Crysis 2 DX11 "Ultra Upgrade" redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

Jag tycker Crysis 2 är bra och nu riktigt snyggt trots att jag kan hålla med om att det är lite för "linjärt" på sina ställen. (samtidigt kan man ta andra vägar genom kloaker m.m. på vissa ställen)

Kan jag tolka det som att spelet flyter på ett klockat GTX460?

Vad säger ni med AMD då? Flyt?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Iofs. är Crysis 2 snyggt, men fattar inte varför det ser hemskt ut och har väldigt låg FPS som medel när jag testade...

År 2004 kom ett spel med mer verklighetstrogen grafik vid namn Myst Revelation, visseligen inte samma typ, men jag tycker inte Crysis 2 är lika snyggt.

För de som undrar så har jag provat Crysis 2 på dessa datorer:
HP DV7 Laptop:
AMD Turion II Mobile M540 - 2.4GHz
ATI HD4650 1GB
4GB DDR2 RAM (PC2-8500 - 800MHz)
Win7 Home Pro 64Bit
Stationär dator:
AMD Athlon II 250 3GHz
Gigabyte HD5670 1GB
WinXP Pro 32Bit
4 GB Ram (DDR3-1333)

Båda kör Fallout NV på standard inställningar med 1280*720 med en bra FPS utan problem
GTA IV laggar på i 12FPS på den stationära, men är spelbart på laptopen
(Kan det bero på 32Bit OS ?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

tackar för den.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Crysis 2 är ett bra spel som vart mycket snyggare helt enkelt

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Iofs. är Crysis 2 snyggt, men fattar inte varför det ser hemskt ut och har väldigt låg FPS som medel när jag testade...

År 2004 kom ett spel med mer verklighetstrogen grafik vid namn Myst Revelation, visseligen inte samma typ, men jag tycker inte Crysis 2 är lika snyggt.

För de som undrar så har jag provat Crysis 2 på dessa datorer:
HP DV7 Laptop:
AMD Turion II Mobile M540 - 2.4GHz
ATI HD4650 1GB
4GB DDR2 RAM (PC2-8500 - 800MHz)
Win7 Home Pro 64Bit
Stationär dator:
AMD Athlon II 250 3GHz
Gigabyte HD5670 1GB
WinXP Pro 32Bit
4 GB Ram (DDR3-1333)

Båda kör Fallout NV på standard inställningar med 1280*720 med en bra FPS utan problem
GTA IV laggar på i 12FPS på den stationära, men är spelbart på laptopen
(Kan det bero på 32Bit OS ?)

Laptopen har iallafall inte en suck att klara av Crysis...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Någon som sett några tester med patchen som visar fps? Ska uppgradera min dator lite och funderar på vilken nivå man bör lägga sig om man vill lira med patch i full HD med ca 50-60 fps? Klarar 560 ti av det månne?

EDIT: det är med allt på max utom aa då!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag tycker Crysis 2 är bra och nu riktigt snyggt trots att jag kan hålla med om att det är lite för "linjärt" på sina ställen. (samtidigt kan man ta andra vägar genom kloaker m.m. på vissa ställen)

Kan jag tolka det som att spelet flyter på ett klockat GTX460?

Vad säger ni med AMD då? Flyt?

Jag ligger ibland på 20-25 fps och ibland 30-50.
men det verkar flyta på lite bättre på nvidias kort

Permalänk
Skrivet av iNfragiq:

Verkar som jag är den enda som gillar spelet.

Hatet mot Crysis 2 verkar snarare vara något allmänt flockbeteende, sällan finns det substans i argumenten.

Håller med! Och varför känns det som var enda pc gamer freakar loss just nu? Jag förstår att man blir arg på alla konsolportningar, men i slutändan måste företagen käna pengar! Man kan tycka att man ska tillverka spel bara för att det är kul, men det funkar inte så. Man måste skaffa mat på bordet, och eftersom konsoler säljer mycket bättre så prioriterar man dem. Dessutom så har dom flesta inte råd med en dator för 15 lök (vilket man behöver om man vill köra allt på max). De flesta här i forumet sitter med en 460 (eller något liknande) som duger om man ska lira cod eller bf, men till spel som crysis och metro så får man skruva ner inställningarna ganska kraftigt. Och varför sågar alla crysis 2s gameplay? Ettan var knappast perfekt! jäkla dålig Ai och datorerna när det släpptes kunde inte alls hantera det! Ligga på 10 fps är knappast spelbart! Grafiskt sätt var det ett under, men gameplay var inte så revolutionerande.

