Permalänk
Citat:

Jepp läst den och nu då vid närmare eftertanke är:
http://www.dustinhome.se/pd_5010118290.aspx&csref=Prisjamfore...
mer intressant för mig. Snabbare respons, billigare etc.
Hittar ingen EIZO FLEXSCAN S2201WSEK vs W2207.
Någon som vågar ge sig på vilken av dem som är den bättre och lämpar sig bäst för fps-spel? (bäst färger, minst ghosting, minst döda pixlar, minst black bleeding och snabbast updates)
Vet att "kraven" är ganska höga, men är så uppspelt nu när jag har byggt en mosnterrigg att man självklart vill ha grädden på mosen. Dock räcker min budget inte längre än till 3500 ca. Än en gång, spel-skärm är det som gäller.
Uppskattar alla svar.
/Nilsson

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av O.nilsson
Jepp läst den och nu då vid närmare eftertanke är:
http://www.dustinhome.se/pd_5010118290.aspx&csref=Prisjamfore...
mer intressant för mig. Snabbare respons, billigare etc.
Hittar ingen EIZO FLEXSCAN S2201WSEK vs W2207.
Någon som vågar ge sig på vilken av dem som är den bättre och lämpar sig bäst för fps-spel? (bäst färger, minst ghosting, minst döda pixlar, minst black bleeding och snabbast updates)
Vet att "kraven" är ganska höga, men är så uppspelt nu när jag har byggt en mosnterrigg att man självklart vill ha grädden på mosen. Dock räcker min budget inte längre än till 3500 ca. Än en gång, spel-skärm är det som gäller.
Uppskattar alla svar.
/Nilsson

Jag är helt övertygad om att Eizon är snabbare, bättre betraktningsvinklar, färger. Framförallt färger då skärmen är kalibrerad från fabrik och är det ända företaget som kalibrerar från fabrik.

MEN, jag har inte suttit vid den skärmen av Eizo, har däremot suttit vid 24" S2431W och spelat endel och den är snabb, snabbare än 2207. Varför 22" av Eizon skulle vara slöare då det är en lillebror är för mig ett myserium. Men som säker källa, nej jag vet inte.

Samsung 226BW är snabbare än 2207 dessutom bara för att lägga in det också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag såg just bilder från just Eizo skärmen som har 5ms (S2201WSEK) Och när killen som köpt den bara kopplade in den och tog några bilder var det mycket blödningar, men efter att han ställt in den blev det bäcksvart så tror det är en riktigt bra skärm för pengarna!

Klart man inte kan lita på lite bilder, men av det jag sett så tror jag Eizon med TN panel sparkar dom andra med TN i baken!

För mig blir det antingen en sådan eller den med S-PVA troligen...

Permalänk

Alltså, det vi kommit fram till är att av dessa tre skärmar är:
http://www.dustinhome.se/pd_5010118290.aspx den bästa av dem.
Bättre än både , 226bw och W2207 i såväl skärm all-round som i spel. (responstid b.l.a.)
Håller ni med?
Det här betyder att jag kommer satsa på Eizo S2201Wsek! (Budget ca 3500:-)
Låter det som en bra deal?
Är de här inställningarna något som är svåra att utföra eller är det rena "basics"?
Menar man vill ju självklart optimera sin skärm när man köpt den!
/nilsson

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, det vi kommit fram till är att av dessa tre skärmar är:
http://www.dustinhome.se/pd_5010118290.aspx den bästa av dem.
Bättre än både , 226bw och W2207 i såväl skärm all-round som i spel. (responstid b.l.a.)
Håller ni med?
Det här betyder att jag kommer satsa på Eizo S2201Wsek! (Budget ca 3500:-)
Låter det som en bra deal?
Är de här inställningarna något som är svåra att utföra eller är det rena "basics"?
Menar man vill ju självklart optimera sin skärm när man köpt den!
/nilsson

JA! Jag tror definitivt den är bättre! finns det några tester på Eizo S2201? input lag tänkte jag då. Tror verkligen inte inställningarna är svåra att göra, har du problem är det nog bara att slänga in en fråga här så får du nog svar

Eizos 22" med S-PVA panel verkar ha mycket input lag :/ typ 30ms...kändes som väldigt mycket..tror faktiskt musen blir väldigt efter då...så denna börjar nästan bli mer attraktiv, dock har den ju TN panel...åhh ge mig en bra skärm

Dustin har gett klartecken btw, dom sa att så länge man tar det försiktigt och inte förstör förpackningen så mycket är det bara att lämna igen den, man har 14dagar på sig.

