Test, DX11: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Egenskap

Värde

Titel

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Utvecklare

Ubisoft Paris

Genre

Third Person Shooter

DirectX-version

11

Lanseringsdatum

2017-03-07

Systemkrav

  • Intel Core i5-2400S, AMD FX-4320 eller motsv.

  • AMD Radeon HD 270X, Nvidia Geforce GTX 660

  • 6 GB RAM

Testinställningar

Very High, TAA (upplösning varierar)

I Ghost Recon Wildlands tar spelaren rollen som medlem i fiktiva specialstyrkan Ghosts. Äventyret utspelas i Bolivia under 2019, och bjuder bland annat på ett co-op läge tillsammans med upp till tre andra krigare.

Under skalet snurrar senaste revisionen av spelmotorn Anvil, vilken även driver titlar som For Honor och Assassin's Creed: Syndicate. Med i paketet finns även ett inbyggt prestandatest.

I Wildlands vid den lägsta upplösningen tappar både Radeon RX Vega 64 och RX Vega 56 mot respektive Geforce. Nykomlingarna landar båda i linje med GTX 1070, en på vardera sida om Nvidia-kortet.

Högre upplösning ger Radeon RX Vega-korten revansch, ett mönster som är välbekant från till exempel Fury-serien. Modellerna klättrar ifrån Geforce GTX 1070, och RX Vega 64 närmar sig GTX 1080.

Vid 4K UHD krymper marginalerna ytterligare för Radeon RX Vega 64, och parkerar precis bakom Geforce GTX 1080. AMD:s RX Vega 56 tappar däremot mark igen, och halkar tillbaka under GTX 1070.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan.

I senaste Ghost Recon finns inget att klaga på när det kommer till renderingstider. Grafen är nära nog perfekt, och även subjektivt handlar det om en felfri upplevelse.