Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Proshop sålde den för 11990kr för ett par dagar sedan och den fanns i lager då. Med tanke på att skärmen redan 2018 reades ut av LG och Amazon för 999USD så tycker jag 12000kr fortfarande är alldeles för dyrt.
Jag var helt inställd på att skaffa denna skärm men med tanke på hur extremt försenad den är vid det här laget så börjar intresset skifta över till 38GL950G som dock lär kosta åtskilliga tusenlappar mer.

Den reades ut så lågt som 799 USD på amerikanska Amazon. Så än är inte lägsta nivån nådd för oss i Sverige! Kan tänka mig att den inom kort kommer reas ut för runt 9000-10000 kr.

Samma här, mitt fokus ligger också på 38GL950G eller mer F-varianten (när den kommer), även om den också lär bli försenad..Den ska ju släppas senast 30 juni enligt LG..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Den reades ut så lågt som 799 USD på amerikanska Amazon. Så än är inte lägsta nivån nådd för oss i Sverige! Kan tänka mig att den inom kort kommer reas ut för runt 9000-10000 kr.

Samma här, mitt fokus ligger också på 38GL950G eller mer F-varianten (när den kommer), även om den också lär bli försenad..Den ska ju släppas senast 30 juni enligt LG..

38GL950G låter ju frestande, men jag undrar egentligen vad för dator man skulle behöva för att få ut 144hz på en sån!
Börjar ju närma sig 4k när det kommer till pixelcount.

3840x1600 = 6.144.000 pixlar, medans 34GK950F kör på 3440x1440 = 4.953.600 pixlar

Tror RTX 2080ti börjar tappa orken redan vid 3440x1440 om man ska köra på höga inställningar i spel, så man skulle nog behöva köra RTX 2080ti SLi för att inte tappa allt för mycket prestanda.

Sen är 38GL950G säkert en jättebra skärm när det kommer till annat än spel, men den känns ändå lite som en spelskärm pga. hög refresh rate samt G-sync

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebathon:

Inet verkar vara den enda återförsäljaren som har korrekt prissättning just på den här skärmen. Synd att den inte är i lager just nu.

NetOnNet har den också för samma pris som Inet, men finns ej i lager just nu:

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/lg-34gk950f/1006960.12150/

Skrivet av Laxpudding:

@Mortac: Bra upptäckt och beskrivet! Jag uppdaterar testet med information och länk hit

Toppen!

Permalänk
Medlem

Finns det någon motsvarande fast IPS och med 2160 som höjd?

Edit, jag hittade denna. Verkar bra för mina ändamål.
LG 34WK95U-W (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4752761)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Den reades ut så lågt som 799 USD på amerikanska Amazon. Så än är inte lägsta nivån nådd för oss i Sverige! Kan tänka mig att den inom kort kommer reas ut för runt 9000-10000 kr.

Samma här, mitt fokus ligger också på 38GL950G eller mer F-varianten (när den kommer), även om den också lär bli försenad..Den ska ju släppas senast 30 juni enligt LG..

38GL950G är enligt beskrivningen på LGs hemsida "NVIDIA G-SYNC Compatible" vilket innebär att den stöder Adaptive Sync (FreeSync).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

38GL950G är enligt beskrivningen på LGs hemsida "NVIDIA G-SYNC Compatible" vilket innebär att den stöder Adaptive Sync (FreeSync).

Nej, den utannonserades med G-sync innan Nvidia gick ut med att dom även kommer stödja FreeSync.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Nej, den utannonserades med G-sync innan Nvidia gick ut med att dom även kommer stödja FreeSync.

