Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
finns det inget ställe därifrån man kan köpa från utlandet fast med svenskt tangentbord?

Jo.. jag mailade nutrius.de, och de har svenska tagenbordslayouter som man kan köpa till.
http://81.169.162.205/shop/?user=nutrius&proid=446

@Dimka: Jag har tyvärr inte längre tillgång till datorn, då det var min brorsas. Men vad jag minns så var det ingen skillnad på DVD-läsaren, jämfört med den som swec testade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Jo.. jag mailade nutrius.de, och de har svenska tagenbordslayouter som man kan köpa till.
http://81.169.162.205/shop/?user=nutrius&proid=446

@Dimka: Jag har tyvärr inte längre tillgång till datorn, då det var min brorsas. Men vad jag minns så var det ingen skillnad på DVD-läsaren, jämfört med den som swec testade.

Tack men Komplett ringde mig igår och sa att dom flyttat fram mig i kön och skickar den till mig idag *Lycklig*

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Min gick också iväg idag! Lade ordern i morse.

Permalänk
Medlem

Så var de slut på komplett.se igen. Men jag hann få iväg en beställning. Jag fick den näst sista.

En stor skillnad mellan denna och A6Ja är väl hårddiskhastigheten? Den borde ju göra stor skillnad i hur snabb datorn upplevs?

Permalänk

Råkade också beställa en i fredags. Längtar redan till början av nästa vecka! Sen ska det pillas, meckas och servas

Permalänk
Medlem

Beställde min i fredags med, kommer på posten idag hoppas jag.
Från att jag hittade den på komplett tills jag köpt den så sjönk antalet från 5 till 3... Populär värre!

Verkar vara en av dom bättre i sin prisklass!

Permalänk
Medlem

Ni som har en A6, kan ni hjälpa mig se till att micen fungerar, vilken drivrutin är det som gäller?

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Aaaa! YES! Den är framme! Blir att hämta ut när man är klar här

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Medlem

Fick också min idag, inte hunnit leka så mycket med den innu.
Ni som har fått den, hur varmt är era grafikkort enligt Nvidia?

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Medlem

Oj vilket strul de var me installationen! Slutade med att jag kom in i nån "före slutanvändare" verision av xp... :S Men blåste om hela alltet me en egen xp skiva.

72 C ligger mitt graffe på, känns lite högt men kanske ska va så.

Permalänk
Medlem

Inget strul här men var lite shockad över installationen. Förväntade mig absolut inte något i denna stil. När man var helt klar så funkar det bra och kan lira Quake4 med mera på high quality

Visa signatur

Permalänk
Medlem

F-n, jag hann inte igår. Dags att gå o hämta idag. Vad menar ni att det är strul med installationen?

Måste skaffa mig en trådlös router också... Sen blir det till att spela loss på balkongen.

Permalänk
Medlem

Jag är i valet och kvalet att köpa HP ZD9000 med en tl-52 och 2gb ram samt ett go 7600 kort. Jag har läst diverse nedslående testresultat på denna processor.

Men det jag egentligen är intresserad av är hur den kan jämföras med min Intel Pntium 4 med och 3,4 ghz klockfrekvens, 1024mb ram och ett ati x600.

Kan man jämföra dessa processorer på något vis? Jag har ju sett att tl-52:an har fullt upp med Pentium 2ghz Mobile processorer i vissa mätningar, men de är ju också modernare än min P4 3,4.

Råd välkomnas!

Visa signatur

Patrik

Permalänk

Har inte hunnit göra så mycket med min än. Men cd-romen "finns" inte och det går inte att installera drivrutiner till den. Funderar också på att blåsa den med en egen xp-skiva.

Installationen skötte sig själv bra, direkt när man startar den så kan man välja språk (svenska, danska, norska och något till) tryckte svenska sen skötte den sig helt själv

Dock ledsen över att inte cd-romen fungerar.. får kolla i BIOS nu. Nästa steg är att skaffa trådlös router så man kommer in på nätet också

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni att TL-52 processorn svarar vid normalt men arbete med flera applikationer samtidigt?

Jämfört med en snabb single core Pentium?

