Permalänk
Medlem

Bästa 22" skärmen?

Japp! skärmbyte eventuellt och måste kolla av lite.

Priset spelar ingen roll.
22" ska det vara.

Responstid värderas högst!
Sen färger och betraktningsvinkel.

Har kikat på endel trådar om Samsung 226wb och HP w2207H men dom kändes så billiga på något vis sen verkar dom inte helt hundra heller. Det kanske inte finns någon TFT som duger till spel egentligen?

När kan man vänta sig att nya tekniker börjar dyka upp? Oled? Sed?
Kommer det att vara bra responstid med dessa tekniker?

Permalänk

hmm jag vet att jag är sjukt nöjd med min HP 2207 5ms responstid, so? skulle inte reagera på den skillnaden, är som att gämför 120 och 121 fps i css ^^ sedan är den sjukt snygg XD men visst, vill du lägga mer pengar köp 2

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Japp! skärmbyte eventuellt och måste kolla av lite.

Priset spelar ingen roll.
22" ska det vara.

Responstid värderas högst!
Sen färger och betraktningsvinkel.

Har kikat på endel trådar om Samsung 226wb och HP w2207H men dom kändes så billiga på något vis sen verkar dom inte helt hundra heller. Det kanske inte finns någon TFT som duger till spel egentligen?

När kan man vänta sig att nya tekniker börjar dyka upp? Oled? Sed?
Kommer det att vara bra responstid med dessa tekniker?

Är du en person som sätter kvalité före kvantité bör du helst låta bli alla TN paneler. Lite synd att du är ute efter en 22" då det nästan bara finns TN paneler i den storleken. Men kanske blir du supernöjd med till exempel en 226BW eller en W2207H men det är svårt för mig att veta och jag värdesätter kvalité hur som helst och skulle inte få för mig att köpa någon av skärmarna ovan.

Angående respons är det ganska svårt att säga vilken som är vad. Det kan på papper stå 2ms men skärmen kanske har en total ms mellan 40 och 60 vilket jag inte tror du är speciellt intresserad av.

Av alla 22" jag har suttit vid och alla andra jag har läst om är denna nummer ett utan att blinka faktiskt:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=266264

Det är ingen TN och har äkta 8bitars färg samt 178* betrakningsvinklar mot 160 som TN paneler oftast har. Den ska tydligen vara mycket snabb i spel enligt det jag har läst i alla fall. Men jag vet inte, har suttit vid andra Eizo till exempel 24" S2431w som är ungefär lika snabb som min LG L245WP. Min skärm är snabbare än dina exempel ovan och jag kan inte tänka mig att 22" Eizon ovan är slöare i alla fall, vore konstigt. Angående min skärm kan du läsa om i sign, har gjort en egen recension om skärmen där jag bland annat jämför CRT vs LCD i antal millisekunder, kan vara intressant för dig. 22" Eizon lär inte vara slöare.

Blacklight bleeding ska inte vara några problem på skärmen och skärmen håller riktigt hög färgkvalité. Den har mycket högre klass mot sina konkurrenter helt enkelt. Dessutom får du skärmen kalibrerad från fabrik vilket hade vägt upp mycket hos mig i alla fall då jag inte är någon expert på att kalibrera eller har kalibreringsverktyg. Annars får man kosta på sig en kalibrator för några tusen om man vill ha bra färger.

Här har du en recension av skärmen och det ska vara en klockren skärm:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Det finns egentligen inte så mycket att säga. Jag hade inte tvekat utan bara köpt den. Eizo är Eizo och Eizo är som Bentley.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

"Det kanske inte finns någon TFT som duger till spel egentligen?"

Nu måste jag rekommendera Asus VW222U igen
Jag märker ingen som helst skillnad mellan VW222U och min gamla Samsung CRT-skärm. Finns mycket bra inställningsmöjligheter för färger och dyl. Den är dessutom billigare än mainstreamskärmarna.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med föregående talare, Eizo är i en egen klass.
"Eizo är Eizo och Eizo är som Bentley."