Skärmen är inte släppt ännu, specifikationerna kan/kommer ändras innan release. Det vi "vet" just nu är att den är g-sync kompatibel.
Ska jag spekulera så ändrade LG nog sig angående detta när de såg hur pass bra den DP1.4 ASIC som introducerades med 34GK950F fungerar. Om den uppfyller Nvidias krav för G-sync kompatibla modeller så kan de såvitt jag vet använda G-sync brandingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Skärmen är inte släppt ännu, specifikationerna kan/kommer ändras innan release. Det vi "vet" just nu är att den är g-sync kompatibel.
Ska jag spekulera så ändrade LG nog sig angående detta när de såg hur pass bra den DP1.4 ASIC som introducerades med 34GK950F fungerar. Om den uppfyller Nvidias krav för G-sync kompatibla modeller så kan de såvitt jag vet använda G-sync brandingen.

Hoppas du har rätt, ser helst att skärmar kommer utan G-sync modullen! Orka betala premium pris på 2000-5000 kr extra.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Vill så gärna ha denna skärm men jag förstår inte hur ni kan driva denna skärm. Har själv ett rtx2080 men att driva 3440x1440 går ju inte. ett 2080 TI räcker ju inte heller i krävande spel som PUBG iaf. Eller vad har jag missat. Hur utnyttjar ni era 144Hz. Har ni alla dubbla 2080 TI kort?

Eller går det att köra på en lägre uppl.(2560*1080) och det ser OK ut på denna skärm, för om det gör det slår jag till direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aventurado:

Eller går det att köra på en lägre uppl.(2560*1080) och det ser OK ut på denna skärm, för om det gör det slår jag till direkt.

Högst tveksamt! Jag kan testa och se när jag sitter vid rätt dator, om ingen annan hinner före.
Jag har ett 2080 Ti, PUBG flyter på bra men för den sakens skull har jag inte kollat vilken fps spelet körs i. Känner inte att 144 Hz är fullt så viktigt i TPS som i FPS (jag kör inte PUBG i first person). Det får väl bli lite av en kompromiss med prestandan i vissa spel.

Permalänk
Medlem

så fort jag läser ultrawide så tänker jag på gamla SCSI...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aventurado:

Vill så gärna ha denna skärm men jag förstår inte hur ni kan driva denna skärm. Har själv ett rtx2080 men att driva 3440x1440 går ju inte. ett 2080 TI räcker ju inte heller i krävande spel som PUBG iaf. Eller vad har jag missat. Hur utnyttjar ni era 144Hz. Har ni alla dubbla 2080 TI kort?

Eller går det att köra på en lägre uppl.(2560*1080) och det ser OK ut på denna skärm, för om det gör det slår jag till direkt.

Sänk inställningarna?
Va haru för CPU?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Aventurado:

Vill så gärna ha denna skärm men jag förstår inte hur ni kan driva denna skärm. Har själv ett rtx2080 men att driva 3440x1440 går ju inte. ett 2080 TI räcker ju inte heller i krävande spel som PUBG iaf. Eller vad har jag missat. Hur utnyttjar ni era 144Hz. Har ni alla dubbla 2080 TI kort?

Eller går det att köra på en lägre uppl.(2560*1080) och det ser OK ut på denna skärm, för om det gör det slår jag till direkt.

Tror inte det är många som kan driva 144hz med sin dator i den upplösningen. Visst en del spel om man sänker lite. Jag kunde t.ex spela DOOM med över 144 fps om jag sänkte inställningar. Samma med BF1 och BF3 kör jag en bra bit över 144 fps, men det är verkligen inte på ultra. Man får sänka en bra bit för att komma dit. Vissa spel kommer man inte ens till 80 fps, men det gör inget. Så länge man kommer upp i 120-144 i fps

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Vad kör ni alla med för ljusstyrka egentligen? Själv blir jag lite halvt galen på detta. Jag sitter oftast i mörkt rum ska tilläggas.

När jag först fick skärmen så körde jag brightness runt 80 och tyckte att 70 redan började bli för mörkt.

Efter en vecka ungefär så började jag dribbla ner mig till runt 40-50 i ljusstyrka. Mer än så kändes för ljusstarkt.

