Google släpper två smarta klockor första kvartalet 2017

Permalänk
Melding Plague

Google släpper två smarta klockor första kvartalet 2017

I och med mobiltelefonerna Pixel är det tydligt att Google framöver kommer fokusera på egen hårdvara. Nu talas det om att bolaget planerar inget mindre än två smarta klockor till år 2017.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen, lite mer av den runda sorten smartwatches. Hoppas den inte är allt för tjock bara.
Sen hoppas jag också att de android watch 2.0 kommer med smariga nyheter och funktioner

Permalänk
Medlem

Blass citerar en källa från i somras. Knappast någon nyhet.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte leverera telefoner till Sverige så inte f-n tänker jag köpa nån klocka av dom...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

*gäsp*
Finns det fortfarande folk som är intresserade av armbandsur annat än som smycken ?

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

*gäsp*
Finns det fortfarande folk som är intresserade av armbandsur annat än som smycken ?

Förstår mig inte heller på denna produktkategorin överhuvudtaget..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

*gäsp*
Finns det fortfarande folk som är intresserade av armbandsur annat än som smycken ?

Ja de finns nog, men eftersom behovet av att ha ett armbandsur minskar när alla har en varsin telefon i fickan som ger mer information och är mer precist än vilket mekaniskt urverk som helst så är det rätt naturligt att folk får ett intresse för klockor som smycken, leksaker, statussymboler etc. Tror inte du behöver oroa dig för att Patek Philippe går över till smartklockor

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Mycket fin klocka bliv sugen på att köpa en sån om inte priset blir på tok för högt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Stora frågan: Kan man spela Pokemon GO på dom?

Permalänk
Medlem

Första smart klockan jag skulle kunna köpa.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Bra pris så köper jag.

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

påminner lite om skalmans mat o sov klocka

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Orici:

Första smart klockan jag skulle kunna köpa.

Samma här, den ser riktigt bra ut. Det kommer nog bli ett köp om inte recensionerna hittar massa fel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Förstår mig inte heller på denna produktkategorin överhuvudtaget..

Inte jag heller. Har en Pebble Time jag "köpte" via Kickstartern som bara ligger och skräpar. Hittade aldrig något meningsfullt användningsområde, och slutade använda den efter ett par veckor.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fan nu måste jag välja mellan denna och zenwatch 3. Sluta ge mig val. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Ser de ut som på bilden kan det mycket väl bli ett köp...
Tycker de är snygga och stilrena. Dessutom letar jag efter en klocka med svart bakgrund och blå-ish detaljer i urtavlan.

Kan jag använda den som träningsklocka så blir det ännu bättre

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jag har aldrig köpt en cirkelrund klocka i mitt liv. Jag vet att min farfar hade en. Varför skulle jag börja med en cirkelrund smartklocka?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Fan nu måste jag välja mellan denna och zenwatch 3. Sluta ge mig val. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen tycker jag Huawei Watch är snyggare.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonatanR:

påminner lite om skalmans mat o sov klocka

Precis det jag tänkte skriva.

Permalänk
Avstängd

Ser nice ut, men om det är som med pixel så är väl releasen 2018 för Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ser nice ut, men om det är som med pixel så är väl releasen 2018 för Sverige?

2019. Tidigast.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Slutade med klocka när man började med telefon. Tycker bara den är ivägen och man måste hålla reda på den när man tar av sig den. Smartklockan kan man iallafall göra mera saker med. Men den behöver laddas ofta och är dyr.

Känns som om google gjort den i ett format som tilltalar mig, lite mindre och rund. Alltså inte någon klumpig sak. Vi får se priset sen också.

Hur är det om man vill koppla dem till två telefoner? Det vill jag kunna göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om inte pixel kommer till Sverige har jag väldigt svårt att tro att någon av dessa kommer vara aktuella för vår del av världen tyvärr...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av P0rnzstar:

Du behöver inte skriva följer i tråden för att följa den. Går alldeles utmärkt att trycka på "följ tråden" som är ligger höger om "skicka inlägg" och "förhandsgranska".

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

*gäsp*
Finns det fortfarande folk som är intresserade av armbandsur annat än som smycken ?

Håller delvis med, men måste säga att min Garmin Fenix 3HR är riktigt bra, jag använder endast denna numer. Tycker det är en bra balans på smarthet i en klocka. Den gör saker som telefonen inte kan, dvs kolla puls och fungerar som träningsredskap med GPS osv. Att dra med mobilen för GPS vid löpning känns inte så praktiskt längre när telefonerna är så himla stora nu.

Skulle inte vilja ha en klocka med Android eller Pebble etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Håller delvis med, men måste säga att min Garmin Fenix 3HR är riktigt bra, jag använder endast denna numer. Tycker det är en bra balans på smarthet i en klocka. Den gör saker som telefonen inte kan, dvs kolla puls och fungerar som träningsredskap med GPS osv. Att dra med mobilen för GPS vid löpning känns inte så praktiskt längre när telefonerna är så himla stora nu.

Skulle inte vilja ha en klocka med Android eller Pebble etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara hålla med. Har haft G watch R och moto 360 men använder bara Fenix 3 nu. Den är grym! Och har riktigt bra batteritid.
Kan inte gå hemifrån utan den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

*gäsp*
Finns det fortfarande folk som är intresserade av armbandsur annat än som smycken ?

Äger själv inte en smartwatch men har en relativt stor lur (Sony Xperia Z3) som är rätt klumpig att dra fram och tillbaka från fickan hela tiden om man ska göra nåt mindre som att kolla tiden, vem som messar/ringer, justera volym, byta låt, etc. Skulle va allt mycket smidigare att ha i princip en liten fjärrkontroll för luren.

Sen om man råkar tappa luren eller få den snodd så kan man (troligtvist) spåra upp den med hjälp av vissa säkerhetsappar, tex Cerberus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Som kontorsnisse med möten hela dagarna på olika ställen är det grymt smidigt att kunna kolla klockan snabbt och enkelt på handleden. (Även under de tråkigare mötena när man diskret vill kolla hur lång tid det är kvar haha)

Det är också lite konstigt kanske men i många sammanhang där man har skjorta ser det lite "off" ut utan klocka. Lite som om man inte riktigt blivit vuxen än.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Woaini:

Det är också lite konstigt kanske men i många sammanhang där man har skjorta ser det lite "off" ut utan klocka. Lite som om man inte riktigt blivit vuxen än.

Jag tänker likadant. Det känns alltid som att något saknas när man tvingas köra utan klocka.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

@Svensktiger:

Av någon anledning så har jag fått för mig att folk köper smartwatches mer som en modernt smycke utöver att faktiskt använda dess funktioner till något vettigt. 70% utseende > 30% användning?

Även, ge mig runda objekt