Visa signatur

Patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av padde96
Hur upplever ni att TL-52 processorn svarar vid normalt men arbete med flera applikationer samtidigt?

Jämfört med en snabb single core Pentium?

Supersnabb

Edit: Körde några spel för att testa den, Alla spel körs i 1280x800 utom Warcraft 3 som körs i 1024x768 vissa med AA och AF vissa utan.

Far Cry = 49.5 fps
Quake4 = 51 fps
Heroes 5 = 45.3 fps
Warcraft 3 = 58.5 fps (Skulle nog vara bättre om jag inte snabbspolat ett helt game )

Alla spelen spelades i 20min var.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det låter ju lovande. Är den kraftfull även när det gäller "vanliga" program, alltså att t.ex. öppna en dvd samtidigt som jag har 7 explorerfönster och en Powerpoint presentation igång?

Jag spelar sällan, somliga tester har ju varit negativa till tl-52:an ,men kanske främst i jämförelse med Intel Core 2 duo.

Visa signatur

Patrik

Permalänk
Medlem

Nån som testat Oblivion på datorn, Sånna fall kan man köra höga inställningar då ? Vad tycker ni om datorn allt känns bra me den eller ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Jag har lirat lite oblivion men den fixar inte sådär megahöga inställningar. Men det går juh helt klart å lira på medel utan nåe lagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
Jag har lirat lite oblivion men den fixar inte sådär megahöga inställningar. Men det går juh helt klart å lira på medel utan nåe lagg.

Okej bra det blir nog en sån här. Är ni nöjda med datorerna inga döda pixlar eller att de blir jätte varma ? Blir mer ram sen när man får mer pengar

lAlAz0r

EDIT: Nån som lira BF2 på den hur gick det ?

Permalänk

Jag hämtade min i måndags och har suttit vid den några timmar, spelat och kollade på en film igårkväll också. Det var då "det" hände. Ett rakt rött streck i mitten av skärmen (lodrätt).

Blir till att ringa ASUS support. Lite tråkigt när man bara haft den i fyra dagar.. Och jag som hade beställt en trådlös router igår som antagligen kommer idag Var tvungen att beklaga mig lite.

* Pratade med ASUS för en stund sedan. De sa att jag skulle ta kontakt med de jag köpt produkten av och få en ny. Sagt och gjort, ringde komplett och fick hjälp med hur man skulle göra. Så nu är det enda som återstår att vänta på svar från dem angående returneringen.

Hoppas ingen annan haft oturen som jag och fått ett "måndagsexemplar".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snokenmon
Jag hämtade min i måndags och har suttit vid den några timmar, spelat och kollade på en film igårkväll också. Det var då "det" hände. Ett rakt rött streck i mitten av skärmen (lodrätt).

Blir till att ringa ASUS support. Lite tråkigt när man bara haft den i fyra dagar.. Och jag som hade beställt en trådlös router igår som antagligen kommer idag Var tvungen att beklaga mig lite.

* Pratade med ASUS för en stund sedan. De sa att jag skulle ta kontakt med de jag köpt produkten av och få en ny. Sagt och gjort, ringde komplett och fick hjälp med hur man skulle göra. Så nu är det enda som återstår att vänta på svar från dem angående returneringen.

Hoppas ingen annan haft oturen som jag och fått ett "måndagsexemplar".

Min funkar fortfarande bra, Blir lite varm när man kör Super Performence och spelar FEAR men annars rätt okej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Okej bra det blir nog en sån här. Är ni nöjda med datorerna inga döda pixlar eller att de blir jätte varma ? Blir mer ram sen när man får mer pengar

lAlAz0r

EDIT: Nån som lira BF2 på den hur gick det ?

Det går utmärkt lirar på native upplösning 1280x800 utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då köper jag nog denna :), Enda jag saknar med denna dator är en pc-kort plats

lAlAz0r

Permalänk

Jag har köpt en sån här från Komplett.se, fick den i tisdags. Datorn är helt underbar men jag har träffat på ett stort problem... Jag köpte två extra TwinMos 1024 Mb RAM för att stoppa in i datorn. Till min förvåning sitter till att börja med redan ett 1024 och inte 2 st 512 i datorn som det står på produktbeskrivningen. Har alltså köpt ett minne i onödan. När jag sedan ska byta minne får jag bluescreens å skit. Har kört MemTest+ på alla minnen, själva och tillsammans, i både minnesport 1 och 2. De fungerar utmärkt när man har de sitter i själva men så fort man kombinerar 2 minnen krashar MemTest+.

