Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

13%(avrundat) snabbare i 1080p än 970 mini som är något större och drar mindre effekt
26%(avrundat) snabbare i 4k än 970 mini som är något större och drar mindre effekt

över 100% dyrare

lätt värt det! jag tar 2

100% ospelbart i alla testade spel i 4K, vilket nästan gäller för samtliga kort. För fjorton kakor kan du hitta otroligt mycket bättre alternativ. Men du kanske var ironisk?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Nu lägger du ord i munnen på mej.

Nej. Du lägger ord i munnen på dig själv. Bara det faktum att du måste ifrågasätta Sweclockers siffror för att de talar för AMD bevisar detta.

Skrivet av 1up:

Försvinner inte poängen med fury lite nu?

Ja.

Skrivet av Adam West:

Det är verkligen ett enormt imponerande kort med tanke på prestandan som man får. Men 2 saker som säkert fler är jag får huvudbry över:
Priset. Varför skulle man köpa det här utöver fullstora Fury X? Att slippa vattenkylningen visst. Men då finns ju vanliga Fury för ca 1500:- billigare.

Sen vilken målgrupp är kortet tänkt för? Det finns ju definitivt en marknad för mITX system. Men i dom allra flesta modellerna som finnns ute och som kommer, har ju tillverkarna sett till att oftast finns plats för fullstora kort. Vilket inte gör Nano värdelös utan bara till en extremt nischad produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Delvis tror jag AMD vill visa att det går att göra. Sedan är marknaden väldigt nischad. Vi snackar alltså folk som vill ha små datorer men ändå vill spela på dem och då är Nano oslagbart men samtidigt kostar det (brukar göra det).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det är just då man är extra misstänksam, med tanke på AMD's utspel. Då positiva recensioner kan ses som att smöra för AMD. Men SweC talar ju om dom negativa aspekterna så det är förmodligen okej.

Haha, har du fortfarande denna vanföreställning?

Haha, vad för vanföreställning? Det är ju uppenbart att vissa, i mitt tycke bortskämda snorungar till recensenter anser sig vara berättigade att få låna prylarna de recenserar, och får de inte det blir det tydligen ett jävla liv. Men Sweclockers har ju fått ett kort så det är "business as usual" så att säga. Sen får vi inte heller glömma att det inte var ett officiellt uttalande från AMD utan något som en person sa, så jag tycker inte att din oro för om recensionen skulle vara rättvis är befogad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Ett för dåligt kort för den prislappen tycker jag.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag tror att AMD gjorde fel som valde att matcha Fiji mot 980Ti.
De skulle följt sin uttalade produktstrategi och matchat det mot 980.
Dvs sålt Fiji som 390.
Då hade pris och prestanda varit två tunga argument till AMDs fördel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

@truedesire: ett väldigt illustrativt exempel på att olika kort har olika styrkor och svagheter.

SweC använder SSAA som är en "riktigt" (d.v.s. subpixel aware) AA metod. SSAA är beräkningsmässigt tyngre än även MSAA och det är ROPs (raster output unit) som lastas. Fiji har inte mer ROP-kapacitet per klockcykel än vad Hawaii har, så helt rimligt resultat.

Guru3D kör med FXAA som är en post-processing AA, d.v.s. den belastar främst "shader array:en" och här har Fiji mer kraft än någon annan krets.

Hur kommer det sig då att 980 Ti presterar som Fury X i båda? 980Ti har dock högre minimum i Sweclocckers test.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Låter som att du bör söka jobb på AMD!

Kanske det. Men hoppas att Su rensar upp i marknadsföringsträsket hos AMD först. Även om jag kanske
lät negativ här i tråden, så finns det ju faktiskt tecken på hopp sedan hon tillträtt.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag tror att AMD gjorde fel som valde att matcha Fiji mot 980Ti.
De skulle följt sin uttalade produktstrategi och matchat det mot 980.
Dvs sålt Fiji som 390.
Då hade pris och prestanda varit två tunga argument till AMDs fördel

AMD måste få in de pengar de satsade på att utveckla ett så pass dåligt kort som fury/banano är.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

asså sh*t vilket sjukt kort, presterar lika bra som andra nästan dubbelt så stora kort!

Är inte speciellt imponerad. 980Ti som blott kostar några hundringar mer och har överlägsen överklockningskapacitet är ett mycket bättre val enligt mig. Den enda fördelen med Nano är storleken men då endast för m-ITX byggare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mocka:

Är inte speciellt imponerad. 980Ti som blott kostar några hundringar mer och har överlägsen överklockningskapacitet är ett mycket bättre val enligt mig. Den enda fördelen med Nano är storleken men då endast för m-ITX byggare.