Ytterligare ett par veckor senare så var jag nere på 30-35 ungefär.

Nu har jag gått så pass lågt att jag dragit ner det till 15-25 någonstans. Det händer t.o.m. att jag drar ner den på 0 ibland, och det fungerar bra det med i ett mörkt rum, men det är mestadels när det börjar bli dags att sova.

Just nu är jag alltså inne i en fas där jag tycker 15-25 ungefär är ganska bra, men jag är kluven. Höjer man ljusstyrkan till typ 30 eller högre så känns det egentligen för ljusstarkt. Det vita på hemsidor när man surfar blir egentligen alldeles för skrikigt och allt det mörka i bilden får nästan en slags vit hinna över sig, känns det som. Samtidigt så tycker jag att alla ljusa partier som SKA ha ganska starkt ljus, som t.ex. solsken och andra ljuskällor, tappar en hel del "oomph" när man kommer under 50 i ljusstyrka.

Jag kan inte riktigt få till det så att jag blir helt nöjd. Dock, jag gillar som sagt mest att ha den runt 15-25, då jag tycker bilden generellt är bäst där. Läste också på TFT Central att de uppmätte bäst kontrastförhållande när ljusstyrkan var satt på 15. Men, vid 15 är det nästan lite för mörkt i vissa fall, men vid 25 är det nästan för ljust istället (förutom som sagt vissa ljusa partier som man nästan vill höja ända till 60-70 igen för att få ordentligt tryck i bilden, men då blir det alldeles för mycket ljus i övrigt istället).

Så, hur upplever ni själva bilden och vad använder ni för ljusstyrka egentligen? Lägg gärna till om ni har det mörkt i rummet eller inte då det har betydelse.

Permalänk
Skrivet av Mortac:

Vad kör ni alla med för ljusstyrka egentligen? Själv blir jag lite halvt galen på detta. Jag sitter oftast i mörkt rum ska tilläggas.

När jag först fick skärmen så körde jag brightness runt 80 och tyckte att 70 redan började bli för mörkt.

Efter en vecka ungefär så började jag dribbla ner mig till runt 40-50 i ljusstyrka. Mer än så kändes för ljusstarkt.

Ytterligare ett par veckor senare så var jag nere på 30-35 ungefär.

Nu har jag gått så pass lågt att jag dragit ner det till 15-25 någonstans. Det händer t.o.m. att jag drar ner den på 0 ibland, och det fungerar bra det med i ett mörkt rum, men det är mestadels när det börjar bli dags att sova.

Just nu är jag alltså inne i en fas där jag tycker 15-25 ungefär är ganska bra, men jag är kluven. Höjer man ljusstyrkan till typ 30 eller högre så känns det egentligen för ljusstarkt. Det vita på hemsidor när man surfar blir egentligen alldeles för skrikigt och allt det mörka i bilden får nästan en slags vit hinna över sig, känns det som. Samtidigt så tycker jag att alla ljusa partier som SKA ha ganska starkt ljus, som t.ex. solsken och andra ljuskällor, tappar en hel del "oomph" när man kommer under 50 i ljusstyrka.

Jag kan inte riktigt få till det så att jag blir helt nöjd. Dock, jag gillar som sagt mest att ha den runt 15-25, då jag tycker bilden generellt är bäst där. Läste också på TFT Central att de uppmätte bäst kontrastförhållande när ljusstyrkan var satt på 15. Men, vid 15 är det nästan lite för mörkt i vissa fall, men vid 25 är det nästan för ljust istället (förutom som sagt vissa ljusa partier som man nästan vill höja ända till 60-70 igen för att få ordentligt tryck i bilden, men då blir det alldeles för mycket ljus i övrigt istället).

Så, hur upplever ni själva bilden och vad använder ni för ljusstyrka egentligen? Lägg gärna till om ni har det mörkt i rummet eller inte då det har betydelse.