Har någon en lösning på detta? Jag skulle även vilja utfärda en varning till de som tänkt köpa den här datorn att vänta tills min fråga blivit löst. Jag lovar att uppdatera er med vad som händer.

Permalänk
Medlem

Kan det ha med att minnena kanske kräver olika volter eller har olika timings? Känns som någe sådant iaf... :/

edit: såg precis att du köpt två likadanna minnen så då borde de juh inte vara någe problem... skumt!

edit2: Jag fick visst 1st 1024 minne jag med!

Permalänk

Ja, det är superskummt. Och det konstigaste är att de fungerar på båda minnesplatserna, annars hade man ju kunnat gissa att en plats var trasig.

edit: Du har samma sorts minne som jag. Jag ringde ASUS support i eftermiddags och de sa att jag skulle snacka med komplett.se. De sa också att de minnen de rekommenderade till sina bärbara var Apacer och Corseair. Undrar varför det sitter en Nanya i den då...?

Snackade med komplett.se eftersåt också, det var de som sa att jag skulle köra MemTest+ och kolla om minnena var trasiga. Jag hann inte köra testen innan klockan 17 då de stängde så jag ska ringa imorgon bitti igen. Ska uppdatera er med vad de säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Då köper jag nog denna :), Enda jag saknar med denna dator är en pc-kort plats

lAlAz0r

Då kan jag göra dig glad med att säga att det finns en PC-Card slot på höger sida av typ 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martinchan
Har kört MemTest+ på alla minnen, själva och tillsammans, i både minnesport 1 och 2. De fungerar utmärkt när man har de sitter i själva men så fort man kombinerar 2 minnen krashar MemTest+.

Har någon en lösning på detta? Jag skulle även vilja utfärda en varning till de som tänkt köpa den här datorn att vänta tills min fråga blivit löst. Jag lovar att uppdatera er med vad som händer.

Det där med minnet låter konstigt, även att man får 1 GB-sticka när det står 2 * 512 MB i produktinformationen låter mystiskt. Fanns det någon typ av fabriksförsegling på kartongen vid leverans så man vet att förpackningen var obruten?

För övrigt mycket intressant läsning, ett stort tack riktas till A6T-pionjärinköparna som håller oss potentiella köpare informerade i väntan på att datorn ska komma i lager igen.

Jag vill gärna höra fler åsikter om framförallt:
* Värmenivåer vid spelande och allmänt fläktljud.
* Högtalarnas mystiska placering (under datorn?), hur mycket dämpas ljudet vid bruk av datorn i knät?

Permalänk
Medlem

Jag har A6Ja...inget fläktljud alls vid vanligt användande...har inte spelat än.

Högtalarna kan dämpas lite när man har den i knät men när den står på ett bord så är det bara mysigt att ljudet studsar i bordet och upp.

Kan nån kolla vad det är för drivrutin/program som ska installeras för att micen ska fungera?

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daemoni
Det där med minnet låter konstigt, även att man får 1 GB-sticka när det står 2 * 512 MB i produktinformationen låter mystiskt. Fanns det någon typ av fabriksförsegling på kartongen vid leverans så man vet att förpackningen var obruten?

För övrigt mycket intressant läsning, ett stort tack riktas till A6T-pionjärinköparna som håller oss potentiella köpare informerade i väntan på att datorn ska komma i lager igen.

Jag vill gärna höra fler åsikter om framförallt:
* Värmenivåer vid spelande och allmänt fläktljud.
* Högtalarnas mystiska placering (under datorn?), hur mycket dämpas ljudet vid bruk av datorn i knät?

Jag upplever inte att ljudet dämpas sådär mycket och ljudnivån på fläkten är grymt bra. I vanligt användande kör man på Office inställningen och då är den i princip ljudlös. Om du spelar framför allt krävande spel kan den gå upp i varv ibland men om du lirar med ljud är detta något som knappt märks.

Visa signatur