Permalänk
Skrivet av Thalo:

Jag skulle bli ruskigt förbannad om någon gjorde så med min dator. Fuskare eller ej så hanterar man inte en sådan situation. Just my two cents

Håller med:) man ska ju inte sjunka till samma nivån som fuskarna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thalo:

Jag skulle bli ruskigt förbannad om någon gjorde så med min dator. Fuskare eller ej så hanterar man inte en sådan situation. Just my two cents

Fast han förstörde ju nöjet som alla betalat för och dom förstöre datorn som bara fuskaren själv betalat för, så det är la rättvist Fuskade lite själv i cs 1,6 när jag var typ 12 eller så blev bannad efter några dagar och lärde mig min läxa har aldrig fuskat i multiplayer sen dess och skulle nog inte gjort det ändå man har ju mognat endel på 8 år som tur är Kan dock va lite kul att köra med lite hacks i GTA Sp ibland

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast han förstörde ju nöjet som alla betalat för och dom förstöre datorn som bara fuskaren själv betalat för, så det är la rättvist Fuskade lite själv i cs 1,6 när jag var typ 12 eller så blev bannad efter några dagar och lärde mig min läxa har aldrig fuskat i multiplayer sen dess och skulle nog inte gjort det ändå man har ju mognat endel på 8 år som tur är Kan dock va lite kul att köra med lite hacks i GTA Sp ibland

Inträdet var 25 dollar, datorn var om man nu ska tro på videon var värd 2000 dollar. Det skulle räckt med att kasta ut honom. Tänk dig själv om någon skulle kastat sönder din dator när du fuskade, tror det inte skulle uppskattas av dig

Permalänk
Medlem

Även om EA inte verkar kunna banna fuskarna som inte detekteras av PB, så borde serveradministratörerna kunna bara samla data från Battlelog, t ex alla med mer än 7-800 poäng/minut och massbanna dem från servrarna? Då skulle man bli av med mycket av problemet, dock inte de försiktigare smygfuskarna. Annars kan jag rekommendera att spela på hardcoreservrar, där är det färre fuskare pga att de riskerar trackning från det egna laget t ex i form av teamkill-revive-teamkill etc

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thalo:

Inträdet var 25 dollar, datorn var om man nu ska tro på videon var värd 2000 dollar. Det skulle räckt med att kasta ut honom. Tänk dig själv om någon skulle kastat sönder din dator när du fuskade, tror det inte skulle uppskattas av dig

Klart jag inte hade men tror du alla som spelade i turnerningen uppskattade honom då? Tänk om han inte blivit upptäckt o vunnit pga fusket. Fuskar man ska det svida när man blir bestraffad för det. Vinsten var säkerligen rätt hög.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thalo:

Fast det är ju ännu enklare att låta bli att fuska.. Själva vitsen att ösa ut datorn var väl att det skulle svida. Duh! ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Fast det är ju ännu enklare att låta bli att fuska.. Själva vitsen att ösa ut datorn var väl att det skulle svida. Duh! ?

Ja absolut, det är hundra gånger enklare men jag tycker inte att bara för att någon fuskar rättfärdigar det inte att någon gör sönder en annans egendom utan det skulle räckt med att slänga ut han (vilket dem också gjorde)
Fusk i spel är ALDRIG okej, det säger jag inte. Men att ha sönder andras egendom är inte heller det okej. Som någon innan mig sa, då sjunker man till samma om inte lägre nivå än fuskaren.

jOnÄTÄn: Absolut inte, ingen uppskattar en fuskare! Läs ovan!

Permalänk
Medlem

Var det inte i USA? De kanske hade en egen EULA med lite finstilt.

Nä men en schysst radering av respektive konto med tillhörande spelnyckel vid upprepning.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thalo:

Videon ger en bild av vad många tycker om fuskare, själva handlingen kan vara överdriven, men vi får inte missa poängen här. Fuskar du får du ta konsekvenserna, det finns ingen anledning till att fuska och förstöra för andra, att vara destruktiv istället för produktiv. Kan man inte ta konsekvenserna så får man låta bli helt enkelt. De är just de som fortsätter som förtjänar inget mindre än demolerad dator.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Själv har jag aldrig dragit på mig över 60 kills i metro så jag antar att du är värre att ha i motståndarlaget än mig med min bot. Förstår inte hur folk menar att jag förstör för dom om jag med botten spelar sämre än riktigt bra spelare.

