Permalänk
Medlem

Alltså har sett på vissa sidor skriver 1 gig ram minne på den dyrare varianten stämmer detta eller har den bara 512. Sen tänkte jag passa på att fråga er som köpt den om ram minnet räcker för att köra xp utan att de känns segt?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

acer one med xp

lägg till 1000,- så får du med 1gb,stor HD 105gb,och xp,hämtade min idag onoff uddevalla,gillar den skarp.

Permalänk
Medlem

Enda spelet som jag vill skall fungera på den Acersn/ASUS EEE är Civilisation 4.
Nån som vet att det funkar?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Minimum:
Windows 2000/XP with SP1 or higher
Intel Pentium 4 or AMD Athlon CPU with at least 1.2 GHZ
256 MB RAM
64 MB graphics card with Hardware T&L (GeForce 2/Radeon 7500 or better)
DirectX 7 compatible soundcard
DVD-ROM drive
1.7 GB free hard disk space

Lär nog inte fungera så jättebra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Minimum:
Windows 2000/XP with SP1 or higher
Intel Pentium 4 or AMD Athlon CPU with at least 1.2 GHZ
256 MB RAM
64 MB graphics card with Hardware T&L (GeForce 2/Radeon 7500 or better)
DirectX 7 compatible soundcard
DVD-ROM drive
1.7 GB free hard disk space

Lär nog inte fungera så jättebra.

Tja går ju köra via steam samt att ATOM är på 1.6ghz så kanske kan det funka. Behövs ingen skiva om man köpt spelet via steam. undrade om nån testat det (civ4).

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Jag har ett problem. Det går inte att uppdatera via "Live Update". Denna tjänsten har varit nere i ett par dagar nu. Är det så för er andra också?

Visa signatur

I do wish we could chat longer, but... I'm having an old friend for dinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Lecter
Jag har ett problem. Det går inte att uppdatera via "Live Update". Denna tjänsten har varit nere i ett par dagar nu. Är det så för er andra också?

Samma för mig,

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

Ngn som har sett/hört något om andra färger än blå i Sverige?
Tycker personligen att blå/svart inte går så bra ihop..

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast nu verkar den fungera igen...

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorganiz
Ngn som har sett/hört något om andra färger än blå i Sverige?
Tycker personligen att blå/svart inte går så bra ihop..

Vit finns ju?
www.onoff.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepso
Fast nu verkar den fungera igen...

Ja, nu verkar det äntligen fungera igen. Fanns en hel radda med uppdateringar att ladda ner, närmare bestämt 16 stycken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doiz
Vit finns ju?
www.onoff.se

Tack så sjukt mycket, fattar inte hur jag kunde missa..

Permalänk
Medlem

Hej!
Har någon svar på följande frågor:

- Om man köper linuxversionen med 512MB minne, kan man då sätta i ett 2GB-sticka till?
- Om man köper windowsversionen så har den 1GB minne, innebär detta att minnesslotten är upptagen, eller är det fortfarande en ledig?

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tmot
Hej!
Har någon svar på följande frågor:

- Om man köper linuxversionen med 512MB minne, kan man då sätta i ett 2GB-sticka till?
- Om man köper windowsversionen så har den 1GB minne, innebär detta att minnesslotten är upptagen, eller är det fortfarande en ledig?

Mvh
Mattias

Jag har inte sett någon som har fått mer än 1,5GB minne. Jag vet dock inte om det inte fungerar med ett 2GB extra minne… eller om man helt enkelt bara kommer åt 1GB på 2GB minnet.

Windowsversionen har 512+512MB. Vill man ha 1,5Gb så får man alltså ta ut det extra 512 minnet som sitter i från början.

Visa signatur

Permalänk

Jag känner mig så himla kluven nu hur jag ska göra.

Nu finns ju Acer-versionen med XP och 120GB-HD i lager hos flera handlare. 4000 kr. Ville ju egentligen ha MSI Wind, billigaste jag hittat där är Expansys för 5400 inkl frakt.

Tror ni jag blir lika nöjd med Acer-datorn? Den har lite mindre tangentbord va? Vill inte att tangentbordet ska bli för litet och pickligt.

