Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
he he

syftade på skalet (designen)... eller vad säger man..

LG har väl inga glossy skärmar och den så inte glossy ut den du hänvisade till.

Hm, nej den är inte glossy, den är matt. Skrev nog fel tidigare.

Ah okej, då är jag med. Den är helt svart i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Jaha,du ville ha en 22", LGn är 24".

Den här verkar vara vettig: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=241408

verkar faktiskt ganska vettig !

Ytterligare en rewiew där dom testat spela lite på den !

"Although gamers might eschew the monitor as too corporate for their tastes, we had some of the best gaming viewing on the L220x. During our Doom 3 test, gameplay was remarkably smooth with very little clipping. Color reproduction was also solid, and the game looked pleasing overall."
http://computershopper.com/reviews/lenovo-thinkvision-l220x-w...
Skulle vilja se ett riktigt hardcore test

Länka gärna om ni hittar fler test på denna skärm !

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Avstängd

Tjena allihopa...

Jag har läst igenom era kommentarer, tips och länkar...
Och fortfarande så är jag vilsen i denna LCD djungel...

Det jag letar efter är en LCD Monitor eller HDTV som kan stilla mitt enorma media/gaming sinne. Det jag är ute efter är en Monitor eller TV som klarar av följande:

Kunna kopplas till PC/PS3/Xbox360 (DVI/HDMI/Analog)
Native upplösning 1920x1200
Mycket Låg ms
Lägsta input lag
Lägsta BlackLight Bleeding
100hz (För att det inte ska bli "tearing" i bilden gällande spel/film)

Jag är en extrem petig person och märker av minsta lilla gällande ghosting/blacklight bleeding/dålig skärpa/kontrast/ljus/svärta osv, osv...

Jag är villig att betala en bra summa för att bli nöjd. Vill inte bli halvnöjd eller nöja mig med något mediokert. Ska det smaka så får det kosta!

Nån vänlig själ som kan guida mig i rätt riktning? Sitter idag på en gammal Samsung Samtron 95P Plus CRT skärm pga av att de LCD monitorer jag har testat inte tillfredställt mig alls faktiskt. Men nu är det dags att uppgradera rejält ta mig tusan, med en LCD Monitor eller HDTV som verkligen presterar!

Tack på förhand.

R.T.C

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

finns inga med 100hz, max 75hz om jag inte minns fel.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Vilken skärm skulle ni föredra vid fps spelande, Samsung 226bw eller Hp w2207h? Tänker främst på input lag och responstid.

Enligt ett test som PC Gamer gjorde för ett tag sedan så var det i alla fall Samsung Syncmaster 226BW de rekommenderade. Men den skärmen har ju funnits ett tag nu (ca 1 år?). Men det är i alla fall den jag själv går och funderar på att köpa, mycket pågrund av det låga priset på den idag. Vill helst inte ge 4-5 papp för en skärm i dagsläget.

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

dom 22" ja sett kör med 60hz i native. men kanske har missat nåt

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

japp, bara sett några som klarra 75hz och de har varit 19'

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

DVI=60Hz, VGA=75Hz, eller?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
finns inga med 100hz, max 75hz om jag inte minns fel.

Ok, ok, då vet jag det, antar att du menar att max hz på LCD monitorer är 75.
Dock så finns det HDTV's med 100/120hz. Tack för uppklarningen.

Blir det fin bild om man kopplar in en PC till en HDTV och spelar PC spel på detta sättet? Eller är det endast LCD monitorer det blir fin bild gällande PC spel?

:S

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

Blir mer om mer intresserad av en Lenovo ThinkVision L220X som har en s-pva panel i sig som eliminerar många av tn-panelernas problem !

kostar dock 4 papp.... eller lök vad man nu befinner sej geologiskt

Finn ej att få tag i nu då pga en brand i fabriken =( kul att det är typ enda panelen i den prisklassen som klarar av en upplösning på 1900x1200.