Fattar du fortfarande inte att du kan se exakt var alla är nånstans o ingen kan smyga o döda dig? som nån sa om nån ska kniva dig, det går ju uppenbarligen INTE. Det är så du förstör!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Videon ger en bild av vad många tycker om fuskare, själva handlingen kan vara överdriven, men vi får inte missa poängen här. Fuskar du får du ta konsekvenserna, det finns ingen anledning till att fuska och förstöra för andra, att vara destruktiv istället för produktiv. Kan man inte ta konsekvenserna så får man låta bli helt enkelt. De är just de som fortsätter som förtjänar inget mindre än demolerad dator.

Ja absolut, exakt som i den riktiga världen. Men som du säger så var handlingen överdriven, det skulle räckt med att slänga ut killen. Det är tillräckligt pinsamt att bli utpekad som fuskare (Med all rätt) och sen utkastad.

(Känns som jag går lite på repeat?)

Permalänk
Medlem

fler fuskare..

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/IlIReVolutioNIl/... reporta han. jag gjorde det men det lär ta ett tag innan han blir kickad.

en fråga ang. fusk, köper dom verkligen bf3 och sedan fuskar eller har det typ en falsk licens som dom fuskar på?
och om man blir tagen av fusk är det acc ban eller stats reset?

jag tänker inte fuska men det är lite intressant

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cracko:

Jag håller alltid igen och ibland har jag tom mer deaths än kills men jag är förmodligen inte så representativ för de flesta fuskare har jag kommit fram till.

varför kör du med fusk då din pajas?
suger du pung utan fusk menar du?

gör oss här en tjänst och ta bort fusket.
själv bryr jag mig inte men det är sånna som du som har fått mig att skita helt i BF3 nu.
hela fucking datorn i sign byggdes för BF3 sen kommer sånna som du och förstör så att man nu inte har nytta av den.
fan du borde ju ha stryk alltså

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

lol ?
Jag är inte duktig, men jämnfört med mina andra kompisar i bf3 är jag ok. Har spelat par timmar bf2 dessutom så jag var väl inte helt nybörjare.
Jag har ALDRIG !! sett någon på metro som gjort mer än 50k poäng ens!
Du har inte ens förståelse varför folk fråga sätter poängen ?
med statsen 200/60 och 91k poäng, är du nog en av världens bästa spelare.
Sen vidare, sniper 70/5 på metro?!? Kom igen!

Troll ?

Är du helt efterbliven eller? För det första hade servern 2000 tickets. För det andra fick jag 5000 adittional points när servern var slut. Rent poängmässigt efter alla kills och resuply fick jag ca 26000 tror jag. Sedan fick jag runt 3-4 medaljer och även en drös med ribbons. Detta är enbart när jag kör metro då jag är van med andra fps spel som team fortress day of defeat eller half life deathmatch. Tittar du på min battlelog så är jag bara en averagespelare (ASpielman)

Jag hade ett ortroligt flyt och ett bra vapen. Jag hatar fuskare lika mycket som du. Det var även detta jag var rädd för att det tillslut blir sån stor hype att folk som inte fuskar blir reportade!

Sedan har jag ca 3 andra polare som fått 50 000 och mer efter en rundas slut. Jag vet inte om du bara är dålig isf....

Permalänk

[QUOTE="Frodda;11846482"]

Skrivet av Oskalliator:

Något som jag märkt har försämrat spelet för oss icke-fuskare är själva toleransen mot bra resultat. En kille i min klan brukar få riktigt höga scores, ofta MVP. Problemet är bara att han blir bannad från cirka 3 servrar i veckan bara för att folk tror att han fuskar. Självklart gör han inte det men jag tror att då folk vet att cheats förekommer i stor utsträckning så tar de alla med "för bra stats" som fuskarer.

Han har själv sagt att han är jävligt trött på det hela då det i princip är omöjligt för honom att spela utan att bli anklagad/reportad/kickad/bannad.

Detta har även drabbat en av de andra i klanen då han till exempel blivit bannad från hela TV2 server-kedjan.