980Ti är törstigare.
Nano är mindre och gulligare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Och där försvann mitt intresse IGEN, men jag är inte förvånad alls, inget med AMD förvånar mig längre.

"Begränsad överklockningspotential" (vilket många entusiaster älskar att göra, jag ligger oftast runt 20+% i prestanda vinst med överklockning på mina ägda kort, omöjligt på FIJI)

Löften om god överklocknings marginaler på FIJI var väldigt överdrivna.

"Fläkten går på 100% och låter som fan vid väldigt liten överklockning" (Ej acceptabelt).

"Visst spoltjut för testexemplaret, rasslande" (vilket många entusiaster hatar, detta borde ligga i det förflutna nu)

Tappar kraft i låga upplösningar (Är givetvis inget positivt men gör inte så mycket då alla tydligen ska spela i 4K numera)

"Saftig prislapp" där har AMD ofta legat väldigt bra till tidigare så dom fick korten sålda och var relevanta trots gamla kort, detta pris är helt fel väg att gå om man vill få det att bli en hit (Skott i foten).

Alla recensioner får inte test kort denna gång för att dom är ärliga och säger som det är, man måste stryka dom medhårs.

Samt enligt AMD är det väldigt begränsad tillgång så dom hoppas givetvis att folk slänger sig på dom innan dom tar slut.

Säger inte att det är ett skit kort, för sin storlek presterar den givetvis bra, men det är inte många som är ute efter små kort.

Visst om man är ute efter en väldigt liten dator som kan driva spel i 4K så är detta kort bra, men den marknaden är försvinnande liten så detta blir tyvärr ingen hit

Kan inte säga att jag är så imponerad av vad dom åstadkommit med Fiji korten so far, jag har helt enkelt förväntat mig för mycket av fiji, synd. jag är mer imponerad av Maxwell.

Jag vill hoppa skepp för att stöda AMD men jag köper ingenting om det inte lever upp till mina förväntningar, vad entusiaster verkligen vill ha är ett snabbt,tyst fläkt,inga spoltjut,överklockningsvänligt kort, och där fick dom in 1 av 4, igen.

Senaste AMD kort jag ägde vad deras tidigare värsting kort, Asus R9 290X ROG, kanon prestanda då, men lät för jävligt speciellt vid en lite överklockning och den gjorde inte mycket, trodde dator skulle flyga iväg pga den extrema värmen. det blev inte långvarigt, skicka tillbaka det o köpte GTX780Ti istället och jag har aldrig varit så nöjd, synd att dom inte tar efter Nvidias sätt för då skulle vi verkligen få en nyttig konkurrens, när dom har mindre än 20% av marknaden så måste dom snart fatta att dom inte gör rätt.

Jag älskade AMD förr, på Athlon 64 / X2 tiden samt Radeon 9700 tiden (förutom drivrutinerna då) nu för tiden är jag bara besviken.

Hoppas dom löser problemen snart med deras ny öppnade Radeon Technologies Group så dom når stora massan och slutar ta så korkade beslut.

Permalänk
Medlem

@Orici:

Jag litar aldrig på rescensioner när det handlar om nVidia. Sluta med ditt skitsnack och se det som en test.

Permalänk
Medlem

7000 kr!

Sjutusen kronor!

Joråserusåatt...

Dock ett grymt litet kort om liten storlek är viktigare än pengar. Hur många på sweclockers är villiga att offra prestanda för ett SUPERLITET chassi? Antagligen 50 % om man frågar dom men typ 2 % när väl pengarna skall lämna plånboken.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

980Ti är törstigare.
Nano är mindre och gulligare.

Alla har vi våra prioriteringar antar jag. Är en av dem som föredrar mer FPS och MSI Gaming korten är minsann söta de också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tror att priset kommer falla ganska fort på det här kortet pga:

1. Problem med yields, de kan inte möta efterfrågan just nu om priset varit mer konkurenskraftigt

2. De konkurerar med sig själva(fury)

3. De stämplar kortet som ett toppsegment-kort som blir "ett kap" när det klättrar ner till 5k

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Gediget test som vanligt, och man himlade inte över någonting utan gav rak och saklig kritik där det fanns brister!
Bra SweC, hoppas AMD släpper på tyglarna vad gäller åtstramning av TBP, så man kan skruva upp nivåerna en smula, plus att man hoppas på mer gedigna tredjepartskylare!

