sjönk stadigt. Nu har det stått "1 i lager" i över en timme. Märkligt om ingen köper sista exemplaret på över en timme när det sjönk med mycket mer än så per timme förut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Tack för den Erik! Hur lång tid förväntas det att ta innan ny order skapas? Mailade 16:48 igår och inget svar ännu. Hoppas på snabbt byte så man hamnar hyffsat ok i OC kön

Jag beställde 20:e september och har leveransdatum 17:e december. De ska beta av hela kön bakom mig också innan det är eran tur så ha inte så höga förhoppningar bara. De har inte ens betat av första dagen med bokningar än.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag beställde 20:e september och har leveransdatum 17:e december. De ska beta av hela kön bakom mig också innan det är eran tur så ha inte så höga förhoppningar bara. De har inte ens betat av första dagen med bokningar än.

Ok? Vad har det att göra med min fråga? Han har redan konstaterat att det blir mid-december om man bytte direkt när han skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Ok? Vad har det att göra med min fråga? Han har redan konstaterat att det blir mid-december om man bytte direkt när han skrev.

Hur ska det gå till när du ställs längs sist i kön? Vi pratar om 3080 TUF OC eller hur? Jag som beställt 20:e september har leveransdatum 17:e december, alltså mid-december, efter det så ska alla som beställt efter mig få sina kort. Verkar ju inte särskild troligt. Senast rapporterade komplett leveransen när det gäller detta kort här i swecklockers är från 17:e september 17.21, alltså de är inte ens klara med första dagen på leveranser.

Citat:

BUTIK: Komplett
MODELL: ASUS TUF 3080 OC
DATUM ordern gjordes: 2020-09-17
TID ordern gjordes: orderbekräftelse kl 17.21
SKICKAD: Leveransdatummet har flyttats fram 5 ggr nu. Senaste uppdateringen var från 17-nov till 22-nov.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Hur ska det gå till när du ställs längs sist i kön? Vi pratar om 3080 TUF OC eller hur? Jag som beställt 20:e september har leveransdatum 17:e december, alltså mid-december, efter det så ska alla som beställt efter mig få sina kort. Verkar ju inte särskild troligt. Senast rapporterade komplett leveransen när det gäller detta kort här i swecklockers är från 17:e september 17.21, alltså de är inte ens klara med första dagen på leveranser.

Igen då: Vad har det att göra med min fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Igen då: Vad har det att göra med min fråga?

Ville bara informera dig och alla andra som byter nu så att de inte blir besvikna sen med leveransdatum...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix, vi kommer inte redovisa några sådana siffror. Datumen kommer fortsätta att fluktuera då vi ibland får leveransinfo som endast sträcker sig 1-2 veckor in i framtiden Ställer man sig sist i kön till TUF OC i dag så bör man kunna få ett kort i mitten av december om leveranserna från ASUS håller i sig. Men jag vill pointera att det är med den info vi har just nu
//Erik

Skrivet av Yasko:

Ville bara informera dig och alla andra som byter nu så att de inte blir besvikna sen med leveransdatum...

Han skrev ju redan att om man blir sist i kön idag så borde man kunna få ett kort om leveranserna håller i sig. Missade du den helt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Han skrev ju redan att om man blir sist i kön idag så borde man kunna få ett kort om leveranserna håller i sig. Missade du den helt eller?

Han skriver mitten av december för er som är sist i kön och jag säger till dig att jag har leveransdatum till mitten av december, detta trots att jag beställde 20:e september. Sen ska alla som beställde efter mig fram till nu som ska få sina kort också, sen ska ni få era kort. Verkar det troligt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Tack för den Erik! Hur lång tid förväntas det att ta innan ny order skapas? Mailade 16:48 igår och inget svar ännu. Hoppas på snabbt byte så man hamnar hyffsat ok i OC kön

Han skrev ca 5 dagar innan man får ett svar där man kan lägga en skarp order. Så antar det tar några dagar. Mailade också igår och bara fått ett mail om att de mottagit mitt ärende

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Han skrev ca 5 dagar innan man får ett svar där man kan lägga en skarp order. Så antar det tar några dagar. Mailade också igår och bara fått ett mail om att de mottagit mitt ärende

Tolkar mer som att efter ca 5 dagar går ett mail ut till alla med TUF non-oc om erbjudandet med direkt länk till att sjäva göra ny beställning. Innan dess kan man maila kundtjänst. @komplett stämmer detta eller?

Permalänk
Medlem

Och där ändrades förväntat leveransdatum på Ryzen 5600x från 25 nov till 2 dec. Tredje gången som datumet ändras strax innan förväntad leverans. Hur går det egentligen för er @komplett ? Går det bra eller går det som vanligt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Här blev det fel i vår returhantering, den skulle såklart ha blivit krediterad.
Vi har lagt in en kreditering nu och du ska få info på mail om detta.

Beklagar verkligen att det blev fel här men hoppas det ska vara löst nu //Erik

Skrivet av improwise:

Tack för info och bra att ni tar på er detta och förhoppningsvis ser över rutinerna inför framtiden så andra slipper liknande problem. Kan bekräfta att jag fått en kreditfaktura från er även om jag inte sett att pengarna blivit återbetalade ännu, men det kommer säkert fungera.

För den som eventuellt undrar kan jag säga att detta är löst nu och pengarna är återbetalda. Lite synd att det skulle behövas en "eskalering" av ärendet för att komma dit men Komplett har ju själva bekräftat att det blev fel och förhoppningsvis ser man över rutinena för framtiden.