Fan vilken beslutsångest...A.N doja's 24" verkar ju ha mycket bra input lag, skulle dock vilja ha en 22"...finns aldrig något som passar den kräsne (jag)....aja om du köper Eizo S2201 så vill jag ha input lag tester och mycket information om vad du tycker. Skulle vara mycket schysst

Permalänk

Att jag köper den före dig tvivlar jag nästan på, jag köper den samtidigt som jag ska köpa min rigg. Det händer först när datorbutiken.se får in Intel Core 2 Quad Q9450. Det kommer att ske kring den 11e feb, verkar det som.

Som sagt, lite tester på hur Eizo S2201 skulle inte vara fel. Eller att någon här som har den ger en kort recension, det skulle ju även det vara toppen!
Likt som dig letar jag efter 22", 24" är för stort på skrivbordet och ser (enligt mig) inte lika fancy ut. Sen kostar den ju 1500:- med.
Aja, tror nästan det kommer bli en Eizo S2201, verkar mest intressant i min prisklass och stil (gaming)!
/nilsson

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan jag har börjat kika på skärmen som A.N doja köpt, 24" LG skärmen. Verkar ju helt klart intressant, såg en till recension också och där sa recensenten att den var bra även om man inte körde native i spel (visst klart man vill köra native men skulle vara bra att det inte ser förjävligt ut så att man har möjligheten, var trots allt bara 1000 lappen dyrare än 22" jag tänkte köpa (Eizo S2231)

Så vi får se

Permalänk
Medlem

Jag sitter faktiskt och väntar på min Eizo S2201WSEK, som tack vare dustins oerhört snabba leverans (beställde igår kväll) borde komma fram imorgon. Jag kan återkomma med min åsikt om skärmen när jag fått den, men jag kan nog tyvärr inte testa något inputlag då jag inte har något CRT. Men jag hoppas att skärmen är bra i alla fall. Jag har inte lyckats hitta några tester på den skärmen, men det är ju i alla fall en Eizo. Deras pixelgaranti tillsammans med Dustins studentrabatt var vad som avgjorde saken för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Kanon! väntar ivrigt på en liten recension

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
var trots allt bara 1000 lappen dyrare än 22" jag tänkte köpa (Eizo S2231)

2000kr väl?

Eizon kostar 3400kr och LGn 5600kr.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

joo men Eizon jag kikade på först var (S2231) alltså den med S-PVA panel och den ligger på 4995:-

vart kostar 24" LG:n 5600?

Permalänk
Medlem

Har fått min LG L227WT nu

Och kan bara säga att den är extremt jävligt EXTREMT bra

Iofs har jag inte testat några andra 22 tums skärmar men på denna LG är färgerna jäkligt bra, skärpan bra. Ingen backlight bleeding. Inga pixelfel. Betraktningsvinkeln är mycket bra. Inge ghosting eller eftersläpningar vad jag märkt hittils.

Har bara testat CS som spel men de känns som att sitta vid en crt skärm, extremt nöjd med denna skärm

Posten tappade bort mitt paket med datordelar så kan inte testa några nya spel än men tror de kommer funka mycket bra

Sen får ni tänka på att jag bara haft erfarenhet av en Benq 19 tummare innan. Så vet inte hur andra skärmar är. Men denna LG är utav toppklass.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk

Jahapp, hoppas att du snabbt lägger in en liten kommentar angående Eizo'n =)!
Jaekae, hur flyter skärmen i spel? - Lite mer utförligt, LGn, även den ser nu grymt intressant.
Dröjer ett tag tills Q9450 processorn kommer så än har jag tid att åma mig och försöka hitta den bäst spel-skärmen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=243815
vs
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=221498
Vilken av dessa två tror ni är den bättre skärmen, till spel syftar jag nu på.
Input lag, ghosting & bildskärpa. Säg till vilken ni skulle valt om ni var i mitt ställe.Två suveräna skärmar, i min prisklass då.
/Nilsson

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt ingen som itne sett båda skärmarna bredvid varrann kan säga vilkenj som är bäst till spel osv..

Men Eizo skriker ju kvalitet, dom gör ruskigt bra skärmar helt enkelt. Men det gör även LG så att.. tror du blir nöjd vilken du än väljer men självklart vill man alltid ha det bästa

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Här är det lite av det både om Eizon. Det säkrade inte min position direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska testa lite mer i spel imorgon.

Har bara två spel installerade som flyter på den här upplösningen så blir inte så jätte utförligt förrns ja fått de nya datordelarna.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk

Och underbart! Om det är möjligt testa vad skärmens input lag ligger på, eller om någon annan vet
/nilsson

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ingen crt här i lägenheten att testa input lag med.

Men nu när ja testa cod4 på låg upplösning så flöt det på bra, jag märkte inge fördröjning eller någonting alls. Känns som att sitta vid en CRT skärm.