Eizo har en panel iofs. fast den kostar ju över 20 papp/lök

Mvh.Micke

Visa signatur

Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Blir mer om mer intresserad av en Lenovo ThinkVision L220X som har en s-pva panel i sig som eliminerar många av tn-panelernas problem !

kostar dock 4 papp.... eller lök vad man nu befinner sej geologiskt

Finn ej att få tag i nu då pga en brand i fabriken =( kul att det är typ enda panelen i den prisklassen som klarar av en upplösning på 1900x1200.

Eizo har en panel iofs. fast den kostar ju över 20 papp/lök

Mvh.Micke

dock så har den väldigt dåliga funktioner, kolla nedan.

Lenovo ThinkVision L220X
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=241408

Undrar fortfarande om nån skulle kunna hjälpa mig att hitta rätt, tack på förhand.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.T.C

Tjena allihopa... Jag har läst igenom era kommentarer, tips och länkar... Och fortfarande så är jag vilsen i denna LCD djungel...

Det jag letar efter är en LCD Monitor eller HDTV som kan stilla mitt enorma media/gaming sinne. Det jag är ute efter är en Monitor eller TV som klarar av följande:

Kunna kopplas till PC/PS3/Xbox360 (DVI/HDMI/Analog)
Native upplösning 1920x1200
Mycket Låg ms
Lägsta input lag
Lägsta BlackLight Bleeding
100hz (För att det inte ska bli "tearing" i bilden gällande spel/film)

Jag är en extrem petig person och märker av minsta lilla gällande ghosting/blacklight bleeding/dålig skärpa/kontrast/ljus/svärta osv, osv...

Jag är villig att betala en bra summa för att bli nöjd. Vill inte bli halvnöjd eller nöja mig med något mediokert. Ska det smaka så får det kosta! Nån vänlig själ som kan guida mig i rätt riktning?

Sitter idag på en gammal Samsung Samtron 95P Plus CRT skärm pga av att de LCD monitorer jag har testat inte tillfredställt mig alls faktiskt. Men nu är det dags att uppgradera rejält ta mig tusan, med en LCD Monitor eller HDTV som verkligen presterar! Tack på förhand. R.T.C

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

dock så har den väldigt dåliga funktioner, kolla nedan.

Lenovo ThinkVision L220X
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=241408

Undrar fortfarande om nån skulle kunna hjälpa mig att hitta rätt, tack på förhand.

Vilka funktioner tycker du är dåliga då..?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Vilka funktioner tycker du är dåliga då..?

För att spela idag duger väl det utmärkt med dvi ?
är det avsaknaden av hdmi han menar ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

För att spela idag duger väl det utmärkt med dvi ?
är det avsaknaden av hdmi han menar ?

Det finns idag: D-sub (vga), DVI, HDMI och Display Port som anslutningar för bildskärm.
Alla dessa anslutningarna utom D-sub (vga) klarar av digitala signaler om 60hz vilket är standard men HDMI och Display Port klarar upp till 100hz digital signal och HDMI samt Displayport klarar även att leverera ljud via samma kabel om källan har stöd för det.

Nu är det ju så att nästan alla LCD skärmar idag har en digital signal om 60hz och analog om 75hz så det är inget att bry sig om.

Men för att svara på din fråga kort och gott: Ja, DVi är superb.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det finns idag: D-sub (vga), DVI, HDMI och Display Port som anslutningar för bildskärm.
Alla dessa anslutningarna utom D-sub (vga) klarar av digitala signaler om 60hz vilket är standard men HDMI och Display Port klarar upp till 100hz digital signal och HDMI samt Displayport klarar även att leverera ljud via samma kabel om källan har stöd för det.

Nu är det ju så att nästan alla LCD skärmar idag har en digital signal om 60hz och analog om 75hz så det är inget att bry sig om.

Men för att svara på din fråga kort och gott: Ja, DVi är superb.

Dock så har jag fortfarande vissa frågor...

Både PS3 och Xbox360 körs via HDMI. Får man inte sämre bildkvalite om man man kör med en [/b]HDMI till DVI adapter om man enbart har en DVI Skärm/TV? För att det är det man måste göra antar jag om man bara har DVI på sin Skärm/TV. Eller ger DVI exakt samma bild kvalite som HDMI? Då menar jag 720p/1080i/1080p.

