Stort grafikkortstest – uppdaterat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-Lone
Okay test, men det hade varit trevligt om ni hade testat korten med 8x AA också inte bara 4x AA. Dessutom förstår jag inte poängen med att testa korten i spelet Lost planet. Alla bör veta vid det här laget att det är ett spel optimerat för nvidia liksom call of juarez verkar fungera bättre på ATI korten.

Dock råder det ingen tvekan om att Nvidia korten presterar väldigt bra oavsett optimering eller ej.

Spel drar fördel av optimeringar och utvecklare har ju tillgång till kort tidigt.
Call of Juarez ska tydligen vara lite mer tungdrivet vilket indikerar att kommande spel väger till fördel för ati.

Sedan beror det på vilken upplösning man kör med och de behov man har.
Lätt att stirra sig blind på eftersom de allra flesta kör med 1024x758 eller liknande vilket inte kräver så mycket av sina kort oavsett spel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ett x1950pro som referens i och med att många sitter fortfarande sitter med sådana kort. Sedan är ert test komplett! Intressant att 3850-kylaren är så bra. Med andra ord så kan jag med lätthet plocka med min vf900cu vid ett eventuellt byte till 38xx.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Helt sjukt alltså, så ni menar att 1st 8800GT lr 8800GTS slår 2 st HD3870 i spel , fan vad svårt jag har att tro på det. Men i 3dmark då klår 2 st i corssfire. Någon med en bra förklaring

Visa signatur

[Q6600 Slacr][4GB Crucial Ballistix PC8500/1066MHz][Club-3D Radeon HD3870 Crossfire][Gigabyte GA-X48-DQ6][Corsair 620w][Antec P182B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
8800GTS 512Mb för runt 2800kr är ju det som gäller. Klockar fint, är tyst och presterar kanon. Finns ju inte så mycket att säga.

Det vore intressant med ett 8800GT med 1GB minne så man får se om det ens behövs mer minne till kortet, jag skulle tippa på att det inte gör någon större skillnad alls. Bättre att lägga slantarna på ett 8800GTS 512MB än ett 8800GT med 1GB.

här finns det http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344050

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Tja det är ju som jag har sagt tidigare. 8800GT kör över HD3870 och GTS 512 / GTX / Ultra drar ifrån HD3870 @ Crossfire.
Enligt testet så är 8800GTS 640 bättre än HD3870 också.

Varför tappade ni Crossfire i Crysis som förmodligen är det mest intressanta spelet just nu i prestanda??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Spel drar fördel av optimeringar och utvecklare har ju tillgång till kort tidigt.
Call of Juarez ska tydligen vara lite mer tungdrivet vilket indikerar att kommande spel väger till fördel för ati.

Sedan beror det på vilken upplösning man kör med och de behov man har.
Lätt att stirra sig blind på eftersom de allra flesta kör med 1024x758 eller liknande vilket inte kräver så mycket av sina kort oavsett spel.

Call of juares är inte speciellt tung driver och är ävet ett spel som kom 2006, ganska länge sedan med andra ord. Crysis är det mest tungdrivna spelet i testet och det som hade vart ännu mer intressant är att se Cod4, UT3, Jericho, Gears of war, GRAW2 och sådana spel som överlag kräver mycket.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Skulle även vara roligt att se hur 3850@CF pressterar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Själv så skulle jag även vilja se hur 3870 i CF är i spel, nu fanns det ju bara med i 3Dmark testet.

Du kan hitta ett ganska bra test som jämför HD3870 CrossFire mot 8800GT SLi i flera spel:
->Här<-

Jämför också skillnaden mellan Dual och Single i både CF och SLi.

Testet är en månad gammalt och saknar Crysis och COD4 men det är fortfarande intressant att se hur bra CrossFire faktiskt skalar mot SLi.

Permalänk
Inaktiv

saknade CF i Crysis skulle varit kul o se det

Permalänk
Medlem

ALtså speltesterna med crossfire kan väll ändå inte vara sanna? I många av spelen så blir det absolut ingen prestanda förbättring med crossfire 3870 jämförelse med single 3870.

Jaja om jag skulle köpa ett grafikort nu så skulle det då antingen bli ett ATI 3850 eller Nvidia 8800GTS. Troligtvis dock inte 8800GTS eftersom den kostar rätt mycket och inte GT eftersom det sägs att kylaren på GT är rätt högljudd. Satsar på ett i princip ljudlöst datorsystem :P.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Du kan hitta ett ganska bra test som jämför HD3870 CrossFire mot 8800GT SLi i flera spel:
->Här<-

Jämför också skillnaden mellan Dual och Single i både CF och SLi.

Testet är en månad gammalt och saknar Crysis och COD4 men det är fortfarande intressant att se hur bra CrossFire faktiskt skalar mot SLi.

Wow fan va najs CF e. upp till 106% skillnad mellan Single och CrossFire i vissa spel medans SLI ligger på runt 50%. Grymt värt att fixa sig 2x3870 alltså.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Du kan hitta ett ganska bra test som jämför HD3870 CrossFire mot 8800GT SLi i flera spel:
->Här<-

Jämför också skillnaden mellan Dual och Single i både CF och SLi.

Testet är en månad gammalt och saknar Crysis och COD4 men det är fortfarande intressant att se hur bra CrossFire faktiskt skalar mot SLi.

Det testet är tyvärr bara ett skämt. Någon som tycker sig vara rolig. Det stämmer ju inte alls överrens med övriga CF/SLI tester mellan de två korten.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det testet är tyvärr bara ett skämt. Någon som tycker sig vara rolig. Det stämmer ju inte alls överrens med övriga CF/SLI tester mellan de två korten.

Vad jag ser så stämmer testet när man jämför samma spel i andra tester. Självklart går det och välja ut spel för att få fram önskat testresultat då nVidia är bättre i några medan ATI är bättre i andra.

Beror även på när testet utförts och vilka drivare som använts.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Helt nöjd med mitt Gainward 8800GT.

Bra kylning
Bra prestanda i spel
Och de ser man på testen med.

ett ord e såå nöjd!
Glad jag valde detta isället för 3870, Fick lite mer prestanda

Vad har du för kriterier när det gäller kylare? Kan du nämna en sämre kylare?
Jag kan faktiskt inte hålla med om att den kylaren är bra. Jag skulle själv bytt illa kvickt. Bland de sämre orginalkylare som finns. Resten håller jag med om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
här finns det http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344050

Jo precis, det finns ute, men nu menar jag ett test. Jag skulle vilja se ett 8800GT 1GB med i detta test.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Call of juares är inte speciellt tung driver och är ävet ett spel som kom 2006, ganska länge sedan med andra ord. Crysis är det mest tungdrivna spelet i testet och det som hade vart ännu mer intressant är att se Cod4, UT3, Jericho, Gears of war, GRAW2 och sådana spel som överlag kräver mycket.

Dock fanns inte stödet för DX10 då spelet släpptes, och det släpptes bara här i Europa 2006. 2007 släpptes det i USA med DX10 stöd direkt i lådan medan europa fick Dx10 Patchen för typ 2-3 månader sedan. Och COJ är det spel som hitills visat mest skillnader i DX9 version vs. Dx10 versionen, jag skulle absolut säga att det är tungdrivet.

Men de spel SweC testar borde helt klart bytas ut.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hur går ett sånt här test till? Spelar dom en viss del av spelet och mäter med fraps eller nåt liknande? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Vad har du för kriterier när det gäller kylare? Kan du nämna en sämre kylare?
Jag kan faktiskt inte hålla med om att den kylaren är bra. Jag skulle själv bytt illa kvickt. Bland de sämre orginalkylare som finns. Resten håller jag med om.

Jo precis, det finns ute, men nu menar jag ett test. Jag skulle vilja se ett 8800GT 1GB med i detta test.

Han kanske har det gainward kort med en alternativ kylare som Gainward har lanserat?

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Dock fanns inte stödet för DX10 då spelet släpptes, och det släpptes bara här i Europa 2006. 2007 släpptes det i USA med DX10 stöd direkt i lådan medan europa fick Dx10 Patchen för typ 2-3 månader sedan. Och COJ är det spel som hitills visat mest skillnader i DX9 version vs. Dx10 versionen, jag skulle absolut säga att det är tungdrivet.

Men de spel SweC testar borde helt klart bytas ut.

Ja iofs, DX10 i spelet är tungdrivet, det håller jag med om. Jag själv tänkte på DX9.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul ifall man fått resultatet från 1Gb versionen av 8800 GT &-så.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256463

"640 MB minne ger en del fördelar med mer avancerade inställningar"

Så vad har gamla 8800gts/gtx egentligen för fördelar då undrar man, förutom kylaren som blåser luften ur chassit....

Annars verkar det här smaskigt likaså: http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

"The cooler looks good even when removed from the card"....

Är det bara jag som tycker att ett överklockat 8800Gt verkar bli en aaning varmt? Hur bra är det egentligen....?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Tackar för ett väldigt bra test som vanligt

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

Konstigt att World of Conflict visar att HD3870 är sämre än nvidia's kort.. alla andra tester jag sett har visat annat och krossat.

Det sämsta var att ni inte klockat alla kort i er "överklockade kort-tabell".

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

HD3850 finns ju visst i sverige... Menar ni att HD3850 med just DEN kylning inte finns för i sverige ännu???

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orginallinus
Hade varit kul ifall man fått resultatet från 1Gb versionen av 8800 GT &-så.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256463

"640 MB minne ger en del fördelar med mer avancerade inställningar"

Så vad har gamla 8800gts/gtx egentligen för fördelar då undrar man, förutom kylaren som blåser luften ur chassit....

Vet inte om jag förstått dig rätt nu men gamla GTS och GTX har en bredare buss än de nya korten. Vilket gör att GTX inbland är snabbare än nya GTS.

Precis som att gamla 2900XT kan vara snabbare pga. sin 512 bit buss vs. HD3870's 256 bit breda buss, vissa gånger.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Undra varför de inte klockade GTX'an mer, min går ju för tusan som stock på 630/2000MHz, och stabilt på 666/2200MHz

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

hehe med andra ord spöar ATI nvidia

hehe med andrdda ord spöar ati nvidia...
för alla som inte tänker lägga ut 13 miljarder på sin data och är lite normala... bordwe köpa ett 3850 elr 3870 eftersom dom är aaas mkt billigare... och har extremt mkt bättre power/money ratiotex

3850 1300kr
3870 2200kr
8800gt 2500kr
8800gts 3700kr
8800gtx 4400 kr
8800 ultra 6400k

personligen tycker jag man är jävulskt dum i huvet om man slösar pengarna på 8800 ultra, hyffsat om man slösar dom på 8800gtx.när de om ett år ändå suger!! jämfört med toppen då!!

Därför ÄR ATI!!!! BÄST!!!!!

åt helvete med PENGA SUGARNA nvidia

ni kan se prestanda här...
http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd3850/

Permalänk
Medlem

Re: hehe med andra ord spöar ATI nvidia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti89
hehe med andrdda ord spöar ati nvidia...
för alla som inte tänker lägga ut 13 miljarder på sin data och är lite normala... bordwe köpa ett 3850 elr 3870 eftersom dom är aaas mkt billigare... och har extremt mkt bättre power/money ratiotex

3850 1300kr
3870 2200kr
8800gt 2500kr
8800gts 3700kr
8800gtx 4400 kr
8800 ultra 6400k

personligen tycker jag man är jävulskt dum i huvet om man slösar pengarna på 8800 ultra, hyffsat om man slösar dom på 8800gtx.när de om ett år ändå suger!! jämfört med toppen då!!

Därför ÄR ATI!!!! BÄST!!!!!

åt helvete med PENGA SUGARNA nvidia

ni kan se prestanda här...
http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd3850/

Eh nej, för 8800GT gör ju slarvsylta av 3870 utan större problem, och kostar 300:- mer... Tror nog ATi förlorar där med. Dock inget fel på ATi som företag, denna gång har de bara den sämre produkten, förr (9X00, X8X0-tiden) hade de den bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vet inte om jag förstått dig rätt nu men gamla GTS och GTX har en bredare buss än de nya korten. Vilket gör att GTX inbland är snabbare än nya GTS.