För o va ärlig tror jag det här är den bästa lcd skärm som kommit ut någonsin, om man ser på allround syfte.
Första skärmen med 5000:1 contrast. 10000:1 dynamiskt. F-engine är också nice Och den höga wide color gamut. Skärmen är nice för film också. Blir svårt o välja mellan min lcd tv och denna nu

Skulle vilja testa en eizo skärm för o se hur bra den här lgn är för grafik jämfört med dom. Har extremt svårt att tro att nån skulle va så mycket bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5000:1 enligt tillverkaren brukar sällan vara mer än 500:1 i verkligheten. TN-panel är en TN-panel som är en TN-panel. Inget i världen kan ändra på det. Bra för att hobbykladda i photoshop? Säkerligen. Bra för finsmakaren eller den som sysslar med grafik/tryck/foto på mer seriös nivå? Säkerligen inte.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
Har ingen crt här i lägenheten att testa input lag med.

Men nu när ja testa cod4 på låg upplösning så flöt det på bra, jag märkte inge fördröjning eller någonting alls. Känns som att sitta vid en CRT skärm.

För o va ärlig tror jag det här är den bästa lcd skärm som kommit ut någonsin, om man ser på allround syfte.
Första skärmen med 5000:1 contrast. 10000:1 dynamiskt. F-engine är också nice Och den höga wide color gamut. Skärmen är nice för film också. Blir svårt o välja mellan min lcd tv och denna nu

Skulle vilja testa en eizo skärm för o se hur bra den här lgn är för grafik jämfört med dom. Har extremt svårt att tro att nån skulle va så mycket bättre.

10000:1 dynamiskt.

Som sagt ligger den nog runt 500 på riktigt.

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köra med S2231W:n nu när Dustin gett klartecken. Är du inte nöjd så är det bara att returnera det. Satt i ungefär samma sits som du gör nu för några månader sen, dock jag skaffade mig ett 19" Samsung 971P. Även fast den lider av ganska kraftig färgblödning för mörka färger (blivit van med det nu), är det inget som skulle få mig att gå tillbaka till en TN panel.
Hade jag varit i samma sits som du idag, hade jag nog också gått med S2231W:n.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk

Det har i hela tiden handlat om: http://www.dustinhome.se/pd_5010118293.aspx dvs s2201. (antog du syftade mot mig)
Har inte råd att förtillfället lägga 5000:- på en skärm. Sen är väl den datorn mer arbets/grafik- dator. Sådant kommer jag inte lägga ner någon större tid på.
Skärmen kommer mest att användas till att lira på. Trots dessa 5ms responstid, klarar den sig ändå snabbare än,LG L227WT(2ms) med tanke på input lag tror ni?
/nilsson

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har i hela tiden handlat om: http://www.dustinhome.se/pd_5010118293.aspx dvs s2201. (antog du syftade mot mig)
Har inte råd att förtillfället lägga 5000:- på en skärm. Sen är väl den datorn mer arbets/grafik- dator. Sådant kommer jag inte lägga ner någon större tid på.
Skärmen kommer mest att användas till att lira på. Trots dessa 5ms responstid, klarar den sig ändå snabbare än,LG L227WT(2ms) med tanke på input lag tror ni?
/nilsson

Kommentaren var syftad till Aeqvist.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk

ahapp, my bad:-/.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
Inge ghosting eller eftersläpningar vad jag märkt hittils.

Jag vill inte mörda din skärm och det är superb att du är extremt nöjd men enligt mig så uppfattar jag en ganska ordentlig ghosting på den skärmen enligt denna videon:
http://www.youtube.com/watch?v=kJySp9Q3WtE

Men det kanske bara är den skärmen? :S

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag vill inte mörda din skärm och det är superb att du är extremt nöjd men enligt mig så uppfattar jag en ganska ordentlig ghosting på den skärmen enligt denna videon:

Var? O____o

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Att du kan se det på en youtube film men kass kvalitet i sig är väldigt imponerande, om du nu verkligen kan det.
Eizo'n anser du alltså vara ett bättre val? - Har den mindre input lag tro?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Två Prisvärda och bra spelskärmar!

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 svart, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW svart, 1680x1050, 2ms, 3000:1, VGA/DVI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cita_08
Två Prisvärda och bra spelskärmar!

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 svart, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW svart, 1680x1050, 2ms, 3000:1, VGA/DVI

GTFO!

Off-T

Jag tycker någon borde testa den här skärmen:http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-iiyama-e220...

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
GTFO!

Off-T

Jag tycker någon borde testa den här skärmen:http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-iiyama-e220...

Oh, en skärm som är lika snabb som min.

EDIT: För övrigt, ska man få fram ett mer korrekt resultat bör man testa flera gånger och inte en bild som lyckas pricka samma millisekunder som CRT. Fram till dess är min snabbare.

Var?? Var den hade eftersläpningar? Hela tiden i filmen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan