Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Någon som vet hur det här med referensdesign fungerar: Kan tillverkaren, Asus i det här fallet, ha gjort något med BIOS i kortet som gör att det funkar dåligt med andra ref-kort i crossfire? Har ju redan ett msi och ett saphire, vilket ju fungerar, men känner mig ändå lite osäker.

Vidskeplig? Självklart kan du göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ni har inte lust att slänga lite skambud på 78xx serien hos tillverkarna också?
~3000 är lite mycket för mig och antagligen många fler att slänga iväg spontant, samtidigt är strömförbrukningen lite för hög för mig som vill ha ett tyst system, och dessutom så skulle resten av mitt system vara en flaskhals.
Väldigt fint erbjudande, bra gjort Webhallen, credits till er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Ni har inte lust att slänga lite skambud på 78xx serien hos tillverkarna också?
~3000 är lite mycket för mig och antagligen många fler att slänga iväg spontant, samtidigt är strömförbrukningen lite för hög för mig som vill ha ett tyst system, och dessutom så skulle resten av mitt system vara en flaskhals.
Väldigt fint erbjudande, bra gjort Webhallen, credits till er!

Det är en "Lagertömningskampanj". De vill sälja av alla 79x0, men inte nödvändigtvis alla 78x0. Troligen är det p.g.a. att något nytt (7970 Ghz eller 7970 X2/7990) är på väg att ersätta dagens 79x0.

Permalänk
Avstängd

Hade själv slagit till på ett 7970 om jag hade haft ekonomin till det, Att ens tveka är bara dumt..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Hade själv slagit till på ett 7970 om jag hade haft ekonomin till det, Att ens tveka är bara dumt..

Nu finns det emellertid inte mindre än 4st 7970 att välja mellan, varav åtminstone 2st är intressanta (ref. 7970 = billigast eller 7970 Dual-X = bättre kylare för 300kr extra). Det är i alla fall skälet till att jag tvekar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nikwid:

Någon som vet hur det här med referensdesign fungerar: Kan tillverkaren, Asus i det här fallet, ha gjort något med BIOS i kortet som gör att det funkar dåligt med andra ref-kort i crossfire? Har ju redan ett msi och ett saphire, vilket ju fungerar, men känner mig ändå lite osäker.

Vore dock trevligt att hugga ett asus för 2990kr då jag misstänker att det inte kommer gå att få tag i icke-Gigahertz versioner framöver, och att blanda de två olika typerna är troligen mindre bra, med turbo-funktion och what-not. Men det kanske Webbhallen vet, ifall de "vanliga" 7970 kommer fasas ut helt?

Optimalt är alltid att köra identiska kort om man ska köra SLI eller Crossfire, i praktiken är det dock väldigt små skillnader och definitivt inga hårdspärrar.

Gamla 7970 kommer att fasas ut nu men det finns mycket på lager kvar i hubbarna och distrubutörerna så vi är inte riktigt där än. (De flesta tillverkare vi snackat med verkar inte helt nöjda med själva övergången kan ju tilläggas.)

Sen finns det redan kort på ingång men som inte heter GHz Edition i titeln nödvändigtvis med som ändå bygger på Tahiti Pro 2 eller Tahiti XT 2.

Kort sagt kommer det nog vara lite rörigt framöver.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMuppet:

Det är en "Lagertömningskampanj". De vill sälja av alla 79x0, men inte nödvändigtvis alla 78x0. Troligen är det p.g.a. att något nytt (7970 Ghz eller 7970 X2/7990) är på väg att ersätta dagens 79x0.

