Permalänk
Medlem

Nu har jag som sagt bokat en P990. Men vill gärna veta på ett ungefär när butiken får in den. Är det någon som vet hur SonyEricsson brukar leverera? Jag menar, levereras de till butikerna en viss dag i veckan/månaden eller levererar dom varje dag kontinuerlig som dom produceras?

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson levererar till grossister som levererar ut till enstaka butiker. Att förutse hur leveranser ser ut är i de flesta fall en intressant gissningslek.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans där man kan se vilken den senaste FW'n är?

Eller måste man köra SE's "updating service"?

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem

jag har iaf R5A006. vet inte vart man kan se dom senaste FW.

vad jag vet så kommer nästa p990 leverans 1-2 sep. Det är bara att vänta

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag har iaf R5A006. vet inte vart man kan se dom senaste FW.

vad jag vet så kommer nästa p990 leverans 1-2 sep. Det är bara att vänta

Har inte p990 Seus? Den borde ju ha det, då är det ju bara att kolla efter nya fw!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Hej P990-ägare!

Har några frågor om det går för sig:

1.Är telefonen mycket buggig(som man läst om)? Eller är det bara små saker som inte funkat?

2.Videokameran, är upplösingen/kvalitén lika bra som den i Nokia N70?

3.Kan jag styra musikspelaren på utsidan av telefonen t.ex. med hjulet eller måste jag köpa något tillbehör för detta?

4.Kan jag få satt tiden/klockan visas hela tiden, antigen nere eller uppe i hörnet?Oavsett vad jag pysslar med?

5.Funkar w-lanet bra?Hörde att det var svårare att komma till rätta med än E60.

6.Är den långsammare än symbian 60 V2?

7. Räknar den ner tecken när jag skriver SMS-meddelanden?

8. Har den autofocus i macroläget?

Tror det var allt. Hoppas på intressanta svar.

9. Just det, linsskyddet? Ärligt nu, hur funkar det i praktiken?

/Edgar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edgar
Hej P990-ägare!

Har några frågor om det går för sig:

1.Är telefonen mycket buggig(som man läst om)? Eller är det bara små saker som inte funkat?

2.Videokameran, är upplösingen/kvalitén lika bra som den i Nokia N70?

3.Kan jag styra musikspelaren på utsidan av telefonen t.ex. med hjulet eller måste jag köpa något tillbehör för detta?

4.Kan jag få satt tiden/klockan visas hela tiden, antigen nere eller uppe i hörnet?Oavsett vad jag pysslar med?

5.Funkar w-lanet bra?Hörde att det var svårare att komma till rätta med än E60.

6.Är den långsammare än symbian 60 V2?

7. Räknar den ner tecken när jag skriver SMS-meddelanden?

8. Har den autofocus i macroläget?

Tror det var allt. Hoppas på intressanta svar.

9. Just det, linsskyddet? Ärligt nu, hur funkar det i praktiken?

/Edgar

1. först när jag hade FW som jag fick med tele var riktigt dålig, den var seg å sen funkade inte video, man kunde filma men inte ser vad man hade spelat in. Sen jag har laddat ner den nya FW så funkar allt fint, förutom att den är fortfarande seg, då jämför jag med k800s meny. Det finns en buggig sak är om du snackar i tele och startar kameran och sen stänger av den så kommer skärmen bli helt vit och efter ett tag så dör mobilen.

2. den är ok men inte riktigt bra, jag har inte jämfört med n70.

3. man kan styra musiken utan att ha mobilluckan öppen, jag vet inte vad för tillbehör du menar :s

4. vad jag vet så går det inte att fixa det i hörnet men jag har inte försökt. tror iaf inte att det går, har inte sett någon inställning som gör det.
men du kan alltid gå in på klockan genom att klicka lägst ner i vänstra hörnet

5. jag har tyvärr inte testat E60 så jag vet inte, vad jag vet så går det helt problemfritt för mig iaf.

6. jag har inte testat symbian 60 v2

7.ja, den räknar ner lr iaf räknar tecken

8. japp, den autofocus i macroläget.

9. den funkar fint men den är ju lite ful men framsidan äger

vad är seus?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

seus är sonyericsson uppdateringtjänst

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
seus är sonyericsson uppdateringtjänst

asså en uppdateringtjänst i mobilen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
asså en uppdateringtjänst i mobilen?

Njae,

En uppdateringstjänst AV mobilen snarare.

Via din internetuppkopplade dator (Windows PC) och SEUS-programmet så kan du uppgradera mjukvaran (firmwaret) på din modell modernare Sony Ericsson.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixipixi
Fungerar de nya 4 GB memory stick PRO duo korten till P990i ? kostar ju inte mer än 1450 spänn på dustin !

Telefonen ska till och med klara av 8 Gb minne har ja läst men det finns ju inte ute än iaf vad jag vet ;P

Permalänk
Medlem

Jag vill inte behöva koppla upp mig och söka efter ny mjukvara...

Jag vill istället få veta NÄR det finns ny FW att ladda ned.
Jag finner iaf inget om det på SE's sida.

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem

brukar stå lite om nya firmware/mjukvara på forumet på www.esato.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förresten... är det någon som har köpt mjukvara via SE's sida... till 990'n?

I manualen står det att licensnycklarna försvinner vid uppdatering och att man då måste köpa programmet på nytt... Kan detta verkligen stämma?! Borde man inte få licensnyckeln i ett mail/SMS eller dyl... så att man kan göra en ominstallation efter att man uppdaterat telefonen.