Jag har 60 i brightness och kan hålla med dig att det är inget vidare för att surfa, men för spel funkar det klockrent. Du kan testa att ha högre ljus i spel och sedan när du surfar använd "Vivid" läget och kör 25 eller lägre. En annan sak som jag tyckte hjälpte mig mycket är att köpa något bakgrundsbelysning ,som du kan fästa bak på skärmen. Speciellt om du sitter i ett mörkt rum kommer det vara behagligt för dina ögon.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av anon12433:

Proshop sålde den för 11990kr för ett par dagar sedan och den fanns i lager då. Med tanke på att skärmen redan 2018 reades ut av LG och Amazon för 999USD så tycker jag 12000kr fortfarande är alldeles för dyrt.
Jag var helt inställd på att skaffa denna skärm men med tanke på hur extremt försenad den är vid det här laget så börjar intresset skifta över till 38GL950G som dock lär kosta åtskilliga tusenlappar mer.

Jag avbokade en 34GK950F ifrån Inet idag, tänkte att jag kör på en 38GL950G istället. Undra hur långtid man behöver vända för att få en sådan. Augusti - September kanske är troligt.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Undra hur långtid man behöver vända för att få en sådan

... och hur många organ man behöver sälja!
Vet man vad den kommer kosta?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Fomi:

... och hur många organ man behöver sälja!
Vet man vad den kommer kosta?

Jag misstänker att den kommer matcha ett 2080ti i pris iaf.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

38GL950G kommer att ha den nya G-Sync-modulen så redan där får man räkna med ett pristillägg på ca 5000 kr. Lägg därtill att det är en ny, större och modernare panel jämfört med 34GK950F så man får nog lägga till ytterligare nån tusing. Föregångaren till skärmen kan man säga är LG 38UC99 som också var 38" men med Freesync och 60 hz. Den var aningen dyrare än 34GK950F. Så jag skulle nog förvänta mig en prislapp runt 18 000 - 20 000 kr.

Det spekuleras lite på nätet att skärmen kommer att släppas med Freesync, trots att det finns ett G i modellnamnet, nu när Nvidia stöder Freesync. Personligen tror jag dock inte på det, men det är fullt möjligt att en F-version kommer senare. Men det är som sagt min personliga åsikt.

Angående releasedatum; jag är inte helt säker på att jag minns rätt nu, men har för mig att panelen förväntas börja massproduceras i juli, med påföljande skärmrelease kanske ett par månader senare. Så en release till hösten känns trolig, men förseningar inom paneltillverkning är vanligt förekommande, så man vet aldrig.

EDIT: Panelen som ska användas i skärmen är LG:s LM375QW2 och den förväntas gå i massproduktion under andra kvartalet, frånsett eventuella förseningar, så jag tror en release i september-oktober i USA låter rimligt. I Sverige kanske vi får vänta lite ytterligare eftersom LG:s skärmar tydligen brukar vara dåligt representerade här.

Permalänk

Till er som som har F-modellen. Kan någon hjälpa mig med hur man uppdaterar Firmwaren, som det snackas flitigt om på internet? Fick hem mitt ex igår, men ingen aning om jag har senaste versionen redan.. ???

Permalänk
Medlem

Fick idag hem 2st f modeller!

Dock så har brorsan någon konstigt som ser ut så här.

Bilden är dålig men hoppas ni ser. Vad kan felet vara?

Ser inte så kraftigt ut i verkligheten men ville få med det hur det ser ut i en vinkel!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbenyao:

Till er som som har F-modellen. Kan någon hjälpa mig med hur man uppdaterar Firmwaren, som det snackas flitigt om på internet? Fick hem mitt ex igår, men ingen aning om jag har senaste versionen redan.. ???

  1. hit. Ladda hem "OnScreen Control" och installera.

  2. Koppla in USB-kabeln som du fick med skärmen. Om du upplever problem med kontakten mellan dator-skärm så försäkra att du använder en USB 2.0-port i datorn då vissa har problem med att uppdatera via 3.0-portar.