Den första killen jag nämnde går lätt 170/60 på metro, så det är inte omöjligt att landa på 200 kills.

Angående 91k så är det inte svårt om man tajmar matchen rätt med att man får medaljer. Han fick 66k med bara en medalj samt 2 service stars.[/QUOTE

Sa inte heller det är omöjligt?
Men du är trött på folk fråga sätter så höga poäng trots det finns massor med fuskare där ute ? Ja de är ju väldigt märkligt, att man vågar frågasätta någon som får 91k på en runda. Det är märkligt.

Jag kritiserar inte folk som ifrågasätter höga scores. Jag belyser bara att problem finns med att vissa blir felaktigt anklagade på grund av det omfattande fusket..

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Kolla den här killen då:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/favourites/#!/bf...

Härlig score per minute, men det kanske inte är fusk?

Han kanske blev COLONEL SERVICE STAR 15, Rank 60 efter knappt 7 timmars speltid utan fusk, vad vet jag.

Förr-förra matchen han spelade fick han 368-16 i K/D Det verkar märkligt bara.

Eller denna:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/HarryMcAim/itemi...

Som har fått 7042 kills på 690 skott med M98B.
Känns det som att det ens är möjligt? Jag fattar inte.

Och denna:

36714 kills med kniven Fattar inte hur han lyckats? Paddat statsen med polarna på tom server eller?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Kolla den här killen då:

Han kanske blev COLONEL SERVICE STAR 15, Rank 60 efter knappt 7 timmars speltid utan fusk, vad vet jag.

Eller denna:

Och denna:

36714 kills med kniven Fattar inte hur han lyckats? Paddat statsen med polarna på tom server eller?

Ja, jisses säger jag bara.. Häng ut dom och anmäl dom bara!! Det är väl så vi får göra vi som INTE FUSKAR! Dom blir nollade, fuskar igen, anmälda, nollade.. Ja till slut kanske dom inte orkar fuska längre... Tveksamt kanske men man kan ju hoppas.....

En annan sak jag råkade ut för, Blev killed ca 4 ggr häromdagen, och då ploppar det ju upp av vem och hur man dog, men det kom upp en tom ruta inget om vem det var eller hur, någon mer som råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekez:

Ja, jisses säger jag bara.. Häng ut dom och anmäl dom bara!! Det är väl så vi får göra vi som INTE FUSKAR! Dom blir nollade, fuskar igen, anmälda, nollade.. Ja till slut kanske dom inte orkar fuska längre... Tveksamt kanske men man kan ju hoppas.....

En annan sak jag råkade ut för, Blev killed ca 4 ggr häromdagen, och då ploppar det ju upp av vem och hur man dog, men det kom upp en tom ruta inget om vem det var eller hur, någon mer som råkat ut för detta?

Har hänt mig flera ggr. Men tror det är någon bugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Kolla den här killen då:

Eller denna:

Och denna:

Holy h*ll! Det var inte dåligt att bli Colonel på 7 timmars speltid

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Klart jag inte hade men tror du alla som spelade i turnerningen uppskattade honom då? Tänk om han inte blivit upptäckt o vunnit pga fusket. Fuskar man ska det svida när man blir bestraffad för det. Vinsten var säkerligen rätt hög.

Fuskar han i spelet så borde han bli bestraffad i spelet. Räcker att bara banna honom? Gör man saker irl däremot, så ska man bli bestraffad för det irl också, och jag hoppas vekligen att killarna som gjorde sönder hans dator blev anmälda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Fuskar han i spelet så borde han bli bestraffad i spelet. Räcker att bara banna honom? Gör man saker irl däremot, så ska man bli bestraffad för det irl också, och jag hoppas vekligen att killarna som gjorde sönder hans dator blev anmälda!

Håller med dig till 100% där!

Bara för att en snubbe jävlas i spel, så ska man inte bestraffa honom fysiskt eller ekonomiskt (genom att förstöra hans förhoppningsvis billiga burk).

Dock så är jag emot spel (Testade R***l hack (tänker inte säga namnet) i CSS, riktigt skoj då den hade lite allt möjligt (Aimbot/WH/Ping-h osv), men blev bannad riktigt snabbt då jag inte tog det så seriöst..)

Konsekvenserna för mitt fuskande?

Bannat spel.