De skrev själva någonstans att det handlade om att de tyckte 79xx serien var för dyrt prissatt jämfört med Kepler, så att de slängde iväg en massa skambud till tillverkare i hopp om att någon nappar, och att när det gjorde det så hade de priser de tyckte var "rätt".
Nu kan jag inte kommentera sanningsgraden i detta påstående, även om det "bara" är en lagerrensning så är det ett riktigt fint erbjudande och jag skulle vilja se något liknande för oss som är fattiga som studenter ^.^

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SayZk:

De skrev själva någonstans att det handlade om att de tyckte 79xx serien var för dyrt prissatt jämfört med Kepler, så att de slängde iväg en massa skambud till tillverkare i hopp om att någon nappar, och att när det gjorde det så hade de priser de tyckte var "rätt".
Nu kan jag inte kommentera sanningsgraden i detta påstående, även om det "bara" är en lagerrensning så är det ett riktigt fint erbjudande och jag skulle vilja se något liknande för oss som är fattiga som studenter ^.^

Hehe, vi kanske uttryckte oss luddigt.

Det är inte så att vi satt med dessa hundratals kort på lager och behövde bli av med dem och därför körde en panikkampanj.
Vi köpte in dem specifikt för att kunna köra denna kampanj så att vi skulle kunna erbjuda lite 79x0 för priser som kändes mer vettiga än de vi sett annars.

Men nåja, det där är hårklyverier: huvudsaken är ju att det är bra kort till bra priser.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

la precis en order på ett asus 7970 referens till mini-itx riggen ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

hd7970 referens blåser som en hårtork. Jag orkade inte med mitt och sålde det. Köpte ett referens gtx680 istället och blev förvånad över hur tyst det är.

2990 är bra pris för prestandan. Om man orkar med ljudet.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Fan kunde inte hålla mig när jag såg att det bara fanns 5st sapphire kort kvar. Fick bli det och betala i slutet av Augusti.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndiOne:

Känns så skönt att ja beställde ett Asus 7870 till igår för 3k..

Avboka och köp ett annat då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Angående Artics kylare och VRM temps, så är det inga problem. Satt nyss och mätte i BF3 (64 players Ultra 1920x1080 med 2xMSAA), något klockat 1050/1575 på standard volt. Med fläkten på auto, alltså knäpptyst så drar VRM temps iväg upp mot 85-90 grader efter ett tag, med fläkten på 100% (vilket fortfarande inte låter speciellt mycket) då ligger VRM på 60-65 grader.

Klockar man lite mer ordentligt säg 1200 på GPU med 1.2 volt så drar VRM upp över 100 grader med fläkten på auto, men när man klockar så pass högt får man helt enkelt köra 100% fläkt.

Angående referenskylningen så måste jag säga att den går fasen inte att stå ut med, min gpu låg på 85 grader när jag spelade BF3 och datorn lät som ett jet-plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

hd7970 referens blåser som en hårtork. Jag orkade inte med mitt och sålde det. Köpte ett referens gtx680 istället och blev förvånad över hur tyst det är.

2990 är bra pris för prestandan. Om man orkar med ljudet.

vet att dom låter vid belastning men har lurar så kommer ändå inte höra skiten^^ samt har ett sugo sg07 så fläkten går ändå på max vid spelande då prollen ligger på 3,8ghz med orginal kylaren så låter redan som fasen..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som referens kan jag konstatera att vi har haft en returfrekvens på under 1% på dessa.
Normalt för grafikkort hos oss är ca 2-3%.

Tack för informationen! Fick panik när det bara fanns en handfull Sapphire Dual-X kvar så det blev ett sådant.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nike54:

Angående Artics kylare och VRM temps, så är det inga problem. Satt nyss och mätte i BF3 (64 players Ultra 1920x1080 med 2xMSAA), något klockat 1050/1575 på standard volt. Med fläkten på auto, alltså knäpptyst så drar VRM temps iväg upp mot 85-90 grader efter ett tag, med fläkten på 100% (vilket fortfarande inte låter speciellt mycket) då ligger VRM på 60-65 grader.

Klockar man lite mer ordentligt säg 1200 på GPU med 1.2 volt så drar VRM upp över 100 grader med fläkten på auto, men när man klockar så pass högt får man helt enkelt köra 100% fläkt.