Jag misstänker att det kommande kortet med dubbla fiji blir i prestanda som två nano i crossfire, och lär vara något jag i så fall kommer köpa dirrkaka.

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem

Alldeles för nischat kort med för många nackdelar . Tyvärr... HBM är det enda bra de har att komma med just nu känns det som.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av ArcticFire:

Hur kommer det sig då att 980 Ti presterar som Fury X i båda? 980Ti har dock högre minimum i Sweclocckers test.

Till att börja med måste jag förtydliga att utan profile-data är ansatser kring flaskhals i bästa fall kvalificerade gissningar.

Men anta att det är ROPs i detta fall, något man skulle se i ett sådan fall är att prestanda skalade väldigt linjärt med klockfrekvens då ROP-kapacitet på en viss krets skalar helt linjärt med kretsens frekvens.

Fury X kör på 1050MHz och har en genomsnittlig FPS på 85. Nano har en genomsnittlig FPS på 73, om även Fury X är begränsad av ROP så skulle en linjär skalning betyda att Nano kör på en frekvens av 1050 / (85 / 73) = 901 MHz. Även om det inte är ett bevis så är gissningen i alla fall inte omkullkastad av detta resultat, tvärt om är det ganska exakt den faktiska frekvens som uppmättes.

Vi kan nog utesluta att shader-kapacitet är en flaskhals, även om den också skalar med frekvens, då Nano har mer rå-kraft här än alla kort utom Fury X. Så ROP är en god kandidat, en annan potentiell flaskhals i Fiji är triangel-setup kapacitet (som även den är samma som Hawaii). Men om det var flaskhals borde AA-inställningen inte påverka så mycket då det är lika många trianglar som ska renderas oavsett inställning här.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

För nischat kort? Vad förväntade du dig för prestanda i det formatet? Kortet har liten kylare och och en fläkt..

Det är ju väldigt nischat. Har du plats med kort som är 26 cm går ju Nano genast bort p.g.a av priset vs prestanda.
Nano kan dock ge upphov till att chassitillverkarna börjar göra lådor som inte tar längre kort än 17 cm.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv

Bättre än väntat till och med, hade jag haft ekonomi och lust att bygga nu hade jag nog valt detta kort. Eventuellt R9 Fury Tri-X om jag har plats för den modellen i det chassit jag nu hade valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

För nischat kort? Vad förväntade du dig för prestanda i det formatet? Kortet har liten kylare och och en fläkt..

Förväntade mig ingen prestanda alls. Ser bara absolut ingen anledning till att prissätta det mot 980Ti när den enda fördelen är att kortet är litet typ. Det finns ju inte alltför för många chassin som begränsar sig till 15,24 cm GPU. Därav blir marknaden för kortet väldigt nischat tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Hade det varit billigare så... två såna med vatten runt 1ghz presterar troligen utmärkt, men då Fury X ligger i samma prisnivå är det inte ett alternativ.

Erh, Nano med vatten och 1 GHz ÄR ju Fury X så jo de presterar nog utmärkt - Frågan är ju lite, hur mycket billigare måste Nano bli för att kostnaden för eget vatten utöver kortet i sig fortfarande skulle vara billigare än Fury X?

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

AMD måste få in de pengar de satsade på att utveckla ett så pass dåligt kort som fury/banano är.

Såpass dåligt? Jag antar att du är ironisk? Att Nvidia lyckats bättre med Maxwell (på vissa områden) är det väl inte något tvivel om. Men det gör samtidigt inte AMD's chip dåligt, på nåt sätt. Det blir som sagt kul att se om/hurvida Nvidia faktiskt har någon hårdvara (att tala om) för asynkrona shaders. Saknas detta och Nvidias + Oxides nuvarande insats inte ger något speciellt, så ligger ju AMD rätt bra till ur just det perspektivet. Only time will tell...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fluff3:

Den avgörande frågan är ju om det finns något mini-itx låda som endast tar korta kort som är så pass överlägsen de lådor som tar fullängdskort. Det är du endast det scenariot som mottiverar det kortet och jag vet inte att det existerar en sån låda. Nån som har några förslag?

Exempelvis: http://www.sweclockers.com/nyhet/21061-lian-li-utokar-utbudet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

En bra nischad produkt, men tyvärr inget som räddar företaget.

Inte tänkt så heller, korten som säljs ligger runt 380/370 Topp korten är för PR.

Skrivet av anon89694:

Och där försvann mitt intresse IGEN, men jag är inte förvånad alls, inget med AMD förvånar mig längre.