Precis som att gamla 2900XT kan vara snabbare pga. sin 512 bit buss vs. HD3870's 256 bit breda buss, vissa gånger.

Förvisso, tänkte väl mer på pris/prestanda förhållande... Fast jag undrar fortfarande ifall ett överklockat 8800Gt inte blir för varmt? 1 gb borde väl vara bra för att hantera stora texturer & filtrering om jag förstått saken rätt. Kanske en kombination av bussbredd/minnesmängd....?

Om nu ett 8800 Gt presterar (i varje fall överklockat) i runda slängar lika bra som ett 8800GTX av gamla modellen och kostar mycket mindre....

Sen kan man ju undra om inte Nvidia har hittat på allt det här om brist på komponenter, gjort någon deal med återförsäljarna om det hela, för att sälja slut på de gamla modellerna......

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

dåligt jämförande test, då ni körde ATi kortet i crossfire läge, då borde ni testat med tex 8800GT(S)(X) korten i SLI, det hade piskat det rätt HÅRT om man kan säga så utan att kallas som skryt.

Nvidias kort gör som sagt. SLARVSYLTA av ATi korten, undra när ATi hade tänkt komma ikapp. och 8800GT är det mest prisvärda kortet på marknaden, och de nya GTS korten är 7-900 kr dyrare än GT men dom är något bättre, oxå en bra pris/prestanda ratio.

+ ett stooooooort minus för ATi korten är att dom suger ström som attans och att dom är varma och dånar som JETPLAN om man inte köper ett utav korten i ATi's silence serie.

aja. nvidia kickar ati rätt hårt för tillfället, hoppas för guds skull att dom kmr tbx på marknaden. annars kommer nvidia kunna begära vad som helst för sina kommande prestanda kort!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kushter
Helt sjukt alltså, så ni menar att 1st 8800GT lr 8800GTS slår 2 st HD3870 i spel , fan vad svårt jag har att tro på det. Men i 3dmark då klår 2 st i corssfire. Någon med en bra förklaring

3dmark är inte det samma som universell spelprestanda. Att både Crossfire och SLI kan fungera bra i vissa spel och dåligt i andra är ingen hemlighet. Skulle till och med gå så långt som att 3dmark inte är speciellt intressant, men många vill se de resultaten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Varför tappade ni Crossfire i Crysis som förmodligen är det mest intressanta spelet just nu i prestanda??

Renderingen i Crysis med Crossfire aktiverat blev inte speciellt bra, verkar dock fungera bra i XP (inte bara vi som haft problem med det). Meningslöst att ha med de resultaten. Kanske löst med 7.12. Eftersom det fanns önskemål om Crossfire resultat hade jag med sådana (7.11) men drog inte några större slutsatser om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
ALtså speltesterna med crossfire kan väll ändå inte vara sanna? I många av spelen så blir det absolut ingen prestanda förbättring med crossfire 3870 jämförelse med single 3870.

Och du förväntar dig vilket svar? Har tidigare testat SLI i en del spel där det tom kan bli sämre prestanda. Både Crossfire och SLI passar bäst för höga upplösningar, ifall man tror att det ger någon stor vinst vid lägre upplösningar så bör man nog glömma det. Sen är det inte något som sker automatiskt utan det handlar även mycket om optimeringar plus att en del programmering (grafik) kan lämpa sig bättre än andra. Knappast något nytt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_90
Hur går ett sånt här test till? Spelar dom en viss del av spelet och mäter med fraps eller nåt liknande? Någon som vet?

Just dessa spel har inbyggda prestandatester (i regel timedemo), fast i lost planet togs medelvärdet vid en speciell scen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Konstigt att World of Conflict visar att HD3870 är sämre än nvidia's kort.. alla andra tester jag sett har visat annat och krossat.

Det sämsta var att ni inte klockat alla kort i er "överklockade kort-tabell".

