Permalänk
Medlem

En fråga ifall jag får låna tråden lite: Sitter nu på en Hyundai L72D och märker inte av varken Ghosting eller Blacklightbleeding på något vis. Har sett folk som klagar på att HPn har mycket ghosting mm, är min gamla skärm bättre än Hpn eller är jag skadad(Ser inget)? Skulle jag märka av Ghosting i tec CS ifall jag testa HPn?

Sen så funderar jag ifall det är värt att satsa på denna istället: Eizo Flexscan S2201WSE? Skiljer ju inte allt för många kronor.

Andreas

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
En fråga ifall jag får låna tråden lite: Sitter nu på en Hyundai L72D och märker inte av varken Ghosting eller Blacklightbleeding på något vis. Har sett folk som klagar på att HPn har mycket ghosting mm, är min gamla skärm bättre än Hpn eller är jag skadad(Ser inget)? Skulle jag märka av Ghosting i tec CS ifall jag testa HPn?

Sen så funderar jag ifall det är värt att satsa på denna istället: Eizo Flexscan S2201WSE? Skiljer ju inte allt för många kronor.

Andreas

Det är nog du som inte vet vad du skall titta på vilket är bra för dig. HP'n är bättre än din befintliga skärm.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Men åter , kan nån tipsa om en skärm som inte kostar fläsk men som är "göörbra" när man vill se film ? Är inte ointresserad o inte proffs på detta men vill ha en jädra bra skärm ändå ??

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snapsnap
Men åter , kan nån tipsa om en skärm som inte kostar fläsk men som är "göörbra" när man vill se film ? Är inte ointresserad o inte proffs på detta men vill ha en jädra bra skärm ändå ??

Om det finns en enda poäng man kan ta med sig från de trådar som finns om skärmar så är det att "man får det man betalar för".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Om det finns en enda poäng man kan ta med sig från de trådar som finns om skärmar så är det att "man får det man betalar för".

ja så mycke har jag förstått men en bra skärm för film för mig som inte är ointresserad men vill ha kvalite o härlig upplevelse vid filmtittande vid min dator.
Tips tas emot med öppna armar ????

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snapsnap
ja så mycke har jag förstått men en bra skärm för film för mig som inte är ointresserad men vill ha kvalite o härlig upplevelse vid filmtittande vid min dator.
Tips tas emot med öppna armar ????

Dojans LG osv.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det är nog du som inte vet vad du skall titta på vilket är bra för dig. HP'n är bättre än din befintliga skärm.

Tur för mig:) Men HP W2207h eller Eizo Flexscan S2201WSE? Är det den man känner mest för som det sagts några ggr i tråden eller?

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Dojans LG osv.

Nu må jag vara ute o segla - Är det TFT-skärmar ni pratar om eller LCD ? snälla red ut begreppen. En LCD skulle ju passa in fint i sisådär 22 tum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Jaha,du ville ha en 22", LGn är 24".

Den här verkar vara vettig: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=241408

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Jaha,du ville ha en 22", LGn är 24".

Den här verkar vara vettig: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=241408

Ja tack Mittens, Den Lenovon verkar bra, ligger väl i ett bra prissegment - min nuvarande Mirai va "något" billigare. Jag vill ha så bra bild på mina "tankade" HD-filmer för en rimlig peng. Funderar dessutom på o köpa Logitech Di Novo Edge
tangentbord för den fina formens skull - tycker att datorn mer o mer blir en möbel som kämpat sig in för o passa i folks hem just designmässigt.
Så tack Mittens

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Eizo S2201WSE. Fick den nyss och håller på och provar den just nu.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Jag slog till på en Eizo S2201WSE. Fick den nyss och håller på och provar den.

funkar den bra då luugen ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan bara jämföra med en 5 år gammal crt, skolans tft skärmar och w2207 som jag kört explorer på i 10 min. Det är en del bleeding vid svart bakrund tyvär men jag har bara haft den i 30 min så jag har inte justerat/kalibrerat något.
Jag har aktiverat ljussensorn men jag har inte märkt om den ljusterar ljusstyrkan automatiskt än.

Jag ska prova och spela lite COD 4. Får återkomma senare.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

luugen, hur känns eizon nu ? Det mest intressanta är inputlag.. ^^,

Visa signatur

Q6600@3.2ghz, Gigabyte X38-DQ6, BallistiX PC8500 2GB, XFX 8800GT 512MB, Corsair HX620W, TRUE, P182b

Permalänk
Medlem

Tja. Testade inputlag med programmet från http://tft.vanity.dk/.
Tog kort med kameran som man ska men jag fick lite konstigt resultat.
Ibland visade de exakt samma (ca hälften av bilderna) och ibland så mycket
som 30 ms skillnad! På Eizon blev alltid siffrorna lite suddiga på bilderna då man såg flera nr samtidigt och jag kollat på de nummer som syns bäst.

Spelar jag märker jag inget men jag är kanske inte så kräsen.

I filmer tycker jag att mörka områden kan bli fula och betrakningsvinklarna är väll inte så bra. Men det gäller väll alla TN-paneler?