Angående referenskylningen så måste jag säga att den går fasen inte att stå ut med, min gpu låg på 85 grader när jag spelade BF3 och datorn lät som ett jet-plan.

Jo precis. Samtidigt kan det ju vara så att VR-modulerna klarar en bit över 100C (även om man naturligtvis borde kolla det så att man har lite marginal om man klockar en del).

Permalänk
Medlem

Hur länge varar erbjudandet och kommer ni ha något vid Agusti lönen, eller går det att reservera något tills dess (Tyvärr får man inte sommarjobbs lönen förens Agusti)

Permalänk
Medlem

Kommer det in några i GBG butiken under morgondagen? Nu ekar det tomt förutom 1st ASUS 7970.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Hur länge varar erbjudandet och kommer ni ha något vid Agusti lönen, eller går det att reservera något tills dess (Tyvärr får man inte sommarjobbs lönen förens Agusti)

Använd "betala i augusti" kampanjen då :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Började du sent? Första lönen trillar in om 3v!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Till Webhallen:

Jag la en order på Asus referens vid 17:48 och kände mig sjukt nöjd med att få ett 7970 för 2990:-, men sen läste jag mer och mer om referenskortet och insåg att jag som är rätt kräsen när det gäller ljud inte kommer att palla med det. Så nu har jag beställt ytterligare ett kort, denna gång blev det Sapphire Radeon HD7970 3GB Dual-X för 3290:- istället.

Eftersom båda dessa ordrar är i status behandlas så vågar jag dock inte avbeställa den första, eftersom jag inte vet säkert ännu att jag verkligen får ett.

Webhallen: Om ni ser detta får ni gärna bekräfta att jag får Sapphire-kortet och avbeställa Asus-kortet. I annat fall får jag lösa det själv i efterhand.

Tack!

Mvh Kenneth Enberg

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Han kanske kör feriepraktik via kommunen, då får man allt samtidigt efter sommaren, sista "batchen" skickar de ut i september ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nej, Där jag jobbar (privat) så som på många andra ställen får folk som jobbar som extra anstälda lön med en månads eftersläpning (Har jobbar där sedan april och alltid varit så )

Permalänk

Lade min beställning på Sapphire 7970 för några timmar sedan, då det fanns 7 kort kvar
När skickas korten tro?

Permalänk

Funderar kring om det är dumsnålt att köpa den billigare asus 7950 dc2 istället för dc2 top versionen. Vad jag sätt kan jag inte höja spänningen, alltså ej klocka lika högt.?

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt kort idag (7950 DCII) Installerat och snurrar nu så sött i min dator. Något snabbare än mina två 4770 (till salu nu btw) Fick vinkla in det i ett R3 chassi men väl på plats är där gott och väl 5mm över innan det tar i HDD-buren. Tog inte många minuter att sätta i kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Fick hem mitt kort idag (7950 DCII) Installerat och snurrar nu så sött i min dator. Något snabbare än mina två 4770 (till salu nu btw) Fick vinkla in det i ett R3 chassi men väl på plats är där gott och väl 5mm över innan det tar i HDD-buren. Tog inte många minuter att sätta i kortet.

Vilken variant är det? Den vanliga(2690kr) eller TOP-varianten(2890kr)?
Kan du göra oss andra en björntjänst och gå in i MSI Afterburner eller liknande och se ifall du kan höja Core Voltage?

Permalänk
Medlem

Åh.. NU kliar det i fingrarna... Men som någon skrev lite tidigare i tråden lär man få sova på soffan månaden (om inte året) ut.

Kom igen i September-Oktober med lite sköna erbjudanden Webhallen, jag lovar att lägga en beställningen om ni kör motsvarande erbjudande då!

Permalänk
Medlem

Var det bara i CF Amd hade problem med dåliga drives?