Permalänk
Medlem

asus-acer

jag hade asus 900.an en vecka,men sålde den och har nu en acer one den med xp och 120gb hd,n.
det första jag la märke till var det större tangentbordet,inga problem skriva,och den fantastiska skärmen,plus då xp,stora hd,n,atomprocessorn.
helt nöjd.ingen ågren som man brukar ha,ett större batteri kan man ju skaffa i framtiden om man skulle tycka så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
Tror ni jag blir lika nöjd med Acer-datorn? Den har lite mindre tangentbord va? Vill inte att tangentbordet ska bli för litet och pickligt.

Tangentbordet på Acer One är bara 5% mindre än ett traditionellt tangentbord så litet är det inte direkt, inga problem alls att skriva, även när man som jag har stora händer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tangentbordet på Acer One är bara 5% mindre än ett traditionellt tangentbord så litet är det inte direkt, inga problem alls att skriva, även när man som jag har stora händer.

Länk till den uppgiften tack Det hade ju varit gött om det stämmer då ju större desto bättre

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Länk till den uppgiften tack

Står bl.a. här.

"The Aspire One features a 95% full-sized keyboard for natural, easy typing just like you're used to."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte min acer one med 120gigaren ida och är supernöjd. Stod i affären och valde mellan acern och 900:n men tvekade inte särskillt länge. Acern kändes inte märkbart större i yttermått än asus:en och kändes så mycket mer användarvänlig än asus:en, med sitt större tangent bord.
Skärmen är grym och tangentbordet känns bra och inte långt ifrån vanliga tangentbord. Xp fungerar felfritt och känns inte alls slött. Det enda jag som jag stör mig lite på är touchpadens knappar som är placerad på sidorna ist. för bakom. Men antar att man vänjer sig med tiden.

Jag ger den 5/5 toasters!

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Re: asus-acer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av konkel
jag hade asus 900.an en vecka,men sålde den och har nu en acer one den med xp och 120gb hd,n.
det första jag la märke till var det större tangentbordet,inga problem skriva,och den fantastiska skärmen,plus då xp,stora hd,n,atomprocessorn.
helt nöjd.ingen ågren som man brukar ha,ett större batteri kan man ju skaffa i framtiden om man skulle tycka så.

Vad sitter det för batteri på 120GB versionen? Och hur länge räcker det... ungefär?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepso
Vad sitter det för batteri på 120GB versionen? Och hur länge räcker det... ungefär?

3-cells 2200 mAh, 2 max 3h kanske.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Mediamarkt i Jönköping har högvis med EEE 900, men ingen acer. Kunde de bara få in en Acer så vore det ett rätt givet köp på en gång.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
3-cells 2200 mAh, 2 max 3h kanske.

Har inte HDD versionen 6-cells?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

nej det är 3cells 2200mAh batteri man får med. Räcker inte långt alls. Jag hoppas det dyker upp något najs 3e parts batteri som man kan köpa senare.

Ni andra som har köpte HDD versionen, störs ni också av fläkten? Jag tycker den låter rätt så mycket.

Permalänk
Medlem

Har HDD versionen och är super nöjd! Funkar felfritt med XP flyter etc.

Ang fläkten låter den inte speciellt mycket om man inte kör någon ovanligt tung applikation.

Permalänk
Medlem

Går fläkten mer i hårddiskvarianten än den med SSD? Beror det på att hårddisken blir varmare kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Svårt att ta reda på detta då en persons fläkt som låter mycket kanske är en annans persons tysta fläkt.

Personligen så tror jag inte att hdd versionen blir varmare med tanke på att den har mer volym i sig för att bli av med värmen än ssd versionen har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
Svårt att ta reda på detta då en persons fläkt som låter mycket kanske är en annans persons tysta fläkt.

Personligen så tror jag inte att hdd versionen blir varmare med tanke på att den har mer volym i sig för att bli av med värmen än ssd versionen har.

Det tror jag inte stämmer, en SSD ska väl knappt utveckla någon värme, till skillnad från hårddiskar?

Visa signatur

NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg

Det blir den, har själv jämfört.

Jag har Linuxversionen med SSD och fläkten stör mig inte alls. Måste nästan hålla den mot örat för att ens höra att den är igång och varm blir den inte, knappt ljummen.

Undra hur länge Fedoras servrar (mirror's) kommer ligga nere? Har försökt installera VLC via "yum install vlc", har redan livna-release-8.rpm, och Skype som jag laddat ner. Servrarna har legat nere i ett par dagar nu och då man inte kan verifiera programinformationen, vilket tydligen behövs för att installera, så går det inte att installera.

Visa signatur