Har ingen koll på vilka tester du läst Förstår inte vad det är som är "sämst" med att Radeon HD 2400 pro kortet inte gick att överklocka....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
HD3850 finns ju visst i sverige... Menar ni att HD3850 med just DEN kylning inte finns för i sverige ännu???

Visst finns HD 3850 men i slutsatsen så handlar det om Gigabytes modell med Zalman kylaren. Den finns ännu inte i Sverige. Det finns även en del Geforce 8800 GTS 512 MB, men just den testade modellen (MSI) var bristvara när jag kollade sist.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Undra varför de inte klockade GTX'an mer, min går ju för tusan som stock på 630/2000MHz, och stabilt på 666/2200MHz

Så ifall du skaffar en 8800 GTS 512 MB skall jag kräva av dig att du klockar den lika högt som den i testet? Man kan få både dåliga och bra exemplar (för överklockning).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0

dåligt jämförande test, då ni körde ATi kortet i crossfire läge, då borde ni testat med tex 8800GT(S)(X) korten i SLI, det hade piskat det rätt HÅRT om man kan säga så utan att kallas som skryt.

Meningen med testet var att jämföra enskilda kort och Crossfire hade jag bara med för att flera har bett om sådana resultat. Ifall jag inte hade med de resultaten = då hade det vart en bra jämförelse? Drar inte några direkta slutsatser om Crossfire resultaten annat än om det ger stor eller liten prestandaökning i respektive spel. Det är relativt många som har köpt två HD 3870 eller funderar på att göra det.

I dagsläget har vi bara ett 8800 GT och ett 8800 GTS 512 MB (som kanske inte ens är kvar speciellt länge till), sen behövs även ett SLI-moderkort som klarar QX9650-processorn som vi använde. Utöver det så borde man främst testa de teknikerna i avancerade upplösningar i flera spel. Man kan då i princip hoppa över de mindre avancerade. Även överklockning borde med osv. så det är något som kanske blir längre fram. Man kan inte förvänta sig "allt" i ett test.

När det gäller spelen så är det sannolikt att lost planet byts ut, skall se över de spel jag har och vilka som kan vara lämpliga.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk

Re: hehe med andra ord spöar ATI nvidia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti89
hehe med andrdda ord spöar ati nvidia...
för alla som inte tänker lägga ut 13 miljarder på sin data och är lite normala... bordwe köpa ett 3850 elr 3870 eftersom dom är aaas mkt billigare... och har extremt mkt bättre power/money ratiotex

3850 1300kr
3870 2200kr
8800gt 2500kr
8800gts 3700kr
8800gtx 4400 kr
8800 ultra 6400k

personligen tycker jag man är jävulskt dum i huvet om man slösar pengarna på 8800 ultra, hyffsat om man slösar dom på 8800gtx.när de om ett år ändå suger!! jämfört med toppen då!!

Därför ÄR ATI!!!! BÄST!!!!!

åt helvete med PENGA SUGARNA nvidia

ni kan se prestanda här...
http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd3850/

Jag kan ju säja att ATI slår Nvidia då det kommer till energiförbrukning, 3750 skulle vara ett perfekt kort för en server plus att det är bra prestanda i det.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

ati äger

ioförsej har jag ett radeon 3850 själv och kör alla spel jag testat på max med 2gb ram och en 4.8ghz x2 och dom kostar bara 1300 när jag inte kan köra alla spel på max köper jag ett till och kör cf och spöar skiten ur 8800gt ändå=P hahade bästa kortet=3850!!!!
men för all del 8800ultra e ju bättre men då kör jag 4 x 3850 i x crossfire och spöar 8800 ultra iallefall för en dessutom mindre peng=P med andra ord penga sugarna nvidia suger!

haha att dom kör cf är pga det kostar nästan lika mkt som ett nvidia kort haha lol

8800gt försprång med 1300 poäng mer är nått att skryta med så visst... LOL och 3045 poäng mer än 3850 haha är ju inte heller mkt att hänga i jul granen...när de kostar 1200kr mer=P
man ser att vissa inte fattar power/money ratio för fem öre!