Mtp alla buggar vill man ju isf inte köpa några program förrän den blir stabil och det dröjjer kanske ett tag?

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Njae,

En uppdateringstjänst AV mobilen snarare.

Via din internetuppkopplade dator (Windows PC) och SEUS-programmet så kan du uppgradera mjukvaran (firmwaret) på din modell modernare Sony Ericsson.

//C

joo det finns, har uppgraderar FW en gång, vet inte om det finns en nyare, jag kan inte hitta på SE`s hemsida vart de nya FW finns om det finns....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Några frågor igen:

1.Pekskärmen/ar hur är kvalitén där? Går dom sönder eller blir de sämre efter ett tag? Funkar den bra annars?

2. Någon som har jämfört N93 och P990i i snabbhet/seghet?Vilken är snabbast?

3.Är innehållet riktat främst till nytta eller är det både nytta nöje?Känns som (om man jämför) N93 är mindre nytto och mer nöje, P990i känns tvärtom? Stämmer det? Eller är det bara min subjektiva åsikt?

4.Har någon varit tvungen att plocka ur batteriet när/om den frusit?

Tack på förhand.

/Edgar

Permalänk
Medlem

Morsan har väntat på sin i ett halvår, fick nyligen besked om att den skulle komma?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Några fler frågor:

1) Hur skyddar man skärmen från repor när man har mobilen i fickan?

2) Finns det program liknande Skype till mobilen som går att ringa till andra mobiltelefoner och fasta nät gratis eller nästan gratis genom w-lan som funkar på p990i?

3) Finns det trådlösa bluetooth headsets med bra ljudkvalité som man kan lyssna på musik och ringa med?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

P990i

Har redan haft massa såna som jag konfat och använt riktigt skön lur må jag säga denna hade jag i mitten av AUG

Man kan inte jämföra P990 med Nokia N93 tycker jag

Visa signatur

Von Hets

Permalänk
Medlem

Re: P990i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellebo
Har redan haft massa såna som jag konfat och använt riktigt skön lur må jag säga denna hade jag i mitten av AUG

Jo. Även jag och flera andra här har haft den i flera veckor.

Telefonen är häftig, visst, det håller jag med om. Men den är fortfarande rejält buggig. Den första uppgraderingen fixade en massa saker, men det tillkom även en del nya saker 8-/.

Hoppas inte Sony Ericsson har samma patch-utvecklare som Digital Illusion (passar på att klaga på BF2 också) 8-(.

Nåväl, efter några firmwares till så kommer det vara en riktigt skön telefon.

//C

Permalänk

Re: P990i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellebo

Wow, fick inte min förrän 7de augusti...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edgar
Några frågor igen:

1.Pekskärmen/ar hur är kvalitén där? Går dom sönder eller blir de sämre efter ett tag? Funkar den bra annars?

2. Någon som har jämfört N93 och P990i i snabbhet/seghet?Vilken är snabbast?

3.Är innehållet riktat främst till nytta eller är det både nytta nöje?Känns som (om man jämför) N93 är mindre nytto och mer nöje, P990i känns tvärtom? Stämmer det? Eller är det bara min subjektiva åsikt?

4.Har någon varit tvungen att plocka ur batteriet när/om den frusit?

Tack på förhand.

/Edgar

1. vad menar du med att den blir sämre?

2. finns n93 ute?

3. det är vad du vill göra mobilen till...helt upp till dig.

4. yes, när man ringer och startar kameran å sen stänger av den så kommer skärmen blir helt vit å till slut lagga upp sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa skyddsplast/skyddsfilm till skärmen? Alltså för att skydda skärmen mot repor. Har läst att de äldre modellerna av P-serien hade tendens att få repor.

Permalänk

Testade sån där plast på min A925 och det var inget kul.... plasten satt inte särskilt bra, och skärmen blev klart okänsligare för tryck.
Man får vara lite försiktig och ha en lämplig väska. Hittade en ganska passande Kruselluniversalväska igår i en affär som hade konkursutförsäljning. Fick ge hela 20:- +40% rabatt för den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
Någon som vet var man kan köpa skyddsplast/skyddsfilm till skärmen? Alltså för att skydda skärmen mot repor. Har läst att de äldre modellerna av P-serien hade tendens att få repor.

finns massor på ebay.com, rätt billiga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

www.Screenguard.se var sjysst, köpte till min m600i därifrån.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Mellwing: fungerar det bra? Jag menar, förlorar skärmen sin känslighet när man ska använda sin penna för inmatning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Mellwing: fungerar det bra? Jag menar, förlorar skärmen sin känslighet när man ska använda sin penna för inmatning?

Jag har inte märkt någon skillnad alls, pennan glider lite bättre mot den nya plasten bara, och det är ju bara bra

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Mellwing: tack för ditt svar. Ett par frågor till, blir skärmen otydlig av plasten? Eller är det så bra genomskinnlighet att det är som utan plasten? Hur avslöjande är plasten på telefonen? (syns det att man har en plast på sin skärm eller är det diskret?)

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt telefonen ett tag är jag väldigt nöjd. Det firmware som följde med var extremt segt och konstigt, men efter en smärtfri uppdatering av telefonen fungerar den nästan perfekt.. Det finns lite småbuggar men de blir väl lösta framöver.

Jag köpte ett hbh-ds970 headset för musik och det fungerar förvånansvärt bra. Inte samma kvalitet som x5l med shure e2c, men tillräckligt bra.

Jepp, skrev detta på telefonen.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)