Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc mod

Tjenare,

Nu är jag på gång med ett nytt och spänande projekt med nya utmaningar!! Innan jag börjar så ska ni på Fractal Design ha ett STORT tack!! För att ni gav mig chassiet och möjligheten att genomföra det hära projektet. Denna gång blir det inget stillret trä chassie som syftet ska bli! Nej nu ska de bli världens lan dator som man inte ska kunna missa när man går förbi!!
Projektet kommer att hålla på under resten av sommaren och kommer komma lite uppdateringar lite då och då så hål kolla gärna in lite då och då!

Det jag har tänkt och göra med chassiet är att jag ska lacka fläktgallren och fläktarna orange.
Resten av chassiet ska bli vitt.
Hdd burarna och pci-e brikorna ska orange också. Sedan ska det även kapas upp fönster på sida, och med mycket led ljus och bling bling!! Kommer försöka hålla mig till så låg bundget som möjligt efter som att jag studerar.

Komponenterna vad jag ska använda är oklar än så länge men uppdatering på det kommer inom sin tid.

Hoppas ni kommer gilla bygget och kom hjärna med synpunkter och tips! Om ni inte har kollat in mitt föra bygge så kolla in där och rösta http://www.sweclockers.com/galleri/8739-tra-chassie-med-sleev... .

UPDATE

Update 2012-07-27

Nu har det hänt en hel sedan sist. Jag har fått en till sponsor tack till Stylingwebben. Dom har bidragit med att det kommer bli grymt ljus och sleeve. Nättaget ska sleevas i vitt och orange och svart och detalier i neon grön så det kommer bli AWSOME! Sedan har jag skruvat i sär chassit och lackat det vitt och orange. Fanns många som inte trodde att de skulle bli bra men jag tycker det vart skit snyggt!!

Update 2012-07-29

Har varit ute idag och knäppt lite bilder på chassit lägger upp någon helhetsbild.

Update 2012-08-13

Idag har jag börjat Sleeva lite smått, Bilder kommer på det så smånong om. Btw Sleeve färgerna blir Vitt,orange,neon grön,

Mvh// Simon B

Fractal Design Arc mod

Permalänk
Medlem

Skulle ge en 4a om du tog lite bättre bilder

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut det där

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag svart och vit hade varit snyggare. Även om min favorit färg är orange...
3P på grund av dåliga bilder...och inte så mycket att vissa...gjorts förut och väldigt enkelt i allmänhet...

Edit: Vet dock inte hur det kommer se ut efter den är vit lackat...menmen

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hmm... inga höga krav som verkar ställas av sponsorerna ibland
Nej fram med bättre bilder, och lite bättre moddninggar, är själv
nyfiken på att köpa detta chassi.¨
3p.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudzki:

Skulle ge en 4a om du tog lite bättre bilder

Bättre bilder kommer!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Personligen tycker jag svart och vit hade varit snyggare. Även om min favorit färg är orange...
3P på grund av dåliga bilder...och inte så mycket att vissa...gjorts förut och väldigt enkelt i allmänhet...

Edit: Vet dock inte hur det kommer se ut efter den är vit lackat...menmen

Ville ha något anorlunda som sticker ut och syns annars hade det varit grymt! Och att svart och vitt redan finns :/ vet att bilderna är dåliga men kommer bättre!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Hmm... inga höga krav som verkar ställas av sponsorerna ibland
Nej fram med bättre bilder, och lite bättre moddninggar, är själv
nyfiken på att köpa detta chassi.¨
3p.

Antar att du inte läste vad jag kommer göra med chassiet??!! Skulle va tacksam om du gjorde det innan du kommenterar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Tack! Kommer mera!:)

Permalänk

Sjuksnyggt!
Ska följas!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Avstängd

Tyckte den skulle behålla orginal uteseendet , men alla har olika smaker !

Edit: Läste att du blivit sponsrad för denna moddning, lär bli intressant och se vad det blir utav det iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

Tyckte den skulle behålla orginal uteseendet , men alla har olika smaker !