Detta är min största oro, att jag köper endast en

DVI Skärm/TV[b] för att sen ångra mig över att; Varför köpte jag inte en HDMI skärm/TV istället för?!

Som sagt, jag vill kunna spela PC/PS3/Xbox360 på min framtida Skärm/TV, och då vill jag ha en Skärm/TV som är så bra som möjligt gällande:

bild/färg/konstrast/ljus
1920x1200 (HD) upplösning
låg ms
låg input lag

Osv, osv...

Kan lätt slänga 5000-6000kr (eller mer) på en grym skärm som kommer att hålla länge. Är som sagt trött på min 19tums CRT skärm.

Eller ska jag istället titta på en grym HDTV och strunta i LCD skärmar överhuvudtaget. Antar att man kan surfa webben/spela PC spel och att bilden blir knivskarp på en HDTV också, eller har jag fel?

Vill egentligen inte ha tips på vilka skärmar/tv's som är grymma, vill egentligen bara få det bekräftat att antingen DVI eller HDMI är "The way to go" gällande mina frågor och gällande vad jag ska använda skärmen/tvn till.

Tack på förhand.

Visa signatur

Permalänk

Man vill inte köpa en TV med endast DVI, S-video eller liknande. Jag tror till och med att det är svårt att köpa en TV utan HDMI, sen att du inte får 1.3 versionen av HDMI är en annan sak.

HDMI sladd har fördelarna som jag skrev tidigare att HDMI klarar högre digital signal än 60hz vilket i så fall innebär bättre bildkvalité förutsatt att din TV har stöd för det. Har den inte stöd för mer än 60hz om vi leker med tanken spelar det _ingen_ roll om du har DVI, HDMI eller Display Port.

Hur det är med 720p/1080i/1080 spelar nog ingen roll (någon får gärna rätta mig) då det har med uppskalningen att göra och DVI är det många som kör på sina 24" @ 60hz och det blir 1080p med full skalning @ 1920*1200 som är en full hd upplösning, allt detta via antingen HDMI, DVI eller Display Port.

Skall du slänga mellan 5000 och 6000 kronor på en skärm hade jag utan tvekan köpt en LG L245WP. Det finns ingen bättre skärm just idag men det är inte så lätt att få tag på L245WP längre då den verkar vara ute på sista rundan.

Jag köpte den LCD'n först och främst för att jag ville spela, grymt snabb i spel till skillnad från Dells monitorer, Benq, Samsungs and so on i samma segment vid samma pris.

Du kan ju läsa min recension och min skärm använder sig av HDMI.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Man vill inte köpa en TV med endast DVI, S-video eller liknande. Jag tror till och med att det är svårt att köpa en TV utan HDMI, sen att du inte får 1.3 versionen av HDMI är en annan sak.

HDMI sladd har fördelarna som jag skrev tidigare att HDMI klarar högre digital signal än 60hz vilket i så fall innebär bättre bildkvalité förutsatt att din TV har stöd för det. Har den inte stöd för mer än 60hz om vi leker med tanken spelar det _ingen_ roll om du har DVI, HDMI eller Display Port.

Hur det är med 720p/1080i/1080 spelar nog ingen roll (någon får gärna rätta mig) då det har med uppskalningen att göra och DVI är det många som kör på sina 24" @ 60hz och det blir 1080p med full skalning @ 1920*1200 som är en full hd upplösning, allt detta via antingen HDMI, DVI eller Display Port.

Skall du slänga mellan 5000 och 6000 kronor på en skärm hade jag utan tvekan köpt en LG L245WP. Det finns ingen bättre skärm just idag men det är inte så lätt att få tag på L245WP längre då den verkar vara ute på sista rundan.

Jag köpte den LCD'n först och främst för att jag ville spela, grymt snabb i spel till skillnad från Dells monitorer, Benq, Samsungs and so on i samma segment vid samma pris.

Du kan ju läsa min recension och min skärm använder sig av HDMI.

Mvh

Tack för ditt snabba svar, men är det denna skärmen du snackar om?