Färgerna upplevs också lite starkare och mörkare i den övre delen av skärmen oavsett om man ser underifrån eller ovanifrån.

Jag har fortfarande inte kalibrerat eller justerat något då jag är nöjd med bilden och ljusstyrkan ändras automatiskt vilket är bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket luugen!
Lutar mot en Eizo S2201wse eller en hp w2207..
Har en hp 1740 nu, så antar att vilken som är mycket bättre. ^^,

Visa signatur

Q6600@3.2ghz, Gigabyte X38-DQ6, BallistiX PC8500 2GB, XFX 8800GT 512MB, Corsair HX620W, TRUE, P182b

Permalänk
Medlem

Tjenare går också och funderar i dessa banor och undrar vad man ska köpa för 22'' skärm. Det jag undar är om det är någon som vet något om denna skärm som verkar vara lite intressant: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=221498 annars lutar det mot någon av dessa :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=243815

eller

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=266264

Någon som vet den stora skillnaden mellan dessa då jag inte är speciellt insatt i just skärmar det handlar ju ändå om ca 2000 kr mellan lg:n och den dyraste eizon så det bör ju vara en väldig skillnad på de tre skärmarna eller?. Ska kanske tilläggas att skärmen ska jag mestadels spela på.

Hej Svejs.

Permalänk

Jag har en samsung 226bw som jag är nöjd med. Ville mest att den inte skulle glömmas bort i dina funderingar.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

den dyrare eizon har en annan sorts panel, det betyder bättre färger, bättre betraktningsvinklar, den är mer gjord för grafiker, torr den hade lite inputlag.
Så det är överlag bättre bild på den dyrare helt enkelt, kanske lite dåligare för att spela på, men tror de flesta skärmarna har liknande inputlag kanske så...

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Om det fortfarande är någon som tipsar mig (trådskaparen) så kan jag säga att jag köpte en likadan som Dojjan har. En LG L245WT (24" alltså"

Hur grym skärm som helst! har ni pengar och vill spela,se film surfa riktigt gött så köp den. Ruskigt bra!

Jag ångrar mig verkligen inte att det blev 24" istället för 22", man vänjer sig väldigt fort och om man sitter och glor på serier innan man ska sova är det kanon

tror man att det blir för stort så tycker jag man ska tänka om, det är en sak om man inte rymmer den förstås.

Permalänk
Medlem

Tja

Har inte läst alla inlägg men många dillar om S-PVA panel och att det är bra

Finns fler skärmar som har det tex: NEC MultiSync LCD225WXM

Står bla i denna recensionen:

http://www.trustedreviews.com/displays/review/2007/08/28/NEC-...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickan88
Tja

Har inte läst alla inlägg men många dillar om S-PVA panel och att det är bra

Finns fler skärmar som har det tex: NEC MultiSync LCD225WXM

Står bla i denna recensionen:

http://www.trustedreviews.com/displays/review/2007/08/28/NEC-...

Klockren skärm, men ej till att spela med enligt min kollega.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Vilken skärm skulle ni föredra vid fps spelande, Samsung 226bw eller Hp w2207h? Tänker främst på input lag och responstid.

Permalänk
Medlem

Blir riktit snål på en 22" skärm efter att ja läst denna tråd. Kom fram till att om ja köper en 22" skärm så får de bli antingen LG 227WT eller Eizo Flexscan S2201WSE.

Men vilken ska ja ta isf?

Visa signatur

Before i see, i hear. Sennheiser.

Permalänk
Medlem

Min Eizo är bra men den har ett litet fel som flera andra här verkar ha. Färgerna i den övre delen av skärmen upplevs alltid mörkare/starkare. Men det är inget jag märker i spel eller film. Jag vet inte vad LG:n har för funktioner men jag gillar att Eizon justerar ljusstyrkan automatiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har denna https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ... ?

Hur är den (bleed/spel etc)? Verkar ju vara prisvärd...

Permalänk
Medlem

Någon som vet en helsvart skärm med glossy yta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Min Eizo är bra men den har ett litet fel som flera andra här verkar ha. Färgerna i den övre delen av skärmen upplevs alltid mörkare/starkare. Men det är inget jag märker i spel eller film. Jag vet inte vad LG:n har för funktioner men jag gillar att Eizon justerar ljusstyrkan automatiskt.

Usch hatar den funktionen, bara drygt och färgerna blir knäppa. Om till exempel TV'n är på i rummet och varje gång den ändrar ljus så följer ju skärmen med och detta är skarpt irriterande enligt mig. :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Någon som vet en helsvart skärm med glossy yta?

Du får nog vänta på en LED skärm innan du får se en helt svart skärm.

L245WP har en mycket svart skärm annars, checka recension i sign. Men Eizon har också bra svärta, lite bättre har jag för mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Han kanske menar att själva ramen ska vara svart. Eller nåt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja

Du får nog vänta på en LED skärm innan du får se en helt svart skärm.

L245WP har en mycket svart skärm annars, checka recension i sign. Men Eizon har också bra svärta, lite bättre har jag för mig. [/B]

he he

syftade på skalet (designen)... eller vad säger man..

LG har väl inga glossy skärmar och den så inte glossy ut den du hänvisade till.