Permalänk
Skrivet av iNfragiq:

Verkar som jag är den enda som gillar spelet.

Hatet mot Crysis 2 verkar snarare vara något allmänt flockbeteende, sällan finns det substans i argumenten.

Vad förutom grafiken menar du är bra? Hela spelet handlar ju bara om den där j*la dräkten man kutar omkring med. XD

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Bazooka_tim:

Vad förutom grafiken menar du är bra? Hela spelet handlar ju bara om den där j*la dräkten man kutar omkring med. XD

Det är nog för att det är det enda som är speciellt med spelet, duh. Alla FPS är identiska förutom nån liten detalj och då fokuseras självklart allt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

Hur kan du har så mkt mindre FPS än mig när du har en bättre setup? o.O

Ok jag kanske tog i lite, men det blev supersegt med allt på "ULTRA". Kan bero på att du kör lägre upplösning än 1920x1200?

Permalänk
Medlem

DX10 då?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak47:

DX10 då?

Det är inga specifika DX10 funktioner så det ser likadant ut som DX9...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Vad förutom grafiken menar du är bra? Hela spelet handlar ju bara om den där j*la dräkten man kutar omkring med. XD

Friheten, dräkten, och vapnen. "känslan" om du så vill. Kort och gott har jag kul när jag spelar det.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asheileon:

Det är nog för att det är det enda som är speciellt med spelet, duh. Alla FPS är identiska förutom nån liten detalj och då fokuseras självklart allt på det.

Not rly. Vad är specielt med cod? Vad är specielt med battlefield 1,2?

I Crysis så fokuserar man ändå på att nanosuiten ska vara i centrum. Det finns en anledning varför det tar fler skott att döda någon.. inte som i brink där man kutar omkring med bar överkropp och dör efter 50 skott. Halo har samma grej men annan story och suit såklart. Sen koncept designen med nanosuiten tycker jag bara är helt underbar.

yups ^^_

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

Ok jag kanske tog i lite, men det blev supersegt med allt på "ULTRA". Kan bero på att du kör lägre upplösning än 1920x1200?

Jag kör i precis den upplösningen x)

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Inaktiv

Hej hopp swec tjockisar! Nya Crymod snart uppe och editorn släpps idag. Custom maps! Sen gratis sdk i höst.

Permalänk
Skrivet av Calladutti:

Ettan var knappast perfekt! jäkla dålig Ai och datorerna när det släpptes kunde inte alls hantera det! Ligga på 10 fps är knappast spelbart! Grafiskt sätt var det ett under, men gameplay var inte så revolutionerande.

Vad snackar du om?
Jag hade en halvtaskig HD3870 på den tiden, hade 35 FPS med de flesta inställningar i high (plusminus 5-10 FPS).
AI:n var oerhört "dålig" i easy. Men nästa gång du ska spela ett spel. Spela på Hard eller i Crysis 1s fall: Delta så ska du få se på "smartare" AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tramsgar:

Ok jag kanske tog i lite, men det blev supersegt med allt på "ULTRA". Kan bero på att du kör lägre upplösning än 1920x1200?

Att det blir segt med allt på Ulta borde inte förvåna någon.
Ändra till något lägre så ska det nog funka bättre.
Jag har inte provat Crysis 2 än, har knappt ens spelat ettan. Men installerade den häromdagen.
Om jag gillar det köper jag nog tvåan också...

Permalänk

3D funkar inte som det ska , men vad det gäller spelet i övrigt funkar det jättebra. Ska jag vara ärlig märker jag ingen skillnad i fps från dx9 och dx11. Testade i 1920x1080 med mitt system.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av anon142576:

Not rly. Vad är specielt med cod? Vad är specielt med battlefield 1,2?

