Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

hahaha vafan, fortfarande? shit fan det har du ju haft sen imorse..

Permalänk
Medlem

JAg har Draculs grasp, windhammer, jade talon, dual leech ring, lidless, trang oul armorn. Jag behöver oculus, shako, skullders ire.. /m ceressa i spelet eller PM:a här..

Scl..

Edit: hittade precis en vampire gaze med 17reduced dmg and 7ll/ml. (som jag förövrig vill byta bort)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

vad tycker ni om denna guide? ser den bra ut? hade tänkt att göra en smite, men hittade denna så tänkte, den kanske är bra den med. så vad tycker ni? tycker det verkar lite konstigt med bara 1 point på concentration. bör jag hellre satsa på en annan som bara är smite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
vad tycker ni om denna guide? ser den bra ut? hade tänkt att göra en smite, men hittade denna så tänkte, den kanske är bra den med. så vad tycker ni? tycker det verkar lite konstigt med bara 1 point på concentration. bör jag hellre satsa på en annan som bara är smite?

"denna guide"= ?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Avstängd

Hörru Sebbey, försvann forumet som du hade gjort en gång? fast det är ju klart att det var ju inte speciellt mycket folk där

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag behöver verkligen Ko och Lum lite billigt. Någon snäll som kan tänkas byta?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Jag behöver verkligen Ko och Lum lite billigt. Någon snäll som kan tänkas byta?

Jag har båda. Skriv till mig i D2 så får du offra något

EDIT:

Åhh fan vad nära jag var att få Skullder. Jävla bror som börjar tanka precis

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN

"denna guide"= ?

typiskt mig och glömma länka haha

http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=370389

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hörru Sebbey, försvann forumet som du hade gjort en gång? fast det är ju klart att det var ju inte speciellt mycket folk där

haha aa.
ddet var i höstas jag hade det tror jag. sen slutade jag spela, och det var ju ingen aktivitet alls där. kanske ska man försöka sig på ett nytt :P..

Permalänk

Vad ska man ha för en merc som hammerdin?

Defiance, might eller holy freeze?
Defiance mer än tredubblar min och mercens defense, vilket ju är bra
might påverkar bara mercen eftersom jag använder blessed hammer, men hans skada blir ju rätt bra
holy freeze kan ju vara jävligt händig den också.

Permalänk
Medlem

Jag kör på holy freeze. Mest för att slippa att alla jobbiga småsaker kutar runt en som yra höns. Defence behöver jag inte eftersom jag har mycket liv och hög resist.

Permalänk

andreasdr: Ska du ha den som tank: Defience!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
typiskt mig och glömma länka haha

http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=370389

haha aa.
ddet var i höstas jag hade det tror jag. sen slutade jag spela, och det var ju ingen aktivitet alls där. kanske ska man försöka sig på ett nytt :P..

det låter faktiskt mycket vettigt. hade jag spelat hade jag nog testat denna build

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
det låter faktiskt mycket vettigt. hade jag spelat hade jag nog testat denna build

jaså..ja, jag håller på med den. men tycker fortfarande det låter lite konsigt med 1 i concentration, borde man inte få mer dmg med 20 i den :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
jaså..ja, jag håller på med den. men tycker fortfarande det låter lite konsigt med 1 i concentration, borde man inte få mer dmg med 20 i den :S

Han har ju bara laggt en på den så han kan få Fanaticism.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

ja, det vet jag. men hajjar fortfarande inte varför man inte ska lägga 20, borde få mer dmg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
ja, det vet jag. men hajjar fortfarande inte varför man inte ska lägga 20, borde få mer dmg.

Inte om han använder Fanaticism

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
ja, det vet jag. men hajjar fortfarande inte varför man inte ska lägga 20, borde få mer dmg.

som du kanske vet kan man bara ha EN aura igång åtgången. när man spelar hammerdin är det consentration som gäller då den förbätrar bhammer. dock är fanaticism bätre på sammtliga builds som man använder ett vapen. förutom tessladin då man använder hollyshock. anledningen till det är att consentration bara ger dmg. medans fanaticism ger attackspeed+aratting och dmg.

Permalänk
Medlem

Jag tycker holy freeze funkar bäst på en hammerdin då fienden rörsig mykt segare runt dig och blir lättare träffad av fler hamemrs då. samt att den även funkar som "tank" på samma gång istället för mer deffence så slår dom färre slag, dock sviker det p¨å cold imune.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Jag tycker holy freeze funkar bäst på en hammerdin då fienden rörsig mykt segare runt dig och blir lättare träffad av fler hamemrs då. samt att den även funkar som "tank" på samma gång istället för mer deffence så slår dom färre slag, dock sviker det p¨å cold imune.

om du pratar om en merc håller jag med dig, om inte har jag en annan åsikt. holy freeze funkar bra, men det är mercens jobb. för en hammerdin utan consentration gör max 2500 dmg vilket är lite lite

Permalänk
Medlem

OMG OMG en HoZ 200% *Yay* 507def så den är helt perfect.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
OMG OMG en HoZ 200% *Yay* 507def så den är helt perfect.

Grattis Onix, sälj den till mig ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
OMG OMG en HoZ 200% *Yay* 507def så den är helt perfect.

ja vad ska man säga: gratis:D dock är den inte perfekt, den kunde varit ETH ochså

Permalänk
Medlem

Beror på. Alla kanske inte vill Zodda utan att köra med Um istället Men visst ETH skulle nog vara värd mer.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Beror på. Alla kanske inte vill Zodda utan att köra med Um istället Men visst ETH skulle nog vara värd mer.

nog. en eth är värd ca 3-4 gg så mycket, eller var när jag spela för 1 månad sen

Permalänk

Någon stackars Assasin sate som inte fått tag på Bartuc's än?
Jag har i alla fall en att byta bort.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

hur mycket bör jag sätta på valkyrie? har 1 där nu. men den är klen, kan jag sätta 10-15 eller är det bortkastat? det är en javazon

Permalänk
Medlem

Jag kör bara med en där, men kör du med nya runordet Peace så får du lvl15 valkyria on striking. Tycker det funkar jätte bra

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

vad är "on striking" då? isf måste jag fixa 3s armor och shael..någon som har en shael?

Permalänk
Medlem

Antar att du menar

Treachery
3 Socket Body Armor
Shael + Thul + Lem

5% Chance To Cast Level 15 Fade When Struck
25% Chance To Cast level 15 Venom On Striking
+2 To Assassin Skills
+45% Increased Attack Speed
+20% Faster Hit Recovery
Cold Resist +30%
50% Extra Gold From Monsters

Fade när du blir träffad och venom när du försöker attackera någon. Sjukt bra för dom billiga runorna iaf.

Permalänk
Medlem

Hittade en Wolfhowl idag. Någon som behöver? ^^
/w *malvack

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.