Permalänk
Medlem

Problem vid ihopsättning av dator

Hej.

Beställde för någon vecka sen en helt ny uppsättning datordelar. Beställde följande grejer:

Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI,
Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz
Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

Thermaltake Toughpower 850W, Modular,
8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXXGDDR3
PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz

Kopplade ihop datorn utanför chassit, men fick inget skärm. Moderkortets LCD-skärm sade att den inte hittade minnerna, testade därefter dom i olika slots, testade andra minnen och inget hjälpte. Utgick från att det var något fel med moderkortet och skickade tillbaka det. Komplett (som jag beställde ifrån) hittade inget fel, utan skickade bara tillbaka moderkortet med uppdaterat BOIS. Är nu orolig att det fortfarande inte ska funka när jag hömtar ut mitt moderkort imorgon.. Är det någon som har några idéer vad det kan vara?

Tack på förhand.

Edit: Tilläggas bör är att jag testat grafikkortet i en annan dator, där det fungerade korrekt.

Permalänk
Medlem

jag tvivlar på att det är smart att ha en dator utan chassi då moderkortet ska sitta på speciella instanser och moderkortsplattan för att inte kortslutas

Visa signatur

beaconlan.se

Permalänk
Medlem

Haha, ja det tvivlar jag med på. Kopplade bara ihop datorn utanför chassit (har alltså ett chassi ifall det inte framgick!?) för att se ifall allt funkade.

Permalänk
Medlem

jo, men har du kört den i chassit? det kan vara det som krånglar, om jag inte minns helt fel hade en kompis till min satt ihop det utan instanserna och då startade inte datorn.

Visa signatur

beaconlan.se