Tyvärr har många användare på aspireoneuser.com problem med att fläkten är högljud. Själv verkar jag ha haft tur och fått en som nästan alltid går på lågvarv och är "tyst" (mer ljud än min stationära, som dock är väldigt tyst (3x 120@800rpm).
Skärmen är känslig i höjdled, och man behöver ofta vinkla den ganska mycket för att det ska bli rätt vinkel när man arbetar med den på ett vanligt bord. Med rätt vinkel är skärmen suverän och betraktningsvinklarna i sidled duger.
SSD:n har långsam skrivhastighet vilket gör att systemet stallar i vissa lågen när det försöker skriva och läsa samtidigt. Detta går att bota genom att använda RAM-cache, tyvärr är det enda programmet som "jag" har hittat som gör detta bara gratis i 15 dagar, var rätt dyr licens tror jag (SuperSpeed SuperCache).
EDIT: jag har alltså den snabba SSD:n, uppmätt hsastighet 40MB/s läsning, 13MB/s skrivning. Intels långsamma SSD verkar inte levereras längre.
Kör Vista på min One och det flyter fint med RAM-cache. Ibland tar det ett tag innan saker händer men oftast är det bra drag i grejerna. Boot-tiden är väl runt en minut, tar dock mycket tid att stänga av, förmodligen pga SSD:n.
Nätadaptern är väldigt liten, vikten är 148g och nätkabeln väger 176g (totalvikt 334g alltså). Synd att det inte går att få tag på lättare nätkablar
Det är helt klart för lite utrtymme med 8GB för att köra Vista. Min version tog 4GB vid nyinstallation (kraftig vLite:ad). Jag tänker köpa till ett Sandisk Extreme III SDHC på 8GB att installera de flesta applicationer på. Har sett en guide för hur man får kortläsarna att tolkas som HDD:s (så att man kan köra två SDHC i raid0) men har hittils inte fått det att funka i vista.
Kör med 1GB extra minne: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=85826
Batteritiden för mig är ca 2h med WLAN (kontinuerlig användning, ljkusstyrka runt 5-6 (max 9).
Hoppas det ger svar på några frågor.
EDIT: Jag har ingen kontakt under luckan tyvärr.