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk

Japp, helt rätt.

Angående de nya teknikerna så får du nog inte se de ordentligt förns om 2 år kanske. Nästa år kommer det väl dyka upp lite exemplar och eventuellt finns ett litet utbud i handeln. Visserligen skrev du att priset inte är något problem men jag tror du kommer få hosta upp med cirka 20.000kr för en 22" skärm då 14" kostar idag 11.000kr.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Intressant läsning ni har gett mig, tackar!

Eizon såg ju riktigt grym ut, men frågan är ju hur man kan lita på en recension då man aldrig litat på TFT förut? Av alla skärmar jag sett så har ingen uppfyllt kraven som jag ställer och då blir man lite skeptisk, jag kanske låter väldigt kräsen och konstig men så är det.

Egentligen vill jag se skärmen live, med några spel bara. Kan man köpa en skärm för att sedan bara lämna igen den om man inte är nöjd? (utan att den är pajj)

För ska jag vara ärlig så kan jag inte lita på någon av er gällande responstid (inte för att vara taskig) men jag kan omöjligt veta vad ni har för krav
För det kommer ju troligen att bli en tft så småningom eftersom oled/sed är såpass långt bort. Tror inte min CRT kommer orka så långt tyvärr. Men mycket intressant läsning som sagt, ska kika vidare få se!

(Och när jag sa att priset inte spelar någon roll var mest för att se just skillnad på en billigare skärm och en dyrare) Men eizon skulle jag lätt betala för om den "duger" åt mig

Permalänk
Medlem

Eizo är Eizo och Eizo är som Bentley. Jag sitter vid en Bently hela dagarna skulle inte ens vilja ha den gratis hemma för att spela på.

Permalänk
Citat:

Intressant läsning ni har gett mig, tackar!

Eizon såg ju riktigt grym ut, men frågan är ju hur man kan lita på en recension då man aldrig litat på TFT förut? Av alla skärmar jag sett så har ingen uppfyllt kraven som jag ställer och då blir man lite skeptisk, jag kanske låter väldigt kräsen och konstig men så är det.

Egentligen vill jag se skärmen live, med några spel bara. Kan man köpa en skärm för att sedan bara lämna igen den om man inte är nöjd? (utan att den är pajj)

För ska jag vara ärlig så kan jag inte lita på någon av er gällande responstid (inte för att vara taskig) men jag kan omöjligt veta vad ni har för krav
För det kommer ju troligen att bli en tft så småningom eftersom oled/sed är såpass långt bort. Tror inte min CRT kommer orka så långt tyvärr. Men mycket intressant läsning som sagt, ska kika vidare få se!

(Och när jag sa att priset inte spelar någon roll var mest för att se just skillnad på en billigare skärm och en dyrare) Men eizon skulle jag lätt betala för om den "duger" åt mig

Tja det är ju alltid alternativ nummer ett, att prova skärmen först. Problemet är att om du är kräsen liksom mig så ska du inte läsa vad 90% av Sweclockers skriver då väldigt många är nöjda med sina Samsung 226bw och sina HP w2207 eller vad det nu än är för skärm inom den klassen, vilket jag tycker är värdelösa i allt faktiskt. Hur man kan vara nöjd med en sådan LCD är för mig ett mysterium men det är det inte för de flesta. De flesta ställer inte så höga krav eller så märker de bara ingen skillnad vilket är superb för dom givetvis.

Du kommer nog aldrig att köpa en LCD såvida du inte provar en då har jag märkt. Det du får göra är att tala med Dustin i detta fallet då Dustin är de ända som har 22" Eizon i lager vad jag har förstått det som. Tala med de, förklara att du är en mycket känslig person som ställer väldigt höga krav. Är du inte nöjd med skärmen så lämnar du tillbaka den utan att hoppas på problem från deras sida. Dustin brukar vara bra att ha att göra med så jag tror inte det ska vara några som helst problem. Men tala självklart med de först.