LG 245WP-BN
http://www.sweclockers.com/recension/613-lg_l245wp-bn

LG L245WP
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=130045

LG 24" TFT L245WP-BN - Svart (8ms)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67623&ref=Prisjakt

2 frågor... Denna skärmen kostar sin del och grejen är att den varit med i mer än 1 år i marknaden....

Jag väntar gärna någon månad till, (dock inte 1 helt år till) om det visar sig att det kommer att släppas en grymmare/bättre inom kort. Vad vet du om det? Dvs ang kommade skärmar.

Sen, vad säger du om nedanstående?

Citat:

Eller ska jag istället titta på en grym HDTV och strunta i LCD skärmar överhuvudtaget. Antar att man kan surfa webben/spela PC spel och att bilden blir knivskarp på en HDTV också, eller har jag fel?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Själv hade jag hostat upp några kronor till och köpte en EIZO FLEXSCAN S2431W. Främst för att EIZO, till skillnad från LG, har en tradition av att vara extremt kompetenta på näst intill perfekt skärmar i detta segment (visst de har några missar i budgetsegmentet men vi snackar om en klass upp nu). EIZO har också en väldigt generös pixelpolicy och bra service.

Det här låter ju inte så lovande för LG:

Citat:

En helsvart bild blir helt enkelt alldeles för ljus, vilket inte minst märks i kanterna där ljusinsläppet är för stort.

Just ljusläckage är något jag irriterar mig grymt på..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Superboss: Jag tror att ljusläckaget endast gäller dom skärmar som tillverkades innan juni 2007, dom hade annan panel.

Permalänk
Medlem

det finns inget ljusläckage på LG L245WP nu. Jag har kollat väldigt noga och det finns verkligen inte, en toppen skärm!

Det var som sagt de tidigare batcharna som hade det problemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Själv hade jag hostat upp några kronor till och köpte en EIZO FLEXSCAN S2431W. Främst för att EIZO, till skillnad från LG, har en tradition av att vara extremt kompetenta på näst intill perfekt skärmar i detta segment (visst de har några missar i budgetsegmentet men vi snackar om en klass upp nu). EIZO har också en väldigt generös pixelpolicy och bra service.

Ja, Eizo är en toppen skärm, absolut. Men LG är den bästa skärmen runt 6000 tusen kronor. LG'n fungerar bättre till spel också men Eizon är bra och bättre till annat.

Den recensionen är lite missvisande idag för som Aeqvist skrev är det gamla revisionen som har olika problem. Kolla min recension nedan.

Färgerna är helt okej, bra enligt min mening för de pengarna. Snabb LCD och blacklight bleeding existerar inte på min skärm i alla fall. Svärtan är mycket bra, inte helt svart men mycket svart.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Jag vill inte verka petig ... men rubriken lyder bästa 22" och nu sitter vi allihopa och diskuterar 24" skärmar .... inte konstigt att det dyker upp 22" trådar hela tiden samt att dom får skäll för att dom inte sökt i sök funktionen ..... när alla 22" trådar mestadels snöar in på 24"

.... en liten observation bara

Mvh.Micke

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag min Eizo S2431 är helt fantastisk och vill man hellre ha en 22" gissar jag modellen S2231 håller samma kvalitet.
Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346481

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill inte verka petig ... men rubriken lyder bästa 22" och nu sitter vi allihopa och diskuterar 24" skärmar .... inte konstigt att det dyker upp 22" trådar hela tiden samt att dom får skäll för att dom inte sökt i sök funktionen ..... när alla 22" trådar mestadels snöar in på 24"

.... en liten observation bara

Mvh.Micke

hehe kan nog vara för att jag (trådskaparen) köpte just en 24" istället men jag vet inte

LG245WP köpte jag och är toppen nöjd!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss

Perfekt är EIZO FLEXSCAN S2431W dock inte och ljusläckage har den, något som inte LGn har enligt många. För att inte snacka om ghostning som Regnskur nedan skriver om.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=205193

Skrivit av Regnskur över hos Prisjakt.se's omdömme...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regnskur
Kanonfin bild, trevliga betraktningsvinklar och bra garanti. Svärtan är mycket god, även om skärmen lider av en smula backlightbleeding, vilket känns lite tråkigt för en skärm i den här prisklassen.
Responstiden är måhända inte hypersnabb, dock fullt tillräcklig för att man skall kunna spela snabba spel utan några större problem.