"Begränsad överklockningspotential" (vilket många entusiaster älskar att göra, jag ligger oftast runt 20+% i prestanda vinst med överklockning på mina ägda kort, omöjligt på FIJI)

Löften om god överklocknings marginaler på FIJI var väldigt överdrivna.

"Fläkten går på 100% och låter som fan vid väldigt liten överklockning" (Ej acceptabelt).

"Visst spoltjut för testexemplaret, rasslande" (vilket många entusiaster hatar, detta borde ligga i det förflutna nu)

Tappar kraft i låga upplösningar (Är givetvis inget positivt men gör inte så mycket då alla tydligen ska spela i 4K numera)

"Saftig prislapp" där har AMD ofta legat väldigt bra till tidigare så dom fick korten sålda och var relevanta trots gamla kort, detta pris är helt fel väg att gå om man vill få det att bli en hit (Skott i foten).

Alla recensioner får inte test kort denna gång för att dom är ärliga och säger som det är, man måste stryka dom medhårs.

Samt enligt AMD är det väldigt begränsad tillgång så dom hoppas givetvis att folk slänger sig på dom innan dom tar slut.

Säger inte att det är ett skit kort, för sin storlek presterar den givetvis bra, men det är inte många som är ute efter små kort.

Visst om man är ute efter en väldigt liten dator som kan driva spel i 4K så är detta kort bra, men den marknaden är försvinnande liten så detta blir tyvärr ingen hit

Kan inte säga att jag är så imponerad av vad dom åstadkommit med Fiji korten so far, jag har helt enkelt förväntat mig för mycket av fiji, synd. jag är mer imponerad av Maxwell.

Jag vill hoppa skepp för att stöda AMD men jag köper ingenting om det inte lever upp till mina förväntningar, vad entusiaster verkligen vill ha är ett snabbt,tyst fläkt,inga spoltjut,överklockningsvänligt kort, och där fick dom in 1 av 4, igen.

Senaste AMD kort jag ägde vad deras tidigare värsting kort, Asus R9 290X ROG, kanon prestanda då, men lät för jävligt speciellt vid en lite överklockning och den gjorde inte mycket, trodde dator skulle flyga iväg pga den extrema värmen. det blev inte långvarigt, skicka tillbaka det o köpte GTX780Ti istället och jag har aldrig varit så nöjd, synd att dom inte tar efter Nvidias sätt för då skulle vi verkligen få en nyttig konkurrens, när dom har mindre än 20% av marknaden så måste dom snart fatta att dom inte gör rätt.

Jag älskade AMD förr, på Athlon 64 / X2 tiden samt Radeon 9700 tiden (förutom drivrutinerna då) nu för tiden är jag bara besviken.

Hoppas dom löser problemen snart med deras ny öppnade Radeon Technologies Group så dom når stora massan och slutar ta så korkade beslut.

För att vara AMD´s egen kylare är jag imponerad (att försöka få bort 207watt ca watt värme, med en 90mm fläkt är nästan omöjligt att göra tyst om inte kylaren blir enormt stor). Vet ju hur deras kylare inte är erkänt tysta precis tidigare.

Tredjepart, kommer troligen köra kylare som är längre än kortet och bli tystare vid klock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Inte tänkt så heller, korten som säljs ligger runt 380/370 Topp korten är för PR.

För att vara AMD´s egen kylare är jag imponerad (att försöka få bort 380 watt värme, med en 90mm fläkt är nästan omöjligt att göra tyst om inte kylaren blir enormt stor). Vet ju hur deras kylare inte är erkänt tysta precis tidigare.

Tredjepart, kommer troligen köra kylare som är längre än kortet och bli tystare vid klock.

Kortet drar inte 380W.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Antar att kortet kommer sitta i dom mer påkostade varianterna av steam machine.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kortet drar inte 380W.

nu fick jag det inte rätt i stressen tack

207 watt möjligen vid överklock om resten drar 150 watt då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

nu fick jag det inte rätt i stressen tack

207 watt möjligen vid överklock om resten drar 150 watt då

Guru3d mätte peak vid 213W för kortet i stock.

17W mer än ett 380, 18W mindre än ett 780

http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_r9_nano_revie...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ja som förväntat skriker kommentarerna om att det är för dyrt...

Presterade lite som jag förväntade mig. Det som fångade mig var strömförbrukningen, ligger som GTX 980 i prestanda/watt. Förbryllade över att den lilla kylaren klarade det så pass bra

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"