Mvh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Eizo är Eizo och Eizo är som Bentley. Jag sitter vid en Bently hela dagarna skulle inte ens vilja ha den gratis hemma för att spela på.

Vad menar du?

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CazeW
Finns bilder på inputlagget så det är knappast rent hittepå.

EDIT:
Bild 1
Bild 2
Bild 3

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Jag menar generellt sett är inte EIZO skärmarna är något jag skulle välja hemma för att titta på film och spela på. Sedan kan dom göra hur mycket tester dom vill. skönheten ligger i betraktarens ögon så gå till en affär och kolla och ha testerna som vägledning. Jag önskar bara att jag fått lite mera tipps på HP skärmen innan jag hade köppt det hade sparat mig endel pengar. Men nu sitter jag med en sånn inte en w2207h men en w2408h, men lillebror är nästan lika bra och jag är skitnöjd nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Generellt sett är inte EIZO skärmarna är något jag skulle välja hemma för att titta på film och spela på.

Varför inte?

Permalänk
Citat:

Jag menar generellt sett är inte EIZO skärmarna är något jag skulle välja hemma för att titta på film och spela på. Sedan kan dom göra hur mycket tester dom vill. skönheten ligger i betraktarens ögon så gå till en affär och kolla och ha testerna som vägledning. Jag önskar bara att jag fått lite mera tipps på HP skärmen innan jag hade köppt det hade sparat mig endel pengar. Men nu sitter jag med en sånn inte en w2207h men en w2408h, men lillebror är nästan lika bra och jag är skitnöjd nu.

Nja alltså tittar man på HP2207 är den slö att spela på, har själv spelat på den och jag äger idag en LG L245WP. Eizo 2431 är ungefär lika snabbs om LG'n så jag kan faktiskt inte riktigt förstå att nedan bilder är sanningen bakom 22":

Bild 1
Bild 2
Bild 3

Här har du min skärm som är en 24":
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002758571800196925
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002791745145653581
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002711426844287723
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002785431269402107
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002793245493290913

EDIT: OPS, Mittens var före.

EDIT2: Hur är det med denna Eizon då? Jag ser att UNISOL som är vår medlem här har gett den full pott i alla fall:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=243815

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
Varför inte?

Hp skärmen ger en helt anna typ av bild på grund av glossy ytan. Jag har sett lite Acer skärmar med glossy effekt också men dom ger inte samma lyster. Går inte att förklara bättre. Måste upplevas det betyder att skärmen ska vara rätt inställd i ett ljust rum med rätt upplösnig. Det betyder inte högst upp i hyllan på ONOFF med upplösning 1280x960. Vad gäller snabbheten vill jag nog inte uttala mig säger du att det är skillnad så är det väl det inget jag själv har märkt. Jag lider mer av en i mitt tycke dålig bild, än att skärmen skulle vara långsam.

Permalänk
Medlem

Jag har EIZO S2431W och jag kan lova dig att den spöar HPn på alla punkter när det gäller DVD och Blu Ray filmer.

Permalänk
Medlem

Mjaa jag kanske ska dra iväg ett mail till dustin få se vad dom säger. Jag menar skulle det vara så att det går fixa så förlorar jag ju inte så mycket på det.

Eizo Flexscan S2201WSE som du visade A.N'doja har TN panel iaf. Sen är det ju frågan hur mycket "snabbare" just den ´panelen är gentemot den första eizon vi pratade om. Bildkvalitet är ju som sagt också hög prio.

Det lurar ingen fin skärm runt hörnet då? Som kanske kommer om 1-3månader? någon som har spanat in någon kommande modell?

Men eizon verkar ju helt klart grymmast! Det är egentligen bara responstiden jag oroar mig för, annars skulle jag nog redan lagt en beställning. Så ska försöka kolla upp det före, man vill helst inte impulsköpa så dyra grejjer heller

Hade gött!

EDIT: Jag har en Hyundai L90D+ 19" här hemma, och den vet jag sen förut att den inte går så väl att spela med, så jag tänkte att jag skulle kolla fördröjningen på den skärmen gentemot min Samsung 959NF 19" CRT. Jag laddar ner VSWPRO, men vet inte riktigt hur jag ska ställa in?

Clone kör jag och CRT:N som primärskärm. 100hz på crt:n och 75hz på lcd:n i 1280*1024
sen startar jag "klockan" tar några kort med digitalkameran. Kollar på bilderna och den visar max 10ms fördröjning, har jag gjort något fel eller är den såpass snabb?

Jag tycker nämligen den är alldeles för seg så nu blev jag osäker, snälla säg att jag gjort något fel Eller går det inte ens att jämföra på det viset? *confused*

Permalänk
Medlem

min samsung 913b är runt 20-40ms efter min sony triniton 21' crt, skärmenär specad som 8ms, lite gammal dock.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Hur kan Dojan ens nämna en TN?

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Hehe

Nu har jag bestämt mig, jag ska höra med dustin imorgon. Om dom säger att jag får öppna och kika på skärmen för att sedan lämna igen den om jag inte är nöjd. Så kommer jag att beställa den!

slänger in ett inlägg när jag vet mer. Ingen här som har skärmen? eller någon liknande Eizo skärm.

Permalänk
Citat:

Mjaa jag kanske ska dra iväg ett mail till dustin få se vad dom säger. Jag menar skulle det vara så att det går fixa så förlorar jag ju inte så mycket på det.

Eizo Flexscan S2201WSE som du visade A.N'doja har TN panel iaf. Sen är det ju frågan hur mycket "snabbare" just den ´panelen är gentemot den första eizon vi pratade om. Bildkvalitet är ju som sagt också hög prio.

Det lurar ingen fin skärm runt hörnet då? Som kanske kommer om 1-3månader? någon som har spanat in någon kommande modell?

Men eizon verkar ju helt klart grymmast! Det är egentligen bara responstiden jag oroar mig för, annars skulle jag nog redan lagt en beställning. Så ska försöka kolla upp det före, man vill helst inte impulsköpa så dyra grejjer heller

Hade gött!

EDIT: Jag har en Hyundai L90D+ 19" här hemma, och den vet jag sen förut att den inte går så väl att spela med, så jag tänkte att jag skulle kolla fördröjningen på den skärmen gentemot min Samsung 959NF 19" CRT. Jag laddar ner VSWPRO, men vet inte riktigt hur jag ska ställa in?

Clone kör jag och CRT:N som primärskärm. 100hz på crt:n och 75hz på lcd:n i 1280*1024
sen startar jag "klockan" tar några kort med digitalkameran. Kollar på bilderna och den visar max 10ms fördröjning, har jag gjort något fel eller är den såpass snabb?

Jag tycker nämligen den är alldeles för seg så nu blev jag osäker, snälla säg att jag gjort något fel Eller går det inte ens att jämföra på det viset? *confused*

Ja lycka till, hoppas Dustin låter dig få prova skärmen snabbt och kan skicka tillbaka den om den nu är för slö för dig.

Angående testet så körde jag min LCD som primär och sekundär (framförallt primär), var ingen skillnad för mig men du kan ju prova. Det blir lite missvisande att testa så då du har en bild som står still. När du spelar så massvis med pixlar som byter färg jämt och ständigt och detta påfrestar betydligt mer. Det är väl egentligen så du ska jämföra när du spelar för att få ett mer korrekt resultat.

Du kan ju alltid spela i windows mode och låta spelet tecka nästan hela din bildruta förutom en bit där du då har millisekunder timern. Det lär suga musten ur skärmen.

Angående 10ms eller ej för den skärmen så undrar jag om du inte tittat på hundra delar. Jag gjorde samma misstag själv hur som helst:
http://aycu17.webshots.com/image/33016/2004838569053988167_fs...

Men sure, hör av dig till Dustin och lycka till.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

jag misstänkte nästan att jag gjort det felet..aja nu är skärmen tillbaka flyttad och orkar inte ta hit den igen

Jag börjar bli lite fundersam ändå. Eizo S2201WSE har TN panel men borde vara betydligt snabbare med sina 5ms (utan overdrive självklart..)

Eizo S2231WS som har 16ms (8ms med overdrive..) kanske blir alldeles för långsam helt enkelt?

L90D+ som jag har här hemma vid en annan dator gick faktiskt att spela alla spel utom cs väldigt bra. Dock var den skärmen en av dom bättre när den kom, fast det var ju ett tag sen så...FAN VAD SVÅRT!

Tror ni att Eizo S2201WSE (TN) har likvärdiga färger/svärta/ljusstyrka/respons som Samsung 226wb tex? Eller ska den vara bättre än 226wb?

Men det jag vet är ju att Eizo S2231WS (VA) har ruskigt bra svärta/färger/ljusstyrka m.m (förutom responstiden som jag är osäker på..)

Då är ju som sagt frågan om det kanske är vettigare för mig att köpa S2201WSE (TN) som har sämre färger m.m men bättre responstid. Hatar sånt här, man vet aldrig hur man ska göra...dvs. jag har inte bestämt mig än
Iofs så har jag ju ändå kvar min 959NF (CRT) så om jag inte är riktigt nljd med responsen så kan jag ha den vid sidan av...men skulle ju vara bra att klara sig med en skärm...

Tips? råd? jag känner mig lite överrumplad vad gäller tekniker m.m.

Permalänk
Citat:

jag misstänkte nästan att jag gjort det felet..aja nu är skärmen tillbaka flyttad och orkar inte ta hit den igen

Jag börjar bli lite fundersam ändå. Eizo S2201WSE har TN panel men borde vara betydligt snabbare med sina 5ms (utan overdrive självklart..)

Eizo S2231WS som har 16ms (8ms med overdrive..) kanske blir alldeles för långsam helt enkelt?

L90D+ som jag har här hemma vid en annan dator gick faktiskt att spela alla spel utom cs väldigt bra. Dock var den skärmen en av dom bättre när den kom, fast det var ju ett tag sen så...FAN VAD SVÅRT!

Tror ni att Eizo S2201WSE (TN) har likvärdiga färger/svärta/ljusstyrka/respons som Samsung 226wb tex? Eller ska den vara bättre än 226wb?

Men det jag vet är ju att Eizo S2231WS (VA) har ruskigt bra svärta/färger/ljusstyrka m.m (förutom responstiden som jag är osäker på..)

Då är ju som sagt frågan om det kanske är vettigare för mig att köpa S2201WSE (TN) som har sämre färger m.m men bättre responstid. Hatar sånt här, man vet aldrig hur man ska göra...dvs. jag har inte bestämt mig än
Iofs så har jag ju ändå kvar min 959NF (CRT) så om jag inte är riktigt nljd med responsen så kan jag ha den vid sidan av...men skulle ju vara bra att klara sig med en skärm...

Tips? råd? jag känner mig lite överrumplad vad gäller tekniker m.m.

Alltså det bästa du kan göra är att åka och titta på en. Jag vet inte vart du bor men håller du till någon stad kan man ju tycka att någon har en sådan skärm. Du får helt enkelt vara lite flummig och söka, kontakta någon som äger en sådan skärm och be om att få spela lite på den. Jag menar pengar är pengar och pengar ska gå till någonting bra. Vad händer om du till exempel INTE får skicka tillbaka skärmen till Dustin efter det du provat OM det nu är som så att skärmen är för slö för dig? Då blir du utan köp.

De nya panelerna från Samsungs 226BW ska vara snabba, säger andra. De paneler jag har testat på den skärmen är inte snabba men det är heller inte den nya panelen S eller vad den nu heter, så jag vet inte riktigt. Det är ganska mycket lotteri från Samsung. Om inget annat får du problem med blacklight bleeding och 8bitars låtsas färger.

Jag hade nog hellre vågat sattsat på Eizos TN i så fall.

En annan sak jag skulle tipsat om är att faktiskt ta med din dator med förinstallerade spel på till en datorbutik, koppla in en 226BW eller vad det nu är för skärm och prova dig fram. Jag menar ska de ha några pengar för sina produkter får de faktiskt hjälpa dig också!

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Joo det är ju så, ger dustin klartecken att jag får öppna och testa och sedan lämna tillbaka om jag inte är nöjd så kommer jag att beställa den med S-PVA panel.

Så just nu väntar jag på dustins klartecken åhh den svarta har dom inte i lager heller så kanske blir lång väntan...

joo jag tror jag ska fara och testa en 226wb, den är ju ruskigt snygg men bildkvaliten är jag inte riktigt så stensäker på, aja vi får väl se. Man vet inte mer förrän man provat.

Om det inte blir skärmköp så har jag då iaf lärt mig ett och annat om TFT/LCD skärmar, så man går inte härifrån tomhänt

Permalänk

Helt rätt.

Lycka till Monsieur!

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

W2207 HAR tydlig ghost i spel, har själv suttit och hårdprovat den för spel, funkar inte för min smak.

226bw är äckligt störig med den låga foten, och det faktum att du inte kan höja den.
Lite jobbigt att ha en bok under sin skärm.

Permalänk

Tittar också på 22"-skärm. Verkligen svårt, det finns en skärm som jag tycker verkar intressant som du förmodligen förbisett och det är; LG L227WT http://prisjakt.nu/produkt.php?p=221498 tyvärr vågar jag inte köpa grisen i säcken, och skulle vilja se en ordentlig recension av den. Men om det fungerar för dig, att Dustin tycker det är OK att testa skärmen. Ja då kanske jag gör det samma.

... Eller lägger till 300 och får en Eizo. Som jag i och för sig inte heller sett någon recension på :/

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en sån där LG L227WT, får den imorgon troligtvis återkomemr med kommentarer om den

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

låter kanon! Vill ha kommentarer såfort du får den!

Permalänk

A.N'doja du verkar kunna din sak när det gäller skärmarna, och skulle väl uppskatta om du sa din synpunkt på hur bra Eizo FlexScan S2231WSE presterar jämtemot 226BW och W2207 i spel. Menar Eizo FlexScan S2231WSE är ju en bra bit slöare med 8 ms repsonstid, men spelar det någon större roll om man spelar fps-spel?
Skulle du trots Eizo FlexScan S2231WSE 's slöa responstid på 8 ms rekommendera den framför både 226BW och W2207 till spel?

Edit: Såg att EIZO FLEXSCAN S2201WSEK låg på 5 ms respons och dessutom är över tusingen billigare. Självklart är EIZO FLEXSCAN S2231 bättre på andra saker.
Men då min skärm nästintill Bara kommer gå till att spela på (fps-spel, snabba rörelser etc) är responstiden en viktig faktor.
EIZO FLEXSCAN S2201WSEK VS HP W2207!? Både kostar likdant, samma tum.
Vilken av dessa två ger bästa bildkvalitén och optimerar sig bäst till spel? Tack på förhand!
/Nilsson

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av O.nilsson
A.N'doja du verkar kunna din sak när det gäller skärmarna, och skulle väl uppskatta om du sa din synpunkt på hur bra Eizo FlexScan S2231WSE presterar jämtemot 226BW och W2207 i spel. Menar Eizo FlexScan S2231WSE är ju en bra bit slöare med 8 ms repsonstid, men spelar det någon större roll om man spelar fps-spel?
Skulle du trots Eizo FlexScan S2231WSE 's slöa responstid på 8 ms rekommendera den framför både 226BW och W2207 till spel?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

just like Flinstones.