Jag kan inte annat än rekommendera den här skärmen till folk som är beredda att lägga ut lite extra på en bra monitor, oavsett om den skall användas till spelande, filmtittande eller fotoredigering.

Blir en LG L245WP-BN för mig iaf av det jag läst från AlbinNdoja's recension. Tror han är mer kräsen än vad jag är, och jag ÄR kräsen när det gäller bra skarp bild/hz/ghostning/färger/gamma is spel osv.

Dock INNAN jag beställer; Kommer det någon skärm som ni vet kommer att slå alla de andra skärmarna på fingrarna inom närmsta tiden?

Isf väntar jag på en sådan skärm.

Tack på förhand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Perfekt är EIZO FLEXSCAN S2431W dock inte och ljusläckage har den, något som inte LGn har enligt många. För att inte snacka om ghostning som Regnskur nedan skriver om.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=205193

Var skulle detta ljusläckage finnas? Jag använder standardskärmsläckaren med windowslogot som syns här och där, och bakgrunden är verkligen så kolsvart över hela bildytan som överhuvudtaget är möjligt på en TFT.

Men missförstå mig inte, LG L245WP-BN är också en väldigt bra skärm. Jag valde själv mellan den innan jag ändå tog Eizon som (i mina ögon) var ett strå vassare.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Var skulle detta ljusläckage finnas? Jag använder standardskärmsläckaren med windowslogot som syns här och där, och bakgrunden är verkligen så kolsvart över hela bildytan som överhuvudtaget är möjligt på en TFT.

Men missförstå mig inte, LG L245WP-BN är också en väldigt bra skärm. Jag valde själv mellan den innan jag ändå tog Eizon som (i mina ögon) var ett strå vassare.

Fråga killen i prisjakt.se som säger att EIZO'n läcker en aning. Jag vet inte, äger inte den skärmen.

Jag letar enbart efter en grym LCD skärm som måste hålla ett bra tag, tills (OLED skärmarna släpps). Så av allt det jag läst och sett er skriva så handlar det om 2 skärmar.

LG L245WP-BN = Billigare dock snabbare i spel.
Eizo Flexscan S2431W = Dyrare dock bättre för film tittande/fotoredigering.

Har jag förstått det rätt?

Tack på förhand.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

LG L245WP-BN = Billigare dock snabbare i spel.
Eizo Flexscan S2431W = Dyrare dock bättre för film tittande/fotoredigering.

Har jag förstått det rätt?

Tack på förhand.

Du har förstått det helt rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, efter att ha läst igenom den har jag beslutat för att införskaffa en LG L227WT för främst spelande men även filmtittande och diverse saker. Hade även tänkt använda den för att lira lite Xbox 360 och då undrar jag vilken slags kabel jag behöver för att kunna göra detta.

Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Du har förstått det helt rätt.

Tackar, då blir det en LG, helt såld på din bilder du la upp samt din recension, tackar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olaa
Lånar tråden lite, efter att ha läst igenom den har jag beslutat för att införskaffa en LG L227WT för främst spelande men även filmtittande och diverse saker. Hade även tänkt använda den för att lira lite Xbox 360 och då undrar jag vilken slags kabel jag behöver för att kunna göra detta.

Tacksam för svar.

Har din Xbox360 HDMI utgång? Isf fall kan du använda en sådan här kabel (HDMI till DVI), om inte så kan du använda en VGA adapter från Xbox'n till skärmen (längre ner).

Deltaco HDMI till DVi-Kabel 2m (HDMI ha -> DVi-D ha)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=38349

Här har du lite fler HDMI till DVI kablar.

http://www.webhallen.com/list.php?avd=5&konsol=20&genre=2078

Hur ska du få ut ljudet, tänkt på det? Kopplar du den till ett hemmabio system eller hur hade du tänkt dig?

Du kan också använda denna kabel som kommer med ljud ut.

360 VGA Cable (kabel)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80640

Här har du lite fler Xbox360 kablar.

http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=28&genre=1864

Visa signatur