Mer än så behövs det inte, vill man fortsätta fuska, får man köpa ett nytt spel. Men då får man också räkna med att man antagligen blir bannad där med.
Det blir mer sales för EA, och man får någon sorts bestraffning för fusk.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Skrivet av SuperSverker:

Håller med dig till 100% där!

Bara för att en snubbe jävlas i spel, så ska man inte bestraffa honom fysiskt eller ekonomiskt (genom att förstöra hans förhoppningsvis billiga burk).

Dock så är jag emot spel (Testade R***l hack (tänker inte säga namnet) i CSS, riktigt skoj då den hade lite allt möjligt (Aimbot/WH/Ping-h osv), men blev bannad riktigt snabbt då jag inte tog det så seriöst..)

Konsekvenserna för mitt fuskande?

Bannat spel.

Mer än så behövs det inte, vill man fortsätta fuska, får man köpa ett nytt spel. Men då får man också räkna med att man antagligen blir bannad där med.
Det blir mer sales för EA, och man får någon sorts bestraffning för fusk.

Ni kanske har lagen på er sida men det ändrar inte min åsikt om att det var okej att förstöra hans dator. Jag menar inte att folk ska komma hem till er när ni fuskar och förstöra datorn, men nu var det ju faktiskt så att han försökte fuska i en turnering där det säkert var en ganska stor summa i potten. Förstår inte hur man kan tycka synd om en sådan person, det är la inte värre än att bli utslängd från krogen osv att man råkar ha en dator som inte klarar stötar är ens eget problem om man nu insisterar på att fuska

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Den här killen reviderar det gamla uttrycket, 1 shot 1 kill en aning. Han kör 1 shot 76 kills. Ingen dålig accuracy man får då haha.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/IlI-SHAKAL-lII/i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Tycker du överdramatiserar dataspelsfusk en aning kanske?

Det är din åsikt, men jag tippar på att du inte riktigt förstår vad en omoralisk inställning gör för skada i förlägningen. Själv har jag betalt för något som ska vara fuskfritt. Antingen ordnar dom fusket eller så bojkottar jag EA.

EA lägger ner mkt pengar på realism. Om de ignorerar fusk så fuskar snart alla. Då är både fuskets syfte och realismens syfte uttömt. Bara ett gäng obotligt omoraliska och helkorkade människor kvar.

Jag kommer att stödja de som tar tag i fusket och blir gärna först att köpa ett betal-FPS med månadsavgift. Då kommer vi inte spela på samma servrar i fortsättningen. Fuskare blir, som sig bör, en andra sorteringens människor.

Om denna goda utveckling fortsätter så lever vi snart under helt olika förutsättningar, där du i din värld av glidande relativistisk moral snart möts av "tycker du överdramatiserar personrån en aning kanske"

Jag hoppas och längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det är du som jämför dataspelsfusk med inbrott så titta i din egen spegel kanske. Spel är lek.

Även lekar har regler...
Sen.. att bara kalla en ska för lek.. vad är meningen.. tröttsamt. Du... misshandel är lek också .. inte? Tycker du ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Varför skulle han trolla om det? antingen är du och dina polare sämst eller så driver du.

Varför? Därför att det är helt otroligt utan fusk! Sluta ljug för helvete!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Det är din åsikt, men jag tippar på att du inte riktigt förstår vad en omoralisk inställning gör för skada i förlägningen. Själv har jag betalt för något som ska vara fuskfritt. Antingen ordnar dom fusket eller så bojkottar jag EA.

EA lägger ner mkt pengar på realism. Om de ignorerar fusk så fuskar snart alla. Då är både fuskets syfte och realismens syfte uttömt. Bara ett gäng obotligt omoraliska och helkorkade människor kvar.

Jag kommer att stödja de som tar tag i fusket och blir gärna först att köpa ett betal-FPS med månadsavgift. Då kommer vi inte spela på samma servrar i fortsättningen. Fuskare blir, som sig bör, en andra sorteringens människor.

Om denna goda utveckling fortsätter så lever vi snart under helt olika förutsättningar, där du i din värld av glidande relativistisk moral snart möts av "tycker du överdramatiserar personrån en aning kanske"

Jag hoppas och längtar!

