Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa den här: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASVW222U
Nån som har någon erfarenhet av den eller sett några recensioner? (mer än på typ prisjakt)

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk

nu är det såhär att jag ska köpa en ny skärm och min budget ligger på 3000kr max.

Antingen LG L227WT-PF http://www.inet.se/bildskaermar/22-/lg-22--l227wt-pf/2202606/

eller HP TFT 22" w2207h Wide http://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp-tft-22--w2207h-wide--s...

Jag spelar fps spel väldigt mkt och kollar på film skulle vara intressant och veta vad ni tycker

Permalänk

Jag har en HP TFT 22" w2207h.
Den fungerar väldigt bra. Spelar ganska mycket fps spel och visst den är inte lika bra som mina gamla 17"crt men den är bra.
Det är lite backlight bleed men för 3000 så finns det ingen skärm som inte har det. Inget jag någonsin har stört mig på heller så det ska nog inte vara några problem.

Jag har kommit på en sak som är lite jobbigt hittills.

Foten är aningen stor och djup. Det som är bra är att man kan justera skärmen väldigt bra i höjdled så det är ju både positivt och negativt.

Permalänk
Medlem

sitter också på en W2207H och är grymt nöjd, spelar CS 1.6 och Crysis utan att märka av ghosting. Har endel BLB men absolut inget störande, det du måste göra ifall du inte har HDMI på grafikkortet är ju att köpa en HDMI--> DVI kabel.

Annars finns Eizo för under 3000 som jag postade på sidan innan:)

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk

Om en skärm har 10000:1 och en annan har 3000:1 i kontrast skulle det bli ngn märkbar skillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DigitalNinja
Om en skärm har 10000:1 och en annan har 3000:1 i kontrast skulle det bli ngn märkbar skillnad?

Båda är dynamiska.Ta reda på den riktiga kontrasten.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Båda är dynamiska.Ta reda på den riktiga kontrasten.

hur tar man reda på det ?

Permalänk
Medlem

Säg vilka skärmar du kollar på så ska jag se om jag hittar.

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden till en ny fråga. Många rekommenderar ju Samsung 225BW och har vart inne på att köpa den. Men igår märkte jag att 226BW faktiskt är billigare!? Den är ju bara bättre på alla specifikationer vad jag kan se, hur kommer det sig att så många fortsätter rekommendera 225BW? Och varför är den dyrare?

Är det helt enkelt så att den gått ut produktion och är dyr för de flesta ställena inte har speciellt många kvar? tex. komplett hade 2st och datorbutiken hade den som best. vara. medan 226 fanns i 100+ lager på båda ställena.

För min del lutar det åt en 226'a nu... Men måste säga jag är förvirrad, nån som kan förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haruh
Lhur kommer det sig att så många fortsätter rekommendera 225BW? Och varför är den dyrare?

De rekommenderar den för att de äger skärmen,den är dyrare för att den är äldre.

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Kan bara "varna" dem som har tänkt att köpa w2207h and det _kan_ uppkomma problem med ett irriterande ljud i skärmen. Låter typ som ett pip/surrande ljud.

Jag har haft sån tur att fått skärmen utbytt...inte en gång, eller två... utan tre. Och nu har min tredje utbytta w2207h börjat låta. Visst blir man glad? Häva köpet kommer jag definitivt att göra.

Många säger att de är jätte nöjda med skärmen, kul för dem, men jag har fått tre stycken skärmar som börjat låta efter 100h + timmar. Vad är oddsen för det? 1 på 10000000 kanske.

Nä, får bli en Eizo o hoppas på det bästa.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASMW221U
Kattskit? Funderar på denna nämnligen, verkar inte alltför dyr och har DVI-D samt 2ms.

Äre TN-Panel? Har ingen aning om hur man ser det.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Tjena. Jag skrev i VG2230WM-tråden och quote:ar här, jag tror jag kan få mer åsikter här, många fler läser denna tråd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE

Jag kan köpa en sånhär VG2230WM, https://www.datorbutiken.com/se/def...duct=VSVG2230WM för strax över tusenlappen via en polare...
Är den fortfarande något att ha? Har funderat på att köra Samsungs nya 22" som var på ingående (för en bit över 2000 kr) men priset på denna kändes väldigt lockande...

Så, är denna fortfarande något att ha?
Hur är den för dagens spel, såsom CoD4? Hur är filmtittandet?

(Jag ursäktar om detta ses om korspostning, men jag har inte skapat två trådar? PM:a mig gärna om det blir några problem, moderator)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Tänkte passa på att uppdatera min nuvarande skärm-status, för den som bryr sig
Stack iväg på Onoff idag med min 206bw, la på drygt 300:- och fick en 226bw och jag måste ha fått ett bra ex, för denna skärm visar färger mycket mycket bra, blöder i princip ingenting ( knappt synbart ) vart mycket nöjd med denna skärm och är extremt glad :), kan rekomendera 226BW nu då jag vet att den är bra, tack för alla tips och råd !
Mvh// Mattias

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Citat:

Säg vilka skärmar du kollar på så ska jag se om jag hittar.

om du kollar ovan så ser du vilka skärmar jag har kollat in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DigitalNinja
om du kollar ovan så ser du vilka skärmar jag har kollat in.

Aha,nu hittade det jag.
Eftersom du ska spela mycket tycker jag LGn. Dessutom är ju HPn glossy,det blir lite irriterande.

Edit

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=35&mo1=333&p1...

Trodde det var tvärt om.

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Aha,nu hittade det jag.
Eftersom du ska spela mycket tycker jag LGn. Dessutom är ju HPn glossy,det blir lite irriterande.

Edit

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=35&mo1=333&p1...

Trodde det var tvärt om.

mjo det trodde jag med men tack för du klargjorde köpet! <3