Edit: Läste att du blivit sponsrad för denna moddning, lär bli intressant och se vad det blir utav det iallafall

Långt från klar än Jo de är tur

Permalänk
Medlem

Var inte mycket som krävdes för att få lite prylar från fractal. Verkar fett med gratis swag sådär. Tummen upp för det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rmd:

Var inte mycket som krävdes för att få lite prylar från fractal. Verkar fett med gratis swag sådär. Tummen upp för det!

Han har skapat en bygglog, vilket är skrivet här okså.. vilket innebär att man får följa bygget från START, och detta värkar vara START inte mål

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

Han har skapat en bygglog, vilket är skrivet här okså.. vilket innebär att man får följa bygget från START, och detta värkar vara START inte mål

Kunde inte säga et bättre själv det här är bara början av bygget

Permalänk
Medlem

Tyckte först att detta var hemskt, men efter att lackera den vit och la upp lite bättre bilder blev det ju riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Tyckte först att detta var hemskt, men efter att lackera den vit och la upp lite bättre bilder blev det ju riktigt snyggt!

Kan hålla med att det inte såg så snyggt ut i början men vissta att de skulle bli bra med vitt Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distilled:

Jaja, jag läste inlägget och introduktionen. Men står fast vid min kommentar, att det är trevligt med gratis prylar! Dessutom verkar fractal vara väldigt lätta med att dela ut grejjer. Men det är bara vad jag fått för mig kanske.

Omlakeringen blev helt ok eller kanske riktigt bra.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt i slutändan! Skulle även vara skoj om du satte in komponenter i chassit. Gärna färgmatchande då också. 5/5.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Riktigt snyggt i slutändan! Skulle även vara skoj om du satte in komponenter i chassit. Gärna färgmatchande då också. 5/5.

En får tacka s mycket. Kommer bilder med komponenterna i sedan. Ska sleeva och greja lite först men bilder kommer.

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

En får tacka s mycket. Kommer bilder med komponenterna i sedan. Ska sleeva och greja lite först men bilder kommer.

Använde du sprayfärg på burk till chassit? Och isåfall, vilket märke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av That Maniac:

Använde du sprayfärg på burk till chassit? Och isåfall, vilket märke?

Hej, nej använde inte sprayfärg. Avände 2k vitt metallic färg, Med 2 lager klarlack.

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

Hej, nej använde inte sprayfärg. Avände 2k vitt metallic färg, Med 2 lager klarlack.

penslade du eller ? :S Du har också ett märke på vänster sida i fronten Störde mig på det i alla bilderna

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

penslade du eller ? :S Du har också ett märke på vänster sida i fronten Störde mig på det i alla bilderna

Tror du jag penslade metallic färg?? Jag vet vart ett stöt märke. Men om du kollar på sista bilden så ser du att det inte är kvar där (Lackade om fronten)

Permalänk
Medlem

Funderar på något liknande, men idén är inte direkt ny Vet inte riktigt vilka färgkombinationer man borde köra på. Gillar Black/White men det är en del människor som har detta..

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Funderar på något liknande, men idén är inte direkt ny Vet inte riktigt vilka färgkombinationer man borde köra på. Gillar Black/White men det är en del människor som har detta..

Okej låter trevligt! Nä det är ganska vanligt med svat och vitt. Kommer Även göra plexi fönster och sleeva nu också.

Permalänk
Medlem

Risig vitbalans i bilderna, men det er rätt trevligt ut. Nu är den avgörande frågan: vad är det för komponenter som ska in i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Risig vitbalans i bilderna, men det er rätt trevligt ut. Nu är den avgörande frågan: vad är det för komponenter som ska in i chassit?

Tack. Jo jag är medveten om det men det hära är bara bygglogen än så länge. komponenterna för tillfälet kommer att bli:

Cpu-amd phenom II X4 3,4GHz (4.0GHz) (tillfäligt)

Gpu- radeon 6970 windforce. (1GHz) (blir nog ett till så småningom)

Psu- fractal design newton r2 800w modulärt.

ram-kingston 1333MHz 8gb

Cpu kyllare- Be Quiet DarkRock 2

SSD-Ocz Agility III 60gb