Nu är det du som antyder att folk som ser lätt på dataspelsfusk kanske ser lättare på personrån. Tycker du verkligen det är rimligt? Då kanske du även tycker det är rimligt när folk säger att du som knivar folk i dataspel kanske har större chans att göra det på riktigt? Kan vi skilja på spel och verklighet tack..

För övrigt så tycker jag också BF är tråkigt med allt fusk. Jag känner noll mening med att tävla legit mot folk som kanske använder aimbots. Men fuskandet påverkas inte av om jag fuskar eller ej precis som att miljön inte påverkas nämnvärt av om jag kör bil eller inte.
Speltillverkaren måste fixa det och åtminstone göra det svårt att fuska för att det ska försvinna. I WoW tex är det svårt att fuska och man har stor chans till ban om man gör det, så måste det vara.

Så trött på folk som ska antyda att man är korkad etc. Om ni ska försöka ge er på mer eller mindre inlindade personangrepp så strunta i att posta istället tack.

Permalänk
Medlem

Satt och slö läste i tråden och tänkte "jag fattar inte varför man fuskar i BF3, vad är det som är så kul med det."

Vid närmare eftertanke så kan man nog dela in dom i olika kategorier.

1. Folk som vill förstöra för andra, reta upp folk och provocera.

2. Små omogna killar som vill vara bra, visa upp bra stats för polarna, känna att dom är bra och tillhörighet.

Visst dom kanske har kul när dom håller på, men dom skulle ha minst lika kul om dom spela ärligt. Det skulle va roligt längre och man skulle få ut mer. Men nu sitter dom i sina mörka vrår och förstör andras upplevelser, det är riktigt tråkigt.

Men snart så kanske dom tröttnar på att titta på skärmen och låta boten göra jobbet, stänger av och fortsätter titta i deras mammors Elloskatalog. Vissa av sidorna kanske börjar bli utslitna och fastnar i varandra. Men snart kommer en ny katalog, misströsta inte lilla fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

För övrigt så tycker jag också BF är tråkigt med allt fusk. Jag känner noll mening med att tävla legit mot folk som kanske använder aimbots. Men fuskandet påverkas inte av om jag fuskar eller ej precis som att miljön inte påverkas nämnvärt av om jag kör bil eller inte.

Hade folk inte resonerat som dig så hade det inte funnits några "If you can't beat them, join them" fuskare.

Låt mig demonstrera:

Skrivet av Mindre puckad cracko:

För övrigt så tycker jag också BF är tråkigt med allt fusk. Jag blir arg när jag försöker tävla legit mot folk som kanske använder aimbots. Men jag sänker mig iallafall inte till deras nivå vilket innebär att det åtminstone finns en fuskare mindre på servern. Precis som att min lilla insats för miljön faktiskt har en påverkan till slut. Önskar att fler resonerade som mig.

Men istället för att resonera som en vettig person så framstår dina uttalande som enligt nedan:

Skrivet av cracko McDerp:

Det är coolt att fuska. Speciellt om man är kass. Då jag inte kan hävda mig tar jag till fusk. Bryr mig inte heller att jag förpestar servern jag spelar på. Det var ju fler som också fuskade. Det gör för övrigt inget om man sabbar miljön individuellt. Det är ju bara i stora mängder som den faktiskt påverkas. Och det vet jag inte hur det bildas.

Får väl hålla tummarna att DICE/EA får loss sina dito och gör något värre än att nollställa ditt konto så att vi slipper stöta på dig ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Nu är det du som antyder att folk som ser lätt på dataspelsfusk kanske ser lättare på personrån. Tycker du verkligen det är rimligt? Då kanske du även tycker det är rimligt när folk säger att du som knivar folk i dataspel kanske har större chans att göra det på riktigt? Kan vi skilja på spel och verklighet tack..

Speltillverkaren måste fixa det och åtminstone göra det svårt att fuska för att det ska försvinna. I WoW tex är det svårt att fuska och man har stor chans till ban om man gör det, så måste det vara.

Så trött på folk som ska antyda att man är korkad etc. Om ni ska försöka ge er på mer eller mindre inlindade personangrepp så strunta i att posta istället tack.

Du kanske inte är korkad men du har ju ingen moral för fem öre, den saken är ju klar. Köra med maphack är vidrigt, precis som att köra med aimbot.