  3. Väl i programmet så ska du ha en knapp för att uppdatera. Det tar kanske en kvart. Efter att du uppdaterat så kommer det fortfarande stå att du kan uppdatera, men om du trycker igen så noterar den att du har senaste versionen.

  4. För att aktivera Freesync, gå in i monitorns menysystem (mitt är på engelska), välj: Settings -> Game Adjust -> Enable Freesync -> Enable Extended Mode. På samma sida som Freesync-alternativet, välj "Response Time" och sätt den på "Faster." Rekommenderar starkt att du också väljer Settings -> General -> SMART ENERGY SAVING och sätter den på OFF för att undvika konstanta ljusfluktueringar.

  5. Stäng av skärmen och slå på den igen.

  6. Om du använder ett Nvidia-kort, högerklicka på desktop och välj Nvidia Control Panel. Välj "Set up G-SYNC." Bocka i "Enable G-SYNC, G-SYNC Compatible" och "Enabled for windowed and full screen mode." Har du flera skärmar så se till att rätt skärm är vald. Slutligen bocka i "Enable settings for the selected display model."

Allt klart.

Skrivet av segafreaktwo:

Fick idag hem 2st f modeller!

Dock så har brorsan någon konstigt som ser ut så här.

Bilden är dålig men hoppas ni ser. Vad kan felet vara?

Ser inte så kraftigt ut i verkligheten men ville få med det hur det ser ut i en vinkel!

Skumt. Prickarna, kan det möjligen ha något att göra med panelens belysning och HDR? Om det lyser så där konstant på en viss del av skärmen så måste den ju vara trasig. Har du någon annan bild tagen lite längre ifrån? Syns det bara i vinkel och när det är mörkt? Har dessvärre hört och sett vissa som fått exemplar med udda produktionsfel på den här modellen.

Permalänk
Medlem

Syns i alla vinklar! Men syns mer om man kollar på sidan!
Har kontaktat inet och kommer skicka tillbaka den så ska dom kolla på den.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

@Mortac: Hundra-tusen-tack! skall göras på stört!

Permalänk

@Fomi: Hur blir det när du kollar på youtube? eller twitch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Syns i alla vinklar! Men syns mer om man kollar på sidan!
Har kontaktat inet och kommer skicka tillbaka den så ska dom kolla på den.

https://i.imgur.com/Li6FOWW.jpg

Bra, den behöver bytas ut.

Skrivet av PhantomFiles:

@Forsbergaren: Hur blir det när du kollar på youtube? eller twitch?

Är det i lägre upplösning vi pratar nu alltså?
Dessa bilder är i respektive bildskärmsupplösning på en Youtube 4K-video.
Om man räknar in att kameran verkar har tagit bättre bild till 1440p-bilden så är det svårt att se någon som helst skillnad.

Däremot ser man så klart skillnad ute i skrivbordet och i spel. Men just Youtube och andra streams verkar inte påverkas mycket, i mina ögon.

1440p (4K)

1080p (4K)

Permalänk

@Fomi: Tack för infon det var kanon, men jag menade hur det blir med bilden när man tittar med 21:9 på youtube/twitch. Dom är ju oftast 16:9 Kan du vara snäll och ta bilder på det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhantomFiles:

@Forsbergaren: Tack för infon det var kanon, men jag menade hur det blir med bilden när man tittar med 21:9 på youtube/twitch. Dom är ju oftast 16:9 Kan du vara snäll och ta bilder på det med

Känns ännu onödigt att streama 21:9 på Twitch, vet dock inte hur man streamar i annan upplösning om man nu har en sådan skärm
En del black border blir det ju i 16:9.

Permalänk

@Fomi: Tack Menade samma sak, att titta på streams inte streama men tack, nu vet jag hur det ser ut. Jag väntar på min nu från inet.

Permalänk

@Fomi: Blir alla videos på youtube lika mycket black border?