I Crysis så fokuserar man ändå på att nanosuiten ska vara i centrum. Det finns en anledning varför det tar fler skott att döda någon.. inte som i brink där man kutar omkring med bar överkropp och dör efter 50 skott. Halo har samma grej men annan story och suit såklart. Sen koncept designen med nanosuiten tycker jag bara är helt underbar.

yups ^^_

COD är "nya CS, BF är stort och har fordon.... som tidigare nämnt småsaker.

Permalänk
Medlem

Jag har helt klart misstankar bakom lanseringen av detta först nu. Vad sägs om:
1a. Släpp dx9 till pc och konsol.
1b. Säg att spelet ser lika bra ut på PC och konsol ( --> fler köper konsol-versionen)
2. Uppgradera pc-versionen några månader senare ( --> återställ pc försäljningen)
Sedan kan man diskutera hur bra detta gick i praktiken, men det känns helt klart som en möjlig plan tycker jag. Men jag tror helt klart konsolförsäljningen hade blivit lidande om det hade börjat spridas rykten om att pc är mycket bättre. Dessutom skulle det förklara varför utvecklarna vid lanseringen så starkt förnekade att en dx11 patch skulle komma senare!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Det är nog för att det är det enda som är speciellt med spelet, duh. Alla FPS är identiska förutom nån liten detalj och då fokuseras självklart allt på det.

Jo fast det blir lite överdrivet. I första crysis var det mer fokus på själva ön som man är på och vad som hänt händer och ska hända. Fast smaken är ju olika när det gäller spel.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Kan inte ens installera patchen + texturer.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Ser ju lite bättre ut, men fan inte mycket.
Och det tråkiga är nu att det är gränsfall på spelbart.
Detta på datorn i sign!

Men att det är på gränsen till spelbart är ju som vi ALLA hade förväntat oss att en crysis uppföljare skulle vara.
1:an satte ju ribban och nu kanske 2:an gör det, iallafall för ett tag.

Det jag själv inte hade räknat med är väl prestanda skillnaden med fullt DX11 stöd implementerat.
Antingen är det sloppy code, eller också alla lager av API'er som måste användas.
Eller så är det helt enkelt så att dagens toppmodeller inte klarar DX11 fullt ut med en någorlunda ok fps och hd upplösning.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Kan inte ens installera patchen + texturer.
http://h4z.it/Thumb/---------Untitled.png

Har samma problem. -.-

Hittar ingen lösning på de.

Har testat att installera om spelet och allt sånt men INGET hjälper.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Testade nyss nu att sätta alla settings på Ultimate förutom Object som står på Extreme. Före patchen kunde jag köra 60 FPS med Vsync. Efter patchen så sjönk FPSen till under 30 ständigt, tills jag som sagt ovan, satte ner Object till Extreme, nu plötsligt flyter allt väl på. Vad är det som gör så stor skilldnad?

Specs finns i signaturen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon142576:

Låt mig fråga dig... Har du nån gång köpt cod? Isåfall så borde du inte snacka. Om inte förlåt för att jag fråga.

Dukenukem hade ju fin grafik oxå lulz

Men lulz på dig också! Ibland önskar man väl att Sweclockers införde 18-års gräns på forumet.

Skrivet av dpom86:

Jag har helt klart misstankar bakom lanseringen av detta först nu. Vad sägs om:
1a. Släpp dx9 till pc och konsol.
1b. Säg att spelet ser lika bra ut på PC och konsol ( --> fler köper konsol-versionen)
2. Uppgradera pc-versionen några månader senare ( --> återställ pc försäljningen)
Sedan kan man diskutera hur bra detta gick i praktiken, men det känns helt klart som en möjlig plan tycker jag. Men jag tror helt klart konsolförsäljningen hade blivit lidande om det hade börjat spridas rykten om att pc är mycket bättre. Dessutom skulle det förklara varför utvecklarna vid lanseringen så starkt förnekade att en dx11 patch skulle komma senare!

Du slog huvudet på spiken! Det är exakt så Crytek skaparna planerade.

Permalänk
Musikälskare

Imponerande men hade förväntat mig mer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

lulz

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.